Porsche Panamera Turbo S 2014: Facelift i pro nejsilnější model
Stejně jako drtivá většina prémiových výrobců se ani Porsche v rámci faceliftů nepouští do žádných výraznějších změn. Design se mění pomalu, evolučně, čehož je zářným příkladem model Panamera pro modelový rok 2014. První snímky omlazeného vozu jsme viděli již v průběhu roku, na nejsilnější verzi Turbo S však došlo až nyní.
Nejvýraznější změny proběhly v přední části. Nárazník dostal větší otvory pro nasávání vzduchu, LED světla pro denní svícení splývají s vodorovnými lamelami. Zadní svítilny jsou nyní ostřejší, více se toho však událo pod nimi. Nový nárazník výrazněji ční do prostoru, registrační značka je umístěna o notný kus níž. Přestože je Panamera již v základu pořádný kus auta, může být ještě delší. V nabídce se totiž objeví také verze Executive, která se vyznačuje rozvorem náprav delším o 150 milimetrů.
Facelift nejsilnější Panamery přináší také změny pod kapotou. Vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru doznal díky revidovanému systému přeplňování a zvýšení tlaku vstřikování zvýšení výkonu na 419 kW (570 koní), točivý moment má 750 N.m. Při využití overboostu je krátkodobě k dispozici o 50 N.m. více. V těchto sférách se už vytrácí nevýhoda hmotnosti přes dvě tuny. Porsche Panamera Turbo S zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 310 km/h. Zároveň se o 11% snížila spotřeba paliva, což znamená, že by měl vůz průměrně jezdit za 10,2 l/100 km. Vysoké výkony požadují adekvátní brzdovou soustavu. Keramické brzdy PCCB jsou pro nejsilnější verzi standardem.
Omlazené Porsche Panamera Turbo S a Turbo S Executive si odbudou světovou premiéru na blížícím se tokijském autosalonu. V Německu byla základní cena stanovena na 180.027 euro, verze S Executive je o 17.000 euro dražší. Vůz je možno objednávat už nyní, u dealerů se objeví na konci ledna.