Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA přezkoumává alianci GM, možností je spolupráce s čínským Dongfengem

Spolupráce s General Motors není pro PSA tak zajímavá. Možností je její nahrazení větší spoluprácí s čínským Dongfengem.
Zpět na článek
24. 10. 2013 11:51
24. 10. 2013 12:05
24. 10. 2013 12:14
24. 10. 2013 12:25
24. 10. 2013 12:35
24. 10. 2013 12:47
24. 10. 2013 14:20
24. 10. 2013 17:22
24. 10. 2013 17:44
25. 10. 2013 11:44
25. 10. 2013 19:20
24. 10. 2013 13:01
Avatar - Ham.
24. 10. 2013 11:51
Koho chleba jíš,
toho píseň zpívej
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
24. 10. 2013 12:05
PSA
Já bych s těma francouzema spolupracovat nechtěl. pro ně opravdu platí přísloví: "kam vítr, tam plášť".

Nejdříve si dohodnou spolupráci s BMW aby z ní vzápětí vycouvali, potom s GM (protože jim zavoněly penízky) a teď zase lezou do pr.ele číňánům. 8-s

co jsem četl, tak to nejspíše dopadne takto :

Francouzský stát spolu s nějakým čínským partnerem (Donfeng)nalijou do PSA peníze (nejspíš každý minimálně 1,5 miliardy Euro) a to formou navýšení kapitálu společnosti.Vzniknou nové akcie, takže rodina Peugeotů přijde o svou majoritu ve společnosti (což bude spíše ku prospěchu věci). Část akcií bude kontrolovaných státem (to není dobře, protože jim zase do toho budou kecat) , ale nebudou mít většinu, čili stát si akcie ponechá jen po dobu nutnou k ozdravení automobilky, podobně jako to udělala americká vláda u Chrysleru. GM už svůj podíl navyšovat nebude, ale vzhledem k vydání nových akcií jeho podíl také klesne pod původních 7% a nebo spolupráce s GM skončí úplně...

[odkaz]

a když to nevyjde s Donfengem, tak to můžou soudruzi zabalit 8-s

Je opravdu škoda, kam až to automobilka s takovým potenciálem dotáhla, ale tak to dopadne, když jim do řízení automobilky kecá rodina Peugeotů (která si nechtěla nechat omezovat své příjmy) :no:
Rozbalit vlákno
10
24. 10. 2013 12:14
Re: PSA
Peugeot, rodina Peugeotů..., nevidíš tam něco zvláštního? Já nevím, pokud měli, mají majoritu, pak zcela chápu, že si nechtěli nechat omezovat příjmy, proč taky, když je to jejich? to, že to zacálujou ostatní jen znamená, že to nesnižování příjmu jim "ne"doborovoně platí všichni francouzi a oni prostě jen toho využívají... Podle mě už Pegeotům v tuto chvíli možná ani o nějaký Peugeot nejde a jde jim jen o to, aby oni z toho měli co nejvíc a případně měli dost prostředků pro svoje životy, případně jiný typ podnikání...

PSA možná přežije, možná ne, v zásadě na tom až tak moc asi nezáleží..., zvlášť pokud tam 30% budou mít číňani. Tím se to pro mne osobně stává nezajímavým... Číňany podporovat nehodlám (to už raději ty skopce).
Avatar - del42sa
24. 10. 2013 12:25
Re: PSA
wolffe PSA je druhá největší evropská automobilka po VW a kdyby neudělali tolik špatných rozhodnutí za posledních 20 let, tak mohli dneska být někde úplně jinde.
Otázka je nakolik za těmi rozhodnutími stojí např. špatná strategie v důsledku nesprávného rozhodnutí managementu a nakolik to mohlo být ovlivněno "hamižnou" rodinou.

Každému je snad jasné, že pokud se má jakákoliv automobilka udržet na špici ( a PSA ten potenciál mělo ) tak musí masivně investovat do vývoje , do technologii. A pokud tam i třeba seděl nějaký schopný manager, který měl dobrý strategický plán, tak mu do toho stejně rodina Peugeotů kecala. Stejně to vždycky mohlo dopadnout tak, že případné navržené investice by znamenaly, že si by si "rodinka" musela (byť na krátkou dobu) utáhnout opasky. Tyto investice by se ale zase mnohonásobně vrátily ve vyšší konurence schpnosti a moderním vozovém parku. Jenže rodinka si zřejmě nic utahovat nechtěla, takže se muselo seškrtat tohle a tamto a vznikl z toho nějaký kompromis, který už se jim líbil.

No ted si nejenom utáhnou opasky, ale přijdou i o rozhodovací většinu.
Avatar - KANKUNEN
24. 10. 2013 12:35
Re: PSA
Nevím jaké máš info, ale není rodina spíše líná si pohlídat situaci??? Nebo už taky vzdala nějakou snahu díky politické situaci.
Avatar - del42sa
24. 10. 2013 12:47
Re: PSA
Rodina měla ve všem hlavní rozhodovací slovo, čili mohla "vetovat" jakékoliv rozhodnutí ve správní radě a zasahovat do všech strategických rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že tato rozhodnutí výrazně ovlivňují finanční výsledky skupiny, je těžce naivní si myslet, že by byli "líní" pohlídat si svoje vlastní peníze ;-)
24. 10. 2013 14:20
Re: PSA
Ale jo, já ti rozumím...
Ale... nesouhlasím s tím, že kdyby Peugeoti...

Ta fabrika jim patřila, a patří dosud z velké části... Pokud by chtěli, můžou to v podstatě zavřít z fleku.. a špatně se mít nejspíš nebudou.. to je to co sem naznačoval.. Jestli je Peugeot 2. největší automobilkou a nebo není s tím vůbec, ale vůbec nesouvisí... Pokud by se rozhodli to prodat po matičkách, tak je to jejich svobodná vůle vlastníka... Chyba státu je jen v tom, že podporuje soukromé podnikání (jen účelově).

To je celé.

A ještě si neodpustím poznámku...

Francie není schopná uživit tři plnoformátové značky od dvou vlastníků. O tom sem přesvědčený už dlouhodobě a myslím, že to je tou hlavní zásadní věcí, která je pro PSA problémem. Minimálně jedna značka musí z kola ven. Paradoxně bych to osobně v dnešní situaci viděl opravdu nejvíc na Peugeot. Citroen by mohl přežít a Renalt je jasná francouzská jednička, je mnohem úspěšnější. Možná, že i tohle souvisí s chováním rodiny Peugeotů.
Avatar - del42sa
24. 10. 2013 17:22
Re: PSA
"Já nevím, pokud měli, mají majoritu, pak zcela chápu, že si nechtěli nechat omezovat příjmy, proč taky, když je to jejich? to, že to zacálujou ostatní jen znamená, že to nesnižování příjmu jim "ne"doborovoně platí všichni francouzi a oni prostě jen toho využívají... "

ale já nemluvím o současné době, ale o období posledních 20 - 25 let :-!
Avatar - Jaros71
24. 10. 2013 17:44
Re: PSA
Nevím..Peugeot byla vždy rodinná firma.
To , že někdo "kecá" do fabriky , která mu patří..je v kapitalismu normální.. ;-)
Komu se to nelíbí..může si utíkat založit vlastní firmu. A třeba vyrábět i ty auta. >:D
Poslední modely od Peugeotu jsou moc dobré.
Rozhodně asi i lepší , než má nyní Renault.
O Citroenu ani nemluvím..
Vstup Číny se mi ale nelíbí.. :no:
25. 10. 2013 11:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
25. 10. 2013 19:20
Re: PSA
před vtvořením aliance s GM jednalo PSA s Mitsubishi a ti byly pro startegickou alianci s PSA. PSA by tím zíkalo přístup ke spoustě zajímavých technologií (Elektomobily, Hybridní technologii, V6, V8, terenní 4x4 platformu, dual -clutch gearbox ) ale neklaplo to. Hádejte proč ? No protože "rodinka" byla proti. 8-s

[odkaz]

Indeed, it is the Peugeot family who stop the merger because Mitsubishi risquaiit to take control of PSA term. Shame because it made sense, complementary markets and especially for PSA access to all Mitsu technologies, Electric, Hybrid, V6, V8, and even the electronic components of the Mitsubishi Electric division. Really a shame

Arrogance and lack degestion responded on 10/24/2013 at 09:20:

REPLAY: The failure of the merger is Mistubishi that has not succumbed to excessive and inappropriate requirements Peugeot heirs. It is ultimately the heirs of legendary arrogance and selfishness that Peugeot has prevented some lucid Peugeot leaders to account for the structural weakness of their business ... a consequence of their loss of knowledge inherent in multiple "concubinage" and "vollageries" in pseudo partnerships that have completely blurred the "postcard" Peugeot ... at this level it is a mistake pure and simple management.
24. 10. 2013 13:01
Re: PSA
Nepodporovat Číňany je těžké. Mají prsty (akcie) v kde čem. Jeden čas to byl jejich způsob, jak řešit soudní spory. A "krize" jim to jen usnadnila.
Avatar - del42sa
25. 10. 2013 19:28
rozpolcená rodina Peugetů
Jinak jak se zdá, tak samotná rodina Peugeotů je rozdělená na dva tábory. Jedni souhlasí s navýšením kapitálu o 50% a se vstupem Donfengu do PSA i za cenu ztráty majority pro rodinu Peugetů a druzí jsou zasadně proti a chtěli by zachovat majoritu, ale přitom nějak z číňanů dostat prachy . jak chytré >:D

PSA is preparing a capital increase of three billion euros , which would be the state and the Chinese company Dongfeng each invest 1.5 billion euros and each take a 20 % to 30 % , according to Reuters . " In this scenario , it is the French state and the Peugeot family who will have control of PSA ," says a French banking source .

Rise , not rise in the capital of PSA ? " The Peugeot family is divided . There are those who are willing to invest even in PSA to remain the largest shareholder in the group, even tied with the Chinese Dongfeng now willing to invest. And then there are those who do not wish pay anything , "said a source close to latribune.fr file .

The question is there. The capital of PSA Peugeot Citroën is controlled today to 25.2% by the founding family - which owns 37.9% of the voting rights - and its U.S. ally General Motors , which holds 7% since 2012.
Capital increase up to 50 %

[odkaz]

Naopak čerstvě vytvořená aliance s GM se pomalu ale jistě potápí, z původních 4 společných projektů (posléze zredukovaných na tři projekty) zbývá jeden jediný a to nástupce C3/Corsa a ten sám o sobě už zřejmě nepředstavuje až takové úspory, jaké nabízelo více spoklečných projektů.

to co zatím PSA předvedla za poslední dva roky je jeden přešlap za druhým.

nedohodnuté partnerství s Mitsubishi, konec partnerství s BMW a Fordem , ztráta poměrně velkého trhu v Iranu (na žádost GM), aliance s GM, která se nyní ukazuje jako zbytečná = failure failure failure

:'-( :'-( :'-(
Rozbalit vlákno
0