Test 100 000 km: Seat Alhambra 2.0 TDI - pozor na korozi, DSG a aditiva

Seat Alhambra do redakčních garáží nastoupil v prosinci 2011 v provedení se čtyřválcovým turbodieselem 2.0 TDI a vrcholnou výbavou Style. A hned jedna z prvních služebních cest vedla až do Itálie. „Urazili jsme 1400 kilometrů a vystoupili z vozu odpočatí,“ napsali redaktoři do knihy jízd. Na mysli měli především sedadla, která v první řadě nabízejí anatomický tvar a správně tvrdé čalounění, v těch druhých pak promyšlený koncept sklápění.
Parádně utlumený dvoulitrový turbodiesel si pod kapotou spokojeně brumlal a dával o sobě vědět jedině v případě, když výstražné světlo na displeji ohlásilo nutnost doplnění aditiva AdBlue. Nádržka na příslušnou látku má objem 17 litrů, nicméně kontrolka obtěžovala již po 13 000 kilometrech. Při doplnění se však dovnitř vešlo jenom 0,9 až 2,0 litru, což bylo zvláštní…
Pokud vás zajímá, jak si Seat Alhambra vedla během více než dvouleté služby a hlavně jak dopadla po ujetí 100 000 km, kupte si aktuální Auto Tip č. 21/13 a tam se všechno dozvíte. K dostání je právě na stáncích.