Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cadenza nejspíš zamíří do západní Evropy, k nám však nikoliv

Aleš Dragoun
Diskuze (69)
Kia Cadenza se vůbec neměla do Evropy dovážet. Nyní to vypadá tak, že na západě kontinentu přece jen zkusí štěstí.

Kia dle informací španělského Autoblogu zatím sonduje zájem zákazníků. Velký sedan Cadenza se v této chvíli prodává jen na vybraných trzích Asie včetně Číny, Střední a Jižní Ameriky, Oceánie a Blízkého východu. Od letoška si jej mohou koupit například i zákazníci v USA a Kanadě. Domácí Jihokorejci jej znají jako K7. Vyrábí se v Hwasungu a montuje v kazachstánské továrně Azia Avto v Oskemenu. Vzniká již čtyři roky, od listopadu 2009 a nedávno prošel modernizací. Jedná se o nástupce modelu Opirus.

Cadenzu pohání bohužel výhradně zážehové motory. Základní čtyřválec řady Theta II 2,0 l má 121 kW (165 k). V nabídce jsou i větší čtyřválec 2,4 l/150 kW a dále vidlicové šestiválce. Agregát řady Nu objemu 2,7 l má 149 kW, přímovstřikové motory Lambda pak zahrnují verze 3,0 l/201 kW a 3,3 l/219 kW, ta je k mání v USA. Špičkou co do velikosti je ten s 3,5 l ale bez GDI a s parametry 213 kW/6600 min-1, respektive 338 N.m/5000 min-1. Šestistupňová samočinná převodovka se k charakteru auta určitě hodí, byť manuál také není k mání. Evropská specifikace bude mít určitě šestiválec, s menším motorem se nepočítá. Diesel by se hodil... Jenže zásadní problém je v tuto chvíli v tom, že ani jedna z výše zmiňovaných pohonných jednotek nesplňuje emisní normy EU. Platforma N s pohonem předních kol má rozvor 2845 mm. Sedan měří na délku 4965 mm, do šířky 1850 mm a na výšku 1475 mm. Do kategorie luxusních limuzín mu tak ještě nějaký ten centimetr chybí. Je však větší než u nás nabízená Optima. Skutečnou vlajkovou lodí je řada Quoris/K9, kterou si ovšem také koupit oficiálně nemůžeme.

Zatím by se v západoevropských zemích mělo objevit dohromady jen tisíc kusů Cadenzy, ale není jasné kdy. Pokud si mezi zákazníky získá příznivou odezvu, další generace bude konstruována s ohledem na jejich vkus. Model se totiž nachází v polovině svého životního cyklu a Kia zkrátka a dobře potřebuje vědět, zda se chytne. Velkým vozům dominují německé značky a proti nim to má jihokorejský výrobce hodně těžké, Cadenza přece jen není Cee'd, nebo Venga, také nevzniká lokálně.

Ceny pochopitelně nejsou ještě známy. Spekuluje se o základní částce pod 40.000 eury, aby mohl být tento model konkurenceschopný. Nahlédněme do americké výbavy: ta obsahuje například čalounění kůží Nappa ve třech barvách (béžové, černé a bílé), Bluetooth, navigaci a další prvky. Za příplatek je dvojitá panoramatická střecha a vyhřívání zadních sedadel. Spolujezdci i řidiči je teploučko na pozadí standardně, osoba za volantem má své místo navíc odvětrávané.

S americkou cenou 35.100 dolarů (656 tisíc Kč) určitě počítat nemůžeme, reálný je spíše zmíněný základ v eurech, který odpovídá 1,03 milionům korun. Na dotaz, zda Kia chystá prodávat Cadenzu také v České republice, odpověděl pan Tomáš Vejvoda z importéra Kia Motors Czech bohužel negativně.

Aleš Dragoun
Diskuze (69)
Avatar - poterienko
29. 10. 2013 12:09
Re: K čemu auto bez motoru?
Řekl člověk, co má auto bez volitelné výbavy a motoru.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2013 09:34
Re: Kia nebo Ford
Na tom neni nic prekvapiveho, kdyz ten system obema znackam evidentne dodava stejny vyrobce. ;-)
Avatar - peter_ko
28. 10. 2013 23:05
pre notorických porovnávačov
tak si to zrekapitulujme:
kia kadenza 2009: [odkaz]
ford fusion 2012: [odkaz]
kia kadenza 2013: [odkaz]

rozdiely medzi kadenzou 2009/2013 sú minimálne, iba dostala svetlá a masku po vzore nového ceedu. Alebo sa ešte nájde niekto kto bude tvrdiť že v roku 2009 kopírovali neexistujúce auto???
Avatar - 3_diamanty
28. 10. 2013 20:50
Re: pekné autíčko
suhlasim.. velmi pekne auto , amikom zavidim .. [odkaz] skutocne krasne majestatne auto, interier tiez namakany
28. 10. 2013 18:51
Re: Kia nebo Ford
Aj som to pre teba a len pre teba nasiel

[odkaz]

Bolo to z i40 do Q7...