Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystaná Mazda 3 MPS může mít pohon všech kol

Michal Fokt Michal Fokt 16. 10. 2013
5
Tak možná budeme mít zase o jeden hot hatch s pohonem všech kol ztížený výběr, Mazda chystá novou generaci sportovní Mazdy 3 MPS se systémem 4x4 z modelu CX-5.

Mazda 3 MPS byla po skončení výroby Civicu Type R jediným japonským kompaktním hot hatchem na trhu a popravdě řečeno hrdým reprezentantem sportovních tradic Země vycházejícího slunce právě nebyla. Přední náprava nezvládala přenést sílu přeplňovaného čtyřválce 2,3 l na silnici a podvozek samotný nebyl ani sportovní, ani komfortní, nezbývalo tedy nic jiného, než se opájet alespoň jeho 193 kW, respektive 380 newtonmetry.

Ale dobrou zprávou je, že i navzdory různým spekulacím o konci celého programu MPS, se Mazda 3 MPS/Mazdaspeed3 vrátí. Ba co víc, v mnohem lepší formě. Zatím lze jen spekulovat o tom, zda její celkový charakter zůstane podobně nijaký, nebo jestli se s konečnou platností zařadí spíše mezi nekompromisní "kapesní rakety", reprezentované dnes asi Renaultem Megane R.S. nebo spíše mezi rychlá gétéčka podle receptu Golfu GTI.

V jednom ohledu se ale zdá být jasno už teď - jak Mazda plánuje zkrotit zběsilý foukaný čtyřválec - bude propříště (údajně) roztáčet pro jistotu všechna čtyři kola. Zástupce šéfa programu vývoje současné Mazdy 3 Takeo Mariuchi sice odmítl oficiálně komentovat jak příchod verze MPS i v této generaci trojky (čímž ji de facto potvrdil), nicméně současně prozradil, že Mazda 3 a Mazda CX-5 využívají stejnou platformu a tedy z pohledu techniky není problém jakoukoli trojku vybavit systémem 4x4.

Rozhodnutí je tedy čistě na produktových plánovačích, protože Mazda 3 MPS byla dosud atraktivní zejména svou cenou, respektive poměrem cena-výkon a systém 4x4 by auto dost prodražil a změnil by se tak asi dost výrazně okruh potenciálních zákazníků. Současně s příchodem pohonu všech kol lze ovšem logicky očekávat i nárůst výkonu, takže je otázkou, pro jakou cestu se Mazda rozhodla, 4x4 se však zdá být v kontextu rozhovoru australského portálu Drive s technikem Mazdy velmi pravděpodobné. jasno by mělo být už v lednu příštího roku v Detroitu, tak "stay tuned".

Jaká Mazda 3 MPS by se líbila vám? Skutečně sportovní předokolka, ostrá čtyřkolka nebo spíše cestovněji laděná předokolka, popřípadě ležérnější 4x4?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

MPS
| 17. 10. 2013
HTP nema protiprokluz? kdyz to tak ctu tak mam dojem ze potrebuje nejmin dva
Klasický bulvár ...
| 16. 10. 2013
... může, možná, asi, pravděpodobné, ...
A zase je o čom písať. :no:
Avatar - KANKUNEN
MPS
| 16. 10. 2013
Tak a teď si přestav tu jedničku a dvojku kratší a při plném výkonu. Dupneš na to neurvale a jdeš dopředu. Pokud nejsi zvyklý, tak nestačíš ani řadit.
Avatar - Emel
MPS
| 16. 10. 2013
To by mě zajímalo, jestli se chytí za nos ti, co tu nedávno juchali nad tím, že žádná MPS nebude...
MPS
| 16. 10. 2013
S přenosem výkonu určitě problém současná MPS nemá. Nebudu tvrdit, že se jedná o nejlepší HH na trhu, ale slabiny bych hledal jinde. To auto je hodně specifické a trvalo mi několik měsíců, než jsem přišel těmto specifikům "na kloub". Bylo by to na delší psaní, ale alespoň to hlavní: Přenos momentu od kol do řízení tam určitě je, zvyknete si na to a podle mě to k takovému autu patří. Protočit předek lze s troškou neurvalosti i s 1,2HTP - trakce je podle mě naprosto dostatečná. Nejlepší je ale opravdu motor - to co předvádí od 3 nahoru je díky kroutícímu momentu naprosto návykové, naopak ztrácí na 1 a 2 - tam je kroutící moment elektronicky omezen. Je ale potřeba se naučit to auto znát a využívat těch správných otáček.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku