Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Test 100 000 km: Seat Alhambra 2.0 TDI - pozor na korozi, DSG a aditiva

73 komentářů

Avatar - Jaros71
Jaros71
Dobré auto. Jediná vada je chybějící rezerva!! Není ani možnost dát dojezdovou. :no:
Čekat na odtah je dost nepraktické..
Zvláště s rodinnou.. :-!
Díky nechci. Nepřekonatelný problém.
Klaudius
Tých vád má viac. Z praktickej stránky veľmi nízko nad podlahou položené sedadlá, dospelý človek si tam pohodlne nesadne. Jasne, že v tom prípade je auto až neskutočne tiché, keď máš kolenami zakryté uši... >😒]
Avatar - white label
white label
Možná máš delší nohy (nebo níže rostlé uši), než páni redaktoři. >😒] 😉
Klaudius
Aj to je možné... >😁 :yes:
_Teddy_
Cakal by som, ze tento "rodinny sperk" uz VW vypilovalo do dokonalosti, ale bohuzial nie. Klasicke problemy so sklbajucou prevodovkou, najma pri parkovani: clovek stlaci trosku plynovy pedal a... nic! Stlaci trosku viac, a auto sa vrhne priskokom vpred. Clovek si pripada ako zaciatocnik v autoskole...

To su slova redaktorov z Autobildu. Mimochodom, tieto iste poznamky ku koncernovej DCS-prevodovke tam mali uz niekolko krat, a stale je to to iste...

Inak vyborny vysledok (1-, pat bodov za cosi so svetlami). Pravda, z korozie na zadnej naprave vraj neboli velmi nadseni...
[odkaz]
jossalito
Pokud jsi četl alespoň první větu článku, zjistil bys, že je to auto z roku 2011. :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ty nikdy nezklames... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a? Tohle DSG dělá z principu, možná jednou i evropanum dojde to co dávno na jinejch kontinentech. Totiž že to zas tak fantastická převodovka neni..
vanos
Nic neni bezchybne, ale ke ctyrvalcum zadny lepsi automat neni. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..nějakou další pohádku bys tam neměl? >😁
Avatar - white label
white label
Sis dal palec? 😉 Možná myslel u koncernu VW. Ale i kdyby ne, kdo ti dneska u nás dá třeba do mainstreamového kompaktu automat s hdm? Pokud ano, tak to jsou jen vzácné výjimky.
Avatar - Ham.
Ham.
No třeba i dá, ale bohužel všechny dosavadní HDM pro příčnou zástavbu mají vyšší ztráty než manuální převodovka a tudíž zvedají spotřebu o 0,7 - 1,5 litru a zhoršují zrychlení o 0,7 až třeba 1,8 sec. A to je v době, kdy jde o každý gram CO2 dost na pytel. Jediný HDM, který dokáže stejně jako DSG držet spotřebu i zrychlení na úrovni manuálu je ZF 8, ale ten je jen pro podélnou zástavbu. Uvidíme jaký zázrak bude nová ZF 9 pro příčnou zástavbu, se kterou začíná Evoque. Pokud bude v těchto parametrech na úrovni ZF 8 tak to bude první "použitelný" (když pominu cenu) automat HDM vhodný i k příčně uloženým motorům.
Avatar - white label
white label
Ano, ale já bych třeba klidně (v tomto případě) nějaký litr navíc oželel, ale když v nabídce není, není ani o čem přemýšlet. Třeba woody nedávno koupil ženě Swifta se 4st. HDM a na vysokou spotřebu si nestěžuje, spíš naopak, takže to nemusí být vždycky až tak hrozné.
Že bude v Evoque je dobře, ale zatím není, navíc Evoque není mainstreamový kompakt, viz má reakce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..a eště nějaký pohádky byste tam neměli? >😁 >😒]
Avatar - white label
white label
Zkus poprosit maminku..., anebo radši ne, ještě by se zlobila, že už dávno nespíš... :😉 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takový jako ty neumí >😒]
Avatar - white label
white label
Určitě umí nějaké pro děti a tím pádem vhodné pro tebe... 😉
Ten nick máš určitě podle toho, jak ti maminka říká, když ji zlobíš a nechceš večer/v noci spát... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nuda. Zkus eště nějakou vo tom jak je DSG skvělý 😄
Avatar - white label
white label
Tak to si mě chlapečku s někým pleteš..., popros zítra tatínka ať přečte a vysvětlí celou diskusi... :😉
Ale teď už šup do postele, nebo ti bude muset tatínek "vysvětlit" něco úplně jiného a hned... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chlapečku? Bacha i já eště vyrostu [odkaz] 😄
Ale na tvý přání sem taťkovi a mamce o tobě řek. Prej se už moc těšej až tě poznaj blíž [odkaz] [odkaz] Taky se těšíš? >😒]
Avatar - white label
white label
Tak takové pohádky máš rád..., tos mohl napsat rovnou... 8-s 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo je to zajímavý sledovat jaký vo nás lidi vyprávěj pohádky. Počkej až uvidíš realitu 😉
Avatar - Kjirka
Kjirka
ježiši :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neježíšuj slovama ale skutkama a budeš v poho 😉
Avatar - Sandai
Sandai
A co takhle HDM?
Avatar - white label
white label
Viz 21:48
_Teddy_
No to da rozum, nie? Potrebuju daky cas, aby tych 100 tisic km nabehali. Na druhej strane, myslis ze medzitym VW tu prevodovku dako vyrazne vylepsil?
vanos
Minimalne u aut na platforme MQB funguje sestistupnove dsg zase o neco lip a rozhodne lepe než u MB.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pockej, tohle schytas! Za chvilku dorazi VW uderka a zacne te peskovat za tu DSG a kopat kolem sebe, ze to davno neni pravda... 😉

EDIT: ani jsem to nestihl dopsat a uz se tu obejvilo prvni jelitko... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nedavno tu porovnavali prevodovky a v Octe 7 DSG to robilo to iste. Priskokom vpred, priskokom vzad.
Michal Stehnij
Já tedy nejsem žádný advokát DSG, ale nemůže to být špatným naladěním SW té převodovky?
Saab
Může, ale taky nemusí, viz😒br />
1) Nejčastější závadou 6° DSG je škubání při rozjezdu nebo při přeřazování rychlostí.

Popis zkoušky při škubání vozidla.
1) nastartovat vozidlo, zařadit D a pomalu pouštět pedál brzdy, nešlapat na plynový pedál
- vozidlo se musí rozjet bez škubání, pokud vozidlo škube jsou vadné lamelové spojky
2) nastartovat vozidlo, zařadit D a pomalu se rozjíždět s přidáváním plynu
- vozidla má tendenci škubat - je závada na mechatronice (odstranit všechny chyby z výpisu diagnostiky převodovky DSG), pokud budou všechny chyby na vozidle odstraněny přistoupti k výměně nebo opravě mechatroniky.

2) Při jízdě nebo při přeřazování rychlostí dochází k cukání, škubání a v paměti závad ŘJ není uložena žádná chyba.
Vždy zkontrolovat v bloku naměřených hodnot v kanálu č.54 datum výroby mechatroniky.
Pokud se Vám objeví datum výroby H07 A0001 - J21 N0560 to znamená, že mechatronika byla vyrobena v 7KT 2007 až do 21KT 2008 musíte vždy provézt vyměnu mechatroniky (závada v ŘJ mechatroniky - nelze ji opravit). Po výměně mechatroniky, vždy provézt základní nastavení a jízdní zkoušku.
[odkaz]
Avatar - Kjirka
Kjirka
ano, pravda to je, při popojíždění skutečně DSG dokáže jezdit "přískokem". A pak je tam takový tlačítko, kterým se vypíná AUTOHOLD. Zmáčknutím ho vypneš a ..... zázrak !!! DSG popojíždí náhle zcela plynule.

>😁
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
CITUJEM:Klasicke problemy so sklbajucou prevodovkou, najma pri parkovani: clovek stlaci trosku plynovy pedal a... nic! Stlaci trosku viac, a auto sa vrhne priskokom vpred. Clovek si pripada ako zaciatocnik v autoskole...
...ten kto realne s DSGeckom jazdi...sa nad tymto iba 😉
_Teddy_
Ja som len prelozil to, co napisali redaktori Autobild-u (mas tam link, mozes si precitat). Alebo chces tvrdit ze su to amateri ktori nevedia jazdit? V tom pripade sa im ozvi, ze ich to naucis! 😄
jets_cz
DSG nefunguje tak že když pustím brzdový pedál tak auto pomalu jede?
Avatar - white label
white label
Ne, dvojspojka nefunguje stejně jako hdm, je to v podstatě robotizovaný manuál se dvěma spojkami. Suché dsg (7st. do 250Nm) je o poznání méně kultivované, než mokré verze. Sám jezdím se dvěma mokrými 6st. dsgéčky (ale taky s jedním 6st. hdm) a to co popisují redaktoři jsem u dsg nikdy nezažil, stačí se k tomu chovat normálně a měnit olej nejpozději! každých 60 tis. km (pokud si někdo častěji hraje s launch cotrol, tak raději dřív). Při hodně pomalém delším popojíždění (přesně ta rychlost, kdy dsg v režimu D ekonomicky přeřazuje na dvojku, ale řidič nechce/nemůže dál zrychlovat) může začít trochu "cukat", na to ale stačí dát dsg do režimu S, nebo M a je okamžitě po problému.
Do běžných modelů, MPV, SUV apod. je hdm v principu lepší řešení, dobrá dvojspojka je ideální do sportovněji orientovaných modelů (včetně hh), kde vynikne její rychlost a proti hdm i určitá "živočišnost", naopak kultivovanost hdm je podstatnější přednost pro běžném modely. Jinými slova dsg je skvělá převodovka např. pro GGTI/R, ale koncern ji neměl cpát všude, tedy tzv. za každou cenu. U MPV, nebo SUV mi její aplikace nedává smysl.
V tomto ohledu to umí výborně BMW, protože dvojspojkami šetří jen pro sportovně orientované modely. Audi dvojspojky umí, ale dává je zbytečně často a u MB zatím dvojspojky moc neumí a přesto je "strkají" skoro kde je napadne.
Na druhou stranu raději slušnou dvojspojku (kdekoli), než "bezestupňový" automat.
86aznoH
Tak já jako majitel dvou vozidel se 7° DSG nemohu souhlasit. Mám dvě vozidla vyrobená s odstupem 3 let. Škoda Octavia 1,8 TSI DSG a VW Caddy Maxi 1,6 TDI DSG. Octavia, je trochu náchylnější na poškubání při rozjezdech, ale je to jen o zvyku, zejména práce s plynem. Ale rozhodně stačí prostě zmáčknout plyn a auto se rozjede naprosto plynule.

U Caddyho je navíc DSG obohaceno a funkci prokluzu prvního a druhého stupně, tzn. že se auto chová (otáčkami motoru) podobně jako hydrodynamika. Režim prokluzu je i u zpátečky. Auto řadí hladce stejně jako 8° automat od ZF s HDM.
86aznoH
Jo a ještě jedna věc, u obou vozidel, když pustím brzdu, tak se auto (na rovině) rozjede cca 5 km/h. Do kopce je aktivovaný asistent rozjezdu do kopce a pro rozjetí je potřeba sešlápnout plyn.
Avatar - white label
white label
Nepíšeš ze kterého roku máš tu Octavii. Takže máš obě dsg suché 7st.? Pokud ano, podle čeho porovnáváš rozdíl v kultivovanosti suché a mokré dsg?
Napsal jsem: "Suché dsg (7st. do 250Nm) je o poznání méně kultivované, než mokré verze." Při mém srovnání (osobní zkušenost) tomu tak bylo (a víceméně to potvrzují i testy a názory mých známých), to ale rozhodně neznamená, že bych tvrdil něco ve smyslu, že se s tou suchou nedá (skoro) jezdit.
Auto s dsg/dvojspojkou obecně (a tou suchou zvlášť) se hlavně nerozjíždí stejně hladce jako 8° automat od ZF s HDM. A dvojspojka je mnohem náročnější na jemnou práci z plynem (při rozjezdech), než hdm, které v pohodě sežere prakticky všechno a je tak uživatelsky přívětivější. Dobrá dvojspojka je sice rychlejší při přeřazení (zejména nahoru), ale i rychlost řazení se u nových hdm stále zlepšuje.
86aznoH
Octavia, květen 2009, Caddy březen 2012. S hladkostí rozjezdu s Tebou souhlasím u Octavie, ale Caddy se rozjíždí jemně jak předkožka >😁 😉 fakt jo. Jak říkám je tam ten režim prokluzu. Nicméně pokud jedeš dvacet minut v koloně do kopce, tak se spojky zahřejou a režim prokluzu se vypne a víc to vytáčí jedničku do doby než se to zase ochladí. Ta převodovka v Caddym je srovnatelná s ZF, opravdu. Čestný pionýrský.

Jinak ano, obě převodovky v autě jsou suché, 7°.

Ještě jeden detail ohledně rozjezdu. Třeba při parkování v kopci u Octavie, jak jsem řekl je tam ten asistent do kopce. Stačí pustit brzdu, auto stojí, lehce ťukneš na plyn a hned zase sundáš nohu a auto se bez škubnutí plynule rozjede vpřed s postupným záběrem spojky.

Je to uživateli, jak se naučí s převodovkou a jejím softwarem žít... Já bych rozhodně za HDM neměnil.
Avatar - white label
white label
Ted Caddy je poměrně nový, já mám zkušenost se staršími 7st. suchými dsg, jako je v té tvojí Octávce, takže to zřejmě vylepšili o ten prokluz a je to dost poznat. Každopádně doporučuji měnit olej i u suché dsg, i když automobilky tvrdí, že jde o tzv. doživotní náplň. U té suché aspoň tak po každých 90 -100 tis. km.
A Caddy ten asist. rozjezdu do kopce nemá? U neužitkových VW se to k dsg dává už dlouho v základu.
86aznoH
Ten asistent rozjezdu do kopce tak v tom Caddym je, ale nepamatuji si jestli by tam byl sériově, protože jednak je to Highline a jednak je to taky Bluemotion, a ten asistent rozjezdu je minimálně v tom BMT...

Jinak jednoznačný posun dopředu je oproti Octavii co se týče Caddyho opravdu znát...
Avatar - Kjirka
Kjirka
jo funguje, ovšem jen v případě, když nemáš zapnutý systém Autohold. To pak stojíš na místě i po puštění brzdy. A jak píšu výše, Autohold je taky důvodem těch přískoků. Chceš li pomalu někde popojíždět nebo couvat při parkování, musíš si Autohold vypnout. Jinak ti do toho furt zasahuje. Ovšem někteří machři už jsou zase na koni, jak DSG stojí za h....
Avatar - white label
white label
Zdaleka ne všechny vozy s dsg mají takové tlačítko... 😉
Avatar - Kjirka
Kjirka
zdaleka ne všechny asi poskakujou
Avatar - white label
white label
Když už poskakují tak poskakují i po ("absolutní") rovině, kde na ně ani případný autohold nemá vliv.
Avatar - Kjirka
Kjirka
ale to víš, že na ně má vliv. Já když začal s DSG jezdit, tohle jsem taky nevěděl a nadával jsem, kudy chodil. Považoval jsem to samozřejmě za nedostatek nebo spíš závadu. A protože zásadně nečtu návody (a možná to tam ani nepíšou), tak jsem na to až po čase náhodně přišel. AH se aktivuje automaticky, ale deaktivovat se musí tlačítkem. A v zapnutým stavu má při popojíždění pořád jakoby tendenci přibržďovat a proto to pak cuká. Jinak, když to vypneš, tak to jako normální automat, po odbrždění plynule popojíždí a nic už necuká. Taková je prostě praxe, to jsem si nikde nepřečet.
Avatar - white label
white label
Tlačítko autohold jsem naposledy viděl myslím někde u Tiguanu. Jinak všechny dsg se kterými jezdím/jezdil jsem žádné takové tlačítko nemají/neměly.
Avatar - Kjirka
Kjirka
podle mě je to dost podstatnej pomocník za volantem a příplatek za něj pár korun.
Avatar - white label
white label
Připlatit si můžeš jen za to, co ti výrobce nabídne. U aut o kterých píšu, žádná možnost připlatit si za autohold (s tlačítkem) nebyla. Je tam tzv. asistent rozjezdu do kopce (bez tlačítka) a ten byl k dsg automaticky/bez příplatku.
Avatar - Kjirka
Kjirka
U všech nových aut už je za příplatek AH. Jestli se ten asistent vypnout nedá, zřejmě to zasahuje do režimu DSG, což je pochopitelně velká chyba. Je to jen moje dedukce, protože ten AH to prostě dělá. A protože to je nejspíš jen vylepšený asistent rozjezdu do kopce, hraje tam to tlačítko významnou roli. Proč by ho tam jinak dávali. A tam je asi ten zakopanej pes. Takže jsme se možná věcnou diskuzí dostali k jádru problému.
Avatar - white label
white label
Asistent zasahuje jen v případě většího sklonu vozovky, takže se znovu vracím k tomu, že na rovině na to nemá žádný vliv, stejně jako při pomalé, ale souvislé (bez zastavení) jízdě.
Avatar - Jirka.12345
Jirka.12345
Nevím jestli asistent rozjezdu do kopce je něco jiného než autohold, ale u autoholdu to funguje přesně jak psal KJirka, autohold ti zasahuje i na rovině, tj zabrzdí auto když klesne rychlost na nulu, žádný sklon vozovky to neměří, takže když velmi pomalu popojíždíždíš nebo parkuješ tak ti to cuká a je to lepší vypnout. Nevim jak u nových aut ale dříve byl vždy za přípatek a tlačítko na vypnutí/zapnutí tam vždy bylo.

Za mě DSG nej převodovka a to že jsem jich pár vyzkoušel a to si tady antikoncernfans můžou kopat jak chtěj.
Avatar - Kjirka
Kjirka
Autohold ? V sobotu radši alkohol >😁
Avatar - white label
white label
Ale já vím, jak jsem psal, ten asist. nemá tlačítko a aktivuje/deaktivuje se automaticky, podle aktuální ho sklonu vozovky/vozu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi je načase vyzkoušet nějakou z těch co sou hodnocený líp. Takový sou fakta to si tady koncernfans můžou kopat jak chtěj >😒]
Michal Stehnij
Nechci být za nějak přehnaně chytrého, ale nemá Swift náhodou CVT? Svého času měl.
Avatar - Kjirka
Kjirka
jak s tím souvisí Swift ?
Michal Stehnij
To byla otázka pro white labela, jestli jsem se překlikl, mea culpa. Šlo mi o to, že kdyby soudobé Swifty hdm měly, byla by to o řád lepší auta než s CVT, proto jsem se ptal. Jinými slovy, s dsg to nesouvisí.
Avatar - white label
white label
Náhodou nemá CVT a neboj, za přehnaně chytrého už tu být nemůžeš, za toho jsem tu totiž už já! >😁 😉
[odkaz]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jo, jo, oni na nej v tom AutoBildu tech 100tis. km jenom koukali, vid? 8-s :no:
vanos
Tak z vlastni zkusenosti vim, ze k podobnym jevum muze dochazet, kdyz to auto pravidelne vyuziva vice ridicu. V tomto pripade totiz software dsg nema moznost se adaptavoat na jeden konkretni ridicsky styl, coz muze vest k onomu skubani pri razeni a k celkove pomalejsim reakcim. Otazkou zustava, zda-li to povazovat vubec za chybu prevodovky, kdyz v takovem rezimu to bude provozovat jen minimum lidi. Dalsim majitelum postaci v pripade jejich nespokojnosti s chovanim prevodovky vemes obnova vychoziho nastaveni ridici jednotky. 😄
Avatar - RWD
RWD
Tak! Toto je právě rozdíl mezi těmi kdo s DSG jezdí a kdo o tom ví leda *. DSG se od člověka (jeho jízdního stylu) učí a z toho potom vychází její kvalita řazení!

Já (DSG 6° mokrá) zaznamenám pár menších cuknutí jen několikrát za rok a to ještě pouze v situacích, kdy je studený motor (tedy běží ve vyšších otáčkách) a mám zapnutou klimu (tedy úbytek výkonu spolu s vyššímu otáčkami) a pomalém popojíždění na 2° v koloně.

Ovšem celková kvalita řezní se odvíjí právě od naučených hodnot i já když jedu 30km stylem WRC a pak vjedu do města a chci pomaličku a hladce popojíždět to není úplně ono a musím počkat než si DSG uvědomí, že už nechci držet vyšší otáčky a že teď se budeme plazit 😄 Takže kousek před obcí už zvolním styl a a v obci už jedu naprosto perfektně!
Avatar - Kjirka
Kjirka
no tak já jezdím s DSG denně, ale že by byla až takhle chytrá, jsem si nevšim. Ale možná máš nějakou mimořádně učenlivou 😄
Avatar - RWD
RWD
Jestli sis toho všiml přece není podstatné, to naopak může jen svědčit o tom, že se to chová správně na pozadí a uživatel je prostě spokojený aniž by o té převodovce něco věděl. DSG převodovka se prostě od řidiče učí, je to jedna z jejich mnoha vlastností a funkcí.
mrazik
Aha, takze neni potreba, aby si toho zakaznik vsiml, dulezite je opit se pocitem, ze je chytra. Uz to chapu.
Avatar - Kjirka
Kjirka
hele fakt teď nevím, ale dosud jsem měl zato, že DSG inteligentní není. Přijde mi to, že je to stále stejný. Nicméně, mě to tak naprosto vyhovuje. .
Avatar - lordlord
lordlord
Chyběla zmínka o spotřebě. Krabice žrala průměrně 9 na 100. Dále za celý test adblue za cca 6500 korun.
Avatar - m.z.
m.z.
Já můžu ke spotřebě dodat zkušenost s VW Sharan 170k MT, dlouhodobý průměr byl okolo 6,6l, počítač kecal cca o 0,5l, takže za 7l se dalo.
Na zimních kolech s nižším profilem, mělo lepší spotřebu a bylo i živější, plánoval jsem koupit stejný rozměr i na léto, ale už jsem ho prodal.
Jinak jsem byl s autem max. spokojený.
Klaudius
Tak či onak, je to viac ako by som čakal.
Avatar - m.z.
m.z.
Tak to máš poměrně optimistické očekávání, spíše nereálné.