Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Cadenza nejspíš zamíří do západní Evropy, k nám však nikoliv

69 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hugi_77
Nehodlám se nikoho zastávat, ale příspěvěk trochu o ničem.
Co neumí dotáhnout do konce?
Kdo nemá MPV? A Carens? Nebo z malých ix25/Venga? OK, chybí něco většího ala S-Max/Galaxy - ale v téhle třídě nejsou prodeje bůhvíjaké...
Oproti takové Škodě (která teď mastí v nižší třídě auta jak na běžícím pásu) která nemá ani MPV ani pořádné SUV velké rozdíl...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Design - dost inspirovaný novým Fordem Fusion / Mondeo.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - EauRouge
EauRouge
První věc co mě napadla. Trochu jako photoshop na téma Fordia Mondenza.
XTad
Ja v tom zase vidim zborenej opel.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Hosi, vy jste se tady dneska zase sesli. Jeden vetsi ... nez druhy.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Jen jsem napsal, že mi to silně připomíná Ford Monde👋Fusion. Jestli byla Cadenza dřív než Mondeo, tak ok. Nechci tu ukazovat na někoho prstem, že kopíruje nebo ne. Jestli je Mondeo podobné Cadenze nebo Cadenza Mondeu je fuk, ale podobnost je očividná. Toť vše.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Mimochodem, to co je na obrázku je zmodernizovaná Cadenza. Cadenza se vyrábí od roku 2009, jak píšete. Ale modernizace proběhla pro modelový rok 2014, tedy zhruba v polovině roku 2013. A nové Monde👋Fusion se vyrábí od roku 2012, tudíž tu žádný časový paradox není, respektive nemusí být.
Avatar - Katikakus
Katikakus
A taky cti designovy jazyk, ktery Schreyer uplatnuje u vsech modelu znacky.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Kdybychom bádali kdo přišel dřív s nějakým designovým jazykem, který je podobný tomu co tady teď vidíme, tak bychom nejspíš přišli na to, že jsou od sebe Ford, KIA, AUDI a buhví co ještě, vzdáleny jen v měřítku týdnu nebo měsícu. Což jsou sekundy ve světě designu. Jde tu prostě o vývoj Evropskéh👋Asijského designu, který nese podobné znaky, (znaky doby, pokud mám být trochu patetický). Stejně jako když se podíváte třeba na auta ze 70.let, tak uvidíte spoustu podobností vycházející z dobové módy, nebo potřeby ovlivňující design.
V současnosti to vidím jako takový mix, kdy se snaží evropské automobilky přizpůsobit evropský design asijskému trhu a naopak asiati se snaží trochu přiblížit tomu evropskému. Podobně jako Japonci následovali v šedesátých a na začátku sedmdesátých let mistry italského designu - klasický všeříkající příklad je Datsun 240Z.
Buzol
Ja nemam pocit, ze by sa podobal VW s Audi, Mercedesom alebo BMW.
XTad
Ale notak, chovas se, jako by ti nekdo naplival do... rejze. Kolega tady nadnesl, ze mu to pripomina mondeo a ja v tom zase vidim insignii. To je cele. Nikdo nerika, ze kia kopiruje.
Avatar - Kjirka
Kjirka
mě to připomíná nějaký nepříliš povedený, starší, korejský auto. Jo sorry, ono to je >😁 >😁 >😁
Avatar - peter_ko
peter_ko
zaujímalo by ma ako sa mohli súdruhovia v Kii v roku 2009 inšpirovať autom, ktoré ešte neexistovalo...
Avatar - Midlosek
Midlosek
Cože? "Vzniká již čtyři roky, od listopadu 2009 a nedávno prošel modernizací (2013)."
To by asi korejci museli mít někoho přímo ve vývoji u Forda >😁 .
Jinak jako auto je to o něco větší než Mondeo 2015, základ v USA o cca $2 000 víc než Fusion 2012-14 a v Evropě to nakonec bude asi dřív než Mondeo 😉 ...a to ve pro USA dávají Ford i Kia do aut ještě motory.
Avatar - peter_ko
peter_ko
tak to dopadne keď si niekto nedá námahu s prečítaním článku
Avatar - Katikakus
Katikakus
Cadenza je na trhu od roku 2009. Takze kdyz, tak s tou inspiraci to bude zrejme obracene, nemyslis?
Avatar - CHerokee
CHerokee
To je, ale ne modernizovaná, která vypadá takto 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
V tom pripade Ford kopiruje designovou rec KIA/Schreyera, ktera je uplatnovana na vsech modelech znacky - napr. predni maska. Coz je stejna blbost jako ze Cadenza kopiruje Ford Fusion. Tyhle ty kecy o kopirovani toho tim nebo naopak jsou proste smesne.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Korejci nedělají nic jiného než celou dobu kopírují. V tom je slabina Asiatů... umí vše vyrobit, ale ne vymyslet. Proto jsou evropské automobilky pořád na špici. Kia neustále mění vzhled - tohle je xtá varianta.... a evidentně se inspirovala u Fordu...btw. steně jako ten se inspiroval u Aston Martinu, který mu kdysi patřil 😉
Buzol
Pozri si video z auto.sme.sk, kde Chvala na autosalone pred nejakymi 2-3 rokmi vybral uchyt pre batozinovy manazment z kolajnicky z Audi Q7 a strcil ho do Hyundaiu. Dokonale zapadol.

Smesne je nevidiet nieco, co je zjavne.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Na tom neni nic prekvapiveho, kdyz ten system obema znackam evidentne dodava stejny vyrobce. 😉
Buzol
Aj som to pre teba a len pre teba nasiel

[odkaz]

Bolo to z i40 do Q7...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
keby radsej prisli so silnejsimi motormi v optime a nie zase sem tahat nejaku kusovku ... ktora nie je pre europu stavana.... chyba tu diesel , bohuzial v dnesnej dieslovej chorej dobe to s benzinom bude mat 5metrove auto tazke navyse pozeram na rozmery a razvor ma len o 5cm dlhi ako kia optima... pricom optima je uz tiez dost velka .... fakticky uz optima velkostne je na pomedzi tried a cadenza je tu uplne zbytocna... skoda ze radsej nehodia nejake silnejsie motory do optimy... som sklamany ;-\ , niekto by tym korejcom uz mohol vysvetlit ze 100KW diesel je pre 4,8m dlhe auto proste uz malo... a chce to nieco silnejsie.... skoda
luke66z
máš pravdu, bez dieselu prostě v západní evropě neuspěje a že se nebude prodávat u nás, je sice škoda,ale má to svůj důvod. jen se podívajte jak dopadly lidové vozy vyšší třídy např.: Renault Latitude nebo Peugeot 607
XTad
Pokud dobre vzpominam, tak 607 docela sel.
luke66z
jo nešel špatně, k prémiovkám se moc nepřiblížil
Avatar - Ham.
Ham.
Fordu Mondeo nebo podobných "přerostlíků" z kategorie vyšší střední v mainstreamu proč ne. Když by nasadili lidušku na základní čtyřválec tak něco prodají.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
konkurenciou pre mondeo je optima ( cadenza je o triedu vyssie a aj motoricky ) ... pozri si rozmery optimy a mondea 😉

optima je dokonca o 1mm dlhsia ako mondeo 😉 takze su si dlzkou uplne vyrovnani :yes😒br />
problem je len ten ze neponuka optima silnejsie motory ( napr 2,2 CRDi zo Santa Fe ) ... keby ponukala tak by predaje boli mozno dvojnasobne a ziadna cadenza by tu nemala vyznam

porovnanie optimy s mondeom mas tu: [odkaz] .. cadenza je predsa len uz kusok inde
Avatar - Ham.
Ham.
Ano pozerám
Mondeo rozvor 2850mm, šířka 1886mm
Cadenza rozvor 2845mm, šířka 1850mm

Předohraby, motory naštorc.

Konkurenti.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano ale cadenza je uz dlhsia a podstatne silnejsia a aj drahsia... je radena uz o triedu vyssie ... ta ma uz ine motory a nie nejake trojvalceky alebo stvorvalceky

mondeo dlzka 4844mm
optima dlzka 4845mm

cenovo je mondeo tiez konkurent optimy..... cadenza bude drahsia

tu je to jasne vidiet aj na pohlad ze su velmi podobne tieto auta: [odkaz]
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Což je u korejce tedy tragedie.. 8-s
Ceny musejí být o dost níže!!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
predaje v USA naznacuju ze sa mylis.. a ceny su na urovni konkurencie.... ktorou bohuzial mondeo nie je pre cadenzu

takze to ti moc nevyslo
jossalito
Ahá, takže dlžka. Nyní je stěžejní dlžka pro zařazení do tříd. >😁 :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Délka sama o sobě zařazení do třídy neřeší. Cadenza má proti Fusionu menší podvozek (rozvor/rozchod) a skutečnost, že má o kus plechu vpředu a vzadu navíc a je tedy o 7 cm delší znamená jen dlouhý zadní převis.

A cenově, nejdražší Fusion v US 41,3 usd vs Cadenza 42,4 usd, takže minimální rozdíl. Čtyřválcová holátka v Evropě budou na stejné úrovni. Šestiválec v této třídě si stejně nikdo od Kia nekoupí.

Cadenza i Optima konkurují Mondeu/Fusionu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cadenzu uz porovnavaju s niecim inym , napr s tymto😒br />
[odkaz] [odkaz]

mondeo je teda skor konkurent optimy aj cenou motormi aj dlzkou ( len vacsi razvor od optimy nestaci na to aby celkovo konkurovalo cadenze ktora je uz podstatne luxusnejsie a drahsie auto ako mondeo )
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevim, jestli se směrodatný kia fanklub >😁 Jinak je to snad jedno ne? Nebuď jako Adam Nováků, nezáleží přeci na délce, to by opravdu pak O III patřila do střední a nepatří... rozvor je důležitější, než převisy. Jinak mě tohle auto přijde hezčí, než Optima. Kia má dvě želízka v ohni, Ford tyto dva modely pokryje Mondeem a kdo chce větší, koupí Taurus 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pravdu mas uznavam :yes😒br />
v podstate je to tak... dnes sa to uz prekryva.. aj kia optima a cadenza v usa su dost blizko pri sebe nielen rozmermi ale aj motormi ...
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes:
Tak jest..
Ten Lexus je přeci jen jiná třída a kvalita.. 😉
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petansoudce
Zítra si půjdu koupit KIA Ceed tak prosím nech mi tam dovnitř namontují palubovku a pracovitě řidiče z tohoto auta tzn. Kia Cadenza
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mozes si sem dotiahnut americky ceed ( kia forte ) a dostanes nieco podobne zvnutra [odkaz]
Avatar - Jaros71
Jaros71
Interier ještě celkem snesitelný..
Ale ten volant..no fuj!
Zlatý původní Cee'd před 5 lety!
herino
teda riadne kopírovanie fordu fusion/mondeo..tieto koréjské autá mi začínaju pripomínať tých čínskych výrobcov čo kopíruju premiové značky..to si sakra nevedia tí korejci nájsť vlastnú tvár???pred pár dňami tu je vycapený nejaký hyundai/že luxusná limuzína/ ktorý dokonale skopíroval audi a8/bmw7..a teraz toto??jak si niekto hentaké niečo môže za tie prachy kúpiť je asi padlý na hlavu...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Dalsi co neumi pocitat, aneb jak ze sebe udelat blbce uplne prvnim prispevkem na auto.cz - gratuluji! >😒]
Kdy byla predstavena Cadenza a kdy Fusion? 8-s :no😒br />
Kdopak je tady padly na hlavu?
herino
tak ty asi žiješ v jaskyni a padlý na hlavu si ty..pokial nevieš tak ten fusion čo sa v amerike predáva cca 2 roky bude u nás v europe predávane ako mondeo a príde koncom roku 2014..
a ešte mi napíš prosím ťa ty obhájca hentých korejských značiek čo hovoríš na dizajn nového hyundaiu Genesis..ani to nie je skopírované že?kurnik rozmýšlam kde som už tie línie videl hm hm hm maska že by z audi??? a bočná línia??? fúha aj to sa musím dlhooo zamyslieť ale vidím iba BMW...

[odkaz]

nech si nájdu hentí šikmáči konečne niečo vlastné..ty si asi znalec tak mi napíš prečo si nevedia nájsť svoj vlastný štýl a dizajn..už ho hladaju niekoľko rokov..
Avatar - Midlosek
Midlosek
Fusion se začal v USA prodávat v říjnu 2012, to asi ještě nejsou dva roky >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ajaj, no tys tomu dal. Doporucuji tento nick rovnou prestat pouzivat. Mas dva prispevky a jeden hloupejsi nez druhy. S tim Fusionem/Mondeem jsi opravdu objevil Ameriku, pise se tu o tom od uvedeni. Nauc se pocitat.
ljube
jj, tahle kia, to je takový povedenější mondeo - to, na které evropa marně pár let čeká >😁 .
cadenza má aspoň pěkně vyvážené tvary a proporce, na rozdíl od bachratého mondea, které upoutá, co se vzhledu týká, akorát tou hnusnou naroubovanou tlamou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na teba je skoda reagovat.... ale neodpustim si jedno....

kia je dnes uz inde ako v r 1998... casy sa pohli... je rok 2013.... mozno casom zistis ze ono je to uz s tym rozlozenim sil automobiliek inak ako kedysi a aj kvalita je uz ina ako kedysi ...

ja tiez dnesne skodovky nesudim podla favoritov a skodoviek 120 .... casy sa uz zmenili
herino
a kto napísal že žiju pár rokov dozadu?nikto!!ide tu o nájdenie nejakého vlastného štýlu,ktorý už pár rokov hladaju a zatial ho nenašli tak začali s kopírovaním..prečo ked ide bmw tak vidím už z dialky že je to bmw, to iste pri audi, mercedese, vw..proste majú svoju tvár a svoj image, ale kia/hyundai sa zasa ide hrať na niekoho iného..
ak ti toto vyhovuje, tak si kupuj korejské autá,predpokladám že aj teraz si jeho šťastným majitelom.. 😄 prepáč ale tie autá nemajú žiadne srdce ani charizmu..ale ako vidím tak si trufaju za hento pýtať 40 000 eur ?tak to som sa tak dlho nepobavil >😁
za 40500 eur mám bmw 518d a za 37 200 mám audi a6..ale ty určite nájdeš klady aj v tomto paradoxe že?
😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v poriadku dakujem za nazor... 😉

ja mam iny nazor.... takze sa nema zmysel navzajom presviedcat a hadat..

ale dik .. ok som rad ze si povedal ako to vidis :yes:
Avatar - zaplosak
zaplosak
ten volant je skvělej, pouze má zkušenost, ne odhad z fotky... >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale ziadnu podobnost tu s mondeom nevidim [odkaz] skor ide o pekne navazovanie dizajnom na mensiu optimu .. skvela praca frajera Schreyera :yes😒br />
tu je pekny testik: cadenza vs impala [odkaz] pekne auta :yes:
XTad
A s insignii? >😒]
herino
presne o tomto som písal vyššie..predok okopíruju fusion/mondeo..bok okopíruju insigniu-sorry pre stupencov ale tam je podobnosť asi najväčšia..a majú nové auto!!! načo by si lámali hlavu s nejakými novými nápadmi...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
optima je kopia coho? sportage? forte? soul? picanto? sorento? a ja neviem ake este....

ci to treba zakazdym hladat problem tam kde nie je ... kazde auto ma nejake crty z ineho auta... mercedes C po inovacii ma predne svetla ako O2 po facelifte... je preto snad mercedes teraz horsi ako skoda alebo nema svoju tvar a je lenivy sa namahat? Myslim ze ides na to zbytocne tvrdo a zo zleho konca... cadenza is zakaznikov najde o to sa ty neboj.. eu nie je jej revir... rovnako golf nie je kralom v azii ani v usa... neboj nic... nikto ta nenuti to kupovat.

ja si myslim ze kia ma svoju vlastnu tvar uz davnejsie.. zatial co niektore europske automobilky co ju mali desiatky rokov ju v poslednej dobe akosi stracaju... len sa pozri na fordy.... ved to je uz skor aston ako ford... tam je to v poriadku? ci to len kia cadenza je ten najvacsi automobilovy problem historie? Kia je uspesna automobilka a na druhej strane si povedzme pravdu... cadenza ma uz svoje roky a momentalny vyzor vychadza z modelu z r 2009.... ale neboj dockas sa aj novej cadenzy casom a potom uz to bude ine a dostojnejsie auto... verim ze potom nebude problem to uznat
herino
ked sa ti zdá že mercedes c má svetlá ako octávia 2,tak z dialky na prvý pohlad hned vieš že je to mercedes, proste má nezamenitelný dizajn..
a nechápem ako môže niekto porovnávať japonskú prémiovku Lexus s hentou Kiou ako to bolo v tvojich odkazoch..čo myslíš..keby si sedel za stolom s kamarátmi a pýtali sa ťa aké nové auto si si kupil a povedal by si že lexus, tak ti poviem že by len uznanlivo kývali hlavou..ale keby si povedal že Kiu, tak moc by ťa nepochválili..a nie to ešte kiu na cenovej urovni prémiových značiek ako audia6/bmw5/lexus..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no ja ti s tym nepomozem ked nechapes... skus sa opytat autorov tych clankov alebo nejakych automobilovych odbornikov... len prosim ta... nepytaj sa nejakych krcmovych kamaratov kdesi za stolom... to nie je vhodna vzorka.. to sa radsej potom opytaj nejakej blondinky na ulici co sa jej viac paci

a co povies na tuto hruzu: [odkaz] ja tiez nechapem ako to moze niekto predavat, komu sa uz len toto moze pacit... nastastie svet to nie je len konzervativna staromodna europa
herino
ako nehovorím že hento čo si dal odkaz je škaredé auto... je pekné...žijeme v europe a tu dominuju iné značky a japonské a korejské to nie sú..a v USA su europske autá pojem hlavne premiovky a športové autá..a tu na slovensku no neviem tu skôr niekoho ohúriš nemeckým triom, potom ešte lexus a jaguar a potom vw apoštolom teda passatom...ja ked si kupujem nové auto tak vždy aj pozerám na ceny ojazdených aby som ho vedel slušne predať aj trebárs po 5 až 8 rokoch..a ceny ojazdených azijských áut su o dosť nižšie ako ostatné..
určite neupieram kvalitu ázijských áut tá sa za posledné roky hodne posunula..museli proste na sebe zapracovať inak by nič nepredali..
Buzol
Museli na sebe zapracovat. A tak skupili nemecke modely, porozoberali ich a kopirovali a kopiruju ako sa len da. Japonec medzi kopou kopii aspon pride s niecom svojim, no taky korejec nic. Ani jedna automobilova inovacia za 70 rokov a to uz je silne kafe...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auto bez možnosti individualizace vybavení, bez normálního motoru a bez 4x4... :no:
Avatar - poterienko
poterienko
Řekl člověk, co má auto bez volitelné výbavy a motoru.
Wendover
Cadenza je krásne autíčko, podla mna pekne vyvážené proporcie auta, škoda tej slabej ponuky motorov, ale to je slabina si myslím všetkých " kórejcov " ... 😄
ak by bolo este viac doladené a prispôsobené na vysoké požiadavky európanom ták by to bola úplne šupa auto ! 😄 :yes: :yes: :yes😒br />
Brawo KIA :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim.. velmi pekne auto , amikom zavidim .. [odkaz] skutocne krasne majestatne auto, interier tiez namakany
Avatar - peter_ko
peter_ko
tak si to zrekapitulujme😒br /> kia kadenza 2009: [odkaz]
ford fusion 2012: [odkaz]
kia kadenza 2013: [odkaz]

rozdiely medzi kadenzou 2009/2013 sú minimálne, iba dostala svetlá a masku po vzore nového ceedu. Alebo sa ešte nájde niekto kto bude tvrdiť že v roku 2009 kopírovali neexistujúce auto???