Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Policie a odborníci kritizují zvýšení rychlosti na R46 z Olomouce do Vyškova

Zvýšení rychlosti na silnici R46 z Olomouce do Vyškova se nevyhnulo kritice. Největší nesouhlas vyjádřili dopravní odborníci a policie.
Zpět na článek
21. 10. 2013 12:43
21. 10. 2013 15:07
21. 10. 2013 18:39
21. 10. 2013 19:20
21. 10. 2013 21:35
21. 10. 2013 21:25
22. 10. 2013 08:15
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 12:43
Dopravní experti
Bylo by dobré ty zmiňované "dopravní odborníky" jmenovat, dát odkazy na to, co napsali, resp. tvrdí. Čtu tam o jakémsi krajském koordinátorovi BESIP, ten jsou ti odborníci? Já jen, abychom nakonec nezjistili, že celý článek vznikl na základě vyjádření jednoho člověka z "odborníky" prolezlé organizace BESIP, nebo nedej bože od nějakého "dopravního experta" typu Humla, či jiné ex nebo aktivní policajstké mozkovny. :-!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Hittman
21. 10. 2013 12:57
Re: Dopravní experti
Pokud má člověk soudný mozek v hlavě, tak tam, kde jedu poprvé, jedu obezřetně, předvídavě a opatrně a třeba i nevyužiji možnost jet 130 km/h. Ale pokud jede *, ani 80-ka mu nepomůže.. ;-)
Avatar - Hittman
21. 10. 2013 14:56
Re: Dopravní experti
Ještě je zajímavostí, že v Brně při najíždění třeba na Vyškov z D2 či od Znojma připojovací pruh nebyl a jezdilo se 130. Teď ho tam dodělali a snížili rychlost na 100 >:-[]
21. 10. 2013 13:14
Re: Dopravní experti
Zatímco ministr je expert nad experty :-)

Až ta silnice bude mít alespoň slušné nájezdy, z tohoto jsem se jednou snažil najet a nebylo to zrovna příjemné [odkaz] , tak můžeme mluvit o zvýšení rychlosti.

Jinak upřímně vidím 110 a do 130 si nedělám stres s rychlostí, a podle všeho tak jezdí více řidičů. A teď si otevři google postav se na ten výjezd a zkus vyjet když tam někdo pojede 150.
21. 10. 2013 13:48
Re: Dopravní experti
Přesně. Zrovna na tenhle úsek 130 nepatří (zejména u nás, kde 130 znamená někdy spíše vyloženě doporučenou rychlost). Nový povrch a svodidla fajn, ale délka průpletu (který tady vlasně ani není), je něco docela jiného.

To, že mám obecně někde na dálnici sníženou rychlost, třeba kvůli starým, nestandardním nájezdům a polovina řidičů to ignoruje, to je na Chocholouška.

Viz. tento víkend, z Prahy na Liberec - jedu svých 130+, u motorestu, který je ze starého dopravního letadla je 100 km/h (nájezd stejný jako na tvé fotce, jne dálnice ještě do pravého oblouku). Zpomalím tedy v klidu na stovku, od motorestu zrovna vyjíždí auto. No a ti dva k*koti, které jsem před chvilkou předjel, jedou stále svých 120, značka neznačka. Takže oni do levého, já, s už vyhozeným blinkrem (auto za mnou se s blinkrem ani neobtěžovalo) zpátky do prava, dupu na brzdu, ABS mi bouchá do pedálu. Nebožák co najížděl na dálnici (a byl by viníkem případné nehody, vím), který přeze mě neměl šanci ty dva vidět, zrychluje co to dá. Po chvilce opět zrychluji a znovu předjíždím ty dva k*koty. V prvním voze velmi slušivě oblečená dáma kolem padesátky, ve druhém sympaticky vyhlížející šedesátník.
A takhle, dámy a pánové, dochází k smrťákům. Naprosto zbytečně.
Avatar - Dinar
21. 10. 2013 14:03
Re: Dopravní experti
Může být, já jsem ale vůbec nerozebíral jestli je ta 130ka o.k. nebo ne. Jde mi o způsob podání informace, ohánějí se nějakými experty, ptám se, kdo to je? S odkazem právě na toho nejčastěji zmiňovaného Humla, protože to je skutečný expert, ale zcela jistě ne na dopravu. ;-)
21. 10. 2013 14:12
Re: Dopravní experti
Jasně. S tím, cos psal, nelze než souhlasit. Vysloví se Huml, nebo "koordinátor" z Besipu a skuteční odborníci jen kroutí hlavou. ;-)
21. 10. 2013 14:06
Re: Dopravní experti
Jezdím u letadla denně a nikdy jsem neměl problém s vyjížděním. Provoz tam je minimální, není problém si pár vteřin počkat na prázdnou silnici. Omezení je tam spíše vhodné pro vjezd k letadlu, který je za zatáčkou a ani já nevím, kde přesně je.
Nebožák co najížděl na dálnici? Má tam stopku...
21. 10. 2013 14:21
Re: Dopravní experti
Rozhledově to tam není dokonalé a stát se to může. Onen "nebožák" na té stopce rozhodně stál. Problém je v tom, že on se rozjíží z nuly a 100 km/h je 28 m/s. 130 je 36 m/s. Rozhodně ho musel zblbnout i můj blinkr - já ten levý hodil, ten člověk za mnou se s páčkou pod volantem tak nějak neobtěžoval. Tisíckrát to tam můžeš projet v pohodě a jednou to nevyjde (taky i nejnebezpečnější úseky mají smrťáky v řádu desetin na milion voz.km, výjmečně pak jednotek).

Je fakt, že na průpletech stačí jedno auto v levém, které jede na limit a může být problém. To je také jedním z hlavních důvodů, proč je kapacita našich komunikací cca o 10-15% nižší než v Německu. A děláme si to sami.
21. 10. 2013 15:34
Re: Dopravní experti
Rozhledově tam vidíš tak 300 metrů (když máš nic moc zrak). A jak jsi řekl, tak při rychlosti 130km/h, tj. 36m/s máš přibližně 8 na to vteřin abys vyjel. Mě to přijde poměrně dlouhá doba na reakci.

Paradoxně spoustu nehod je na velmi přehledných úsecích. Proč? Protože je moc obtížný se podívat doleva a doprava?

Problém na průpletech je při jakékoliv rychlosti, když dvě auta prostě zablokují oba pruhy. Stačí když předjíždí náklaďák pomalu jedoucí auto.
21. 10. 2013 16:02
Re: Dopravní experti
1.) Proto píši i o těch blinkrech. Stát se to může, náhoda je blbec. Otázka je, jak často se ta "blbá" náhoda statisticky stává... Ta 100ka tam smysl má a pokud by tam všichni normálně zpomalovali, funguje to velmi dobře

2.) Souhlas. Ztráta pozornosti je prevít. To ale přeci neznamená že ty nepřehledné úseky budeme ignorovat, ne? ;-)

3.) Samozřejmě. Ale proč výskyt těchto situací znásobovat hloupou jízdou nás, řidičů OA? Ano, jeden z důvodů nižších kapacit ČR komunikací.
21. 10. 2013 16:49
Re: Dopravní experti
Tak jak to popisuješ, tak to nemůže být náhoda, ale lidská blbost. Brzdit, tak aby to cukalo s ABS, tak to už chce poměrně razantní brzdění. Nevěřím, že někdo na 100 metrech nevidí 4 auta.

Však se neignorují, omezuje se na nich rychlost. To, že v nějakých úsecích to lidé nedodržují je přirozené. Málokdo v tomto úseku zpomalí na 100, když nesjíždí. Provoz tam je minimální, výjezd dle mě je přehledný. Když si nejsem jistý, tak tam prostě nevjíždím. Lidská chyba, darwin, konec.

Na tom úseku je ta 100ka hlavně kvůli vjezdu k letadlu. Pár aut už tam skončilo v příkopě, nebo minimálně ve svodidlech.
21. 10. 2013 14:36
Re: Dopravní experti
Zaprvé, v místech krátkých a nepřehledných nájezdů 100 vždy byla, je a navíc i zůstane.
A zadruhé: když na kterékoliv okresce na vysočině můžu jet 90, nepřipadáte si jak nesvéprávný *, když na kvalitním čtyřpruhu nesmíte víc než 100? Já určitě!
Jinak 100% souhlas s "hittmanem", kvůli tomu, že na značce je 130 tak to neznamená, že těch 130 musím jet. Řidič by měl vždy na cestu přibalit hlavně vlastní mozek. To mnoho lidí nedělá a "dopravní experti" se tomu snaží čelit tím, že silnice mění na dopravní hřiště, lemované záplavou dopravních značek a semaforů. >:D
21. 10. 2013 15:47
Re: Dopravní experti
1.) Na kvalitním čtyřpruhu může jet 130 vždy, o tom žádná. Úseky, které zde probíráme ale rozhodně kvalitní nejsou.

2.) Pokud by drtivá většina řidičů používala vlastní mozek (tím netvrdím že to 90% českých řidičů nedělá, ale ta šílená menšina je prostě ve srovnání s motoristicky nejvyspělejšími zeměmi stále velká), neměli bychom relativní úmrtnost dvakrát vyšší než v Německu či Rakousku. O Švýcarsku či Švédsku nemluvě. A ano, pak se musí sáhnou k restriktivním opatřením. A ve finále na to doplatí i ti slušní.
21. 10. 2013 13:54
Re: Dopravní experti
Nájezdy jsou...úplně fuk. 90% lidí totiž nevyužije připojovací pruh ani z 1/3 a automaticky to frknou na průběžný pravý.

Zcela vážně, nevidím problém v místě kratších připojovacích pruhů snížit rychlost...
21. 10. 2013 14:13
Re: Dopravní experti
Problém je, kolik řidičů tam tu rychlost v reálu nesníží ;-)
21. 10. 2013 15:41
Re: Dopravní experti
V rychlosti to není, je to v hlavě... U nějakých úseků je to omezení oprávněné a většina řidičů zpomalí, najdou se samozřejmě výjimky, které ne. Někde je to omezení naprosto k ničemu.
21. 10. 2013 15:52
Re: Dopravní experti
A ty jsi kdo, že ty úseky můžeš objektivně posoudit? A právě - jak píši výše - někteří to v hlavě nemají. A je zcela běžné, že tam, kde chci aby se jezdilo +/- 100, dám 80. A tou stovkou se jezdí. Začarovaný kruh.

Ps.: Velmi často se na okrajích velkých aglomerací snižuje rychlost (zdánlivě nesmyslně) kvůli hluku. A velmi to pomáhá. Jako chybu vidím to, že už se nepoužívají ty dodatkové tabulky. Pak si řidiči opravdu mohou připadat jako idioti (viz. v Praze podél Chuchelského závodiště). Ale pokud vím, že je to kvůli kvalitnějšímu žití lidí v okolí té komunikace, rád zpomalím - těch pár vteřin navíc člověka nezabije ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2013 19:18
Re: Dopravní experti
Ty jsi moc ohleduplný, lidský... divím se, že máš jen jeden mínus k takovému příspěvku. Nepřipadáš si někdy, že jsi z krapet jiné doby v tom dnešním sobeckém a uspěchaném světě?
22. 10. 2013 15:51
Re: Dopravní experti
Mno, asi takhle - na západ od našich hranic je to, co zde tvrdím, naprosto běžný, většinový názor. To, že u nás to normální není je naše škoda.

Jinak :yes: za krásnou, jemnou ironii.
21. 10. 2013 20:41
Re: Dopravní experti
Jsem řidič a snažím se jezdit zodpovědně. To je vše. A pokud jezdím nějaký úsek, klidně i několikrát denně, už nějakou dobu, tak snad i možná vím, jak jet rozumně.

Uznávám, že v obcích a ve městech člověk stejně nic nenažene.
21. 10. 2013 16:25
Re: Dopravní experti
Moje řeč... :yes:
21. 10. 2013 16:24
Re: Dopravní experti
Tak 150 tam někdo může jet i teď,ne? ;-) Navíc ministr zcela jasně řekl, že 130 by bylo jen tam, kde by to bylo schůdné. Na úsecích s připojovákama by to nechal tak, jak to je...

100 tam stejně nikdo nejezdí a plně souhlasím s ministrem, že ta silnice je na většině úseků lepší, než většina našich dálnic kde 130 normálně funguje...
21. 10. 2013 19:20
Re: Dopravní experti
Naprostý souhlas, po týhle "silnici" jezdím pravidelně 1x měsíčně do Olomouce posledních 8 let a jet 100km/h je o nervy, jelikož tam tolik prostě nikdo nejezdí ;-) Zkusil jsem to párkrát a vždy mě tlačil nějaký náklaďák nebo autobus a na to nemám nervy. Standardně tak všichni jezdí cca 120km/h a provoz je plynulý. Nevidím důvod aby na rovných úsecích bylo omezení. Průjezd Prostějovem je jasný + pár nepřehledných nájezdů, tam je omezení v pořádku ;-)
21. 10. 2013 12:59
"Experti" na kolobrndách.
Neuvěřitelné žvásty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
21. 10. 2013 14:35
Autor si tu "dálnici" může projet..
Cesta z Brna a Vyškova na Olomouc rychlostí 80-100 km byla tragedie.
Kolony kamionů a osobních aut byly děsivé.
Pokud se za tuto pseudo dálnici má platit , je rychlost 130 km samožřejmostí! :-!
Jinak ji dejme mimo placenou dálniční sít' a jako rychlostní silnici zdarma užívejme 100 km/ hod..
Podobně to má třeba rychlostní silnice podél pobřeží na ŘÍM v ITÁLII.
A blízká lepší dálnice je placená..
Rychlost jízdy a bezpečnost by měl každý řidič umět vyhodnotit sám! ;-)
Rozbalit vlákno
1
21. 10. 2013 15:47
Re: Autor si tu "dálnici" může projet..
Přesně tak, zrovna jsem se vrátil z Itálie. Jednu věc na Itálii obdivuji. Neřeší rychlosti v tunelech a taky to funguje.
21. 10. 2013 14:59
Ještě k té nehodě...
...kvůli které tu silnici zbrzdili.
Postarší podnikatel chtěl oslnit mladou blondýnku a půjčil jí svůj terenní (myslím že) bavorák. Ta se snažila udělat čest své barvě vlasů a ve cca 200 přelétla přes svodidla. Je evidentní, že tuhle situaci omezení rychlosti neřeší! :no: Jak jsem napsal dřív, chce to mozek. A když ho někdo nemá, pak alespoň pud sebezáchovy. Ten ale bohužel tyto moderní offroady ruší a poskytují klamný pocit bezpečí a nezranitelnosti, jak nám mnozí denně dokazují!!! >:D
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2013 15:07
..
Konečně nějakej ministr udělá něco rozumnýho a zase se to někomu nelíbí.. 100% jsou tam úseky, kde se 130 dá jet a kde ne, tam bude rychlost nižší, to o co gou? Rádoby experti dělaj u nás z řidičů blbce, omezují rychlost mnohdy nesmyslně a pak se všichni diví, že to 50% řidičů nedodržuje - pak to je tak, že 4proudovku svedou na jednu stranu, je z ní teda dvouproudovka se zákazem předjíždění a rychlost 50 km/h!! Proč jako? A podobných příkladů bych našel spousty. Třeba i podesátky v obcích, kde je 5 neobydlených baráků na jedné straně nebo 50 končící v polích.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
21. 10. 2013 18:39
.
Když stavím rychlostní komunikaci, kde je maximum 130 a pak ji snížím, protože konstrukčně je to moc, tak už byl projekt špatně.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2013 19:20
Re: .
Tahle silnice v žádném případě ale nebyla projektovaná na 130 km/h... Je stavěná v době, kdy limit byl 110 a bohužel, ani tomu by nevyhověla.
Avatar - Jaros71
21. 10. 2013 21:35
Re: .
No , je skoro čtvrtstoletí po revoluci..
Rekonstrukce takového placeného paskvilu měla být dávno hotová vč. nájezdů..!! :no:
Politici jen slibují před volbami..
A pak si tunelují love do kapes.
21. 10. 2013 21:25
Já nevím...
Jedím tam hodně pravidelně - a prostě nevím. V době 100 km/h to byla onanie na ntou tam těch 100 jet, ale zase pokud smažím 130 vpravo, tak je nereálné aby v těch zatáčkách někdo najel. A hlavně NENÍ tam odstavný pruh, takže jakákoliv porucha stačí osobák natož kamion znamená prakticky pouze jeden pruh a to při tom provozu tam už celkem zhoustne. Takže jediné co mě napadá je opravdu - aby jel člověk s rozumem - např snížit rychlost u nájezdů, uvolnit u nich pravý pruh, jet tak aby mohl reagovat třeba na odstavené auto atd atd - ale to asi u některých "řidičů" fakt nepůjde.
A mimochodem teď v neděli jsem tam jel jen kousek - a byla tam 100 na Olomouc, na Vyškov u toho letiště patroloval Passat a všichni jeli kolem poslušně asi tak 80, tak fakt nevím.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
21. 10. 2013 22:16
Re: Já nevím...
jasně, je to kravina.. nebezpečná a zbytečná - ale když jim to prostě vyšlo v předvolebním průzkumu veřejnýho mínění...
8-s
21. 10. 2013 23:12
Re: Já nevím...
já tam taky jezdím často a jsem proti zvýšení rychlosti....

A to z jednoduchého důvodu - už teď tam každý druhý jezdí 120-130 (včetně mě) a když tam dáš 130, samozřejmě budou jezdit ještě rychleji....

A za takové situace (tedy občas auto 150, do toho někdo v klidu 110 a do toho kamiony a ty blbé nájezdy) se tam prostě neúměrně zvyšuje riziko nějaké nehody....

Samozřejmě, dobrý řidič si to tam pohlídá - ale narovinu, jen dobří řidiči nejezdí, že.... (ono kdyby všichni uměli dobře jezdit tak skoro žádné předpisy nepotřebujeme....)
22. 10. 2013 08:15
Re: Já nevím...
Tenhle věčně se opakující názor, že když je 100, všichni jedou 120 a když bude 130 všichni pojedou 150 nechápu. Tak od čeho ty limity sakra jsou? Tak je limit, který určuje MAX rychlost, ale nikdo nikoho nenutí, aby tolik jel. A co se týká těch co pojedou těch 150 - tvrdě pokutovat.
Na R46 jezdím hodně často, před tou známou nehodou se tam mnoho let jezdilo 130 (jak je i v článku uvedeno). Povrch byl tankodrom, svodidla rezavá, pozohýbaná a vysoká cca 30cm a žádné experty to netrápilo. Pak jedna kráva s létajícím bávem zabije 6 lidí a mediální masáž probudí spící experty, kteří začnou situaci řešit ;-\
Teď, po modernizaci (i když zatím jen částečné) jsou po celé délce nová svodidla (vysoká někde přes metr), nový povrch a některé nájezdy už mají nové připojovací pruhy. A vrácení limitů NA PŮVODNÍ stav (kdy byla silnice v žalostném stavu) je najednou obrovský problém. Nevím proč!?
V článku je, že nehodovost byla 200/rok a teď je 150/rok - tak já bych řekl, že ten rozdíl není až tak markantní a určitě v něm hraje roli nejen to snížení limitu na 100, ale i nový povrch a to, že skoro půl roku se jezdilo jen ve dvou pruzích, když se nový povrch budoval. Pokroucené statistiky nestojí za nic......
22. 10. 2013 08:05
Ameriku na vás...
Dlhá, rovná, prázdna diaľnica, horizont v nedohľadne a maximálka zhruba na úrovni našej stovky.... A len trochu pridáš plyn a v späťáku vidíš majáky...

Uvedený úsek meria cca 45 km. Ak pôjdeš plynule 130 km/h, mal by si ho prejsť za 21 minút. Ustálenou stovkou by to bolo 27 minút. Ale to sú ideálne, modelové situácie, v reáli by bol ten rozdiel zrejme menší ako 5 minút.
A ruku na srdce - stojí to za sotva 5 ušetrených minút? Väčšie riziko, vyššia spotreba, efekt takmer nijaký. Len sa všetci ženieme dopredu jak splašení, veď zhon a stres máme v krvi...
Rozbalit vlákno
2
22. 10. 2013 12:58
Re: Ameriku na vás...
A když pojedeš jenom 50 tak to ujedeš za 54 minut.
A ruku na srdce - stojí to za 27 ušetřených minut ?
Ježiši vždyť takhle by jsme zachvíli mohli chodit pěšky. To nikdo nevidíte, že na hezký 4 proudový silnici můžete jet skoro stejně rychle jak po nejhorší okresce ?
Pokaždý když jedu HK-PCE tak mám stochutí podat žalobu na ŘSD pro mrhání prostředky. Rychlost na 4proudé komunikaci za mnoho miliard korun stejná jako na vedlejší okresce o šířce 8m a se cyklisty motajícími se mezi auty. A tohle je podobné (jen navíc zpoplatněné).
22. 10. 2013 18:03
Re: Ameriku na vás...
Nie si trochu mimo? Ja píšem o 5 minútach a ty si prdneš hneď viac jak 5-násobok.
Ak nie si schopný dodržiavať dané limity, tak na cestu nelez. Že je stovka málo? Prečo by bola na štvorprúdovku málo? Kto ju tam zaviedol, asi mal dôvod. A platí to, čo je dané, nie aký máš na to názor.
Ja som poukázal len na to, o čo vlastne ide - že ten rozdiel medzi stovkou a stotridsiatkou nie je až taký markantný, aby z toho bolo treba robiť kovbojku, ale tých ušetrených 50 nehôd ročne za to rozhodne stojí.
A svoju váhu má aj fakt, že tunajší ľudia sú proste chorí a vedome prekračujú dané limity a majú svoj podiel na tom, že reálne sú na dopravných značkách nižšie čísla ako by tam patrili.
Takže vychladni a uvažuj, capnúť sem blbinu bez uvažovania je ľahké, ale žiadny hurá systém na vážne rozhodnutia neplatí.