Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Volvo XC90 obstálo v novém crastestu IIHS

22 komentářů

Avatar - Jaros71
Jaros71
Je vidět , že před 10 lety se na vývoji u Volva ještě tolik nešetřilo! :yes:
Dobrý výsledek dnes již veterána SUV..!
Designem sice již zcela mimo , ale bezpečnost výtečná.
Snad se nyní už čínsko-švédská automobilka toho bude držet i nadále. 😉
h.onzyk
No s tím designem je to dost subjektivní, podle mě vypadá pořád dobře i vedle nových velkých SUV.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a nešetří se ani teď. Pokud máš jiné informace, tak je uveď - jinak tam necpi to "ještě tolik", když ty tvoje teze nejsou podložené.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
No nevím , Volvo už dal strýc raději z domu..
Po 2 letech co bylo v servisu každou chvíli..
Tolik závad na Mercedesu nikdy neměl..ani za 6 let! >😁
Volvo bylo kdysi pojmem kvality a bezpečnosti..a zůstala jen ta bezpečnost. :no:
Avatar - Czerwik
Czerwik
no tie dvere to neni sranda... [odkaz]
Avatar - Czerwik
Czerwik
A4 tiež nič moc [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Někdo holt umí a někdo.. >😁
thomasero
Volvo XC60 i S60 umí. Stejně dobře umí Subaru Forester, Mitsubishi Outlander a ASX. :yes:
Nove Milla Giri
ani ten airbag nie je uplne terno 8-s
Avatar - Czerwik
Czerwik
Airbag srandista čo sa uhne tvojej letiacej hlave >😁 ... :no: :no: :no:
Avatar - Vaeden
Vaeden
V jaký rychlosti ten crash probíhal?
Avatar - eLzyx
eLzyx
64.4 ± 1 km/h (40 ± 0.6 MPH)
novice
Nemam nic proti Volvu, ale myslim si, ze u toho (i jinych) testu obcas muze pomoct i nahoda, utrzene kolo zmenilo drahu vozidla, byt sedacka o kousek blize doslo by ke kontaktu hlavy, tot muj nazor a netvrdim, ze to tak musi byt, jen me to napadlo pri koukani.
Avatar - Vaeden
Vaeden
nahoda? myslíš že každá XC90 má kola na jinejch místech? samozřejmě, že každej crash XC90 by vypadal opticky trochu jinak, ale to kolo by se utrhlo vždycky.. pouze pár plechů by se jinak ohlo..
Avatar - eLzyx
eLzyx
bortící se hliníkové kolo zcela určitě nezmění dráhu 2t vozidla natolik, aby to nějak zásadně ovlivnilo výsledky testu. Tohle je o tom, jak jsou navrženy nosníky a motorová stěna. A to zejména tvarově - tak aby to auto po té překážce spíše sklouzlo. Celková pevnost v tomto případě nehraje zásadní roli(samozřejmě z bláta to nemůže být), protože se zde moc věcí před motorovou stěnou nedeformuje. Zůstat to stát na místě bez poškození je pro posádku spíše kontraproduktivní. Také je to o tom, jak je provedeno řízení - jestli se bude deformovat pod kapotou, nebo se natlačí do interiéru, takže dojde k vyosení volantu a airbagu.
novice
Ten disk zustal cely, guma taky pomuze odrazu i kdyby se to auto posunulo jen o 1 cm bokem, tak uz to vysledek ovlivni. A nemyslim, ze by se to kolo utrhlo pokazde stejne.
Avatar - eLzyx
eLzyx
podívej se pořádně - ten disk se roztříštil, jak kdyby byl z ledu
Nagano
Mně spíš zaráží to, že při takovém nárazu je nedostatečný tvar airbagu.

Např. zde [odkaz] a teď prosím neřešte, že je to VW, je vidět, že hlava airbag jenom olízne, takže airbag téměř neudělá svojí práci...
Avatar - eLzyx
eLzyx
neřekl bych, že je nedostatečný tvar airbagu - všimni si ze záběrů z vrchu, že se vyosí celý volant. V tom bych viděl zásadní problém.
airbag
Stejný problém byl u toho crash testu Fiat 500 vs Q7.
Avatar - Aladeen
Aladeen
U Volva vieme za čo si človek platí :yes:
zane
"...where safety is not priority but necessity." 😉