Testy
protože ten ksicht je hnus.
A zaregistroval si pri tom zdesení, že toto je iná maska, ako u bežných Focusov? Podľa mňa je toto výrazne lepšie, ako štandard s tými falošnými trojuholníkovými nasávacími otvormi; proti tejto maske nemám na rozdiel od štandardnej žiadne výhrady.
mě se líbí. stejně, jako běžná verze. Holt nadčasový design 😄 kteří někteří ocení až časem.
Tak to bych se divil...
Jinak k Electricu...Nějak nevidím, v čem se skrývá těch 10 000+ € proti Leafu, který má aspoň delší dojezd. Snad jen design, ale to je tak trochu z bláta do louže. Za tu cenu mi mnohem smysluplnější připadá Ampera...Electric se důstojně neprodává ani na domácím trhu a předpokládám, že v Evropě to lepší nebude.
Jinak k Electricu...Nějak nevidím, v čem se skrývá těch 10 000+ € proti Leafu, který má aspoň delší dojezd. Snad jen design, ale to je tak trochu z bláta do louže. Za tu cenu mi mnohem smysluplnější připadá Ampera...Electric se důstojně neprodává ani na domácím trhu a předpokládám, že v Evropě to lepší nebude.
Focus vs. Leaf
Focus - motor 107kW
Leaf - motor 80kW
Focus - zrychlení 0-100km/h 11,7s
Leaf - zrychlení 0-100km/h 11,5s
Focus - max. rychlost 137km/h
Leaf - max. rychlost 144km/h
Focus - dojezd 122km
Leaf - dojezd 199km
Focus - omezený kufr, méně než 300l
Leaf - plnohodnotný kufr 370l
Focus - kapacita aku 23kWh
Leaf - kapacita aku 24kWh
Focus - cena okolo 40.000 EURO
Leaf - cena necelých 30.000 EURO
Myslím, že případná volba je jasná...
Focus - motor 107kW
Leaf - motor 80kW
Focus - zrychlení 0-100km/h 11,7s
Leaf - zrychlení 0-100km/h 11,5s
Focus - max. rychlost 137km/h
Leaf - max. rychlost 144km/h
Focus - dojezd 122km
Leaf - dojezd 199km
Focus - omezený kufr, méně než 300l
Leaf - plnohodnotný kufr 370l
Focus - kapacita aku 23kWh
Leaf - kapacita aku 24kWh
Focus - cena okolo 40.000 EURO
Leaf - cena necelých 30.000 EURO
Myslím, že případná volba je jasná...
Design... Leaf je v tomto směru vskutku podivným výtvorem.
Souhlas...Akorát rozdíl v dojezdu je o něco menší, protože těch 199 km je dle evropského měření a 122 km zase podle amerického.
A to nepočítám stárnutí baterií u Leafu, které je v USA docela problémem (snižování kapacity až na 50% původní).
jako obvikle zdelujes jen pulku informaci >😁 baterie starnou normalne, jen při vyssich teplotách, respektive pobytu na vyssich teplotách to tem puvodnim baterkam skodilo a jejich kapacita postupne klesala az pod 50% puvodni hodnoty, nestalo se tak ale u všech kusu co v těchto podmínkách jsou provozovane (takto postizeno bylo cca 10% takto provozovanych Leafu), a všechny kterych se to tykalo byli v rezii automobilky vymeneny 😉 mimochodem na baterie Leafu je záruka 7 let, takze i první majitele maj záruku ještě 4-5 let, pristi rok ma Leaf dostat nove baterie s vetsi kapacitou, lehci a prave s vyresenyma problemama s vysokou a nizkou teplotou, soucasni majitele co budou mit u stavajicich baterii problém by měli ty nove dostat v zarucni vymene, takze pokud nekomu klesne kapacita pod 70% během tech 7 let, tak dostane nove lepsi baterie zdarma 😄
no schvalne, ke kteremu autu ti výrobce dopreje třeba vymenu jiné dulezite soucasti slouzici k pohonu pokud během 7 let strati jen 30% sve zivotnosti?
no schvalne, ke kteremu autu ti výrobce dopreje třeba vymenu jiné dulezite soucasti slouzici k pohonu pokud během 7 let strati jen 30% sve zivotnosti?
Když je to tak dobrý, a bezproblémové, jistě si to lidi budou masově kupovat, což se ale opravdu neděje. Ani v USA, kde je Leaf docela levný. Ta se ukazuje, že hybridy zatlačují elektromobily do pozadí.
zase plácáš nesmysly 😄 pise tu někdo něco o bezproblemovosti? a levny vuci cemu? skouknul jsi nekdy ceny aut v realu, stacilo by třeba jen ceniky? a nevim jak muze něco co teprve prichazi a zabidluje se na trhu bejt utlacovane necim co je na tom trhu jiz delší dobu
ta nafta ti v te mozkovne asi opravdu nadělala paseku co? hele mel bys ty plyny z vejfuku prestat cichat >😁
ta nafta ti v te mozkovne asi opravdu nadělala paseku co? hele mel bys ty plyny z vejfuku prestat cichat >😁
Ano, případná volba je jasná ............. ani jedno.
Nicméně si neodpustí jednu poznámku😒br />
Focus - hezký, mnohem hezčí než běžná produkční verze
Leaf - příšerka strašidelná
Nicméně si neodpustí jednu poznámku😒br />
Focus - hezký, mnohem hezčí než běžná produkční verze
Leaf - příšerka strašidelná
Dobrá práce... Také jsem se divil, co dělá Focus s těmi 107kW... Nevíš ještě jak je to s hmotností? ... Osobně si nemylsím, že by byl Focus těžší, vzhledem k prakticky stejné kapacitě akumulátorů... Ledaže by používal nějaké jiný těžší typ...
Pokud Vás aspoň trochu zajímají elektromobily, doporučuji si pročíst následující stránky, na kterých majitel Nissanu Leaf a čerstvě i TESLY MODEL S, popisuje své zkušenosti od objednání vozu, až po jeho provoz...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Pozor abys nenajel na kus železa, shoří ti to.
až na tu cenu ;-\ na poskakování po městě nevidím lepší volbu než elektromobil... :yes:
... :no:
Divím se, že se pořád výrobci snaží pršlapávat cestičku v současnosti odsouzenou k záhubě...
I když je elektromotor tím nejlepším způsobem pohonu, je hloupost pohánět ho bateriemi. Ne v současném stavu jak technologie baterií (kapacita, váha i životnost jsou k smíchu), tak rozvodné sítě, která při větším množství elektromobilů nezvládne jejich nároky (elektromobil má spotřebu jak rodinný domek)..
I když je elektromotor tím nejlepším způsobem pohonu, je hloupost pohánět ho bateriemi. Ne v současném stavu jak technologie baterií (kapacita, váha i životnost jsou k smíchu), tak rozvodné sítě, která při větším množství elektromobilů nezvládne jejich nároky (elektromobil má spotřebu jak rodinný domek)..
Jasne, všetci, čo sa o elektromobil snažia, sú hlúpi. Tak bež a vysvetľuj im to, mudrlant. :-!
Snaží? Vezmou půl tuny baterek do notebooku a ancpou to do kufru auta. Ale lidi jim to sežerou, tak možná i něco vydělají. To ale nemění nic na faktu, že elektromobily jsou stále v e😜erimentální fázi se spoustou omezení pro normální provoz, podobně jako auta s wankelem nebo turbohřídelovým motorem.
Ešte mi o tom porozprávaj...hlavne o tej slepej ceste...
tak dobře, dám ti jeden příklad - stalo se ti někdy, že ti baterka v notebooku odešla ne za 2 nebo za 5, ale už po půl roce? Šance je poměrně velká, u technologie LiPol dost častá. U mobilu nepříjemnost, u auta průser. A teď si představ, že v elektromobilu máš v podstatě úplně stejné články, jako v telefonu, jen je jich tam tisícovka propojená dohromady, aby pokryla požadavky. A jeden vadný článek dřív nebo později zvládne rozesrat celou baterii, i když díky balancování se ta doba prodlouží. Tak či tak, lipolky mají životnost kolem tisícovky cyklů, to je sakra málo. To je jedna věc. Nemluvě o tom dojezdu 200km v ideálních podmínkách, co nemusí stačit ani v naší hustě obydlené oblasti.
Druhá věc je nabíjení. Už jsem zmínil, že připojení auta na nabíječku = připojení rodinného domku. Pár stovek takových "domků" už by zvládlo hezky rozházet rozvod elektřiny. Takže než se začnou šířit elektromobily, musí se nejdřív vystavět nějaká síť vyrovnávacích stanic. Spousty takových stanic.. Nevyšlo by líp udělat já nevím.. čerpací stanici, která dokáže nabitou energii hned předat? No jo, jenže to zas nezvládnou současné baterie..
A nakonec trocha ekologie.. kde vzít elektřinu? Díky zelený módě jsou jaderný elektrárny fuj.. Zelený zdroje nejsou moc účinný, kromě hydroelektráren, ale ty jsou taky fuj, protože se tím níčí krajina, že? Takže nakonec ten elektromobil pojede pěkně na uhlí, co budou spalovat v elektrárně za rohem, kterou museli dostavět kvůli nárůstu spotřeby. To zní dobře, co?
Takže, pokud elektromibily, v současnosti mají šanci jen na palivové články (vzhledem k tomu, že dokáží fungovat na metanol, tak jim celkem věřím) nebo hybridní pohon s nějakým pokročilým řešením spalovacího motoru.
Druhá věc je nabíjení. Už jsem zmínil, že připojení auta na nabíječku = připojení rodinného domku. Pár stovek takových "domků" už by zvládlo hezky rozházet rozvod elektřiny. Takže než se začnou šířit elektromobily, musí se nejdřív vystavět nějaká síť vyrovnávacích stanic. Spousty takových stanic.. Nevyšlo by líp udělat já nevím.. čerpací stanici, která dokáže nabitou energii hned předat? No jo, jenže to zas nezvládnou současné baterie..
A nakonec trocha ekologie.. kde vzít elektřinu? Díky zelený módě jsou jaderný elektrárny fuj.. Zelený zdroje nejsou moc účinný, kromě hydroelektráren, ale ty jsou taky fuj, protože se tím níčí krajina, že? Takže nakonec ten elektromobil pojede pěkně na uhlí, co budou spalovat v elektrárně za rohem, kterou museli dostavět kvůli nárůstu spotřeby. To zní dobře, co?
Takže, pokud elektromibily, v současnosti mají šanci jen na palivové články (vzhledem k tomu, že dokáží fungovat na metanol, tak jim celkem věřím) nebo hybridní pohon s nějakým pokročilým řešením spalovacího motoru.
Zvládne tenhle samohyb v zimě (když se musí topit) za jeden pracovní den služební cestu Plzeň - Ostrava - Plzeň?
Cože? >😒] >😒] >😒]
Cože? >😒] >😒] >😒]
A prečo by mal? Nie je na také trasy určený. Čo tak konečne aspoň trochu prebudiť mozog? Ten je určený na rozmýšľanie, nie aby stále spal...
každý nejezdí Plzeň - Ostrava - Plzeň 😄 na to si skoč na pendolinole
to ne no... někdo jezdí třeba jen hradec-po praze tak 100km a zase zpátky hradec... to je taky nenormální cesta? nebo normální cesta je třeba přes město na nákup? probuď se a přiznej že prostě elektrický auta jsou na nic.. pro jakou firmu děláš? k čemu mi je tesla? co když s ní budu jezdit budu "říkat" svému okolí?
... Dobře víš, že pojem startování je v automobilech přímo spojen se spuštěním spalovacího motoru nějakým vnějším mechanickým prvkem (dnes nejčastěji elektromotorem). Ten totiž z principu věci není schopen se roztočit sám a proto je po nastartování udržován ve volnoběžném chodu. Na toto také cílí poznámka vašeho autora, že je v autě "po nastartování" ticho. Jenže ticho je tam proto, že tam nic nastartovaného není.
Slovo start jako takové označuje i jiné rozličné události, obzvláště pak v angličtině, odstartovat můžeš třeba nějaký závod, ale nastartovaný elektromobil je prostě protimluv.
jako třeba TESLA MODEL S [odkaz]
PS: Jen pro predstavu : v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
Problém ale stále je v elektromobilech a je to kombinace několika faktorů, které se vzájmeně podporují😒br />
Malá kapacita drahých, těžkých a pomalu se nabíjejících akumulátorů s velmi omezenou životností. To je ten problém, zjednodušeněse to jmenuje poměr cena/výkon.
Rychlost nabíjení by se asi dala akceptovat, kdyby se baterie v autech rozměrově standardizovaly a na "benzínkách" (tzn. něco, co by z hlediska provozu aut svou činností odpovídalo současným benzínkám, pochopitelně by se tam nic nečerpalo) by se vyměňovaly za nabité (a pak by se optimálně nabíjely na těchto stanicích třeba ty čtyři hodiny a poté by byly k dispozici dalšímu zákazníkovi lačnícímu po elektřině). I tak ale potřebujeme baterii velikosti 50-ti litrové nádrže s reálným dojezdem 500km. To znamená tak desetinásobné zvýšení objemové kapacity současných akumulátorů. Je to fyzikálně možné? Pokud ano, pak už bude o úspěchu a neúspěchu elektromobilů rohodovat jenom cena (jako souhrnný faktor pořizovacích nákladů a životnosti)takovéto baterie. Pohonné ústrojí elektromobilu je podstatně levnější než v klasickém autě se spalovacím motorem, může sehrát pozitivní roli.
Rozhodně se nedá říci, že by elektromobil by zachráncem ekologie planety. Jednak Automobilismus ani zdaleka není ten hlavní faktor (ač se nám to EU snaží namluvit sebevíc) a potom i elektromobily budou mít svoje ekologické dopady plynoucí z jejich výroby a rovněž z toho, jakým způsobem se bude vyrábět pro ně potřebná elektřina.
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !!
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola u profisoukromníků stojí 25.000 až 30.000 Kč
kdy potom je 😒br /> - spotřeba téměř stejná
- výkon stejný
- motor tišší
- náklady na údržbu 😒br /> 2x 500Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
- náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
CHtělo by to zakázat vjezd JEDOVATÝCH PRÁŠÍCÍCH DIESELů do podzemních garáží 😉
KAŽDOPÁDNĚ😒br /> LPG předělávka sice nemůže do podzemních garáží, ale jinak jezdí absolutně v pohodě 😒br /> - ZA POLOVINU CENY než BENZÍN
- ZA 2/3 CENY NEŽ JEDOVATÝ DIESEL
A MÁ MINIMÁLNÍ EXHALACE [odkaz]
PS auta se odjakživa startujou !!! nastartovat - připravený ke startu( k jízdě)
Tadý je sice tlačítko, ale když jsem jezdil Peugeotem ionem, kde je normální klíček, nikdy mi teda nepřišlo, že bych otáčením klíčku auto zapínal, nýbrž jsem ho startoval, už jen ten pohyb (byť reálně auto nestartuje) byl zachován, protože je to prostě to stejné, neblbni
A Peugeot máme jako firemní vozidlo, které musíme v rámci prezentace naší firmy jako "very ecofriendly company" ukazovat co nejvíce, tzn jezdíme s ním o víkendech atd, sám bych si ho nekoupil - jsem kvůli firemnímu vozidlu tuplovaný metrosexuál?
Nediv se, že máš "nejúspěšnější" vlákno, boj proti lidské blbosti může být i nekonečný
Takze, by definition, ich musis zapnut/nastartovat atd....