Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Když myslíš... Tak si před cestou domů nezapomeň nastartovat světlomety, aby Tě nezastavili policajti. Případně si také nastartuj rádio, abys slyšel hlášení, kde jsou.
... Dobře víš, že pojem startování je v automobilech přímo spojen se spuštěním spalovacího motoru nějakým vnějším mechanickým prvkem (dnes nejčastěji elektromotorem). Ten totiž z principu věci není schopen se roztočit sám a proto je po nastartování udržován ve volnoběžném chodu. Na toto také cílí poznámka vašeho autora, že je v autě "po nastartování" ticho. Jenže ticho je tam proto, že tam nic nastartovaného není.
Slovo start jako takové označuje i jiné rozličné události, obzvláště pak v angličtině, odstartovat můžeš třeba nějaký závod, ale nastartovaný elektromobil je prostě protimluv.
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
tak hlavně když to startuje 275kW za 50-100Kč na 100km ČESKÝ ELEKTŘINY hej ;-)
jako třeba TESLA MODEL S [odkaz]
PS: Jen pro predstavu : v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh
90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabytí ob 3 dny tzn 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
To máš samozřejmě pravdu, elektřiny máme dost (kdysi jsem velmi zhruba počítal a dospěl jsem k závěru, že pro potřeby současné ČR by na automobilismus stačil zřejmě jeden Temelín, tzn. nějakých 15 TWh ročně. I kdyby to bylo dvakrát tolik, není to v podstatě problém.
Problém ale stále je v elektromobilech a je to kombinace několika faktorů, které se vzájmeně podporují:
Malá kapacita drahých, těžkých a pomalu se nabíjejících akumulátorů s velmi omezenou životností. To je ten problém, zjednodušeněse to jmenuje poměr cena/výkon.
Rychlost nabíjení by se asi dala akceptovat, kdyby se baterie v autech rozměrově standardizovaly a na "benzínkách" (tzn. něco, co by z hlediska provozu aut svou činností odpovídalo současným benzínkám, pochopitelně by se tam nic nečerpalo) by se vyměňovaly za nabité (a pak by se optimálně nabíjely na těchto stanicích třeba ty čtyři hodiny a poté by byly k dispozici dalšímu zákazníkovi lačnícímu po elektřině). I tak ale potřebujeme baterii velikosti 50-ti litrové nádrže s reálným dojezdem 500km. To znamená tak desetinásobné zvýšení objemové kapacity současných akumulátorů. Je to fyzikálně možné? Pokud ano, pak už bude o úspěchu a neúspěchu elektromobilů rohodovat jenom cena (jako souhrnný faktor pořizovacích nákladů a životnosti)takovéto baterie. Pohonné ústrojí elektromobilu je podstatně levnější než v klasickém autě se spalovacím motorem, může sehrát pozitivní roli.
Rozhodně se nedá říci, že by elektromobil by zachráncem ekologie planety. Jednak Automobilismus ani zdaleka není ten hlavní faktor (ač se nám to EU snaží namluvit sebevíc) a potom i elektromobily budou mít svoje ekologické dopady plynoucí z jejich výroby a rovněž z toho, jakým způsobem se bude vyrábět pro ně potřebná elektřina.
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na CNG !!
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !!
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola u profisoukromníků stojí 25.000 až 30.000 Kč
kdy potom je :
- spotřeba téměř stejná
- výkon stejný
- motor tišší
- náklady na údržbu :
2x 500Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
- náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
A to už je zase jenom kus pravdy. Benzínovým motorům předělání na plyn nedělá až zas tak úplně dobře (tovární je pak výrazně dražší), mají zmenšený zavazadlový prostor (nebo nemají rezervu), tankovat se nedá úplně všude a rovněž s nimi nemůžu všude jet (třeba v naší podzemní garáži s nimi parkovat nemůžu). Mám dvě auta, jedno na naftu, jedno na benzín. Jedno má turbo, druhé ne. Jedno je větší a těžší, druhé menší, lehčí. Jedno používám primárně na cesty mimo město, druhé primárně na cesty po městě. Zatím není na trhu pro mé potřeby ekonomicky rozumná elternativa (myslím v kategorii hybrid/elektromobil/plyňák). Osobně se těším, jestli doba dospěje (technologicky) k elektromobilům. Ale to musí být o tom, co jsem psal nahoře.
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
nj SKORO MÁŠ RECHT >:D
CHtělo by to zakázat vjezd JEDOVATÝCH PRÁŠÍCÍCH DIESELů do podzemních garáží ;-)
KAŽDOPÁDNĚ:
LPG předělávka sice nemůže do podzemních garáží, ale jinak jezdí absolutně v pohodě :
- ZA POLOVINU CENY než BENZÍN
- ZA 2/3 CENY NEŽ JEDOVATÝ DIESEL
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
No jo když to máš těžký. Když zrovna já nebudu jezdit s Dieselem, tak to nikdo nepozná. Tady bych začal u náklaďáků, popřípadě velkých lodí. Samozřejmě legislativa upravující tyto věci je nějaká a já s ní zase těžko hnu. I když v principu souhlasím, že nafťáky jsou pěkně smrduté stroje. Zase na druhou stranu na svou obhajobu musím říci, že mám nafťák posledního ražení (sice tedy bez SCR) s filtrem pevných částic, nečipuju, aby mi z výfuku létaly saze, netůruju ho za studena, atd. No a ten benzín je klasický třícestný katalyzátor. Svoje auta (7 let a 2 roky) udržuju nekompromisně v excelentním technickém stavu...
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Nahoře jsem to napsal jasně. Nastartování = změna stavu ve kterém se nachází spalovací motor. Mně třeba tyhle nepřesnosti vadí. Jestli Tobě ne, je to Tvoje věc, pan redaktor se tady handrkuje o tom, že to mají napsané věcně správně. Já jsem přesvědčen, že ne.
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
a co potom zhasnutí motoru?? zhasínají se snad světla ne?? a nebo vypnutí motoru??? jak můžeš motor vypnout když si ho nezapínal ale startoval??? chcípnout motor?? motor není živej. by mě zajímalo co děláš ty když chceš motor jak já říkám "chcípnout" >:D >:-[]
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
tak ja nemyslim ze by to co psal kuny nemelo smysl... otazka je jestli je to podstatne, ale prakticky to vsem pripada ze to je nesmysl, takze to asi podstatne neni.. je cas zaradit vyssi transmisi a pokracovat dale...
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
podstatne to samozrejme neni, spise mi prijde legracni, kolik lidi citi potrebu se proti tomu kategoricky vymezovat, no tak jim v tom pomaham vlastnimi stohy prispevku ;-)
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Nepovídej. Říkám, že v autě je pojem startování odjakživa spojen se spuštěním spalovacího motoru, pro elektromobil toto nelze takto použít, srovnávají totiž jablka a hrušky. O zapínání auta vůbec nemluvím. To jsi si tady vymyslel.
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Hele tobě se dneska něco přihodilo? Pojem nastartování je teda mezi lidmi spojen vždy se "zapnutím" auta, ať má jakýkoliv motor, budeš asi jediný, kdo bude elektromobil zapínat, my ostatní ho budem prostě startovat, chytej tu za slovo, koho chceš, každý ví, co pojem startovat znamená.
Tadý je sice tlačítko, ale když jsem jezdil Peugeotem ionem, kde je normální klíček, nikdy mi teda nepřišlo, že bych otáčením klíčku auto zapínal, nýbrž jsem ho startoval, už jen ten pohyb (byť reálně auto nestartuje) byl zachován, protože je to prostě to stejné, neblbni
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
No vidíš, tak ses odkopal, že jsi metrosexuální trouba, my, chlapi, kteří víme, co to je spalovací motor, elektromobily nestartujeme.... A Peugeotem Ionem nejezdíme ;-) ... Jen tak mimochodem, mám tu zatím nejúspěšnější vlákno... >:-[]
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Tak konečně jsem od někoho dostal přesnou definici, kdo je metrosexuál, vau, aspoň mám už jasno a můžu si to dopsat na vizitku. Už toho nech, jsi tu na to sám, je to stejně trapné jako opravovat gramatické chyby, všichni váme, co je nastartováním elektromobilu myšleno, jen ty si tu musíš hrát na chytrolína a poučovat, co z toho máš?
A Peugeot máme jako firemní vozidlo, které musíme v rámci prezentace naší firmy jako "very ecofriendly company" ukazovat co nejvíce, tzn jezdíme s ním o víkendech atd, sám bych si ho nekoupil - jsem kvůli firemnímu vozidlu tuplovaný metrosexuál?
Nediv se, že máš "nejúspěšnější" vlákno, boj proti lidské blbosti může být i nekonečný
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
řešíš totální kraviny... jel jsi někdy autem na elektřinu? co sis v duchu říkal? těch to musím aktivovat? nebo teď to musím uvést do režimu ON? jsi vtipný ale přežeň to aby to nebylo trapný...
Re: To by mě zajímalo, jak vypadá takový nastartovaný elektr
Tak pro BLBY: el.motor je po "nastartovaní" tichý protože NIC NEDĚLÁ. Stejně "nastartovaný" spalovací motor je stejně tichý !!! (v praxi například se start-stop systémem)
A zaregistroval si pri tom zdesení, že toto je iná maska, ako u bežných Focusov? Podľa mňa je toto výrazne lepšie, ako štandard s tými falošnými trojuholníkovými nasávacími otvormi; proti tejto maske nemám na rozdiel od štandardnej žiadne výhrady.
Jinak k Electricu...Nějak nevidím, v čem se skrývá těch 10 000+ € proti Leafu, který má aspoň delší dojezd. Snad jen design, ale to je tak trochu z bláta do louže. Za tu cenu mi mnohem smysluplnější připadá Ampera...Electric se důstojně neprodává ani na domácím trhu a předpokládám, že v Evropě to lepší nebude.
mě se teda nelíbí ani trochu a spíš než nadčasový design mi to připadá jako design dálného východu. Ale nemůžou se pochopitelně všem líbit stejný auta.
jako obvikle zdelujes jen pulku informaci >:D baterie starnou normalne, jen při vyssich teplotách, respektive pobytu na vyssich teplotách to tem puvodnim baterkam skodilo a jejich kapacita postupne klesala az pod 50% puvodni hodnoty, nestalo se tak ale u všech kusu co v těchto podmínkách jsou provozovane (takto postizeno bylo cca 10% takto provozovanych Leafu), a všechny kterych se to tykalo byli v rezii automobilky vymeneny ;-) mimochodem na baterie Leafu je záruka 7 let, takze i první majitele maj záruku ještě 4-5 let, pristi rok ma Leaf dostat nove baterie s vetsi kapacitou, lehci a prave s vyresenyma problemama s vysokou a nizkou teplotou, soucasni majitele co budou mit u stavajicich baterii problém by měli ty nove dostat v zarucni vymene, takze pokud nekomu klesne kapacita pod 70% během tech 7 let, tak dostane nove lepsi baterie zdarma :-)
no schvalne, ke kteremu autu ti výrobce dopreje třeba vymenu jiné dulezite soucasti slouzici k pohonu pokud během 7 let strati jen 30% sve zivotnosti?
Když je to tak dobrý, a bezproblémové, jistě si to lidi budou masově kupovat, což se ale opravdu neděje. Ani v USA, kde je Leaf docela levný. Ta se ukazuje, že hybridy zatlačují elektromobily do pozadí.
zase plácáš nesmysly :-) pise tu někdo něco o bezproblemovosti? a levny vuci cemu? skouknul jsi nekdy ceny aut v realu, stacilo by třeba jen ceniky? a nevim jak muze něco co teprve prichazi a zabidluje se na trhu bejt utlacovane necim co je na tom trhu jiz delší dobu
ta nafta ti v te mozkovne asi opravdu nadělala paseku co? hele mel bys ty plyny z vejfuku prestat cichat >:D
Dobrá práce... Také jsem se divil, co dělá Focus s těmi 107kW... Nevíš ještě jak je to s hmotností? ... Osobně si nemylsím, že by byl Focus těžší, vzhledem k prakticky stejné kapacitě akumulátorů... Ledaže by používal nějaké jiný těžší typ...
Pokud Vás aspoň trochu zajímají elektromobily, doporučuji si pročíst následující stránky, na kterých majitel Nissanu Leaf a čerstvě i TESLY MODEL S, popisuje své zkušenosti od objednání vozu, až po jeho provoz...
[odkaz]
[odkaz]
Ja ti to preju, ale obtezovat s tim kazdou diskusi nemusis. Osobne se domnivam, ze budoucnost je v hybridech a levnych elektromobilech, ktere budou levnejsi nez auta se spalovacim motorem a to se jeste nacekame.
Je to asi jasný. Stačí se podívat na nějaký test, kde mají redaktoři možnost srovnání.
Třeba Autoexpress:
Renault Zoe **
Nissan Leaf ***
Focus Electric
Focus kritizují za špatné jízdní vlastnosti a nemožnost jet plynule po městě, malý dojezd.
tak kdyby bylo za cenu stejnou neno nizsi nez konvencni auto tak by to davalo smysl... nebo kdyby se mohl zaplatit provoz alespon... ale to je hudba budoucnosti
Divím se, že se pořád výrobci snaží pršlapávat cestičku v současnosti odsouzenou k záhubě...
I když je elektromotor tím nejlepším způsobem pohonu, je hloupost pohánět ho bateriemi. Ne v současném stavu jak technologie baterií (kapacita, váha i životnost jsou k smíchu), tak rozvodné sítě, která při větším množství elektromobilů nezvládne jejich nároky (elektromobil má spotřebu jak rodinný domek)..
Snaží? Vezmou půl tuny baterek do notebooku a ancpou to do kufru auta. Ale lidi jim to sežerou, tak možná i něco vydělají. To ale nemění nic na faktu, že elektromobily jsou stále v experimentální fázi se spoustou omezení pro normální provoz, podobně jako auta s wankelem nebo turbohřídelovým motorem.
tak dobře, dám ti jeden příklad - stalo se ti někdy, že ti baterka v notebooku odešla ne za 2 nebo za 5, ale už po půl roce? Šance je poměrně velká, u technologie LiPol dost častá. U mobilu nepříjemnost, u auta průser. A teď si představ, že v elektromobilu máš v podstatě úplně stejné články, jako v telefonu, jen je jich tam tisícovka propojená dohromady, aby pokryla požadavky. A jeden vadný článek dřív nebo později zvládne rozesrat celou baterii, i když díky balancování se ta doba prodlouží. Tak či tak, lipolky mají životnost kolem tisícovky cyklů, to je sakra málo. To je jedna věc. Nemluvě o tom dojezdu 200km v ideálních podmínkách, co nemusí stačit ani v naší hustě obydlené oblasti.
Druhá věc je nabíjení. Už jsem zmínil, že připojení auta na nabíječku = připojení rodinného domku. Pár stovek takových "domků" už by zvládlo hezky rozházet rozvod elektřiny. Takže než se začnou šířit elektromobily, musí se nejdřív vystavět nějaká síť vyrovnávacích stanic. Spousty takových stanic.. Nevyšlo by líp udělat já nevím.. čerpací stanici, která dokáže nabitou energii hned předat? No jo, jenže to zas nezvládnou současné baterie..
A nakonec trocha ekologie.. kde vzít elektřinu? Díky zelený módě jsou jaderný elektrárny fuj.. Zelený zdroje nejsou moc účinný, kromě hydroelektráren, ale ty jsou taky fuj, protože se tím níčí krajina, že? Takže nakonec ten elektromobil pojede pěkně na uhlí, co budou spalovat v elektrárně za rohem, kterou museli dostavět kvůli nárůstu spotřeby. To zní dobře, co?
Takže, pokud elektromibily, v současnosti mají šanci jen na palivové články (vzhledem k tomu, že dokáží fungovat na metanol, tak jim celkem věřím) nebo hybridní pohon s nějakým pokročilým řešením spalovacího motoru.
to ne no... někdo jezdí třeba jen hradec-po praze tak 100km a zase zpátky hradec... to je taky nenormální cesta? nebo normální cesta je třeba přes město na nákup? probuď se a přiznej že prostě elektrický auta jsou na nic.. pro jakou firmu děláš? k čemu mi je tesla? co když s ní budu jezdit budu "říkat" svému okolí?