na to jste přišel jak, pane redaktore? :*) >:D nejspší by to chtělo trochu ubrat v těchhle rychlých soudech.. >:D a to o tom "elegánovi", to bych taky raději nechal bez komentáře ... hnědá krabice od bot je elegantní?? 8-s >:-[] >:-[] >:-[]
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
idealne auto kdesi na sidlisko pred barak ... s tym musi byt v meste radost parkovat, vy cesi ste skutocne zvlastni, co na tych obrovskych kufroch v tych autach furt vidite? nechapem
a prirovnanie k vysnenej modle ma fakt pobavilo, autor je zrejme po vikende este trosku mimo reality
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Podívej, majitel Multivanu za mega a půl nejspíš na sídlisku nebydlí.
Vem to takhle - dětem dáš sedačky kolem stolečku, dozadu se ti na šířku vejdou čtyři jízdní kola a hurá na výlet. Jindy tam zase dáš ještě jednu řadu sedaček a vezmeš celou partu (čtyřkolkou) na hory. Nebo vyndáš všechny a máš regulérní dodávku. Nebo za něj zapřáhneš jachtu a vyrazíš do Chorvatska. A nemusíš nic moc slevit z dynamiky, komfortu a ani spotřeba není nijak závratná. Asi neexistuje univerzálnější auto... a v tom je jeho krása.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
a zober si taky autobus, vyhodis sedacky a vies kolko mas miesta? mozes mat tam aj bazen.. deti by sa iste potesili ked si uz cestou do chorvatska mozu vyskusat nove plavky :yes:
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Tam je sice více offroad schopností, ale podle mě to Multivan vyvažuje prostorem a variabilitou... sedět za jízdy okolo stolečku a mastit karty má prostě svoje kouzlo.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Hlavně když řídíš >:-[]
Děti dneska ještě umí hrát karty? Já si myslel, že jen koukaj na DVDčka a serfujou po fejsbůku....
Příjde mi tohle auto pro čtyčlennou rodinku už přeháňka, pokud nemá dodávka jiné využitté nebo netahá tu jachtu, tak podobnou funkci na "3x do roka" je spoustu jiných a ve městě použitelnějších aut... a pohodlnějších, přinejmenším akusticky, prostor není vše.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Nastavíš adaptivní tempomat a hlídání jízdy v pruhu a můžeš mastit taky :-) .
Akusticky... tak holt budeš jezdit 120 místo 140 a jsi na svém... ok, já s tebou samozřejmě souhlasím, taky bych to nevyužil a nekoupil... ale rozumím tomu, že své kouzlo to má.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
No já asi taky ne, možná je to tí, že si nedokážu představit dát za třetí auto do rodiny mega a půl, když mé první auto do rodiny, kterou v podstatě nemám >:D , se vešlo do 400t, ale kdo ví, třeba příštích 400M ve sportce pro změnu vyhraju já a pořídím si ho... takhle budu muset zůstat u kombíku nižší střední a nosiči na kola 8-s >:D
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Multivan určitě není snem všech českých rodin, když taková rodina má průměrně 2 děti ( dle úhrnné plodnosti je to dokonce jen 1.4 na ženu). Velkou část potřeb zastane třeba Oktávka v kombi za polovic. Nicméně, kdo na to má, aktivně sportuje, jezdí s kolama, lyžema, s partou někam do přírody, je to perfektní společník ( jakákoliv takováto "dodávka" ).
A k velkým kufrům, už sem ti to vysvětloval mockrát. Né každý jezdí sám a auto má jen do práce a zpět...
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
...ano. my češi jsme zvláštní. Máme rádi auta co Tobě nevoní a ještě k tomu máme český web o autech, na kterém pořád nějací slováci vystupují jako arbitři vkusu, a věční kritici čehokoliv co nevylezlo z kraje mezi Tatrami a Budapeští...
Všem normálním slovákům se omlouvám, ale na tohle jsem zareagovat musel
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Jojo, to byla taky moje první myšlenka. Představil jsem si manželku, jak s tim přijedu před barák, ona se mi vrhne kolem krku a rozpláče se štěstím. "Konečně miláčku, vždycky jsem chtěla autobus..":)
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
já bych řekl, že přesně vím, čí je to vysněná modla. Když mi bylo 16 náct, tak jsme chtěli mít kapelu, jezdit po světě a po horách a tak . Takže tak ... >:D
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
ide schvalne o provokacne vyjadrenie autora clanku za ucelom vyvolania diskusie a dari sa mu to :yes:
moja vysnena modla rozhodne nie je nejaky krabicoidny multivan a ani nikdy nebude ... asi som divny ja viem uznavam
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Na kapelu je to malý a nepohodlný :-) Ještě připadá v úvahu 6timístnej transporter, ale kufr na vozy typu Transit brutálně nestíhá :-) A o tom tam především jde :-)
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Jo, Felicie kombi, ta je legendární. Jako v USA začínající kapely jezdí ve velkých GMC a jiných dodávkách z let 80tých. U nás jsou to opravdu Felicie kombi :-) Je bezkonkurenčně velká, pokud jí vyndáš sedadla.. ideální :D.... ty majetnější a známější kapely mívají Transity ( stav a stáří vozidla je přímo úměrný popularitě, nebo kontu sponzora >:D ) a pak se v posledních dvou letech u té "smetánky" nejbohatších a nejznámějších objevují luxusní verze Sprinterů či Crafterů :-) Jenže to už je vozí firmy. Auta málokdy patří kapele :-)
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Ano, bez obalu říkám, že Multivana bych v klidu využil. Stačí dvě děti, pes a trochu aktivní přístup k životu a Mulťák se nezastaví celej rok. Žádný nandavání kol na střechu, vození boxu na lyže apod.
Vidím ho jako opravdovej ideál, jako třetí nebo čtvrtý auto. Není to ten typ, kterým bych chtěl brázdit silnice od pondělí do čtvrtka, ale naložit ho v pátek se vším všudy a přijet v neděli je naprosto legitimní.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Lyže, hadry, lyžáky, pes a kufr je tak akorát. Na tohle byl fajn M-B R v longu, tam jsem nemusel ani sklápět sedačky a sabáka ho miloval, do žádnýho auta se nehnal tak jak do medvěda. :-)
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
A skutečně bys ho koupil?
Já bych ho taky využil (stejného Multivana, jen v mnohem horší výbavě, manuálu a bez BiTDI si půjčuju z firmy), ale o koupi bych uvažoval jen ve chvíli, kdy bych vlastnil penzion v horách nebo tak něco... Jinak v tomhle autě nevidím pro rodinu smysl - moc velký, moc drahý atd... :'-(
Ale líbí se, ne že ne.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Bohužel to nepochopí nikdo, kdo nemá děti, nebo celý jeho život s rodinnou je o cestování mezi bydlištěm a nákupním centrem a jednou za 14 dnů k babičce do vedlejší vesnice.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Bylo by vhodné, kdybyste si aspoň ověřili rozměry, (Sharan, S Max apod.) v pohodě zaparkujete a Multivan už ne?! Vždyť to zabere místa, jak větší osobní auto, akorát je vysoký...
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
"Nezaparkovatelné" je nesmysl, občas parkuju (bez větších problémů, i když trochu čouhám) mezi osobáky s eLTéčkem, a to je nejen mnohem delší...
Pokud vezmu půdorys Multivanu, pak délkou odpovídá A6ce a šířkou A8iččce, a o těch bys jako o nezaparkovatelných psal těžko.
Re: tohle je "vysněná modla" většiny českých rodin?
Toppere, co proti tomu autu máš? Je to prostě dodávka uzpůsobená na dlouhé výlety. Představ si s timhle objet Evropu, přespat tam, je to lepší na jízdu než obytňák, dá se v tom jíst narozdíl do malého hatchbacku, i spát... Neni to masovka jako Golf, ale své využití si najde a to, že ty ho nechápeš, neznamená, že je zbytečný...
Chvilku jsem hledal naše diskuze, kde jsem si byl jistej, že to bylo s Topperem a máš pravdu...taky nám to mohl oznámit. To je jako nasadit paruku, převlíknout se do dívčích šatů, nechat odpoerovat frantíka a tvrdit, že už nejsem Pepa ale Linda :-)
Ja som ho kupil manzelke, ked sa nam teraz na jar narodilo druhe baby. Ja mam Touareg a na hranie Hilux, najradsej jazdime multivanom. Samozrejme Highline so vsetkym. Ci bude treba napr. uzavierku zadneho diferaku netrufam hadat, ale manzelka to chcela a v zime na horach clovek nevie. Ked sa kupuje taketo vozitko treba to mat v hlave zrovnane. Priznam sa, pozeral som na Disco, po prvej testovacej jazde som sa iba spytal, ze "to si kto preboha kupi?" a po zlave to nebolo ani 65 k EUR, takze nebola to az taka tragedia
Disco je v social edition užitkáč, ale jezdí jemně a příjemně. Nutně potřebuje 188kw verzi a ideálně vzít HSE verzi. Přesto nenabídne tak luxusní prostor vzadu jako Multivan a pokud máš ještě Hiluxe, tak postrádá smysl.
No ja som si skusal HSE, nakoniec doma zaparkoval Touareg. Do offroadu by som to aj tak netahal a jazdne vlastnosti pri prisli u VW podstatne lepsie. Ale uznavam, ze ML to nie je, aj ked cenou velmi podobne vozitka. Kolega to ma a ja si nejak nemozem zvyknut na MB interier. VW mi pride veselsi a netvari sa tak premiovo... takze teraz vyzeram ako koncernovy muz a pritom mam rad MB. Ako sklamanie mi prislo X5/X6. motor dobre, ale zbytok taky uhrkany a hlucny.... Velkym sklamanim bolo aj to Disco, tomu som pred skusobnopu jazdou daval vela, nakoniec som sa iba dealera spytal, ci ma pocuval, ked som vravel co od auta chcem a on mi ponukne jazdu na takej blbosti... sorry, moj pocit.
Touareg je velmi slušně vybalancovanej, nový ML bych nedokázal překousnout z hlediska vzhledu a k odcházející X5 asi nemá smysl moc psát. Je překonaná a novej model se začíná prodávat. Těžko si představit, že by nebyla nová X5 dál než předchozí. Jedinej otazník je, jak se ne/úspěšně poprali s kvalitou. Ta je u M-B a BMW montovaných v USA horší. Disco je užitkáč, tak ho beru a tak jsem bral i předchozí RRS, kterej byl na jeho platformě. Osobně mě udivilo, kolik lidí bylo schopný si ho koupit.
Nový RRS je úplně někde jinde, ale už je to setsakra znát na ceně.
Disco je staroch navíc napůl offroad, s esůvéčky se srovnávat nedá. Touareg je v této generaci skvělé auto, nové MLko se mu dívá na záda v každém ohledu, takže tě to mrzet nemusí. X5 odcházející generace je s dýzlem hlučná a bez adapt. drive uhrkaná, co nová, uvidíme. Sumasumárum touareg, specielně s V8tdi, je černým koněm třídy, a pokud nevadí nižší image znáčku VW, pak je to super kup. Pokud badge matters, pak je nejblíže svým projevem touaregu, a nejlépe vybalancovaným SUV, nový RR Sport, aktuální štika třídy. ;-)
Akorát jsi trochu zapomněl na aktuálního (toho předchozího moc nemusím) Cayenna, ten je svým projevem logicky ještě mnohem blíž Touaregu a s nižší image znáčku/loga problém určitě nemá. Co třeba takový Cayenne S Diesel, toho bys k jakému zvířeti přirovnal? ;-)
Odpisujem po 100 rokoch a jasne, ze Porsche je winner, ale kukni tu cenu, ak nedas na stiol 100k EUR zabudni. Potom dlho nic a potom ML. Jazdil som novy RR Sport. Image jak hovado, ale neviem o jedinej veci v ktorej by mal byt lepsi ako Tourag. Nie som novinar a kupujem auta podla toho co sa mi paci a v com sa dobre citim. RR je pocito blizsie snad k Hiluxu - taky ten tank pocit. Kultivovanost, zrychlenie a pod. je uz podla mna na strane Touarega. Treba vyskusat, to je moj nazor. Pri navsteve MB ( R&D center v nemecku)som vsak videl novy facelift MLka, a uz teraz viem, ze dalsia volba nie je pre VW vobec jasna. Neries Image znacky. Viem, ze MB a VW je mega priepast (image point of view). Zabi ma, mne sa viacej paci VW. Zatial.
Mám pocit, že se znovu zbytečně dobýváš do otevřených dveří, myslím ohledně srovnání Touaregu a ML. Už Dinar ti přece jasně napsal (a já s tím v podstatě zhruba souhlasím): "Touareg je v této generaci skvělé auto, nové MLko se mu dívá na záda v každém ohledu, takže tě to mrzet nemusí." Ze tvé následné reakce na něj vyplynulo, že jsi ho v tomto směru úplně nepochopil, pro má následná otázka.
Jistě, že u Porsche logicky platíš z velké části i za značku, kdyby stál např. Caenne stejně jako Touareg, kdo by pak Touaregy kupoval? Konkrétně na Touareg V8 TDI eMeLo prostě nemá (hvězda nehvězda), ani proti němu vlastně nemá přímo co postavit.
ML ma uzasne odhlucnenu kabinu. Toto je jedinou vaznou vyhodou z !mojho pohladu!. Pre toto som si ochotny MLko kupit. Teraz su to vsak iba kecy a uvahy. Ked dojde na lamanie chleba uvidim. Mne trva rozhodovanie celkom dlho. Aj mesiac. A velmi sa rozhodujem aj srdcom, co sa mi paci a co nie. Chcem tym povedat, ze moc ludom do vyberu auta nenakecam, lebo ked sa mi nieco paci tak beriem a ked nie, tak moze byt super dobre, nechcem. Jedine Lexusu som toto chcel prepacit a kupit si ho aj ked je z vonka skaredy. Ale v europe preste nedava ziaden zmysel.
Ja tam tu uzaverku mel a nikdy jsem ji nepotreboval az jednou. Couvnul jsem z najezdu ke garazi na ujetem zmrzlem snehu. Nahoru to uz neslo a jenom to sklouzavalo bliz k vratum, ktere byly navic nizsi nez vyska auta, takze do garaze jsem taky nemohl. Kdyz jsem si vydesenej vzpomnel, ze tam je ten cudlik, tak jsem pak relativne vpohode vyjel zase nahoru. Pouzil jsem ho jednou ale "zachranil" me. ;-)
Taky jsem nepochopil, co je na autobusu tak ideálního. To radši párkrát do roka, kdy to opravdu potřebuju, dám na kombíka střední třídy rakev, ale pořád mám na denní ježdění normálně použitelné auto a nebojím se, že se vyklopím v první rychle jeté zatáčce nebo se budu muset při jízdě po dálnici ploužit (maximálka 188 téhle dodávky mluví za sebe).
Vysněná modla, hotel na kolech, elegán, volba pro majetné rodiny...stačí mi přehlídnout nadpisy a vím, že podrobnější čtení by byla ztráta času. Autor evidentně přebral hopsinkový štávy >:D
Jinak já osobně tedy raději Multivan než Viano, užitkové Mercedesy totiž k-o-r-o-d-u-j-í a ani současné Viano / Vito na tom podle mě nebudou jinak... Multivany / Transportery podle mě drží víc.
V zimě to bude (s nenaloženým rwd) "ideální" vůz pro ženu s více dětmi, ale určitě jí bude stačit vysvětlit, že za to má o dva hrnky (pod kapotou) víc. ;-)
Ano, zní to líp, zejména laikům, bulváru apod., a on i takový motor od Renaultu zní v MB určitě "mnohem" líp.
Za "podobný" prachy nedostaneš se šestihrnkem "podobnou" výbavu a 4x4.
nebuď si tak jistej, viano v nejvyšší výbavě startuje kolem 1 450 000 a máš tam krom xenonu a navigace prakticky všechno co potřebuješ, navíc pochybuju že v transporteru ti nabídnou vzduchovou zadní nápravu, případně v6 benzín na 190kw ;-)
Zatím jsem snad řešili Vito (mikrobus), nebo to byl od tebe (v 11:56) "překlep"?
Nejde o to, kdo co potřebuje, jde o to srovnat, kolik to bude stát, když tam bude všechno to, co má testovaný Multivan, tedy kromě 4x4 který k V6 mít nelze.
To se mi vážně nechce. Ono je takové přímé srovnání vůbec těžké, jak zohlednit třeba o dva stupně méně u automatu, nebo dává rwd u takového "velkorodinného" vozu smyls pro celoroční provoz v našich podmínkách. Třeba tam kde bydlím já, docela těžko...
vito=transporter, viano=caravele, je to tak nějak správně? jinak ty auta jsou si prostě dost podobný, ten mercedes ti dává navíc možnost pořádnýho motoru na dálnic, vw zase 4x4, cenově mě vychází dost podobně, na horách jsme kdysi vytahovali transporter 4x4 rolbou
No jistě... a hlavně za každou cenu, s hvězdou na masce se na tebe budou dívat všichni úplně jinak, i kdybys ji měl na třeba kuka voze, nebo na "***cucu". >:-[]
Nachytal si hlavně sám sebe. ;-)