Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Magister
Kdysi jsem měl Swifta před faceliftem... bylo to kvalitní auto bez jediného problému. :yes:
Dzakobo
Tenhle Swift je suprové auto, kdo se nad ten kufřík povznese, tak mu bude svišť sloužit skvěle. Teď muj tatik jezdí už 9. rokem (jeden z prvích kusů, takže teoreticky nejporuchovější) Ignisem 1,5 VVT FWD (motor je skoro stejný jako u tohohle sviště, POZOR - ve 120000 se musí udělat zbroušení hlavy či co jinak ten motor může odejít do věčných lovišť, takže servisovat u skutečných fachmanů - toto nevěděli ani kluci v autorizáku!!!) a najel 140000 (tahá občas vozík se 600 kg nákladu, meziplyn je neznámej pojem atd. krom vytáčení zastudena), zatím jen jedna závada - prasklá svírací pružinka brzdových čelistí - takže jediná prkotinka, jinak auto klade docela velký odpor vzduchu a má poměrně vysoký podvozek, který taky motoru život neulehčuje a podle dotankování za 6,4 litru - je pravda že skoro bez dálnice (tam navíc je velmi citlivý na boční vítr). Když se trochu motůrek potočí, tak tdičkáři čučí jak ta pikolka frčí (řikáme mu Stihačka - fakt tak motor zní, oni nevěděj, že suchá hmotnost není ani tuna, takže v 80 kmh za dva do šesti pak trojka a Ignác je fuč >:-[] . Lidi, kupujte atmosféry, tam víte na čem jste!!! Japonský obvzlášť, kluci z východu jsou poctivci - už jen jak se shoduje tabulková spotřeba se skutečnou. Superrychlé topení a klima! Kdo nevěří, v apatice (u Suzuki) nekoupí.
140 000km jako důvod pro koupi atmosféry? Ne děkuji, to najede každé auto, když odmyslíme TSI.
Vidím, že se potrefený tdi jezdec ozval, jelikož zde zřejmě někdo nechápe psaný text, tak pro ty pomalejší typy: Pokud se podíváme např. na testy 100000 Km v Autobildu, tak takovouto minizávadu nebo žádnou mělo odhadem 10% testovaných aut. Kolik průšvihů měla tvoje dehtová audina, asi dost, že? Když tě to tak točí, že lidi, kteří přemýšlejí racionálně, tak nejsou každej tejden v servisu >:D .Ta prasklá pružina v bubnové brzdě ( výrobní vada - tedy zmetkový kus) nebránila jízdě, jen bylo slyšet, že se tam něco dře, takže než přišla nová pružina za 700 Kč, tak se v poho jezdilo dál. Zdůrazňuji, že to byl jeden z prvních vyrobených kusů! a auto dostává docela zabrat (taky pořád starty se sešláplou spojkou - já to fotříkovi nevymluvím, je to pařez zvyklej ze socíku na škůdku 120). Troufám si tvrdit, že Swift je podobně technicky jednoduché auto, na kterém se nemá moc co pokazit, navíc má jistý a pohodlný podvozek, což každý na našich tankodromech ocení. Dále spolehlivost atmosféry: neuletí lopatka turba do sání a nezničí motor, nenasaje olej nahromaděný v mezichladiči, neztratí výkon díky prodřený hadici tlakového vzduchu
+ lépe předpokládané náklady za palivo díky menším rozdílům ve spotřebě, nehvízdá turbo, lepší odezva plynu u přímovstřiku nelze lpg/nebo je nerentabilní , nezadře se palivové čerpadlo, nepropálí se vstřiky
Co může otravovat je častější řazení než u turbín, ale to je individuální.
Za férovou cenu nejspolehlivější auto ve své třídě, vidí to někdo jinak?
+ lépe předpokládané náklady za palivo díky menším rozdílům ve spotřebě, nehvízdá turbo, lepší odezva plynu u přímovstřiku nelze lpg/nebo je nerentabilní , nezadře se palivové čerpadlo, nepropálí se vstřiky
Co může otravovat je častější řazení než u turbín, ale to je individuální.
Za férovou cenu nejspolehlivější auto ve své třídě, vidí to někdo jinak?
Průšvih ani jeden. Ani nějaký servis, jen spotřebka ala olej apod. Ano znám i X5, která má za sebou servis za 1/4 ceny auta, ale to řešila záruka. Dále třeba Land Cruiser s uřvaným a užraným D4D a najel 330 tisíc bez vážné poruchy. A nyní jezdí dál někde v arábii.
Původně jsem nechtěl v tuto pokročilou noční hodinu reagovat a diskusi si +- pročíst, ale nakonec jsem změnil názor-). Co se týká toho Landcruiseru, tak by mně možná i napadlo, že auto, které váží cca. 2,2 t, bude relativně "užrané" i v dieselu. Co se týká těch dnešních turbomotorů, tak věř tomu, že min. některé s náDc) problém mít budou, jak bude po takové "porci" vypadat třeba 1,0 EB nebo 0,9 Tce, to si povíme.. Jinými slovy, ony to ty motory třeba i najedou, ale vzhledem k tomu, že tyto extrémně malé objemy jsou v relativně těžkých autech, (tolik co nějaký japonský kei - car skutečně neváží a těžko kdy budou) tak se jich 1. majitelé velmi rychle zbaví, protože si troufám tvrdit, že náklady na servis se budou rovnat soudobým dieselům..
To je hloupost, kdo kdy viděl aby Arab kupoval naftové auto??? >:D
Dobře si tu z nás děláš prču
Určitě předchozí majitel audiny se zabýval minimálně výřivými klapkami v sání, kdyby je motor vcucnul, tak je z něj hromada šrotu :-) Hezky spoř do prasátka na vstřiky >:-[]
Dobře si tu z nás děláš prču
Určitě předchozí majitel audiny se zabýval minimálně výřivými klapkami v sání, kdyby je motor vcucnul, tak je z něj hromada šrotu :-) Hezky spoř do prasátka na vstřiky >:-[]
Mě je to fuk, ale říkal to prodejce toho auta, respektive ten, kdo to auto koupil a pak dál prodal.
Jsem to popletl s vířivýma klapkama, lopatka turbíny se nemůže dostat za turbo a dál do motoru, ale je hodně návykové cítit kolem 3200 ot/min zásah VVT a motor tak ožije, fakt je to zábava - cítit tu spolupráci. Otáčky padají moc pomalu, ale to je důsledek splnění ekonormy, jinak výfuk je pořád čistý bez sazí, takže pohonná jednotka je stále v kondici jak z výroby, ani olej nežere.
Johny.Rico
Nikomu se nevnucuje, nikoho neuráží, na nic si nehraje - prostě jak bychom řekli, koná! Má super cenu, skvělý design (můj názor), perfektní motor, velmi nízkou váhu, více než přijatelnou spotřebu a skvělou výbavu za perfektní cenu!
Jo a btw... jednou na road tripu směr Chorvatsko Itálie Švýcarsko jsme potkali taliánský swiftík se 4 taloši, kufr naložen do plna - jeli do Chorvatska na prázky. Takže, kdo si myslí, že tohle auto nedokáže uvézt lidi, je na omylu a nikdo to nezkusil.
U mě jasná volba mezi malými vozy :yes:
Jo a btw... jednou na road tripu směr Chorvatsko Itálie Švýcarsko jsme potkali taliánský swiftík se 4 taloši, kufr naložen do plna - jeli do Chorvatska na prázky. Takže, kdo si myslí, že tohle auto nedokáže uvézt lidi, je na omylu a nikdo to nezkusil.
U mě jasná volba mezi malými vozy :yes:
woody-alien
a dál to jistě znáte. ;-) Nebudu zakrývat svoje sympatie k téhle značce, ale i kdybych od nich zcela odhlédl, tak současnej Swift je prostě výborná nabídka. Poměr cena/výbava, výbornej motor, výborné jízdní vlastnosti, velmi povedenej podvozek, moderní a sympatickej vzhled, spolehlivost. A ani dokola kritizovaný kufr (osobně jsem sedačky sklápěl snad jedinkrát, při převozu sady pneumatik) nemůže vysvětlit slabé prodeje v ČR. Povinně bych každého zájemce o Citigo odvelel do salónu Suzuki, aby pochopil, co je to Das Auto. >:D
A třešnička na dortu. Ta 1.2ka je až neuvěřitelně úsporná. I s HDM automatem zvládá meziměsto lehounce nad 5 litrů a celkovou průměrnou spotřebu (hlavně pojížďky do města, objet pár štací, úřady, nákupy a zpět) má za prvních 7.000 km 5.9. Nikoliv podle PP, ale reálnou. :yes: V tomhle režimu by to nedal ani kdejakej nafťák.
A třešnička na dortu. Ta 1.2ka je až neuvěřitelně úsporná. I s HDM automatem zvládá meziměsto lehounce nad 5 litrů a celkovou průměrnou spotřebu (hlavně pojížďky do města, objet pár štací, úřady, nákupy a zpět) má za prvních 7.000 km 5.9. Nikoliv podle PP, ale reálnou. :yes: V tomhle režimu by to nedal ani kdejakej nafťák.
Buzol
Autor mal na ranajky lysohlavky?
a proč by měl mít?
Pro mnohé to vzor je... malé auto velký kufr nepotřebuje - i když tenhle je už je skutečně hodně malej.
Ale jsou lidi, co ho nepotřebují a všechno ostatní funguje super!
Já osobně dávám přednost Fiatu Punto, i když je i s 1.4 slabší... ale to je věc osobních preferencí.
Pořád platí, že je to jedno z mála poctivých aut na trhu.
A na tom nic nemění ani ten výkřik do tmy nahoře, že se mu na 120 tisících, nebo kdy to bylo, musí přebrousit hlava... a prý to neví ani "chalpci v autorizovaném servise"!
No - ještě aby věděli... to je blbost, až to zvoní... ale nechce se mi tady rozvíjet teorii o povrchové úpravě a znehodnocení moderní hlavy přebroušením...
:-!
Pro mnohé to vzor je... malé auto velký kufr nepotřebuje - i když tenhle je už je skutečně hodně malej.
Ale jsou lidi, co ho nepotřebují a všechno ostatní funguje super!
Já osobně dávám přednost Fiatu Punto, i když je i s 1.4 slabší... ale to je věc osobních preferencí.
Pořád platí, že je to jedno z mála poctivých aut na trhu.
A na tom nic nemění ani ten výkřik do tmy nahoře, že se mu na 120 tisících, nebo kdy to bylo, musí přebrousit hlava... a prý to neví ani "chalpci v autorizovaném servise"!
No - ještě aby věděli... to je blbost, až to zvoní... ale nechce se mi tady rozvíjet teorii o povrchové úpravě a znehodnocení moderní hlavy přebroušením...
:-!
Mame v rodine. 20000km za 5 rokov a uz 2x vytiekol olej niekde z prednej napravy.
Takze mozno to poctive auto si myslel v zmysle poctiveho navstevnika servisov?
Takze mozno to poctive auto si myslel v zmysle poctiveho navstevnika servisov?
Jeho musíš brát s rezervou. Buď má na italská auta prostě pekelné štěstí, nebo si rád nasazuje růžové brýle... ;-) Jiné vysvětlení mě nenapadá. :-)
šmoula - z příspěvku není úplně zřejmé, jestli má Buzol v rodině tak masivně olítané :-) Punto nebo Swifta. Každopádně pozor na hodnocení aut JEN podle vlastní zkušenosti. Z tohoto úhlu pohledu bych mohl tvrdit, že Octavia je ta největší plečka pod sluncem a naopak Megane naprosto bezporuchové auto.
To rozhodně. Vidíš, já hned byl přesvědčený, že mluví o fiatu. Přestože se moje mínění o italských a francouzských autech zlepšuje, pořád mám tendenci to k nim mírně vztahovat. Věřím to, že je kondice auta závislá na mínění a péči ze strany majitele a Buzol moc trpělivě nevypadal.
Však já měl Punto v hledáčku. Opravdu se mi líbilo. Potřeboval jsem ovšem automat a v tomhle ohledu utrpělo Punto 1.4 Dualogic (ovšem stejně jako třeba Corsa 1.2 Easytronic) od Swiftu 1.2 s klasickým (HDM) automatem zdrcující porážku. Nejen po stránce dynamiky, ale hlavně v chování převodovky. Ten automat ve Swiftu řadí naprosto hladce a perfektně se přizpůsobuje stylu jízdy a reaguje na plyn. Kdyby šlo o manuál, měl bych tu volbu mnohem těžší....Punto se mi hodně líbilo. ;-)
Možná budu znít jako úplný mimoň, ale řekl bych, že nejlepší je poctivá vrstva poctivého materiálu než nějaká povrchová úprava. Myslím, že to byl Chevrolet Vega, kdo byl průkopníkem bezvložkových motorů, a řádně na to dojel.
sebinko
jeden swift v cervenom mam aj ja doma. je to rovnaka vybava, len pred faceliftom sa to volalo GLX + myslim. takze to ma aj tempomat aj okna v elektrike :-)
auto najazdilo skoro 40tkm za 8 mesiacov bez akejkolvek poruchy. jedine co sa menilo boli filtre a olej na pravidelnych serviskach.
ako pise autor recenzie, pri 130km/h auto zvlada bez problemu jazdit aj hore kopcom. len pri predbiehani si treba podradit na 4ku. inak ja jazdim tak 150-160 na tacho a priemernu spotrebu mam 6,84l [odkaz]
kazdemu, kto ma zaujem o lacne a prevadzkovo nenarocne auto, ho mozem len a len odporucat. moje poziadavky splnilo na 110%. budete prekvapeny nielen jazdou ale aj spracovanim. auto je male, lahke a s tocivou atmosferou aj zabavne ;-)
auto najazdilo skoro 40tkm za 8 mesiacov bez akejkolvek poruchy. jedine co sa menilo boli filtre a olej na pravidelnych serviskach.
ako pise autor recenzie, pri 130km/h auto zvlada bez problemu jazdit aj hore kopcom. len pri predbiehani si treba podradit na 4ku. inak ja jazdim tak 150-160 na tacho a priemernu spotrebu mam 6,84l [odkaz]
kazdemu, kto ma zaujem o lacne a prevadzkovo nenarocne auto, ho mozem len a len odporucat. moje poziadavky splnilo na 110%. budete prekvapeny nielen jazdou ale aj spracovanim. auto je male, lahke a s tocivou atmosferou aj zabavne ;-)
×
Sdílení komentáře
×
A za jízdy mám docela jinou zábavu, než si hrát s PP :-!
edit: Někteří tihle "palcovači" to nejspíš mají v hlavě dost pomotaný. Tenhle můj příspěvek je naprosto neutrální a přináší pouze prostá fakta. Nevím, co je na něm k hodnocení...
miesto feldy si mozes predstavit napriklad terajsu fabiu co ma 300L kufor.... proste male auto by realne mohlo mat viac ako 250L ... nech to uz aj nieco prenesie... napriklad aspon svoje vlastne pneumatiky ... alebo nejake tie bednicky s pivom
inak swift je paradne auto.. uz v zaklade motoricky parada... a aj interier a celkovo vzhladovo super auticko.... o tom niet pochyb.... komu netreba skutocne nejaky ten kufor ok... preco nie... auto je to pekne
Stejně v 70% vozíš v kufru vzduch...