Novinky
Turbo S už má skoro všechno,ale stejně se dá přiobjednávat..třeba připlácíš za černou kůži,nebo za obložení hliníkem,hergot to by přece mělo být u top motoru v základu,možnost vybrat si z obložení vnitřku bez příplatku,to je holt Porsche.....
Jinak máš pravdu,když dovybavíš 4S na úroveň GTSka tak je dražší😁
Co se týká místa,tak mají v nabídce Executive,což je verze s prodlouženým rozvorem(jde to k Turbu,Turbu S a 4S), takže myslím,že místa je vzadu dost.(samozřejmě míň než v klasické limuzíně jako je Sko..).Na hlavu je taky dost,má to nízko sedák.
Ale design je opravdu kontroverzní,jako by ještě po faceliftu víc opticky nakynula,hlavně z boku zezadu.Jediná verze které mi jde jakž takž "do oka" je to GTS..
Jinak máš pravdu,když dovybavíš 4S na úroveň GTSka tak je dražší😁
Co se týká místa,tak mají v nabídce Executive,což je verze s prodlouženým rozvorem(jde to k Turbu,Turbu S a 4S), takže myslím,že místa je vzadu dost.(samozřejmě míň než v klasické limuzíně jako je Sko..).Na hlavu je taky dost,má to nízko sedák.
Ale design je opravdu kontroverzní,jako by ještě po faceliftu víc opticky nakynula,hlavně z boku zezadu.Jediná verze které mi jde jakž takž "do oka" je to GTS..
Nenapsal jsem, že má skoro všechno. To nemá. Napsal jsem, že má prvky spojené s pohonným ústrojím a podvozkem. I z toho zbytku tam něco bývá (a celkem se to liší model od modelu; například u 911 má Turbo S v základu LED světla místo xenonů, nebo má čalouněnou zadní stranu adaptivních sedadel; jen tohle je skoro sto tisíc), ale rozhodně ne všechno. Nicméně za černou kůži, ani za hliník si nepřiplácíš. Jak to chápu, když máš na výběr, tak volby levnější než to, co je v základu, jsou bez příplatku.
Já jsem se teď štoural v ceníku a konfigurátoru, a za hliníkový obložení u Turbo S dáváš cca 1500 eur...
"Interieur-Paket Aluminium gebürstet 0,00 €"
Sorry,moje chyba,já se překoukl,to byly dveřní panely z hliníku(nejsem moc sběhlý v němčině..,).Každopádně připlácíš i u Turbo S Executive a to nemalé částky i za jiné věci..Prostě to nechápu.
Když top motor tak by měl mít úplně všechno a zákazník by měl možnost volit jen barvu,kola a případně prodlouženou záruku..
Když top motor tak by měl mít úplně všechno a zákazník by měl možnost volit jen barvu,kola a případně prodlouženou záruku..
Myslíš lišty do prahů? 😄
S tímhle nesouhlasím. Hraje tu roli individualizace. A jsou různé, jak bych to řekl, druhy příplatků. Máš funkční, které nepřekáží, když tam jsou. Ale auto prodražují. A zvedají hmotnost, což u Panamery není takový problém, ale sportovních aut je. A mohou mít dopad na náklady spojené se servisem a provozem. Pak máš příplatky, kde záleží na preferenci. Někdo chce střešní okno, jiný chce panoramatické, někdo nechce ani jedno. Někdo chce koženou hlavici řadící páky, jiný alcantaru, nebo hliník. Různé varianty mohou být různě drahé, ale neznamená to, že je jedna lepší než druhá. Mohli by virtuálně sjednotit jejich cenu a někdy to dělají. Třeba 911 Turbo S má v ceně skořepinová sedadla. Když si koupíš civilnější adaptivní, které jsou ostatně v základu, tak "přeplácíš" asi 60 tisíc. Typicky to nastává u dekorů. Když preferuješ nějaký levnější, třeba hliník, tak ti nikdo peníze nevrátí. Je to příjemné, když toho využíváš. Jinak to zvládne také dobře naštvat. Nakonec jsou příplatky, které, dá se říct, pozvedávají kvalitu, úroveň. Tahle skupina je relativně subjektivní. Jsou věci, na kterých se shodneme, jsou věci, na kterých se neshodneme. U Turbo S by to měly být první dvě skupiny. Z té třetí by měly být v základu. Nějaká výjimka určitě bude. Příplatky okolo kůže tedy budou povětšinou Porsche Exclusive, tedy individualizace nad rámec standardní nabídky. Jako například lišty do prahů s nápisem dle tvého přání. Porsche není tak vysoko, aby nabízelo produkt s individualizací v ceně. Ani si nejsem jistý, jestli taková značka v automobilovém světě je.
S tímhle nesouhlasím. Hraje tu roli individualizace. A jsou různé, jak bych to řekl, druhy příplatků. Máš funkční, které nepřekáží, když tam jsou. Ale auto prodražují. A zvedají hmotnost, což u Panamery není takový problém, ale sportovních aut je. A mohou mít dopad na náklady spojené se servisem a provozem. Pak máš příplatky, kde záleží na preferenci. Někdo chce střešní okno, jiný chce panoramatické, někdo nechce ani jedno. Někdo chce koženou hlavici řadící páky, jiný alcantaru, nebo hliník. Různé varianty mohou být různě drahé, ale neznamená to, že je jedna lepší než druhá. Mohli by virtuálně sjednotit jejich cenu a někdy to dělají. Třeba 911 Turbo S má v ceně skořepinová sedadla. Když si koupíš civilnější adaptivní, které jsou ostatně v základu, tak "přeplácíš" asi 60 tisíc. Typicky to nastává u dekorů. Když preferuješ nějaký levnější, třeba hliník, tak ti nikdo peníze nevrátí. Je to příjemné, když toho využíváš. Jinak to zvládne také dobře naštvat. Nakonec jsou příplatky, které, dá se říct, pozvedávají kvalitu, úroveň. Tahle skupina je relativně subjektivní. Jsou věci, na kterých se shodneme, jsou věci, na kterých se neshodneme. U Turbo S by to měly být první dvě skupiny. Z té třetí by měly být v základu. Nějaká výjimka určitě bude. Příplatky okolo kůže tedy budou povětšinou Porsche Exclusive, tedy individualizace nad rámec standardní nabídky. Jako například lišty do prahů s nápisem dle tvého přání. Porsche není tak vysoko, aby nabízelo produkt s individualizací v ceně. Ani si nejsem jistý, jestli taková značka v automobilovém světě je.
Tak jsou to asi výplně prahů >😒] >😒]
Já chápu co myslíš,ale přijde mi prostě absurdní dát za auto 200 éček a pak připlácet,třeba za výplně prahů😁
Ať je možnost volby mezi kůží,mezi dřevem/hliníkem,nebo střešním oknem,ale ať je to u top motorizace zadarmo.Mělo by to být tak nastavené,aby to byly cenově podobné materiály..
Skořepiny chápu,že jsou za extra,to je něco hodně navíc..
Ale zase,Turbo S by mělo být podle mě jen ze skořepinama,kdo chce jezdit pohodlně,tomu stačí základní Turbo,je rychlý až až.Já bych to vedl takhle,ale chápu,že na tom automobilky rejžujou..
Porsche je tím obzvlášť pověstné,u Porsche platíš i vzduch v kabině..
Já chápu co myslíš,ale přijde mi prostě absurdní dát za auto 200 éček a pak připlácet,třeba za výplně prahů😁
Ať je možnost volby mezi kůží,mezi dřevem/hliníkem,nebo střešním oknem,ale ať je to u top motorizace zadarmo.Mělo by to být tak nastavené,aby to byly cenově podobné materiály..
Skořepiny chápu,že jsou za extra,to je něco hodně navíc..
Ale zase,Turbo S by mělo být podle mě jen ze skořepinama,kdo chce jezdit pohodlně,tomu stačí základní Turbo,je rychlý až až.Já bych to vedl takhle,ale chápu,že na tom automobilky rejžujou..
Porsche je tím obzvlášť pověstné,u Porsche platíš i vzduch v kabině..
Kdyby alespoň mělo to Porsche základní cenu nižší,jako třeba Mercedes/BMW a pak sis mohl dát drahé příplatky a napálit to vysoko,ale Porsche má už tu základní očesanou cenu vysoko...
Vezmi si že Panamera 4S je zhruba nastejno,jako základní M5/E63.
Je o 120 koní slabší,je to už výkonově jiná třída a když ji našlapeš výbavou ,jseš cenou
na úrovni E 63 S, co má 585 kobyl..
Porsche je děsně předražený..
Vezmi si že Panamera 4S je zhruba nastejno,jako základní M5/E63.
Je o 120 koní slabší,je to už výkonově jiná třída a když ji našlapeš výbavou ,jseš cenou
na úrovni E 63 S, co má 585 kobyl..
Porsche je děsně předražený..
Cena se neodvíjí od přání zákazníků, ale od image značky. A protože Porsche je o level výš než Mercedes tak ceny jsou také a level výš. Za Porsche tyto ceny zákazníci zaplatí, a rádi. Za Mercedes by stejné peníze prostě nedali. Není na tom nic záhadného.
Protože si můžeš vybrat, jestli je chceš z nerezové oceli (ty snad u Panamery nejsou), hliníku, uhlíkového kompozitu, jestli mají být podsvícené, nebo ne, co tam bude napsané. Někdo tu chtěl myslím podsvícené lišty (AMG?) do CLS, které kupoval, a prý ho poslali k šípku, že to budou muset udělat před předáním u prodejce. Jestli si dobře pamatuji. A ne každý takovou věc chce. Jestli si dobře pamatuji, Panamera Turbo S má v základu lišty z broušeného hliníku, nepodsvícené s názvem modelu - v prazích předních dveří (vzadu jsou myslím za příplatek; ani nevím, které jiné auto vůbec takovou věc nabízí - není to něco, co bych sledoval, ale bývají vpředu).
Nejsou to podobně drahé věci. Ani omylem. Takový přístup může fungovat pro luxusní zavazadla (i tak bude muset být nabídka relativně úzká, jinak se velkým rozdílům v nákladech budeš těžko vyhýbat). U aut to není tak jednoduché. A když se o něco takového budeš pokoušet, zákazníci z tebe nebudou natřesení. Může to celkem fungovat u kusové výroby, kde je všechno drahé. To se Porsche netýká. A automobilky výš než Porsche si zase najdou jiné exkluzivní prvky, které jsou mnohem dražší než standard.
Právě že nejsou "za extra", skořepiny máš zaplacené, ať je vezmeš, nebo ne. A Turbo S není GT2. Je to prostě lepší Turbo. Zaměření tam má být pořád stejné - použití na každý den. To není stroj primárně na okruhy. Skořepiny jsou taková chuťovka. A moc lidí si je nekoupí. Nejsou tak pohodlné. A vícebodové pásy myslím v nabídce stejně nejsou. Stejně tak klec. Na to mají jiné modely.
Nejsou to podobně drahé věci. Ani omylem. Takový přístup může fungovat pro luxusní zavazadla (i tak bude muset být nabídka relativně úzká, jinak se velkým rozdílům v nákladech budeš těžko vyhýbat). U aut to není tak jednoduché. A když se o něco takového budeš pokoušet, zákazníci z tebe nebudou natřesení. Může to celkem fungovat u kusové výroby, kde je všechno drahé. To se Porsche netýká. A automobilky výš než Porsche si zase najdou jiné exkluzivní prvky, které jsou mnohem dražší než standard.
Právě že nejsou "za extra", skořepiny máš zaplacené, ať je vezmeš, nebo ne. A Turbo S není GT2. Je to prostě lepší Turbo. Zaměření tam má být pořád stejné - použití na každý den. To není stroj primárně na okruhy. Skořepiny jsou taková chuťovka. A moc lidí si je nekoupí. Nejsou tak pohodlné. A vícebodové pásy myslím v nabídce stejně nejsou. Stejně tak klec. Na to mají jiné modely.
V Turbu S nemůžeš mít vícebodové pásy?Tak proč pak nabízejí skořepiny?Ty jsou bez vícebodů taková nepohodlná okrasa..Já myslel,že jde do Turba i vícebody,teď nevím.. To je přesně ten dobrej marketing který Porsche umí no
Na okruhy (obecně závody) mají GT3 (RS) a GT2 (RS). A tam to samozřejmě nabízí (Clubsportpaket, kde máš mimo jiné rám a 6 bodové pásy pro řidiče, je volba bez příplatku - stačí mít skořepiny; za příplatek asi 400 € máš 6 bodové pásy i pro spolujezdce). Ne Turbo. Skořepiny si můžeš koupit i do Carrery, nebo Caymana. Ale do závodu s tím jít povětšinou nemůžeš. Ještě jsem auto (samozřejmě nemyslím GT2/3) s nimi myslím ani neviděl. Stejně jako si můžeš koupit skořepiny od BMW Performance pro 1er. Nebo jsi mohl pro minulou generaci. Cenu jsem už zapomněl, bylo to mezi 60 a 100 tisíci za kus (tedy 120-200 tisíc za přední pár). Že můžeš, ještě neznamená, že to lidé budou dělat. V praxi jsem to viděl jen na těch pár kusech, na kterých to BMW předvádělo.
Ty v předchozí generaci vyvinuli myslím pro Carreru GT. A když už je měli, tak je nabízeli. Tohle sdílení není u Porsche nic nového. Nové předpisy je poslaly do propadliště dějin (a nějakou dobu v nabídce chyběly). Tak vyvinuli nové (že by i pro 918?). Proto jsem napsal, že je to chuťovka. Možná se ale nějaký masochista najde. 😄
Ty v předchozí generaci vyvinuli myslím pro Carreru GT. A když už je měli, tak je nabízeli. Tohle sdílení není u Porsche nic nového. Nové předpisy je poslaly do propadliště dějin (a nějakou dobu v nabídce chyběly). Tak vyvinuli nové (že by i pro 918?). Proto jsem napsal, že je to chuťovka. Možná se ale nějaký masochista najde. 😄
Jinak dám trochu absurdní srovnání,ale když vezmu E63 AMG S kombika..
Taky čtyřkolka,580 koní,800Nm,vevnitř zhruba stejně místa jako v Panameře,možná víc na hlavu,plus obří kufr..
Akcelerace srovnatelná,ne li rychlejší(stovka za 3.6,čtvrt míle za 11.5s..),na okresce o nic horší než těžká Panamera Turbo S a cena i když ho našlapu plnou palbou tak 140 000 eur..
No sakra já nevidím,jediný důvod proč si koupit subjektivně ošklivou Panameru,která není ani prostorná ani vysloveně sportovní,je to takový kočkopes,za 180 000 eur,nebo ještě víc..
Když můžu mít praktičtější,cca stejně velké a i rychlejší auto za mnohem míň..
Taky čtyřkolka,580 koní,800Nm,vevnitř zhruba stejně místa jako v Panameře,možná víc na hlavu,plus obří kufr..
Akcelerace srovnatelná,ne li rychlejší(stovka za 3.6,čtvrt míle za 11.5s..),na okresce o nic horší než těžká Panamera Turbo S a cena i když ho našlapu plnou palbou tak 140 000 eur..
No sakra já nevidím,jediný důvod proč si koupit subjektivně ošklivou Panameru,která není ani prostorná ani vysloveně sportovní,je to takový kočkopes,za 180 000 eur,nebo ještě víc..
Když můžu mít praktičtější,cca stejně velké a i rychlejší auto za mnohem míň..
Praktické Porsche? Čo tak Cayenne?!
Výkonovo výborné a do Karpát sa s E AMG alebo Panamerou nedostneš 😉 : [odkaz]
Výkonovo výborné a do Karpát sa s E AMG alebo Panamerou nedostneš 😉 : [odkaz]
A tak dokola. Proc si kupovat zakladni jednickovy bavo se slabym motorem, kdyz muzu mit nabusenyho Megana se 162 kw. Kombika. A proc vlastne Megana, kdyz muzu mit lehce jetou 530. A proc lehce jetou 530, kdyz za ty prachy sezenu jeste o neco ojetejsi Maserati. Neblazni😊
Však jsem psal bylo to jen takový absurdní srovnání😊
O něco lepší by bylo asi CLS. Ale pokud to myslíš s vybavením Panamery vážně, musel bys sáhnout po S. E, ani CLS takovou výbavu v nabídce nemají. Nakonec k S/ A8/ 7er oficiálně patří.
Po pravdě, Turbo mě moc neoslovilo. Ale GTS ano. A základní šestiválce jsou překvapivě příjemní společníci. Teď ještě ochutnat nový přeplňovaný šestiválec. Nebo vlastně šestiválce.
Po pravdě, Turbo mě moc neoslovilo. Ale GTS ano. A základní šestiválce jsou překvapivě příjemní společníci. Teď ještě ochutnat nový přeplňovaný šestiválec. Nebo vlastně šestiválce.
Myslím si,že Panamera,když ji chci na pohodlné ježdění je nejlepší ta nejměkčí základní za 88 000 eur, a když ji chci na sportovní jízdu,tak GTS za 120 000 euro..
Jinak Porsche k některým modelům nabízí i Power Kit. Například Cayenne Turbo ho má a zůstal v nabídce i po uvedení Turba S, který vlastně suploval. Zvedá výkon z 500 na 540 koní a stojí necelých 15 tisíc €. Má ho i Carrera S, 430 koní místo 400 tě vyjde na téměř 14 tisíc €. Je to taková dočasná náhrada za GTS.
rapid ma este u mna bod k dobru za to ze vyzera ako sedan..... je elegantnejsi ... panamera sa tvari ako taky hatch... nesedi mi to tam ten zadok ...
nepochybujem o praktickosti panamery... ale nepaci sa mi proste jej dizajn a prevedenie detailov ...
Panamera - zle, Cayenne - zle, Boxster/Cayman - zle.
Napriek tomu je 911 zo zadu stabilne prefektná! A aktuálna generácia jena z najkrajších!
Uvidíme ako Macan...
ak by to bolo toto:
[odkaz]
je to cool.
BTW: dvojité umistenie ŠPZ ma mätie: [odkaz]
"Obezita" na 911 Turbo je už trochu moc - pre mňa je najkrajšia 4S