Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePolicie a odborníci kritizují zvýšení rychlosti na R46 z Olomouce do Vyškova
39 komentářů
Jaros71
Cesta z Brna a Vyškova na Olomouc rychlostí 80-100 km byla tragedie.
Kolony kamionů a osobních aut byly děsivé.
Pokud se za tuto pseudo dálnici má platit , je rychlost 130 km samožřejmostí! :-!
Jinak ji dejme mimo placenou dálniční sít' a jako rychlostní silnici zdarma užívejme 100 km/ hod..
Podobně to má třeba rychlostní silnice podél pobřeží na ŘÍM v ITÁLII.
A blízká lepší dálnice je placená..
Rychlost jízdy a bezpečnost by měl každý řidič umět vyhodnotit sám! 😉
Kolony kamionů a osobních aut byly děsivé.
Pokud se za tuto pseudo dálnici má platit , je rychlost 130 km samožřejmostí! :-!
Jinak ji dejme mimo placenou dálniční sít' a jako rychlostní silnici zdarma užívejme 100 km/ hod..
Podobně to má třeba rychlostní silnice podél pobřeží na ŘÍM v ITÁLII.
A blízká lepší dálnice je placená..
Rychlost jízdy a bezpečnost by měl každý řidič umět vyhodnotit sám! 😉
Přesně tak, zrovna jsem se vrátil z Itálie. Jednu věc na Itálii obdivuji. Neřeší rychlosti v tunelech a taky to funguje.
rogih_123
...kvůli které tu silnici zbrzdili.
Postarší podnikatel chtěl oslnit mladou blondýnku a půjčil jí svůj terenní (myslím že) bavorák. Ta se snažila udělat čest své barvě vlasů a ve cca 200 přelétla přes svodidla. Je evidentní, že tuhle situaci omezení rychlosti neřeší! :no: Jak jsem napsal dřív, chce to mozek. A když ho někdo nemá, pak alespoň pud sebezáchovy. Ten ale bohužel tyto moderní offroady ruší a poskytují klamný pocit bezpečí a nezranitelnosti, jak nám mnozí denně dokazují!!! >😁
Postarší podnikatel chtěl oslnit mladou blondýnku a půjčil jí svůj terenní (myslím že) bavorák. Ta se snažila udělat čest své barvě vlasů a ve cca 200 přelétla přes svodidla. Je evidentní, že tuhle situaci omezení rychlosti neřeší! :no: Jak jsem napsal dřív, chce to mozek. A když ho někdo nemá, pak alespoň pud sebezáchovy. Ten ale bohužel tyto moderní offroady ruší a poskytují klamný pocit bezpečí a nezranitelnosti, jak nám mnozí denně dokazují!!! >😁
Borja
Konečně nějakej ministr udělá něco rozumnýho a zase se to někomu nelíbí.. 100% jsou tam úseky, kde se 130 dá jet a kde ne, tam bude rychlost nižší, to o co gou? Rádoby e😜erti dělaj u nás z řidičů blbce, omezují rychlost mnohdy nesmyslně a pak se všichni diví, že to 50% řidičů nedodržuje - pak to je tak, že 4proudovku svedou na jednu stranu, je z ní teda dvouproudovka se zákazem předjíždění a rychlost 50 km/h!! Proč jako? A podobných příkladů bych našel spousty. Třeba i podesátky v obcích, kde je 5 neobydlených baráků na jedné straně nebo 50 končící v polích.....
lordlord
Když stavím rychlostní komunikaci, kde je maximum 130 a pak ji snížím, protože konstrukčně je to moc, tak už byl projekt špatně.
Tahle silnice v žádném případě ale nebyla projektovaná na 130 km/h... Je stavěná v době, kdy limit byl 110 a bohužel, ani tomu by nevyhověla.
No , je skoro čtvrtstoletí po revoluci..
Rekonstrukce takového placeného paskvilu měla být dávno hotová vč. nájezdů..!! :no:
Politici jen slibují před volbami..
A pak si tunelují love do kapes.
Rekonstrukce takového placeného paskvilu měla být dávno hotová vč. nájezdů..!! :no:
Politici jen slibují před volbami..
A pak si tunelují love do kapes.
Iron
Jedím tam hodně pravidelně - a prostě nevím. V době 100 km/h to byla onanie na ntou tam těch 100 jet, ale zase pokud smažím 130 vpravo, tak je nereálné aby v těch zatáčkách někdo najel. A hlavně NENÍ tam odstavný pruh, takže jakákoliv porucha stačí osobák natož kamion znamená prakticky pouze jeden pruh a to při tom provozu tam už celkem zhoustne. Takže jediné co mě napadá je opravdu - aby jel člověk s rozumem - např snížit rychlost u nájezdů, uvolnit u nich pravý pruh, jet tak aby mohl reagovat třeba na odstavené auto atd atd - ale to asi u některých "řidičů" fakt nepůjde.
A mimochodem teď v neděli jsem tam jel jen kousek - a byla tam 100 na Olomouc, na Vyškov u toho letiště patroloval Passat a všichni jeli kolem poslušně asi tak 80, tak fakt nevím.
A mimochodem teď v neděli jsem tam jel jen kousek - a byla tam 100 na Olomouc, na Vyškov u toho letiště patroloval Passat a všichni jeli kolem poslušně asi tak 80, tak fakt nevím.
jasně, je to kravina.. nebezpečná a zbytečná - ale když jim to prostě vyšlo v předvolebním průzkumu veřejnýho mínění...
8-s
8-s
já tam taky jezdím často a jsem proti zvýšení rychlosti....
A to z jednoduchého důvodu - už teď tam každý druhý jezdí 120-130 (včetně mě) a když tam dáš 130, samozřejmě budou jezdit ještě rychleji....
A za takové situace (tedy občas auto 150, do toho někdo v klidu 110 a do toho kamiony a ty blbé nájezdy) se tam prostě neúměrně zvyšuje riziko nějaké nehody....
Samozřejmě, dobrý řidič si to tam pohlídá - ale narovinu, jen dobří řidiči nejezdí, že.... (ono kdyby všichni uměli dobře jezdit tak skoro žádné předpisy nepotřebujeme....)
A to z jednoduchého důvodu - už teď tam každý druhý jezdí 120-130 (včetně mě) a když tam dáš 130, samozřejmě budou jezdit ještě rychleji....
A za takové situace (tedy občas auto 150, do toho někdo v klidu 110 a do toho kamiony a ty blbé nájezdy) se tam prostě neúměrně zvyšuje riziko nějaké nehody....
Samozřejmě, dobrý řidič si to tam pohlídá - ale narovinu, jen dobří řidiči nejezdí, že.... (ono kdyby všichni uměli dobře jezdit tak skoro žádné předpisy nepotřebujeme....)
Tenhle věčně se opakující názor, že když je 100, všichni jedou 120 a když bude 130 všichni pojedou 150 nechápu. Tak od čeho ty limity sakra jsou? Tak je limit, který určuje MAX rychlost, ale nikdo nikoho nenutí, aby tolik jel. A co se týká těch co pojedou těch 150 - tvrdě pokutovat.
Na R46 jezdím hodně často, před tou známou nehodou se tam mnoho let jezdilo 130 (jak je i v článku uvedeno). Povrch byl tankodrom, svodidla rezavá, pozohýbaná a vysoká cca 30cm a žádné e😜erty to netrápilo. Pak jedna kráva s létajícím bávem zabije 6 lidí a mediální masáž probudí spící e😜erty, kteří začnou situaci řešit ;-\
Teď, po modernizaci (i když zatím jen částečné) jsou po celé délce nová svodidla (vysoká někde přes metr), nový povrch a některé nájezdy už mají nové připojovací pruhy. A vrácení limitů NA PŮVODNÍ stav (kdy byla silnice v žalostném stavu) je najednou obrovský problém. Nevím proč!?
V článku je, že nehodovost byla 200/rok a teď je 150/rok - tak já bych řekl, že ten rozdíl není až tak markantní a určitě v něm hraje roli nejen to snížení limitu na 100, ale i nový povrch a to, že skoro půl roku se jezdilo jen ve dvou pruzích, když se nový povrch budoval. Pokroucené statistiky nestojí za nic......
Na R46 jezdím hodně často, před tou známou nehodou se tam mnoho let jezdilo 130 (jak je i v článku uvedeno). Povrch byl tankodrom, svodidla rezavá, pozohýbaná a vysoká cca 30cm a žádné e😜erty to netrápilo. Pak jedna kráva s létajícím bávem zabije 6 lidí a mediální masáž probudí spící e😜erty, kteří začnou situaci řešit ;-\
Teď, po modernizaci (i když zatím jen částečné) jsou po celé délce nová svodidla (vysoká někde přes metr), nový povrch a některé nájezdy už mají nové připojovací pruhy. A vrácení limitů NA PŮVODNÍ stav (kdy byla silnice v žalostném stavu) je najednou obrovský problém. Nevím proč!?
V článku je, že nehodovost byla 200/rok a teď je 150/rok - tak já bych řekl, že ten rozdíl není až tak markantní a určitě v něm hraje roli nejen to snížení limitu na 100, ale i nový povrch a to, že skoro půl roku se jezdilo jen ve dvou pruzích, když se nový povrch budoval. Pokroucené statistiky nestojí za nic......
Klaudius
Dlhá, rovná, prázdna diaľnica, horizont v nedohľadne a maximálka zhruba na úrovni našej stovky.... A len trochu pridáš plyn a v späťáku vidíš majáky...
Uvedený úsek meria cca 45 km. Ak pôjdeš plynule 130 km/h, mal by si ho prejsť za 21 minút. Ustálenou stovkou by to bolo 27 minút. Ale to sú ideálne, modelové situácie, v reáli by bol ten rozdiel zrejme menší ako 5 minút.
A ruku na srdce - stojí to za sotva 5 ušetrených minút? Väčšie riziko, vyššia spotreba, efekt takmer nijaký. Len sa všetci ženieme dopredu jak splašení, veď zhon a stres máme v krvi...
Uvedený úsek meria cca 45 km. Ak pôjdeš plynule 130 km/h, mal by si ho prejsť za 21 minút. Ustálenou stovkou by to bolo 27 minút. Ale to sú ideálne, modelové situácie, v reáli by bol ten rozdiel zrejme menší ako 5 minút.
A ruku na srdce - stojí to za sotva 5 ušetrených minút? Väčšie riziko, vyššia spotreba, efekt takmer nijaký. Len sa všetci ženieme dopredu jak splašení, veď zhon a stres máme v krvi...
A když pojedeš jenom 50 tak to ujedeš za 54 minut.
A ruku na srdce - stojí to za 27 ušetřených minut ?
Ježiši vždyť takhle by jsme zachvíli mohli chodit pěšky. To nikdo nevidíte, že na hezký 4 proudový silnici můžete jet skoro stejně rychle jak po nejhorší okresce ?
Pokaždý když jedu HK-PCE tak mám stochutí podat žalobu na ŘSD pro mrhání prostředky. Rychlost na 4proudé komunikaci za mnoho miliard korun stejná jako na vedlejší okresce o šířce 8m a se cyklisty motajícími se mezi auty. A tohle je podobné (jen navíc zpoplatněné).
A ruku na srdce - stojí to za 27 ušetřených minut ?
Ježiši vždyť takhle by jsme zachvíli mohli chodit pěšky. To nikdo nevidíte, že na hezký 4 proudový silnici můžete jet skoro stejně rychle jak po nejhorší okresce ?
Pokaždý když jedu HK-PCE tak mám stochutí podat žalobu na ŘSD pro mrhání prostředky. Rychlost na 4proudé komunikaci za mnoho miliard korun stejná jako na vedlejší okresce o šířce 8m a se cyklisty motajícími se mezi auty. A tohle je podobné (jen navíc zpoplatněné).
Nie si trochu mimo? Ja píšem o 5 minútach a ty si prdneš hneď viac jak 5-násobok.
Ak nie si schopný dodržiavať dané limity, tak na cestu nelez. Že je stovka málo? Prečo by bola na štvorprúdovku málo? Kto ju tam zaviedol, asi mal dôvod. A platí to, čo je dané, nie aký máš na to názor.
Ja som poukázal len na to, o čo vlastne ide - že ten rozdiel medzi stovkou a stotridsiatkou nie je až taký markantný, aby z toho bolo treba robiť kovbojku, ale tých ušetrených 50 nehôd ročne za to rozhodne stojí.
A svoju váhu má aj fakt, že tunajší ľudia sú proste chorí a vedome prekračujú dané limity a majú svoj podiel na tom, že reálne sú na dopravných značkách nižšie čísla ako by tam patrili.
Takže vychladni a uvažuj, capnúť sem blbinu bez uvažovania je ľahké, ale žiadny hurá systém na vážne rozhodnutia neplatí.
Ak nie si schopný dodržiavať dané limity, tak na cestu nelez. Že je stovka málo? Prečo by bola na štvorprúdovku málo? Kto ju tam zaviedol, asi mal dôvod. A platí to, čo je dané, nie aký máš na to názor.
Ja som poukázal len na to, o čo vlastne ide - že ten rozdiel medzi stovkou a stotridsiatkou nie je až taký markantný, aby z toho bolo treba robiť kovbojku, ale tých ušetrených 50 nehôd ročne za to rozhodne stojí.
A svoju váhu má aj fakt, že tunajší ľudia sú proste chorí a vedome prekračujú dané limity a majú svoj podiel na tom, že reálne sú na dopravných značkách nižšie čísla ako by tam patrili.
Takže vychladni a uvažuj, capnúť sem blbinu bez uvažovania je ľahké, ale žiadny hurá systém na vážne rozhodnutia neplatí.
Až ta silnice bude mít alespoň slušné nájezdy, z tohoto jsem se jednou snažil najet a nebylo to zrovna příjemné [odkaz] , tak můžeme mluvit o zvýšení rychlosti.
Jinak upřímně vidím 110 a do 130 si nedělám stres s rychlostí, a podle všeho tak jezdí více řidičů. A teď si otevři google postav se na ten výjezd a zkus vyjet když tam někdo pojede 150.
To, že mám obecně někde na dálnici sníženou rychlost, třeba kvůli starým, nestandardním nájezdům a polovina řidičů to ignoruje, to je na Chocholouška.
Viz. tento víkend, z Prahy na Liberec - jedu svých 130+, u motorestu, který je ze starého dopravního letadla je 100 km/h (nájezd stejný jako na tvé fotce, jne dálnice ještě do pravého oblouku). Zpomalím tedy v klidu na stovku, od motorestu zrovna vyjíždí auto. No a ti dva k*koti, které jsem před chvilkou předjel, jedou stále svých 120, značka neznačka. Takže oni do levého, já, s už vyhozeným blinkrem (auto za mnou se s blinkrem ani neobtěžovalo) zpátky do prava, dupu na brzdu, ABS mi bouchá do pedálu. Nebožák co najížděl na dálnici (a byl by viníkem případné nehody, vím), který přeze mě neměl šanci ty dva vidět, zrychluje co to dá. Po chvilce opět zrychluji a znovu předjíždím ty dva k*koty. V prvním voze velmi slušivě oblečená dáma kolem padesátky, ve druhém sympaticky vyhlížející šedesátník.
A takhle, dámy a pánové, dochází k smrťákům. Naprosto zbytečně.
Nebožák co najížděl na dálnici? Má tam stopku...
Je fakt, že na průpletech stačí jedno auto v levém, které jede na limit a může být problém. To je také jedním z hlavních důvodů, proč je kapacita našich komunikací cca o 10-15% nižší než v Německu. A děláme si to sami.
Paradoxně spoustu nehod je na velmi přehledných úsecích. Proč? Protože je moc obtížný se podívat doleva a doprava?
Problém na průpletech je při jakékoliv rychlosti, když dvě auta prostě zablokují oba pruhy. Stačí když předjíždí náklaďák pomalu jedoucí auto.
2.) Souhlas. Ztráta pozornosti je prevít. To ale přeci neznamená že ty nepřehledné úseky budeme ignorovat, ne? 😉
3.) Samozřejmě. Ale proč výskyt těchto situací znásobovat hloupou jízdou nás, řidičů OA? Ano, jeden z důvodů nižších kapacit ČR komunikací.
Však se neignorují, omezuje se na nich rychlost. To, že v nějakých úsecích to lidé nedodržují je přirozené. Málokdo v tomto úseku zpomalí na 100, když nesjíždí. Provoz tam je minimální, výjezd dle mě je přehledný. Když si nejsem jistý, tak tam prostě nevjíždím. Lidská chyba, darwin, konec.
Na tom úseku je ta 100ka hlavně kvůli vjezdu k letadlu. Pár aut už tam skončilo v příkopě, nebo minimálně ve svodidlech.
A zadruhé: když na kterékoliv okresce na vysočině můžu jet 90, nepřipadáte si jak nesvéprávný *, když na kvalitním čtyřpruhu nesmíte víc než 100? Já určitě!
Jinak 100% souhlas s "hittmanem", kvůli tomu, že na značce je 130 tak to neznamená, že těch 130 musím jet. Řidič by měl vždy na cestu přibalit hlavně vlastní mozek. To mnoho lidí nedělá a "dopravní e😜erti" se tomu snaží čelit tím, že silnice mění na dopravní hřiště, lemované záplavou dopravních značek a semaforů. >😁
2.) Pokud by drtivá většina řidičů používala vlastní mozek (tím netvrdím že to 90% českých řidičů nedělá, ale ta šílená menšina je prostě ve srovnání s motoristicky nejvyspělejšími zeměmi stále velká), neměli bychom relativní úmrtnost dvakrát vyšší než v Německu či Rakousku. O Švýcarsku či Švédsku nemluvě. A ano, pak se musí sáhnou k restriktivním opatřením. A ve finále na to doplatí i ti slušní.
Zcela vážně, nevidím problém v místě kratších připojovacích pruhů snížit rychlost...
Ps.: Velmi často se na okrajích velkých aglomerací snižuje rychlost (zdánlivě nesmyslně) kvůli hluku. A velmi to pomáhá. Jako chybu vidím to, že už se nepoužívají ty dodatkové tabulky. Pak si řidiči opravdu mohou připadat jako ***i (viz. v Praze podél Chuchelského závodiště). Ale pokud vím, že je to kvůli kvalitnějšímu žití lidí v okolí té komunikace, rád zpomalím - těch pár vteřin navíc člověka nezabije 😉
Jinak :yes: za krásnou, jemnou ironii.
Uznávám, že v obcích a ve městech člověk stejně nic nenažene.
100 tam stejně nikdo nejezdí a plně souhlasím s ministrem, že ta silnice je na většině úseků lepší, než většina našich dálnic kde 130 normálně funguje...