Kia Cadenza nejspíš zamíří do západní Evropy, k nám však nikoliv
Kia dle informací španělského Autoblogu zatím sonduje zájem zákazníků. Velký sedan Cadenza se v této chvíli prodává jen na vybraných trzích Asie včetně Číny, Střední a Jižní Ameriky, Oceánie a Blízkého východu. Od letoška si jej mohou koupit například i zákazníci v USA a Kanadě. Domácí Jihokorejci jej znají jako K7. Vyrábí se v Hwasungu a montuje v kazachstánské továrně Azia Avto v Oskemenu. Vzniká již čtyři roky, od listopadu 2009 a nedávno prošel modernizací. Jedná se o nástupce modelu Opirus.
Cadenzu pohání bohužel výhradně zážehové motory. Základní čtyřválec řady Theta II 2,0 l má 121 kW (165 k). V nabídce jsou i větší čtyřválec 2,4 l/150 kW a dále vidlicové šestiválce. Agregát řady Nu objemu 2,7 l má 149 kW, přímovstřikové motory Lambda pak zahrnují verze 3,0 l/201 kW a 3,3 l/219 kW, ta je k mání v USA. Špičkou co do velikosti je ten s 3,5 l ale bez GDI a s parametry 213 kW/6600 min-1, respektive 338 N.m/5000 min-1. Šestistupňová samočinná převodovka se k charakteru auta určitě hodí, byť manuál také není k mání. Evropská specifikace bude mít určitě šestiválec, s menším motorem se nepočítá. Diesel by se hodil... Jenže zásadní problém je v tuto chvíli v tom, že ani jedna z výše zmiňovaných pohonných jednotek nesplňuje emisní normy EU. Platforma N s pohonem předních kol má rozvor 2845 mm. Sedan měří na délku 4965 mm, do šířky 1850 mm a na výšku 1475 mm. Do kategorie luxusních limuzín mu tak ještě nějaký ten centimetr chybí. Je však větší než u nás nabízená Optima. Skutečnou vlajkovou lodí je řada Quoris/K9, kterou si ovšem také koupit oficiálně nemůžeme.
Zatím by se v západoevropských zemích mělo objevit dohromady jen tisíc kusů Cadenzy, ale není jasné kdy. Pokud si mezi zákazníky získá příznivou odezvu, další generace bude konstruována s ohledem na jejich vkus. Model se totiž nachází v polovině svého životního cyklu a Kia zkrátka a dobře potřebuje vědět, zda se chytne. Velkým vozům dominují německé značky a proti nim to má jihokorejský výrobce hodně těžké, Cadenza přece jen není Cee'd, nebo Venga, také nevzniká lokálně.
Ceny pochopitelně nejsou ještě známy. Spekuluje se o základní částce pod 40.000 eury, aby mohl být tento model konkurenceschopný. Nahlédněme do americké výbavy: ta obsahuje například čalounění kůží Nappa ve třech barvách (béžové, černé a bílé), Bluetooth, navigaci a další prvky. Za příplatek je dvojitá panoramatická střecha a vyhřívání zadních sedadel. Spolujezdci i řidiči je teploučko na pozadí standardně, osoba za volantem má své místo navíc odvětrávané.
S americkou cenou 35.100 dolarů (656 tisíc Kč) určitě počítat nemůžeme, reálný je spíše zmíněný základ v eurech, který odpovídá 1,03 milionům korun. Na dotaz, zda Kia chystá prodávat Cadenzu také v České republice, odpověděl pan Tomáš Vejvoda z importéra Kia Motors Czech bohužel negativně.