Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA přezkoumává alianci GM, možností je spolupráce s čínským Dongfengem

David Bureš David Bureš 24. 10. 2013
13
Spolupráce s General Motors není pro PSA tak zajímavá. Možností je její nahrazení větší spoluprácí s čínským Dongfengem.

Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën zvažuje omezení své loni oznámené spolupráce s americkou automobilkou General Motors. Tento krok by mohl vést k větší spolupráci s čínským Dongfengem, který plánuje koupit 30procentní podíl v PSA.

PSA bude zkoumat, zda má cenu společně s GM vyrábět malá auta. Francouzská automobilka zjistila, že se zřejmě nepodaří splnit cíl ušetřit společnou výrobou do roku 2016 jednu miliardu dolarů (cca 18,8 miliardy korun). Společný vývoj nástupců Peugeotu 208, Citroënu C3 a Opelu Corsa je přitom klíčový pro spolupráci mezi oběma společnostmi.

Podle výkonného finančního ředitele PSA Jeana-Baptiste de Chatillona klade tato automobilka na hledání dlouhodobých ziskových projektů. „Musíme se dívat daleko dopředu, a podívat se na dlouhodobé nebo střednědobé projekty, které zajistí ziskovost skupiny,“ tvrdí de Chatillon.

Vedení PSA v prohlášení dále uvádí, že v úvahu přicházejí nové iniciativy. To by mohlo odkazovat na bližší spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng. Ta chce výměnou za získání podílu v PSA investovat do francouzského výrobce na 10 miliard čínských juanů (cca 31 miliard korun).

Spolupráce s Dongfengem by navíc pro PSA mohla být zajímavější, Dongfeng by totiž pomohl s růstem značky na perspektivním čínském trhu. To spolupráce s GM je zaměřena na snížení nákladů v problémové Evropě.

PSA s Dongfengem už nyní provozují v Číně tři továrny, jejichž výrobní kapacita má do roku 2015 vzrůst o dvě třetiny na 750.000 aut ročně. Čtvrtý závod je provozován s automobilkou Changan. GM naopak v Číně spolupracuje s konkurenčním výrobcem SAIC Motor.

GM od loňského roku vlastní sedmiprocentní podíl v PSA. Oba výrobci nejprve oznámili čtyři společné projekty, které byly posléze redukovány na tři. Potvrzená již je společná výroba kompaktních MPV v továrně GM ve španělské Zaragoze, která má odstartovat v roce 2016.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - del42sa
rozpolcená rodina Peugetů
| 25. 10. 2013
Jinak jak se zdá, tak samotná rodina Peugeotů je rozdělená na dva tábory. Jedni souhlasí s navýšením kapitálu o 50% a se vstupem Donfengu do PSA i za cenu ztráty majority pro rodinu Peugetů a druzí jsou zasadně proti a chtěli by zachovat majoritu, ale přitom nějak z číňanů dostat prachy . jak chytré >:D

PSA is preparing a capital increase of three billion euros , which would be the state and the Chinese company Dongfeng each invest 1.5 billion euros and each take a 20 % to 30 % , according to Reuters . " In this scenario , it is the French state and the Peugeot family who will have control of PSA ," says a French banking source .

Rise , not rise in the capital of PSA ? " The Peugeot family is divided . There are those who are willing to invest even in PSA to remain the largest shareholder in the group, even tied with the Chinese Dongfeng now willing to invest. And then there are those who do not wish pay anything , "said a source close to latribune.fr file .

The question is there. The capital of PSA Peugeot Citroën is controlled today to 25.2% by the founding family - which owns 37.9% of the voting rights - and its U.S. ally General Motors , which holds 7% since 2012.
Capital increase up to 50 %

[odkaz]

Naopak čerstvě vytvořená aliance s GM se pomalu ale jistě potápí, z původních 4 společných projektů (posléze zredukovaných na tři projekty) zbývá jeden jediný a to nástupce C3/Corsa a ten sám o sobě už zřejmě nepředstavuje až takové úspory, jaké nabízelo více spoklečných projektů.

to co zatím PSA předvedla za poslední dva roky je jeden přešlap za druhým.

nedohodnuté partnerství s Mitsubishi, konec partnerství s BMW a Fordem , ztráta poměrně velkého trhu v Iranu (na žádost GM), aliance s GM, která se nyní ukazuje jako zbytečná = failure failure failure

:'-( :'-( :'-(
Avatar - del42sa
PSA
| 25. 10. 2013
před vtvořením aliance s GM jednalo PSA s Mitsubishi a ti byly pro startegickou alianci s PSA. PSA by tím zíkalo přístup ke spoustě zajímavých technologií (Elektomobily, Hybridní technologii, V6, V8, terenní 4x4 platformu, dual -clutch gearbox ) ale neklaplo to. Hádejte proč ? No protože "rodinka" byla proti. 8-s

[odkaz]

Indeed, it is the Peugeot family who stop the merger because Mitsubishi risquaiit to take control of PSA term. Shame because it made sense, complementary markets and especially for PSA access to all Mitsu technologies, Electric, Hybrid, V6, V8, and even the electronic components of the Mitsubishi Electric division. Really a shame

Arrogance and lack degestion responded on 10/24/2013 at 09:20:

REPLAY: The failure of the merger is Mistubishi that has not succumbed to excessive and inappropriate requirements Peugeot heirs. It is ultimately the heirs of legendary arrogance and selfishness that Peugeot has prevented some lucid Peugeot leaders to account for the structural weakness of their business ... a consequence of their loss of knowledge inherent in multiple "concubinage" and "vollageries" in pseudo partnerships that have completely blurred the "postcard" Peugeot ... at this level it is a mistake pure and simple management.
Avatar - Jaros71
PSA
| 24. 10. 2013
Nevím..Peugeot byla vždy rodinná firma.
To , že někdo "kecá" do fabriky , která mu patří..je v kapitalismu normální.. ;-)
Komu se to nelíbí..může si utíkat založit vlastní firmu. A třeba vyrábět i ty auta. >:D
Poslední modely od Peugeotu jsou moc dobré.
Rozhodně asi i lepší , než má nyní Renault.
O Citroenu ani nemluvím..
Vstup Číny se mi ale nelíbí.. :no:
Avatar - del42sa
PSA
| 24. 10. 2013
"Já nevím, pokud měli, mají majoritu, pak zcela chápu, že si nechtěli nechat omezovat příjmy, proč taky, když je to jejich? to, že to zacálujou ostatní jen znamená, že to nesnižování příjmu jim "ne"doborovoně platí všichni francouzi a oni prostě jen toho využívají... "

ale já nemluvím o současné době, ale o období posledních 20 - 25 let :-!
PSA
| 24. 10. 2013
Ale jo, já ti rozumím...
Ale... nesouhlasím s tím, že kdyby Peugeoti...

Ta fabrika jim patřila, a patří dosud z velké části... Pokud by chtěli, můžou to v podstatě zavřít z fleku.. a špatně se mít nejspíš nebudou.. to je to co sem naznačoval.. Jestli je Peugeot 2. největší automobilkou a nebo není s tím vůbec, ale vůbec nesouvisí... Pokud by se rozhodli to prodat po matičkách, tak je to jejich svobodná vůle vlastníka... Chyba státu je jen v tom, že podporuje soukromé podnikání (jen účelově).

To je celé.

A ještě si neodpustím poznámku...

Francie není schopná uživit tři plnoformátové značky od dvou vlastníků. O tom sem přesvědčený už dlouhodobě a myslím, že to je tou hlavní zásadní věcí, která je pro PSA problémem. Minimálně jedna značka musí z kola ven. Paradoxně bych to osobně v dnešní situaci viděl opravdu nejvíc na Peugeot. Citroen by mohl přežít a Renalt je jasná francouzská jednička, je mnohem úspěšnější. Možná, že i tohle souvisí s chováním rodiny Peugeotů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku