Testy
Kdysi jsem měl Swifta před faceliftem... bylo to kvalitní auto bez jediného problému. :yes:
Nikomu se nevnucuje, nikoho neuráží, na nic si nehraje - prostě jak bychom řekli, koná! Má super cenu, skvělý design (můj názor), perfektní motor, velmi nízkou váhu, více než přijatelnou spotřebu a skvělou výbavu za perfektní cenu!
Jo a btw... jednou na road tripu směr Chorvatsko Itálie Švýcarsko jsme potkali taliánský swiftík se 4 taloši, kufr naložen do plna - jeli do Chorvatska na prázky. Takže, kdo si myslí, že tohle auto nedokáže uvézt lidi, je na omylu a nikdo to nezkusil.
U mě jasná volba mezi malými vozy :yes:
Jo a btw... jednou na road tripu směr Chorvatsko Itálie Švýcarsko jsme potkali taliánský swiftík se 4 taloši, kufr naložen do plna - jeli do Chorvatska na prázky. Takže, kdo si myslí, že tohle auto nedokáže uvézt lidi, je na omylu a nikdo to nezkusil.
U mě jasná volba mezi malými vozy :yes:
za 5 let - ale je fakt, že za pár číslel na dílku bych se nezlobil....
A za jízdy mám docela jinou zábavu, než si hrát s PP :-!
A za jízdy mám docela jinou zábavu, než si hrát s PP :-!
14-ti denní nákup pro dva se vejde s přehledem, alespoň v kufru nic nelítá ze strany na stranu. A při sklopení zadních sedaček se dají přestěhovat věci z bytovky (kromě kuchyňské linky a vestavných skříní, ale to nedá ani "nejlepší české auto"). Za dva roky průměrná spotřeba 5,6l/100km, najeto 51 000 km. Servisní náklady, kromě garančních prohlídek, 0,00 nic. Já jsem zcela spokojen 😄.
Mám tohle auto na každodenní dojíždění do práce, 22km tam, 22 zpět. Nějaké gumy neřeším, holt 2x za rok ty sedačky sklopím, alespoň vím, že to jde 😄 . A oproti feldě jsem naprosto někde jinde ... dál.
Tenhle Swift je suprové auto, kdo se nad ten kufřík povznese, tak mu bude svišť sloužit skvěle. Teď muj tatik jezdí už 9. rokem (jeden z prvích kusů, takže teoreticky nejporuchovější) Ignisem 1,5 VVT FWD (motor je skoro stejný jako u tohohle sviště, POZOR - ve 120000 se musí udělat zbroušení hlavy či co jinak ten motor může odejít do věčných lovišť, takže servisovat u skutečných fachmanů - toto nevěděli ani kluci v autorizáku!!!) a najel 140000 (tahá občas vozík se 600 kg nákladu, meziplyn je neznámej pojem atd. krom vytáčení zastudena), zatím jen jedna závada - prasklá svírací pružinka brzdových čelistí - takže jediná prkotinka, jinak auto klade docela velký odpor vzduchu a má poměrně vysoký podvozek, který taky motoru život neulehčuje a podle dotankování za 6,4 litru - je pravda že skoro bez dálnice (tam navíc je velmi citlivý na boční vítr). Když se trochu motůrek potočí, tak tdičkáři čučí jak ta pikolka frčí (řikáme mu Stihačka - fakt tak motor zní, oni nevěděj, že suchá hmotnost není ani tuna, takže v 80 kmh za dva do šesti pak trojka a Ignác je fuč >😒] . Lidi, kupujte atmosféry, tam víte na čem jste!!! Japonský obvzlášť, kluci z východu jsou poctivci - už jen jak se shoduje tabulková spotřeba se skutečnou. Superrychlé topení a klima! Kdo nevěří, v apatice (u Suzuki) nekoupí.
Ono tohle je opravdu hrozně individuální a nejde zobecňovat. V rámci sub-kompaktů je Swift se svým kufrem za Popelku, to je jasný. A je celkem pochopitelné, že když někdo kupuje takové auto jako jediné do rodiny, raději zvolí větší kufr už pro jistotu. Ale pokud už jsi nakousl týdenní dovolenou pro dva, tak zrovna teď v létě si od nás na takovou dovolenou (pro dva lidi a jednoho psa) půjčovala Swifta moje sestra a neměla s prostorem žádný problém. Přitom normálně dokáže zaplnit svého Peugeota Partner. Takže to může být i o tom, že když máš větší kufr, tak v něm vozíš i to, co vůbec nepotřebuješ. 😉
Původně jsem nechtěl v tuto pokročilou noční hodinu reagovat a diskusi si +- pročíst, ale nakonec jsem změnil názor-). Co se týká toho Landcruiseru, tak by mně možná i napadlo, že auto, které váží cca. 2,2 t, bude relativně "užrané" i v dieselu. Co se týká těch dnešních turbomotorů, tak věř tomu, že min. některé s náDc) problém mít budou, jak bude po takové "porci" vypadat třeba 1,0 EB nebo 0,9 Tce, to si povíme.. Jinými slovy, ony to ty motory třeba i najedou, ale vzhledem k tomu, že tyto extrémně malé objemy jsou v relativně těžkých autech, (tolik co nějaký japonský kei - car skutečně neváží a těžko kdy budou) tak se jich 1. majitelé velmi rychle zbaví, protože si troufám tvrdit, že náklady na servis se budou rovnat soudobým dieselům..
No tak jsem to změřil. Kufr má u dna půdorys 45x100 cm. Výška k nakládací hraně je 26cm, ještě u nakládací hrany je hloubka cca 39-40 cm. Dál už vzhledem ke sklonu sedaček a zadního skla je to horší, takže u horního plata je nějakých 30 cm. Výška k hornímu platu 52 cm. Nevím jakou přepravku jsi měl na mysli, jestli pivní nebo zeleninovou/pekařskou. Zeleninová se bez sklopení sedaček nevejde, naopak pivní se vejdou dvě vedle sebe a ještě na ně hodíš 25kg pytel brambor. 😉
edit: Někteří tihle "palcovači" to nejspíš mají v hlavě dost pomotaný. Tenhle můj příspěvek je naprosto neutrální a přináší pouze prostá fakta. Nevím, co je na něm k hodnocení...
edit: Někteří tihle "palcovači" to nejspíš mají v hlavě dost pomotaný. Tenhle můj příspěvek je naprosto neutrální a přináší pouze prostá fakta. Nevím, co je na něm k hodnocení...
skoda toho maleho kufra..... nie som typ ktory pozera na velkost kufra a tuzi prenasat vzduch ale priznajme si.. 211L je v tejto triede mizerna hodnota... uz v starom pole rocnik 96 sa mi tych 245 litrov zdalo akosi nic moc oproti felde.... takze 211 v swifte to musi byt fakt slabota .... podla mna aspon tych 250 litrov by dnes uz male auto malo ponuknut.. inak sa straca dost vyznam slova male auto.....lebo kufrom je to uz skor miniauto....aj to jedno z tych mensich .... velka skoda ze ten swift vzadu nepotiahli aspon o 10cm a nema to aspon 270 litrov.... predaje by boli podstatne lepsie.... pritom by to bolo auto stale kratsie ako fabia.... a v meste sikovne
Průšvih ani jeden. Ani nějaký servis, jen spotřebka ala olej apod. Ano znám i X5, která má za sebou servis za 1/4 ceny auta, ale to řešila záruka. Dále třeba Land Cruiser s uřvaným a užraným D4D a najel 330 tisíc bez vážné poruchy. A nyní jezdí dál někde v arábii.
Mě je to fuk, ale říkal to prodejce toho auta, respektive ten, kdo to auto koupil a pak dál prodal.
V těch 30 % si bude auto půjčovat?...Ani já se rozhodně neřadím k nějakým naháněčům litrů (osobně by mi i ten Swift v pohodě stačil), ale mohu říct, že 300 litrů bez problémů zcela zaplní týdenní dovolená pro dva či jedna cesta "na chalupu", tedy nijak neobvyklé situace.
zalezi od toho co kupujes nie na ako dlho.... napriklad do feldy dam do kufra aj vsetky 4 letne pneumatiky 14tky na diskoch bez toho aby som sklapal zadne sedacky ( velmi sikovne ) .... ziadny problem .... do swiftu by som nedal asi ani jednu gumu.... ten kufor je mizerny 8-s ... jednoducho aj ked nie som nahanac litrov... nejaky ten kufor sa vzdy zide aspon 250 litrov uz by auto malo mat
ja nepisem ze felda je lepsim autom to ani nahodou ... len ako porovnanie som napisal priklad s feldou kde je kufor skutocne uz pouzitelny nie iba symbolicky 😉 ...
miesto feldy si mozes predstavit napriklad terajsu fabiu co ma 300L kufor.... proste male auto by realne mohlo mat viac ako 250L ... nech to uz aj nieco prenesie... napriklad aspon svoje vlastne pneumatiky ... alebo nejake tie bednicky s pivom
inak swift je paradne auto.. uz v zaklade motoricky parada... a aj interier a celkovo vzhladovo super auticko.... o tom niet pochyb.... komu netreba skutocne nejaky ten kufor ok... preco nie... auto je to pekne
miesto feldy si mozes predstavit napriklad terajsu fabiu co ma 300L kufor.... proste male auto by realne mohlo mat viac ako 250L ... nech to uz aj nieco prenesie... napriklad aspon svoje vlastne pneumatiky ... alebo nejake tie bednicky s pivom
inak swift je paradne auto.. uz v zaklade motoricky parada... a aj interier a celkovo vzhladovo super auticko.... o tom niet pochyb.... komu netreba skutocne nejaky ten kufor ok... preco nie... auto je to pekne
Vidím, že se potrefený tdi jezdec ozval, jelikož zde zřejmě někdo nechápe psaný text, tak pro ty pomalejší typy: Pokud se podíváme např. na testy 100000 Km v Autobildu, tak takovouto minizávadu nebo žádnou mělo odhadem 10% testovaných aut. Kolik průšvihů měla tvoje dehtová audina, asi dost, že? Když tě to tak točí, že lidi, kteří přemýšlejí racionálně, tak nejsou každej tejden v servisu >😁 .Ta prasklá pružina v bubnové brzdě ( výrobní vada - tedy zmetkový kus) nebránila jízdě, jen bylo slyšet, že se tam něco dře, takže než přišla nová pružina za 700 Kč, tak se v poho jezdilo dál. Zdůrazňuji, že to byl jeden z prvních vyrobených kusů! a auto dostává docela zabrat (taky pořád starty se sešláplou spojkou - já to fotříkovi nevymluvím, je to pařez zvyklej ze socíku na škůdku 120). Troufám si tvrdit, že Swift je podobně technicky jednoduché auto, na kterém se nemá moc co pokazit, navíc má jistý a pohodlný podvozek, což každý na našich tankodromech ocení. Dále spolehlivost atmosféry: neuletí lopatka turba do sání a nezničí motor, nenasaje olej nahromaděný v mezichladiči, neztratí výkon díky prodřený hadici tlakového vzduchu
+ lépe předpokládané náklady za palivo díky menším rozdílům ve spotřebě, nehvízdá turbo, lepší odezva plynu u přímovstřiku nelze lpg/nebo je nerentabilní , nezadře se palivové čerpadlo, nepropálí se vstřiky
Co může otravovat je častější řazení než u turbín, ale to je individuální.
Za férovou cenu nejspolehlivější auto ve své třídě, vidí to někdo jinak?
+ lépe předpokládané náklady za palivo díky menším rozdílům ve spotřebě, nehvízdá turbo, lepší odezva plynu u přímovstřiku nelze lpg/nebo je nerentabilní , nezadře se palivové čerpadlo, nepropálí se vstřiky
Co může otravovat je častější řazení než u turbín, ale to je individuální.
Za férovou cenu nejspolehlivější auto ve své třídě, vidí to někdo jinak?
140 000km jako důvod pro koupi atmosféry? Ne děkuji, to najede každé auto, když odmyslíme TSI.
Možná budu znít jako úplný mimoň, ale řekl bych, že nejlepší je poctivá vrstva poctivého materiálu než nějaká povrchová úprava. Myslím, že to byl Chevrolet Vega, kdo byl průkopníkem bezvložkových motorů, a řádně na to dojel.
To rozhodně. Vidíš, já hned byl přesvědčený, že mluví o fiatu. Přestože se moje mínění o italských a francouzských autech zlepšuje, pořád mám tendenci to k nim mírně vztahovat. Věřím to, že je kondice auta závislá na mínění a péči ze strany majitele a Buzol moc trpělivě nevypadal.
Jeho musíš brát s rezervou. Buď má na italská auta prostě pekelné štěstí, nebo si rád nasazuje růžové brýle... 😉 Jiné vysvětlení mě nenapadá. 😄
Mame v rodine. 20000km za 5 rokov a uz 2x vytiekol olej niekde z prednej napravy.
Takze mozno to poctive auto si myslel v zmysle poctiveho navstevnika servisov?
Takze mozno to poctive auto si myslel v zmysle poctiveho navstevnika servisov?
Postupně se tím ničí ložiska ve spojce, jinak pro víc info odkazuji na Martina Vaculíka ze Světa Motorů.
šmoula - z příspěvku není úplně zřejmé, jestli má Buzol v rodině tak masivně olítané 😄 Punto nebo Swifta. Každopádně pozor na hodnocení aut JEN podle vlastní zkušenosti. Z tohoto úhlu pohledu bych mohl tvrdit, že Octavia je ta největší plečka pod sluncem a naopak Megane naprosto bezporuchové auto.
pořád lepší Svišť s 1.2kou a malým kufrem,než ve Škodě Roomster 1.2 HTP vozit v kufru leda dámské hygienické potřeby >😁
a kolikrát za rok pro ty gumy jezdíš? Mám sadu v garáži..přijedu..vyměním..hodím do stojanu na disky a jedu..a to mám auto s 550l zavazadlovýho prostoru.
Stejně v 70% vozíš v kufru vzduch...
Stejně v 70% vozíš v kufru vzduch...
Však já měl Punto v hledáčku. Opravdu se mi líbilo. Potřeboval jsem ovšem automat a v tomhle ohledu utrpělo Punto 1.4 Dualogic (ovšem stejně jako třeba Corsa 1.2 Easytronic) od Swiftu 1.2 s klasickým (HDM) automatem zdrcující porážku. Nejen po stránce dynamiky, ale hlavně v chování převodovky. Ten automat ve Swiftu řadí naprosto hladce a perfektně se přizpůsobuje stylu jízdy a reaguje na plyn. Kdyby šlo o manuál, měl bych tu volbu mnohem těžší....Punto se mi hodně líbilo. 😉
jeden swift v cervenom mam aj ja doma. je to rovnaka vybava, len pred faceliftom sa to volalo GLX + myslim. takze to ma aj tempomat aj okna v elektrike 😄
auto najazdilo skoro 40tkm za 8 mesiacov bez akejkolvek poruchy. jedine co sa menilo boli filtre a olej na pravidelnych serviskach.
ako pise autor recenzie, pri 130km/h auto zvlada bez problemu jazdit aj hore kopcom. len pri predbiehani si treba podradit na 4ku. inak ja jazdim tak 150-160 na tacho a priemernu spotrebu mam 6,84l [odkaz]
kazdemu, kto ma zaujem o lacne a prevadzkovo nenarocne auto, ho mozem len a len odporucat. moje poziadavky splnilo na 110%. budete prekvapeny nielen jazdou ale aj spracovanim. auto je male, lahke a s tocivou atmosferou aj zabavne 😉
auto najazdilo skoro 40tkm za 8 mesiacov bez akejkolvek poruchy. jedine co sa menilo boli filtre a olej na pravidelnych serviskach.
ako pise autor recenzie, pri 130km/h auto zvlada bez problemu jazdit aj hore kopcom. len pri predbiehani si treba podradit na 4ku. inak ja jazdim tak 150-160 na tacho a priemernu spotrebu mam 6,84l [odkaz]
kazdemu, kto ma zaujem o lacne a prevadzkovo nenarocne auto, ho mozem len a len odporucat. moje poziadavky splnilo na 110%. budete prekvapeny nielen jazdou ale aj spracovanim. auto je male, lahke a s tocivou atmosferou aj zabavne 😉
a proč by měl mít?
Pro mnohé to vzor je... malé auto velký kufr nepotřebuje - i když tenhle je už je skutečně hodně malej.
Ale jsou lidi, co ho nepotřebují a všechno ostatní funguje super!
Já osobně dávám přednost Fiatu Punto, i když je i s 1.4 slabší... ale to je věc osobních preferencí.
Pořád platí, že je to jedno z mála poctivých aut na trhu.
A na tom nic nemění ani ten výkřik do tmy nahoře, že se mu na 120 tisících, nebo kdy to bylo, musí přebrousit hlava... a prý to neví ani "chalpci v autorizovaném servise"!
No - ještě aby věděli... to je blbost, až to zvoní... ale nechce se mi tady rozvíjet teorii o povrchové úpravě a znehodnocení moderní hlavy přebroušením...
:-!
Pro mnohé to vzor je... malé auto velký kufr nepotřebuje - i když tenhle je už je skutečně hodně malej.
Ale jsou lidi, co ho nepotřebují a všechno ostatní funguje super!
Já osobně dávám přednost Fiatu Punto, i když je i s 1.4 slabší... ale to je věc osobních preferencí.
Pořád platí, že je to jedno z mála poctivých aut na trhu.
A na tom nic nemění ani ten výkřik do tmy nahoře, že se mu na 120 tisících, nebo kdy to bylo, musí přebrousit hlava... a prý to neví ani "chalpci v autorizovaném servise"!
No - ještě aby věděli... to je blbost, až to zvoní... ale nechce se mi tady rozvíjet teorii o povrchové úpravě a znehodnocení moderní hlavy přebroušením...
:-!
Proč ti vadí startování se sešláplou spojkou? Já mám bezklíčové, tam jak na ní nestojíš, nestartuješ . 😄
Jsem to popletl s vířivýma klapkama, lopatka turbíny se nemůže dostat za turbo a dál do motoru, ale je hodně návykové cítit kolem 3200 ot/min zásah VVT a motor tak ožije, fakt je to zábava - cítit tu spolupráci. Otáčky padají moc pomalu, ale to je důsledek splnění ekonormy, jinak výfuk je pořád čistý bez sazí, takže pohonná jednotka je stále v kondici jak z výroby, ani olej nežere.
A třešnička na dortu. Ta 1.2ka je až neuvěřitelně úsporná. I s HDM automatem zvládá meziměsto lehounce nad 5 litrů a celkovou průměrnou spotřebu (hlavně pojížďky do města, objet pár štací, úřady, nákupy a zpět) má za prvních 7.000 km 5.9. Nikoliv podle PP, ale reálnou. :yes: V tomhle režimu by to nedal ani kdejakej nafťák.