Jde o to správně pochopit existenci tohoto auta. Aston Martin neměl touhu prodávat auta masám nebo něco podobného. Ač marketingová idea byla, že si majitel koupí ke svému velkému a žíznivému astonu auto, které dodá majiteli praktičnost do života, tak tomu sám aston nevěřil. Proto ta cena.
Bylo to mnohem jednodušší. Jelikož se portfolio AM skládá ze sporťáků, kdy nejmenší motor je 4,7 V8, tak bylo třeba zkrotit výdaje za emisní povolenky. Emise jsou drahá sranda a proto se astonu vyplatilo brát od Toyoty IQ a plácnout na něj nový čumák a potáhnout interiér kůží. Aston koupil od Toyoty prakticky hotový produkt, do kterého nemusel sypat peníze za vývoj. Navrhnout čumák ala Aston a zbavit se trochu kůže je nepoměrně levnější než koupit emisní povolenky na stále přísnější emisní normy. A protože nezáleží na tom kolik aut s nízkými emisemi prodáte, ale jen na tom že existuje a můžete si ho koupit, tak mohl Aston nasadit nesmyslnou cenu, která mu vyrovná extra práci navíc na Toyotě IQ. Aston vydal jen nějaká čísla kolik jich chtěl prodat, ale reálně mu to bylo fuk, protože na něm nechtěl vydělat, ale jen neprodělat. Paradoxně čím víc by se prodalo Cygnetů tím hůř pro Aston, protože by musel zaměstnat nějaké lidi které by je museli vyrábět. Ve zkratce auto na truc EU.
Aston je o tradici a toto bylo trochu mimo mísu - to musel jít do kytek. Co je ale pravda, tak to, že kvůli nízkému počtu vozů toto auto je a bude exkluzivní... :-) Aston s tímto luxusním miniautem předběhl dobu tak, jako audi s A2... Za pár let budou pracháči z velkoměst podobné automobily vyhledávat a Aston si bude rvat vlasy, že ho nenabízel déle. Ale možná se taky pletu...
Aj keď je to Aston ,nestačí dať na auto len exkluzivnu cenovku a skrášliť interiér a potom čakať ,že sa predá. Ono je to hlavne o technike : teda žiadna 1.3 a sto koni , ale slušný výkon a primeraná cena. :-(