Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo zastavila vývoj nových modelů, může za to Chrysler

Kromě roadsteru vyvíjeného společně s Mazdou zastavila Alfa Romeo práce na všech nových modelech. Chybí totiž hotovost na dokončení restrukturalizace vývojových oddělení italsko-amerického koncernu.
Zpět na článek
11. 11. 2013 12:43
11. 11. 2013 13:17
11. 11. 2013 15:33
11. 11. 2013 15:42
11. 11. 2013 15:44
11. 11. 2013 15:50
11. 11. 2013 15:57
11. 11. 2013 16:05
11. 11. 2013 16:19
11. 11. 2013 21:26
11. 11. 2013 21:28
11. 11. 2013 16:34
11. 11. 2013 16:39
11. 11. 2013 16:55
11. 11. 2013 16:58
11. 11. 2013 17:03
11. 11. 2013 17:08
11. 11. 2013 21:06
11. 11. 2013 21:29
11. 11. 2013 21:42
12. 11. 2013 08:52
11. 11. 2013 21:30
11. 11. 2013 21:39
11. 11. 2013 21:54
11. 11. 2013 22:14
11. 11. 2013 17:28
11. 11. 2013 12:56
11. 11. 2013 13:45
11. 11. 2013 16:07
11. 11. 2013 15:31
11. 11. 2013 15:36
11. 11. 2013 20:30
11. 11. 2013 16:20
11. 11. 2013 17:17
11. 11. 2013 17:19
11. 11. 2013 15:55
11. 11. 2013 16:07
11. 11. 2013 16:24
11. 11. 2013 17:59
11. 11. 2013 17:30
11. 11. 2013 16:27
11. 11. 2013 16:44
11. 11. 2013 16:54
11. 11. 2013 17:48
11. 11. 2013 16:52
11. 11. 2013 18:33
11. 11. 2013 16:56
11. 11. 2013 17:03
11. 11. 2013 18:06
11. 11. 2013 15:04
11. 11. 2013 15:30
11. 11. 2013 15:38
11. 11. 2013 15:46
11. 11. 2013 15:51
11. 11. 2013 16:05
11. 11. 2013 16:08
11. 11. 2013 16:12
11. 11. 2013 16:14
11. 11. 2013 16:14
11. 11. 2013 16:32
11. 11. 2013 18:43
11. 11. 2013 21:20
11. 11. 2013 15:30
11. 11. 2013 15:59
11. 11. 2013 16:06
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 12:43
HAHA
To sou šašci.....nemaj prachy a nebýt Chrysleru sou na tom hodně mizerně....
Rozbalit vlákno
25
11. 11. 2013 13:17
Re: HAHA
Myslím že tu nie je priestor na posmech, tá značka nemôže za to, že ju majú v rukách diletanti. Je to kus automobilovej histórie a snáď ju nedostanú do takého stavu že ju už ani VW nebude chcieť...
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:33
Re: HAHA
Já se směju vedení Fiatu, ne zančce samotné. Ta s tím chudák nemá co společného....
Avatar - fOE
11. 11. 2013 15:42
Re: HAHA
Fiatu? To je ta znacka co ovlada chrysler? :-)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:44
Re: HAHA
Ano, to je ta legendární značka a v čele stojí slovutný Serjoža Makaron, jinak též zvaný Pan tlučhuba nebo Plánovač z Turína >:D >:D
11. 11. 2013 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:57
Re: HAHA
Já pořád čekám na ty zázraky, které v Chrysleru sliboval Wolffík a Murphy.

zatímco ze zisku chrysleru žije fiat, dělá si z něj dojnou krávu, jediný co tam uvedli je obludný cherokee, ještě s mega mediální sotudou o odsunutí výroby ala kocurkov a Dart.
Jinak žijí z toho co připravil Mercedes a Cerberus.....do vývoje nových modelů jde jak vidno prd, ani peníze na náhradu compass/patriot nemaj, který už měly původně sjíždět z výrobních linek příští rok nebo 2015....což bude těžko.

Jen samé sliby, kecy.

kvalita nahoru nejde vůbec, stačí si přečíst statistiky J.D Power a další.

Prodeje hubené a zastaré výrobní řady zančky chrysler v podstatě klesaj už druhý rok za sebou a tak prodeje drží pár modelů Jeepu, dodge a zvýšený zájem o pikapy...

Všechno modely vyvinuté Mercedesem a Cerberusem vč. motorů Pentastar.

Tak co tady mam proboha oslavovat?

Tady jde se akorát smát nebo brečet.
11. 11. 2013 16:05
Re: HAHA
Sám jsem zvědavý, jak dlouho půjde dojit Chrysler, brát jeho peníze na jeho vývoj a dotovat jimi neschopný Fiat.

Aby to nedopadlo tak, že pošle ke dnu oba koncerny.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:19
Re: HAHA
To bohužel není vůbec vyloučené, stačí ještě pár let u Chryslera neinovovat a dokonale jim ujede vlak.....
Avatar - Righ
11. 11. 2013 16:34
Re: HAHA
Čoveče, jsi si vůbec vědom toho, že Chrysler skončil bankrotem a faktickym zestátněním? Ano, dnes se Chrysleru daří, což není primárně zásluha Fiatu, kterej na tom naopak není ani trochu dobře. Tohle období si ale může prožít každá společnost a stále platí, že Fiat na tom neni ani zdaleka tak mizerně, jako byl ještě nedávno Chrysler. A mimochodem Fiat Chrysler neukradl ani se ho nezmocnil jinym nelegálním nebo nelegitimním způsobem, Fiat převzal Chrysler na základě regulérní dohody s jeho vlastníky, a to za stejných podmínek, jakých mohlo využít x dalších subjektů. Že to neudělali, je jenom jejich problém. Co by dnes takové PSA za Chrysler dalo, že.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:39
Re: HAHA
Vlastníků???

Cerberus to Fiatu neprodal, to us a kandská vláda to dala Chrysleru v podstatě zadarmo. Chce si to neplést pojmy.
11. 11. 2013 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:58
Re: HAHA
Jinými slovy vláda to cerberus vzala a dal to fiatu.
protože to co Fiat zapaltil a to ještě ze zisku chrysleru bylo tak 35% reálné tržní ceny >:D
Avatar - Righ
11. 11. 2013 17:03
Re: HAHA
Ano, vlastníků. Cerberus o svůj podíl při bankrotu přišel v prospěch odborů a americké a kanadské vlády. Ti se pak rozhodli umožnit vstup nějaké další automobilce. Touto automobilkou se stal Fiat. Je ti na tom ještě něco nejasnýho?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 17:08
Re: HAHA
Jinými slovy us vláda to "ukradla" Cerberusu a dala zadarmo fiatu. To je hodný chlapec, ten socialista Obama, vid.

Místo aby Chrysleru pomohla stejně jako GM, mohl na tom být dnes úplně stejně jako za Fiatu....bez Dartu by se totiž obešli.
Avatar - Righ
11. 11. 2013 21:06
Re: HAHA
Ukradla? Cerberus se o svoji investici připravil sám tím, že automobilku přivedl absolutně na mizinu. Tržní hodnota Chrysleru v době zestátnění byla nižší než nulová, neboť bylo nezbytně nutný se vypořádat se závazky vůči bývalým zaměstnancům. Proto taky Cerberus svůj podíl vládě bez jakýchkoliv námitek přenechal, věděl, že jde o bezcenný podnik. Ostatně Cerberus se posléze z valné části zahojil prodejem Chrysler Financial (leasingovka Chrysleru, která Cerberusu zůstala) do rukou jedné kanadské banky, a to za bezmála stejnou částku, za jakou v roce 2007 koupil od Daimleru celý Chrysler. Je to paradox, ale v době krize si skutečně vedly líp úvěry na auta než na bydlení, což je neklamnej znak, že předkrizovej hypoteční trh v USA byl skutečně postavenej úplně na hlavu.

Jinak US vláda z Chrysleru vycouvala s argumentem, že automobilku by měla provozovat zase automobilka a ne stát, což je logický a není na tom nic moc socialistického. Samotná záchrana Chrysleru a GM by se ovšem jako socialistcká možná označit dala, a nutno dodat, že to byl doslova neuvěřitelný úspěch. Zůstaňmě třeba u toho Chrysleru - když se v roce 2011 sečetlo, kolik jeho záchrana nakonec vládu stála, na účtu zůstala cifra 1,3 mld. dolarů. A to je úplný nic ve srovnání s tím, kolik prosperující podnik velikosti Chrysleru s desítkami tisíc přímých i nepřímých zaměstnanců přináší americký ekonomice.

To jsme mimochodem dost odbočili, základem mýho sdělení bylo, že fanoušek Chrysler se Fiatu nemá co posmívat. Sám Chrysler byl před nedávnem totálně na kolenou a byl to právě Fiat, kdo ideálně využil příležitosti a Chrysler převzal. Osudy obou automobilek jsou proto natolik provázaný, že přát úspěch jedný a neúspěch druhý je silně schizofrenní postoj.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:29
Re: HAHA
A jak se měl Cerberus nepřipravit když koupil společnost od Mercedesu ve ztrátě, musel investovat např. do Journey, Pentastarů, nového GrandCherokee, nový Ramky atd a najednou krize v usa, prodeje aut začly padat.....

To si měl ty peníze vytisknout???
Avatar - Righ
11. 11. 2013 21:42
Re: HAHA
Ja netvrdím, že Cerberus za ty dva roky vlastnictví Chrysleru mohl udělat něco zásadním způsobem jinak, aby to v roce 2009 neskončilo bankrotem. Ostatně GM skončil úplně stejně a Ford měl doslova na kahánku, paradoxně ho zachránilo to, že Ford si hlavní krizí prošel už o pár let dřív a měl tak řadu bolestných restrukturalizačních kroků za sebou. S lehkou nadsázkou lze říct, že celá Velká trojka to dělala dlouhodobě mizerně a byla za to po zásluze potrestána. Vinu za tenhle stav ale nemůžeš přičítat americký vládě, která americkým automobilkám do ničeho nemluvila a k ničemu je nenutila, a už vůbec ne Fiatu.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 08:52
Re: HAHA
No tak vidíš.
Cerberus prostě nemyslel že přijde krize. Myslel že tam provede určité kroky a po čase to někomu prodá se ziskem, bohužel mu to nevyšlo.
Sám přiznáš že o moc víc tam udělat nemohl.

V roce 1998 to bylo v zisku.

Takže problém nastal někde v letech 1999-2007 a to tomu šéfoval Mercedes.....

Ano, velká trojka na tom byla zhruba podobně, ale Mercedes měl příležitost udělat v chrysleru něco jinak a lépe.
Jaksi to neudělal.....
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 21:30
Re: HAHA
jen aby ta vzájemná provázanost nakonec nepřivedla Chrysler znovu do krachu, protože Fiat Chrysler vysává jak černá díra a zlepšení je bohužel v nedohlednu...

ale ano, pro Fiat to byl dobrej kauf o tom žádná, jinak by dnes možná Fiat už nebyl nebo byl rozprodanej po kouskách.

Pointa ale je, že nelze pořád jen brát. Je potřeba i dávat a v tom má Barik pravdu, že Fiat do Chrysleru investoval v podstatě mizivou částku v porovnání s tím kolik naopak z Chrysleru pro sebe získal.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:39
Re: HAHA
Konečně někdo, kdo má zdravý rozum.

Můžeme si položit další zajímavou otázku, proč Fiat, který se chtěl vrátit na US trh už dávno to nekoupil místo Cerberusu od Mercedesu? Ke byli hoši?

že by na to neměli a jen čekali až si vyláme zuby někdo jiný a oni to pak dostanou zadarmo?
Avatar - Righ
11. 11. 2013 21:54
Re: HAHA
Ale jo, já jsem si dobře vědom, že Fiat dostal Chrysler za pár šupů a zatím z něj podstatně víc bere, než kolik mu dává. Sám jsem to v jinym svym příspěvku psal a nejsme v tom vůbec ve sporu. Já jenom tvrdím, že se Fiat od začátku chová naprosto racionálně a v jeho snaze o ovládnutí Chrysleru mu navíc fandim, protože díky tomu by mohl postavit na nohy třeba tu Alfu, ke který mám na rozdíl od Chrysleru více než pozitivní vztah. :-) Nejsem ale žádnej fanatickej fanoušek Fiatu a v týhle strategii bych ho nepodporoval, kdybych měl za to, že musí skončit krachem jak Fiatu, tak Chrysleru. Já si pořád myslim, že i všechny evropský značky Fiatu můžou po splnění mnoha velmi nesnadných podmínek zase úspěšně fungovat. (S výjimkou Lancie, ta je jako automobilka definitivně a nenávratně mrtvá).
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 22:14
Re: HAHA
bohužel je to tak .... a tak slavná značka to byla.
Avatar -
11. 11. 2013 17:28
Re: HAHA
Righ: To nemá cenu, on za to nemůže
11. 11. 2013 12:56
:-))))
:-)))) Ja uz se musim tem zpravam o Alfe jen smat. A jeste vic tem odbornikum zde na diskuzi, kteri si mysli, ze prodat Alfa VW je nejvetsi chyba. Naopak! Je to jedina sance, jak ta automobilka prezije. Tohle uz je hodne smutny pribeh.
Rozbalit vlákno
5
11. 11. 2013 13:45
Re: :-))))
Marchionneho nafukanost a spekulantstvo prinasa ovocie, ale riadne horke!!! ;-\
Avatar - Snooob
11. 11. 2013 16:07
Re: :-))))
Výjimečně hořký, výjimečně (ne)dobrý ;-\
Avatar -
11. 11. 2013 15:31
Re: :-))))
Co je lepší? Skončit v propadlišti dějin coby renomovaný génius, nebo přežít coby zbohatlý diletant?
11. 11. 2013 15:36
Re: :-))))
tak je otázka jestli se na to díváš jako fanda nebo jako akcionář.... ;-)
Avatar - T613
11. 11. 2013 20:30
Re: :-))))
akorát, že Alfa už je na hranici diletantismu..
11. 11. 2013 13:29
Hodně smutná zpráva
Přemýš lím, která ze špatných cest je pro Alfu ta nejlepší. Vidím tu v podstatě 3 možnosti:

1) Zabalit krám, uznat, že v době, kdy se špatně prodávají jakákoliv "rozumná" auta, nemají lidé chuť kupovat auta s pověstí jako tahle značka má.

2) Prodej VW, velké investice, sdílení techniky, ale nejsem si jistý, jestli by potencionální zákazník chtěl Alfu s Tsi, Tdi, platformou sdílenou s golfem a škodovkou, německý pohled na věc mi k Alfě prostě nepasuje.

3) Prodávat přeznačkovaný Chrysler jako to děla Lancia, pokaždé mi je smutno, když vidím na ulici Lancii Voyager, novou Themu. To co se podařilo udělat z kdysi slavné značky, proslulé modely jako je Stratos, Delta, Delta integrale, Thesis...

Značky vyrábějící "obyčejná" auta jako škoda v době začátku 90. let, nebo seat mohli na spojení s VW v podstatě jen vydělat, to samé příklad Dacie před pár lety, u Lancie a Alfy to vidím přesně obráceně. Radši si za x let přečtu o značce, která neustála nejistou dobu a zabalila to, než se dívat na ulici na přeznačkovaná auta, u kterého někdo tvrdí, že je to Alfa, Lancia...
Rozbalit vlákno
13
11. 11. 2013 13:55
Re: Hodně smutná zpráva
ad 2 - italové si s TSI a TDI můžou hrát a ladit si je. dostanou přístup k poměrně kvalitním produktům. stejně to dělá třeba audi, které si s podvozkem a motory také víc hraje a jak se prodává... taky nic nebrání tomu, aby alfa koncernovou techniku víc schovávala (stejně jako audi), který taky nemá dsg a tsi a alfa by mohla mít třeba převodovku ITDC (italian traditional dual-clutch) a motory TBE (turbo benzina efficienza). a málokterý zákazník bude vědět, že je to upravená VW technika.
11. 11. 2013 14:46
Re: Hodně smutná zpráva
To si italové můžou hrát, ale myslím, že by se koncern ubral jiným směrem, budem dělat malý sportovní model? Společná linka třeba s VW Scirocco, výroba klidně jinde než v Itálii, když se jede na maximální zisk... Podívej se jak dopadl Seat, jaké má porfolio modelů a to má tvořit sportovnější "divizi". Potom si myslím, že by zákaznící nebyli hloupí a na TBE ani ITDC neskočili.
11. 11. 2013 15:35
Re: Hodně smutná zpráva
SEAT dopadl dobře. Před VW nebyl ničím.
11. 11. 2013 16:58
Re: Hodně smutná zpráva
Píšu to nahoře, na spojení s VW mohly vydělat tak značky Škoda a Seat. Škodovka za sebou měla taky kus historie, ale v době převzetí VW vyráběla Favorit a s tím by na trhu moc dlouho nevydržela.
11. 11. 2013 16:27
Re: Hodně smutná zpráva
Seat jaksi nemá image na to reálně pod svou značkou prodávat sportovně ambicióznější model, který by definoval onu sportovnost. Kdepak, koncern ukazuje, že ví, jak pracovat s tradicí a image značky. Představa italské divize pod panem poručíkem vůbec není špatná.
Avatar -
11. 11. 2013 15:35
Re: Hodně smutná zpráva
Jakože by spolehlivé a špičkové T-jety a TBi vyměnili za fatálně selhávající a slabší TSI a spolehlivé a špičkové Multijety nahradili za zaostalé a mizerné TDI? Nebo aby ty fantastické alfácké podvozky mohly být nahrazeny koly přitlučenými hřebíky do kastle ala VW Group?
Kdyby VW koupil Alfu, tak proto, aby si koupil vývoj.
VW by to moooooooooooc pomohlo, pro AR by to byla smrt.
11. 11. 2013 15:36
Re: Hodně smutná zpráva
VW jde pouze o znáček a jméno AR, eventuálně o nějakou fabriku. Technika Fiatu (jakkoliv je dobrá) ho určitě nezajímá. ;-)
11. 11. 2013 15:54
Re: Hodně smutná zpráva
To myslíš vážně, co jsi tu vypotil? :-)
11. 11. 2013 15:56
Re: Hodně smutná zpráva
Ano, protože po koupi Alfy by všechno začali dělat jinak. >:D Ty máš tedy představy. Navíc pochybuji, že má na sebe Alfa nějaké důležité patenty. A už vůbec, že by je Fiat prodal.
11. 11. 2013 17:06
Re: Hodně smutná zpráva
A ty si snad myslíš, že by v rámci koncernu při snaze co nejvíc věcí sdílet a ušetřit, že by vyráběli motory TSI a TBi? Maximálně by vytěžili se současného vývoje, něco užitečného použili v dalším vývoji TSI a možná, možná dovolili Alfě používat jiné označení, něco na způsob TFSI u Audi. A to by bylo podle mě všecko. Jen blázen si může myslet, že by koupili Alfu, nalili do ní finance a nechali jí žít současným životem. Proto mi přijde lepší na vrcholu ( ok, lehce po) zavřít krám ať je na co vzpomínat.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:34
Re: Hodně smutná zpráva
Věř že mi jde taky smutno když vidím Chrysler s italským logem. Nejen smutno, ale trapně , působí to totiž komicky....
11. 11. 2013 15:37
Re: Hodně smutná zpráva
Chceš se hádat? >:D
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:42
Re: Hodně smutná zpráva
Hádat? Já s ním souhladím, akorát stojíme každý na druhé straně barikády....

Ale výsledek je stejný - prostě Chrysler s logem Lancie je šakárna, ubohost a totální de*ence ze strany vedení Fiatu.
11. 11. 2013 13:42
Je to konecne tu ...
... a confirmed! Hanba, uz nemaju peniaze ani na tzv. restrukturalizaciu.
Taliani by mali Marchionneho, za zlikvidovanie AR a Fiatu v mene Chrysleru, zavesit ako Mussoliniho.
Rozbalit vlákno
82
Avatar - Righ
11. 11. 2013 14:58
Re: Je to konecne tu ...
A je to tu? Možná tak na ACZ, kde si pletou důchodový fond a fond zdravotní péče (viz [odkaz] )... Jinak kdokoliv, kdo se o situaci koncernu Fiat nebo konkrétně Alfy trochu zajímá, o tomhle tristním stavu dlouhodobě ví, a stejně tak i ví, že masivní investice do vývoje nových modelů Alfy stojí už nějaký 3 roky, tedy od představení Giulietty (malosériovou produkci 4C v režii Maserati z dobrých důvodů nepočítám). Vždyť Alfa nebyla schopná představit ani pětidvéřový MiTo, jakkoliv by to prodejům nepochybně pomohlo a taky to bylo původně v plánu.

Marchionne už 4 roky v podstatě neřeší nic jinýho, než jak koupit celý (!) Chrysler a sloučit ho s Fiatem. Je to totiž základní podmínka pro to, aby si mohl sáhnout na 12 miliard dolarů v pokladničce Američanů a narvat alespoň část z nich právě do Alfy. Ta si totiž sama na vývoj nových modelů absolutně nevydělá, Alfa od opadnutí zájmu o 156ku někdy na přelomu tisíciletí jde zu grunt a Marchionne rozhodně není tím, kdo by tenhle stav zavinil. Ten se naopak všemi prostředky snaží získat potřebnou obrovskou sumu na to, aby Alfa mohla začít de facto úplně znovu, s novou a dostatečně širokou modelovou paletou. Je snad všem jasný, že si Sergio tyhle miliardy nejenže nemůže vytisknout u sebe v kanceláři, ale že je nesežene ani nikde jinde v Evropě. Jediný, co mu lze vyčítat, jsou úplně zbytečný velkohubý prohlášení, který se nezbytně nutně pravidelně míjí s realitou, protože jsou postavený na předpokladech, jejichž naplnění nemůže Marchionne zcela ovlivnit. Kdyby ovšem Marchionneho nebylo, dneska už by Alfa byla každopádně miunulostí a nebyla by ani malá naděje na její budoucí záchranu. Jenom díky bez nadsázky geniální koupi podílu v Chrysleru stojí celý koncern Fiat aspoň nějak na nohou a daří se sanovat jeho obrovský evropský ztráty.

Mimochodem kdyby někoho zajímalo, jak si Marchionne při vyjednávání o koupi Chrysleru stojí, situace je asi následující. Fiat momentálně vlastní 58,5 % akcií Chrysleru a Marchionne mu dělá stejně jako Fiatu CEO. Zbytek, 41,5 % akcií, vlastní VEBA, zdravotnický fond odborářské centrály UAW, a ten za ně chce samozřejmě co nejvíc, víc, než kolik je Marchionne ochoten a asi i schopen zaplatit (rozdíl v představách je minimálně 1 mld. dolarů). Aby to nebylo tak jednoduchý, 24,9 % těch akcií se pokusí VEBA prodat proti vůli Marchionneho na burze, přičemž IPO proběhne buď na konci letošního, anebo na začátku příštího roku. O zbylých 16,6 % akcií se bude VEBA s Fiatem soudit, ale soud nařídil jednání až na září 2014, přičemž další nejmíň 3 měsíce bude trvat, než soud rozhodne. Situace tedy pro Marchionneho momentálně nevypadá ani trochu dobře - burza nejspíš nacení akcie VEBA-y podstatně výš, než kolik on nabízí, a soud o zbytku akcií je v nedohlednu. Americká pokladnička je proto značně daleko, bohužel...
11. 11. 2013 15:03
Re: Je to konecne tu ...
Díky za osvětlení...to je zajímavý. Co nějakej zákon na ochranu investic a status předběžnýho opatření, který by mohl Fiat využít?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:39
Re: Je to konecne tu ...
Ochrana investic? Jakých? Dyt to Fiat dostal zadarmo!!!!!

Jen at je UAW zkásne a pořádně a pokud na to nemaj, at to nekupují, UAW to prodá někomu jinému >:D >:D >:D
Jenže to by Fait nemohl nakládat s majtekem Chrysleru a udělat si z něj ještě větší dojnou krávu než ted.

FUJ!!!!
11. 11. 2013 15:53
Re: Je to konecne tu ...
zlý Fiat chce vydělávat peníze, no fuj!!!!! Všichni ostatní dělají auta aby byli petrolheadi šťastní a jen ten Fiat chce vydělávat, no hnus.... :-O
11. 11. 2013 15:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 11. 2013 16:02
Re: Je to konecne tu ...
Osobně vnímám nějaký rozdíl mezi vydělávat a porcovat.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:04
Re: Je to konecne tu ...
ne Fiat chce vyždímat chrysler aby mu fifncoval vývoj jeho mateřských značek, na jejichž výrobu nemá smaotný fiat prašulky, nebot v evropě mu ujel vlak a na těch vykopávkách v jižní americe vydělá tolik, že na 100 tis prodaných aut má zisk asi jako mercedes na 30 000 >:D
11. 11. 2013 16:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 11. 2013 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:10
Re: Je to konecne tu ...
Za to že to Mercedes podělal tedy může Chrysler, který měl mít jasnovideckou kouli a nespojovat se s tím....
Proč si jim to k sakru v roce 1998 neřekl? :o))

To je jako kdybys měl firmu, najmul sis ředitele a manažery, oni to rozkradli a soud ti řekl jo pane, to ste je je neměl najímat. To je vaše chyba pane. Proč ste si to pořád neřídil sám? Těch 300 mega co vám šlohli na ty nemáte nárok, neměl ste si je najímat.
11. 11. 2013 16:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:16
Re: Je to konecne tu ...
Možná bych jim poradil v lecčems lépe jak pan Marchionne.
12. 11. 2013 07:57
Re: Je to konecne tu ...
Tak to každopádně, to by zvládl i můj pes.
Avatar -
11. 11. 2013 16:20
Re: Je to konecne tu ...
Co je to za blbost? Chrysler byl ten, kdo by na dně a kdo si fůzí s MB potřeboval zajistit vývoj. Ten v US desetiletí nebyl, protože tam být nemusel, stejně jako v někdejším sovětském bloku. Proč by proboha něco vyvíjeli a cpali do toho prachy, když zákazník stejně musel koupit to, co mu naservírovali?
MB si myslel, že dá amíkům nějaké staré železo a za to si usnadní pozici na US trhu. Nestalo se, jednak Chrysler pochopil, že mu cpou starý železo a druhak MB si nijak pozici na US trhu akvizicí s Chryslerem neusnadnil. Logicky následoval konec, který MB přežil, a Chrysler ne. Logické, kde je problém? Že v US jsou v automobilovém průmyslu 100 let za vopicema?
11. 11. 2013 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:32
Re: Je to konecne tu ...
Jojo, Chrysler byl v roce 1998 těžce zastarlý

1) moderní koncepce CabForward s kabinou posunotou vpřed, a čelním oknem co nejblíže k motoru, kdy tak v kabině bylo víc prostoru
2) nové šestiválce 2,7 V6 DOHC o výkonu 203 HP
3) několik titů auto roku
4) úspěšné Jeepy prodávající se v půlce světě (čína licenčí výroba Beejing)
5) celé spektrum moderních, úspěšných vozů od osobních po pikpay až po sportovní Viper

Já nevím komu elektronika spíš fungovala ne ne, komu rezly kastle, komu nefungovaly motory.....
Nebly to náhodou vozy zančky Fiat, Alfa, lancia?

Co takhle slavné boxery, Stilo a elektrika.....156 a motory, převodovky....Prisma, 154 koroze nic?

HAHAHA
Avatar -
11. 11. 2013 17:17
Re: Je to konecne tu ...
203 koní z 2.7 V6 je na Evropu prostě MÁLO...
Byli to Taloši, kteří museli z náklaďáku udělat sporťák Viper...
Auto roku - nejúspěšnější v historii je Fiat...
Ano, nepopírám, Willis byl etalonem své třídy, o tom žádná (i když ta válka už fakt skončila...)

Kastle rezly Chrysleru, elektronika nefungovala Chrysleru, motory nefungovaly Chrysleru.. asi nenejdeme automobilku, o níž by to neplatilo, píšete nesmysly...
Alfa 154 je mi fakrt záhadou, ale budiž, snad je to překlep...

A zase - snaha o změnu tématu, nesmysly, neschopnost držet se věcně tématu.
Nepřipadáte si již hloupě?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:15
Re: Je to konecne tu ...
škoda že 2,8 V6 v Superbu měl těch koní 193 >:D
A jak to čecháčci kupovali...

Chrysleru fungovaly motory výtečně, jeidné motory které nefungovaly byly ropné příšery 2,5 TD od VM Motori, to vám poví každý servisák
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:35
Re: Je to konecne tu ...
To roman řezníček: počti si chlapče, počti [odkaz]
Avatar -
11. 11. 2013 17:19
Re: Je to konecne tu ...
Nepásli jsme spolu kozy... zkuste nahlédnout do Wikipedie, možná se budete divit, že auto vymysleli v Evropě, ne USA...
Zase o d tématu pryč, nesmyslná snaha o údery pod pás...
Prostě Chrysler zbankrotoval i přes státní dotace. Konec.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:16
Re: Je to konecne tu ...
On žádný státní dotace v 90 a 00 letech nedostal....
Poslední státní dotace dostal v 80 letech a to ještě zkraje
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:31
Re: Je to konecne tu ...
Auto jo, ale tím to tak skončilo.

Od 40. letech už uměla evropa až do 80. let jen kopírovat a vylepšovat to, co v americe uvedli jako první....
11. 11. 2013 21:03
Re: Je to konecne tu ...
Mat firmu znamena zodpovednost za jej chod, to nie su baby, golf a tazke noci. Preto hlupy Jano ani v rozpravke firmu nemal ;-)
11. 11. 2013 15:55
Re: Je to konecne tu ...
Aaaaaa, pan odborář :-) Bariku, něco k faktům, který vypsal Righ máš nebo jen budeš tlouct slámu...?
11. 11. 2013 21:00
Re: Je to konecne tu ...
UAW sa uz skoro raz podarilo Chrysler pochovat. Mozno im to teraz vyjde 8-s A kto by chcel mensinovy balik firmy s vacsinovym majitelom s deravymi vreckami a odbormi zaseknutymi v minulom storoci ? Tato kombinacia dviha cenu akcii >:D . Po trapase s Facebookom ziadna banka ani fond nebude chciet manipulovat na zaciatku cenu, ta pokuta by mohla byt dost vysoka.
Avatar - Righ
11. 11. 2013 16:20
Re: Je to konecne tu ...
Zákon na ochranu investic by v danym případě určitě použít nešel, což můžu bezpečně prohlásit, třebaže žádný americko-italský dohody na ochranu investic ani příslušnou legislativu neznám. VEBA, potažmo UAW, totiž drží svůj podíl v Chrysleru plným právem jako důsledek bankrotu v roce 2009. Tehdy musel být Chrysler zachráněn půjčkami od státu v celkový výši přesahující 12 mld. dolarů, což vedlo mj. k tomu, že se vlastníky automobilky namísto investičního fondu Cerberus stalo právě UAW a americká a kanadská vláda. Fiat pak získal po dohodě s vládami i odbory postupně až 35 % akcií Chrysleru na úkor původních akcionářů pouze výměnou za "technologie a manažerskou pomoc", což byl absolutně nejlepší deal, kterej jakejkoliv evropskej manažer v automotive za posledních 20 let udělal a Marchionnemu za to patří věčná sláva (je to samozřejmě pradox jako hrom, když člověk vezme v potaz, že jenom o dva roky dříve skončilo katastrofální vlastnictví Chrysleru Mercedesem, který německou automobilku stálo přes 30 mld. dolarů a zlomilo váz jejímu šéfovi Jurgenu Schremppovi - koupě Chrysleru Mercedesem je dodnes považován za jednu z nejhorších akvizic ve světovym byznysu).

Ale zpět k meritu věci - UAW vlastnilo akcie Chrysleru od začátku a je vcelku logický, že mu americká vláda ty akcie přiřknula, vždyť se jedná o zdravotní zabezpečení statisíců Američanů (zde si neodpustim odpornou propagandistickou otázku, zda je vhodné, aby zdravotní péči občanům zajišťoval zaměstnavatel...). Americká i kanadská vláda svoje podíly postupně odprodaly Fiatu (za směšný peníze, nutno dodat), kterej i s pomocí upsání nových akcií dotáhl velikost svýho posílu na oněch 58,5 %. Teď ale poprvé narazili Italové na subjekt, kterej v jednání o ceně akcií tlačí tvrdě na pilu. A není se čemu divit ani jim co vytýkat, všichni bychom na místě odborů jednali stejně. Úplně jiná věc je, že bychom rádi viděli jednu novou parádní Alfu za druhou a tak by nám bylo nejmilejší, kdyby jim to ti Amíci dali za pět centů. :-)
11. 11. 2013 17:49
Re: Je to konecne tu ...
Děkuju za analýzu! :yes: ;-)
11. 11. 2013 20:51
Re: Je to konecne tu ...
:yes: za hodnotné informace.
11. 11. 2013 21:12
Re: Je to konecne tu ...
Text je vystizny, ale dlhy. Neviem ci sa v nom Barrichello nestratil a tak nema moznost pochopit, ze Chrysler bol ciernou dierou na peniaze Mercedesu ( DAIMLER BENZU ).
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:17
Re: Je to konecne tu ...
Jo? Jak mohla být černou dírou splečnost, která byla v roce 1998 v zisku? Můžeš mi to vysvětlit?
11. 11. 2013 21:44
Re: Je to konecne tu ...
Neuveris, ale zisk nezavisi od obchodu, ale od uctovnictva. Ocenis napriklad goodwill a sup je tu zisk. Precenis majetok a mas zisk, ktory mozes vyplatit ako dividendu majitelom. Po slovensky vies, tak pozri na prijmy nasho statu z spp, energetiky za poslednych 5 rokov. Precenenie majetku skoncilo v nasom rozpocte, akurat je zaujimave, ze na ten ohromny vytvoreny zisk , presnejsie dividendy z neho vyplatene si museli uspesne >:D firmy pozicat. A doveryhodnost americkeho uctovnictva dost utrpela v minulych rokoch, ked pri vysetrovani sa niektore auditorske firmy a banky priznali k participacii na kreativnom uctovnictve.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:33
Re: Je to konecne tu ...
Resp. kdo jí do té ztráty přivedl, když vedení bylo německé, že???

Jenže Mercedes si myslel, že to vytrhne s xy let starou technikou a palstovými šedými interiéry. Soudruh Zetsche totiž šetřil přesně tam, kde neměl a to se mu naprosto šeredně vymstilo
11. 11. 2013 21:47
Re: Je to konecne tu ...
Ta stara nemecka technika bola taka zastarala, ze ju chrysler pouzival este minuly rok v Jeepe grand cherokee ( diesel a automat ) asi ako sposob zachovania technickej pamiatky, take pojazdne muzeum za 50000 eur.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 08:42
Re: Je to konecne tu ...
Diesel měly už od 2010 VM Motori......a ten 3,0 CRD od Mercedesu zastaralý nebyl.....
5st. automat už ano, už dávno tam mohl Mercedes dát v lincenci vyrábět 7st....ale to je ani nehlo....

Stejně tak něco udělat s interiéry, lidí na to měli dost, jen chtít...
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:22
Re: Je to konecne tu ...
Zajímavé... :yes:
11. 11. 2013 15:30
Re: Je to konecne tu ...
klobouk dolů za analýzu.... ještěže občas aspoň v diskusi nebo na blogu zazní něco zajímavého.... :yes: (že by s něčím trošku komplexnějším přišli ti, kteří jsou za to placení, asi není reálné....)

Jinak plivání na Marchioneho je tady už taková klasika, ale on jen dělá co může (a souhlasím že největší problém je jeho mediální politika). Před Alfou momentálně upřednostnil Maserati a zdá se, že to byla dobrá volba....

Čili Fiat pod Marchionem dobrá auta dělat umí, jde jen o to, že má moc značek a není v jeho silách oživit je všechny naráz.....
11. 11. 2013 15:33
Re: Je to konecne tu ...
No v Evropě bude muset chťa-nechťa obětovat Lancii.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:39
Re: Je to konecne tu ...
To už měl udělat před 4 lety... Tohle prodlužení agonie je k ničemu.
Avatar - Righ
11. 11. 2013 16:36
Re: Je to konecne tu ...
Díky, máme na toho Marchionneho asi opravdu dost podobnej názor. Měl by se věnovat výhradně managementu a PR přenechat nějakejm zručnějším profíkům.
11. 11. 2013 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar -
11. 11. 2013 15:55
Re: Je to konecne tu ...
Ono nejde tak moc o to, že by Fiat neměl, resp. nemohl mít peníze na vývoj. Má v know-how uložených dost peněz na to, aby jej mohl postavit proti úvěrování - tady by asi problém nebyl.
Jenomže ten vývoj má být společný a on logicky chce, aby se obě značky podílely nejen na výsledcích, ale i nákladech toho vývoje. Je přeci nepřípustné, aby vývoj tahla Evropa a vydělala na něm nějaká banda nenažraných odborářů. A že je na odboráře Marchione už doslova alergický, to se fakt nedivím.
Kecy nevzdělaných novinářů o tom, jak je Fiat automobilka v bankrotu, a jejich hledání důvodů, proč tomu tak je, je jen ukázka mentální retardovanosti postižených.
Fiat totiž může klidně přestat vyrábět osobní auta, protože majetek má zejména v nehmotných investicích. Každou koupí Vašeho úžasného Německého nadauta stejně Fiatu platíte, i když jste přesvědčení, že italský auto byste doma nesnesli. Kromě toho, že Fiat je významným dodavatelem agregátů a jedním z největších dodavatelů technologických celků pro aut. (i když nejen) průmysl, jeho největší příjmy pochází z patentů a know-how. Výroba osobních aut je jen mírně zisková, a to ještě hlavně proto, že v mínusu jsou továrny v Itálii, které se Marchione snaží zavřít (nebo tím alespoň vyhrožuje tamním odborům; faktem ale je, že vývoj už přesadil do Nizozemí).
Takže tuto zprávu je třeba číst následovně: Fiat sděluje majitelům Chrysleru, že nebude ze svého financovat jejich bezpracné a nezasloužené zisky. Buď svůj podíl prodají, nebo přijdou o všechno.
S Opelem je to podobné. Buď jej německá vláda od GM odkoupí a předá Fiatu, nebo zaplatí za jeho dluhy.
11. 11. 2013 15:56
Re: Je to konecne tu ...
Tobě někdo vojel vojetou Alfu hřebíkem ne? :-)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:01
Re: Je to konecne tu ...
Chrysler neumí sám nic vyvinout a vše řídí slovutný fiat, který ale chudák nemá peníze na výrobu. Pentastar nic, cab forward nic, HEMI nic........

Mě to připomíná a to doslova vedení socitalstických podniků v 70-80. letech.

Ty taky uměly vyvinout, udělat čupr prototyp ale jaksi už neměly prachy na uvedení výroby....
A jak dopadly víme, že....
Avatar -
11. 11. 2013 16:07
Re: Je to konecne tu ...
Vy máte problémy s psaným textem?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:13
Re: Je to konecne tu ...
Já ne, ale vy: cituji " Je přeci nepřípustné, aby vývoj tahla Evropa "

Soudíte tedy že v USA neumí nic vyvinout?

Mam tu azs vytáhnout ten krásný článek, kdy 60% toho co bylo poprvé uvedeno do sériové výroby uvedly americké značky???
Od synchornizované přeovodvky, přes kliamtizaci, automat, turbo, palubní počítač, vypínání válců atd
Avatar -
11. 11. 2013 16:24
Re: Je to konecne tu ...
Neumí, jinak by nehledali už přes 20 let vývojové kapacity v Evropě. Už nejsme v 50. letech, kdy byla Amerika asi nejlepším místem k životu, ale doba se jaksi podstatně změnila. Možná Vám to neřekli, ale SSSR už tu Vaši válku vyhrál... a už dokonce ani neexistuje...

Prostě tu jde o to, že Fiat nechce platit nějaké odborářské verbeži bezpracné zisky ze svýho. Co je na tom tak divného a nepochopitelného?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:26
Re: Je to konecne tu ...
Ta odborářská verbež nechce dát Fiatu tu půlku za směšný pakatel, když už tu první dostal od us vlády.

Co je na tom divnýho? >:D
Avatar -
11. 11. 2013 17:59
Re: Je to konecne tu ...
Nic. Já se ničemu nedivím a chápu, že se každá ze stran snaží urvat, co může.
A o tom ta celá diskuse také je.
Fiat řekl stop. Chcete-li e podílet na výsledcích nějakého vývoje, budete se na něm muset podílet. A protože vývojovými kapacitami to fakt nebude, budete muset zaplatit. Do té doby stopneme práce. Tak rozsáhlý vývoj jen pro lokální značku (AR) smysl nemá, pro globálního hráče (Fiat + Chrysler) ano.
Odborářská pojišťovna má prachy, Fiat má kapacity a know-how. Marchione to chce spojit. Obě strany se snaží vytěžit maximum.
Je to přeci naprosto jasné.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:19
Re: Je to konecne tu ...
ON taky UAW, pod který patří všichni zaměstnanci Chrysler Group může stopnout na měsíc práci ve všech závodech. Sem pak zvědav co bude fiat dělat >:D
najmout si někoho jiného totiž bez souhlasu UAW nemůže >:D
Avatar - Righ
11. 11. 2013 16:40
Re: Je to konecne tu ...
Ehm, taky mám rád Itálii, italský jídlo, auta, motorky, filmy, moře a ještě spoustu dalších věcí, ale tohle vidim na příznaky skutečně akutního předávkování špagetama. Dej si občas taky wurst s pivem, udělá ti to dobře. ;-)
Avatar -
11. 11. 2013 17:30
Re: Je to konecne tu ...
Nejedná se o předávkování, jen o "radikální opozici" vůči hlouposti.
Aby byly síly vyrovnány.
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 16:21
Re: Je to konecne tu ...
@Righ: Velmi dobře napsáno, bohužel to dokazuje jediné a to v jakých sra*kách se Fiat nachází.
Asi všichni chápeme, že na vývoj nových modelů jsou potřeba peníze i stejně tak Marchionneho snahu se těch peněz (co nejlaciněji) zmocnit. Bohužel ale nelze opomenout jiný fakt a to ten, že Marchionne u několik let slibuje něco, na co Fiat evidentně nemá peníze a právě tyto sliby a odklady ubližují Alfě nejvíce. Třeba takové PSA je také ve velkých problémech, ale narozdíl od Fiatu chrlí jeden nový model za druhým.
Marchionne jakožto dobrý "účetní" si dávno uměl spočítat kolik je potřeba na oživení takové značky jakou je Alfa Romeo. Bohužel díky jeho politice už těmto slibům nikdo nevěří a až se mu jednou (možná) podaří peníze sehnat, tak už to bude stejně jedno, protože Alfa skončí v propadlišti dějin a její zákazníci už dávno skončí u jiných značek. A za to patří Marchionnemu palec dolů, protože se z toho stává pěkná italská komedie :no: :no: Vidina snadno dosažitelné dojné krávy ve formě Chrysleru se jaksi rozplývá....
Avatar -
11. 11. 2013 16:27
Re: Je to konecne tu ...
To je přece blbost.
Vy byste vrazil milion do rekonstrukce baráku, který Vám patří jen z větší poloviny, přičemž majitel té druhé, menší, by nedal nic a bydlel tam?
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 16:34
Re: Je to konecne tu ...
Jenže peníze se tady nevráží do Chrysleru, ale do Fiatu. ;-) Fiat potřebuje naopak penize z Chrysleru vycucnout ne je do něj vrazit >:D
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:43
Re: Je to konecne tu ...
Tak tak.

Fiat vlastní 50% Chrysleru, ne oapčně, tudíž co si Fait vrazí do Alfy, po to je musí být UAW putna.

Ale at si tam fiat vrazí laskavě vlastní prachy, ne prachy vysosunuté z chrysleru.

A pokud vlastní prachy nemá, at prodá New Holland a další své části.
Avatar -
11. 11. 2013 16:44
Re: Je to konecne tu ...
To právě nikoli, to jste to celé vůbec nepochopil!
Jde o to, že z vývoje budou profitovat obě značky a tak chce Marchione, aby si Amíci svůj díl zaplatili.
11. 11. 2013 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar -
11. 11. 2013 16:54
Re: Je to konecne tu ...
Nemám čas na ekonomické přednášky, zkuste si přečíst něco z Financial Times...
11. 11. 2013 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar -
11. 11. 2013 17:48
Re: Je to konecne tu ...
1. netykáme si.
2. nebudu ztrácet hodiny na to, abych Vám našel vše, co bylo o ochraně amerického automobilového trhu napsáno, snažte se sám. Nebo berte jako axiom, že US trh je poměrně výrazně chráněn proti importu a ceny domácího a importovného zboží v této oblasti jsou výrazně odlišné.
3. Americké vlády za posledních cca 10 let nalily do automobilek miliardy dolarů daňových poplatníků v rámci zachování zaměstnanosti. Tím pádem vytvořily nekonkurenceschopné prostředí pro importéry, kteří žádné peníze od svých vlád nedostaly, což se také logixky muselo promítnout na ceně zboží. Chrysler byl po faktickém bankrotu z většiny znárodněn a znárodněná část byla zprivatizována.
4. GM je z velké části státní podnik, závoslýá na penězích daňových poplatníků. Fakticky již zbankrotoval. Jeho export byl menšinový, žil hlavně z chráněného US trhu.
5. američané nekupují japonská nebo evropská auta ve větší míře ne proto, že by měli raději ta americká, ale proto, že jsou ta importovaná pro ně příliš drahá.
Avatar - KANKUNEN
11. 11. 2013 18:46
Re: Je to konecne tu ...
Tady si tykáme. Jak chceš něco chápat, když nejsi schopný pochopit, jak se tady diskutuje.
11. 11. 2013 18:58
Re: Je to konecne tu ...
Roman, k tomu bodu 3.
Europske automobiky, teda aj exporteri do USA, maju riadne vladne ochranne kridla nad sebou. A to uz nehovorim, ako povyciciavali a vydieraju staty, kde maju fabriky, na vselijakych ulavach, prispevkoch, odkladoch, dotaciach, pozemkoch zadarmo, ... Takze tak.
11. 11. 2013 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:21
Re: Je to konecne tu ...
bože to sou bludy. GM nic neexportuje.
Co by asi exportoval, když má výrobná závody v číně, uzbekistánu, jižní korei, německu atd

Japonské automobilky mají výrobní závody v USA
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:47
Re: Je to konecne tu ...
ti už si ho zaplatili vrchovatě, tím že Fiat dostal tu první plovinu skoro zdarmo.

Děláte natvrdlého schválně nebo jste opravdu natvrdlý? >:D

NIKDO UŽ si nic platit nebude, ted musí cálovat Fiat a bude setsakra drahý!!!!
Avatar -
11. 11. 2013 16:52
Re: Je to konecne tu ...
A CO má jako cálovat? Ztrátu Chrysleru? Ano, tu už zacáloval! Pochopte, když je někde účetní ztráta, musí ji někdo zaplatit. Když má firma za milion pohledávek a za půl milionu aktiv a vy ji dostanete darem, nemáte ji zadarmo, máte ji za půl mega, který musíte zaplatit ze svýho!
Fiat již platil a platil a platil a prožraný líný americký odbroáři se vezli. Tak Fiat řekl dost.
Proamerický fanatizmus vám neumožňuje pochopit tak jednoduchou věc?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 17:02
Re: Je to konecne tu ...
cálovat ze reálnou hodnotu firmy, tesn šměšný pakatel co dali us vládě je tak 35% reálné hodnoty koncernu Chrysler a to to ještě zaplatili z provozního zisku Chrysleru, tj Chrysler to uhradil americké vládě sám, nikoliv Fiat ze svých itlaských peněz.

Fait to tudíž dostal zadarmo, měl by šoupat nohama a laskavě vytáhnout z kešeně 120 miliard a zaplatit, pokud je nemá - smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůla!!
Avatar -
11. 11. 2013 18:33
Re: Je to konecne tu ...
Reálná hodnota - kdy? Dnes? Nebo tehdy? nebo před 30 lety?
Co to je "reálná hodnotta"? není to aktuální nabídková cena?
Tak jste si to měl koupit, když to je takový zázrak!
Nikdo Chryslera nechtěl. Pak přišel Marchione a řekl děkuji, já si to vezmu za tolik a tolik.
Nedodržel slovo? nezaplatil, co měl?
Kde pořád hledáte problém?
To neunesete, že Evropan koupil americkou automobilku, která zbankrotovala?
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:35
Re: Je to konecne tu ...
Reálná hodnota podniku v roce 2010.....
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 21:42
Re: Je to konecne tu ...
Fiat koupil americkou automobilku, která řízeně zkrachovala, to je rozdíl ;-) (pokud vůbec chápeš co to znamená řízený bankrot)

to Fiat krachuje naprosto neřízeně :-!
11. 11. 2013 16:53
Re: Je to konecne tu ...
Hore su naozaj masivne dizertacne prace v tejto teme.
Je to vsak jednoduche. "Účetní" Marchionne nalial do Chrysleru peniaze na ukor vozidiel AR a Fiat a teraz sa nevie k tym peniazom dostat.
Avatar -
11. 11. 2013 16:56
Re: Je to konecne tu ...
Hurá, přecijen to tady čte někdo inteligentní!
11. 11. 2013 17:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 17:00
Re: Je to konecne tu ...
Opět nesmysl, Fiat do Chrysleru nic nenalil.....dluhy byly hrazeny z provozního zisku chrysleru, tj. chrysler si tyto dluhy zaplatil sám....
Avatar -
11. 11. 2013 17:03
Re: Je to konecne tu ...
A proto zbankrotoval.
Hele, tohle nemá cenu.
Prostě jsou jistý axiomy, který jsou mimo rámec Vašeho chápání a nemá smysl v tomto nesmyslném monologu pokračovat.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 17:05
Re: Je to konecne tu ...
Jak u blbých na dvorku.

Firma zbnakrotovala proto, že Cerberusu došla hotovost a vinou krize, kdy výrazně klesly prodej vozů....

Chrysler ten dluh vládě platitl ze svého provozního zisku z let 2010-2012

Co na tom nechápeš, axiome?
Avatar -
11. 11. 2013 18:06
Re: Je to konecne tu ...
Jistě, za krach dokonalýho americkýho snu může spolčení Mercedesu a Fiatu, který vyvolali krizi, aby se mohli zmocnit chudáka pana Chryslera.
Jedinej, kdo za nic nemůže, jsou dokonalí američani.
To jsem rád, že jsme se dobrali merita věci a teď už prosím, uzavřeme tuto přehlídku nesmyslů. Měl byste v US alespoň chvíli žít...
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:25
Re: Je to konecne tu ...
Za krach může špatná politika Mercedesu, americká krize a to že Cerberusu došli finanční prostředky, nebot utopil těžké prachy do vývoje nebo dokočení věcí započatých Mercedesem.

Cerberus nebyl obří automobilka, neměl neomezené zdroje.

Znovu opakuji, v době fůze v roce 1998 byl Chrysler Corporation v zisku. V Době prodeje Mercedesem Cerberusu ve ztrátě. Je tedy jasné, kdo za to může.
11. 11. 2013 17:05
Re: Je to konecne tu ...
Takze Fiat zaplatil ucty iba za telefony a letenky. Ten Marchionne je naozaj frajer!
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 23:05
Re: Je to konecne tu ...
zas tak jednoduché to není. Účetní nenalil peníze do Chrysleru ve smyslu investice do rozvoje značky, ale použil peníze z výdělků Chrysleru na získání balíku akcií Chrysleru a splacení půjčky kanadské vládě.

Na úkor Alfy ani Fiatu to tedy v žádném případě nebylo, protože Fiat žádné volné peníze neměl a tudíž nemohl ani Alfě ani komukoliv jinému v evropské části koncernu peníze sebrat. ;-)

Na úkor někoho to ale přece jenom bylo, protože ani Marchionne neumí čarovat a tím "postiženým" byl právě Chrysler, který ty peníze na americkém trhu vydělal a který by za normálních okolností tento výdělek použil na další investice do modernizace svého portfolia.

Na druhou stranu ještě před převzetím Fiatem bylo u Chrysleru připraveno množství nových projektů, na kterých pracovali ještě před krizí, takže vyloženě nutná byla v té době jen investice do Chrysleru 200 a 300. Aby to nevypadalo tak blbě navenek, že Fiat všechny peníze Chrysleru vzal, tak se za minimální prostředky provedl lehký facelift řady 200 a 300 a většinu vydělaných peněz Fiat použil na získání většího podílu akcií a především na splacení půjčky kanadské vládě. Tomu se ale zřejmě stejně nedalo vyhnout, takže ty peníze tak jako tak nemohly jít přímo do Alfy Romeo nebo do Fiatu.

Tolik k italské komedii se jménem nová Alfa Romeo. Nicméně fakt, že na obnovení značky Alfa Romeo nemá peníze musel Marchionne vedět už tehdy a ví to moc dobře i dnes a ani to mu nezabránilo vypouštět plané sliby, které zákonitě vedly jen k dalším a dalším odkladům :no:

věří mu to ještě někdo ?
Avatar - euro89
11. 11. 2013 18:24
Re: Je to konecne tu ...
Kéž by ho pověsili. A já bych chtěl být tím, kdo by mu podsekl židli!
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2013 13:57
hlavne ze uz dopredu avizuju kedy a aky novy model pride
mam tych talianov tak rad asi ako vlastne prdy ;-)

za 2 roky pride toto za 3 roky hento za 4 roky SUV a bla bla bla , u talianov plati jedine a to ze az ked uvidim uverim, inak alfa romeo RIP
Rozbalit vlákno
3
11. 11. 2013 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 11. 2013 08:17
Re: hlavne ze uz dopredu avizuju kedy a aky novy model pride
>:D :yes:
11. 11. 2013 18:47
Re: hlavne ze uz dopredu avizuju kedy a aky novy model pride
Ja ked si uprdnem, tak sa mi ulavi, akurat okoliu to akosi nevonia ;-)
11. 11. 2013 14:27
Tak a teď to začne
Oblíbený flame na diskuzích auto.cz. Prodat, nebo neprodat VW

Co kdybysme se radši hádali, jestli holit, nebo neholit.
Rozbalit vlákno
6
11. 11. 2013 14:42
Re: Tak a teď to začne
...klíďo píďo zaměň "l" za "n" >:-[]
11. 11. 2013 14:57
Re: Tak a teď to začne
:yes: >:D
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:17
Re: Tak a teď to začne
>:D a v píďo zaměnit ď za č...
11. 11. 2013 15:34
Re: Tak a teď to začne
Ale no tak šmoulíku. Píďa s č se neříká.
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:47
Re: Tak a teď to začne
Ale mně už se z toho honění kolem stromu točí, strejdo, hlava. >:D ;-)
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:04
Alfiat
Mám tu zrovna speciál SPEEDu o největších sportovních legendách AR. Pěkné počtení. Z téhle diskuse se však dá vyčíst, že je na tom Alfa momentálně stejně jako Lancia - tedy je před krachem a posledních 20 let nevyrobila pořádné auto. Opravdu? Co 164 vzniklé za prodeje fiatu? Co 156 s jiným motorem než nešťastně zmodernizovaným TS? Co 155 V6 TI, jediný neněmecký vítěz DTM? A takové 159 nebo Brera mohla být také skvělými auty, kdyby nebylo vysoké hmotnosti... Současná Giulietta také nemusí být zlá. A nakonec - 4C. Alfa pořád umí, ale ač nejsem odborník na tento koncern, někdo, zdá se, sedí na penězích. A na vedení... S 1750 TBi v hliníku má alfa perspektivu. Jen tak pro informaci, hlavním důvodem odprodeji Fiatu byl ještě Alfasud (a pozdější 33), nesmírně povedený model, který kolosálně zmrvili výrobou na zaostalém jihu Itálie, že začátku snad ještě z tragických sovětských plechů.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:15
Re: Alfiat
A taky se mi zdá, že si je AR s Lancií v mnohém společná. Nejvíc je proslavily sportovní modely, i když mnoho z nich (těch méně známých) má blíže k luxusním. Takže by možná bylo teď správné Lancii odprodat a do AR pořádně zainvestovat. Říkám odprodat - v Itálii jezdí nových delt pořád dost.
11. 11. 2013 15:30
Re: Alfiat
Jenomže o koupi Lancie by podle mě nikdo moc zájem neměl.

Zajímavý zboží je akorát znáček a jméno AR.
11. 11. 2013 15:38
Re: Alfiat
přesně tak.... Lancia je nezajímavá.... prodává málo a z toho mála jde 90% do Itálie.... Hodnota toho loga je opravdu skoro nulová.... bohužel.... :*)
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:44
Re: Alfiat
Kdoví, třeba by se v Asii někdo našel, komu by se chtělo vrátit 80. léta (takové retro tu ještě nebylo).
11. 11. 2013 15:46
Re: Alfiat
Ne že by toho AR prodávala o moc víc, ale je kolem ní taková aureola. Asi je to hodně tím hezkým jménem Alfa Romeo, to zní tak vznešeně. Přitom za posledních 20 let nevyrobila o moc zajímavější auta než Lancia.
Avatar - šmoula nešika
11. 11. 2013 15:49
Re: Alfiat
Četl jsi původní příspěvek? ;-)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 15:51
Re: Alfiat
156 a 159 byly rozhodně zajímavější něž nějaký Ypsilon, Thesis nebo Kappa, která vypadala že je horkou novinkou autosalonu 1980, zatímco se naktalogu skvěl letopočet 1998....
Avatar -
11. 11. 2013 16:05
Re: Alfiat
Ach jo... 159 stojí na podlaze z Kappy z roku 1994... to zaprvé.
Kappa byla skvěle postavené auto, 159 - zejména v první generaci s motory GM - byl óbršmejd. To za druhé. A průšvih 159 se jmenoval GM (stejně jako u Saaba), to za třetí.
Přežít "partnerství" s diletanty GM je doslova zázrak.
Takže zase je to úplně přesně opačně.
11. 11. 2013 16:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar -
11. 11. 2013 16:12
Re: Alfiat
Úplní. Na co sahli, to zlikvidovali.
Ano, na uzavřeném a dotovaném trhu umí prodat i to, co by na otevřeném trhu bez dotací nikdo nikdy nekoupil. To umí. Franta Janeček to taky takhle uměl...
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:14
Re: Alfiat
Americký trh je uzavřený a dotovaný, vy dneska perlíte >:D
11. 11. 2013 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 16:32
Re: Alfiat
Lancie dopadla jak dopadla díky politice Fiatu v 90tých letech. Tam se udělaly největší chyby a na mnoha evropských trzích se Lancia stala pouze okrajovou značkou a stala se z ní pouze lokální Italská značka. Ale v 80 tých letech měla Lancia ještě velmi dobré jméno srovnatelné s Alfou Romeo možná i lepší.....

Na co Fiat posledních 20 let šáhnul to pokazil (až na pár vyjímek) 8-s Díky tomu jsou dnes tam kde jsou a nejsou jediní. 8-s 8-s
Avatar -
11. 11. 2013 18:43
Re: Alfiat
No, ona Lancie - stejně jako Alfa Romeo a Fiat - měla pověst dost mizernou. Myslím si, že většina zákazníků sice uznávala technickou úroveň, ale raději dala postupem času přednost méně progresivní, zato spolehlivé technice. Lancie, Alfy a Fiaty koncem 70. let nebyly zrovna vrcholem spolehlivosti, uměly krásně hořet a hnít a byl jste rád, když Vám cestou z autosalonu neupadlo kolo. Možná daň za vývoj, možná daň za industrializaci italského jihu, možná daň za odborářskou politiku Itálie, spíš asi všechno dohromady.

Jenom bych upozornil, že Fiat se převzetí Alfy Romeo bránil. Jednalo se politické, nikoli manažerské rozhodnutí. představenstvo Fiatu vědělo, že převzetí Alfy Romeo zahubí buď Alfu, nebo Lancii. Do té doby to byli největší konkurenti, motor jejich vývoje. Na politice prodělaly obě značky, a dokonce i samotný Fiat.

Marchione chce zachránit, co jde. A mnoha lidem se to nelíbí. je neoblíbený u odborů, levicových vlád i novinářů. A z toho lze usuzovat, že to asi dělá dobře.
Avatar - del42sa
11. 11. 2013 21:20
Re: Alfiat
možná že chce, ale způsob jakým to dělá rozhodně není moc dobrý... 8-s

Je samozřejmě otázka, zda v současné situaci ještě existuje jiný (lepší) způsob (?)
Avatar -
11. 11. 2013 15:30
Toť otázka
Co je lepší? Skončit v propadlišti dějin coby renomovaný génius, nebo přežít coby zbohatlý diletant?
Rozbalit vlákno
3
11. 11. 2013 15:59
Re: Toť otázka
V tržní společnosti vždy to druhý Řezníčku. Nikdy totiž ještě není vyloučený, že můžeš bejt i renomovaným géniem.
Avatar -
11. 11. 2013 16:06
Re: Toť otázka
Je vidět, kam patříte.
Já budu raději to první...
11. 11. 2013 16:10
Re: Toť otázka
Tesla vs Edison?
11. 11. 2013 16:15
nějaké ty prodejní statistiky z USA
.... zde [odkaz] je názorně vidět (zejména na tom grafu), jak Fiat Chrysleru strašně ublížil..... :'-(

Další ranou bylo to jak drze začal po desetiticích prodávat Dodge Journey v Evropě a jak zneuctil jméno Journey tím, že je překřtil na Freemont.... :'-(

Tisíce Jeepů Grand Cherokee prodaných v Evropě s diesely od VM jsou také obrovskou ranou pro kdysi hrdou automobilku a korunu tomu Fiat nasazuje tím, že pro kultovní klasiku Cherokee chce trapnou devítistupňovou převodovku od nějakých pitomců od ZF, když klasika s pěti kvaltama a půlminutovou délkou řazení by fandům určitě vyhovovala víc....

Dalším pohromou bude instalování rozvodu multi-air do Pentastarů atd.

No prostě rána za ránou, to se nedá vydržet.... 8-s ;-)

Vůbec se těm odborům nedivím, že jsou naštvaný.... když si amíci šefovali sami, to se to panečku žilo.... udělalo se pár aut za den a šlo se na pívo....
Rozbalit vlákno
20
11. 11. 2013 16:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:24
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Kdybys nebyl trapný....

1) Multiair slibují asi 4 roky, skutek utek
2) VM Motori už Chrysler montoval v době, kdy tam Fiatu nepatřil ani šroubek
3) pokud neumí sladit 9st automat od ZF, měli by si zajet na školení do Indie, on by jim TATA ukázal jak na to :o))
4) Těch jeepů se tady v 90. letech prodalo víc jak dneska
5) jedna vlaštovka jaro nedělá (journey/freemont)
Ono totiž když odečeteš prodeje Caliberu(neonu), Sebringu, Avengeru(Stratusu), rozdíl kolik se prodalo 300C(300M) a kolik themy, prodeje cherokee a patriotu, který se nepordávaj od těch prodejů Journey, zjistíš že to takový rozdíl není. Akorát není potřeba 5 modelů ale jeden.
Ale v absolutních číslech.....
11. 11. 2013 16:46
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
No tak určitě, jak praví klasik. Když se to správně sečte, odečte, pričte a použije se správná konstanta, tak to vyjde tak jak potřebujeme.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 16:49
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Ne, klasik říká že jediná správná statistika je ta, kterou jsme sami zfalšovali >:D
11. 11. 2013 16:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 17:03
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
ne, já operuji s reálnými čísly, můžeš počítat se mnou
11. 11. 2013 17:47
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Bariku, já v reakci na moje prodejní statistiky z USA od tebe nevidím JEDINÉ reálné číslo.

když se podívám sem, [odkaz] , tak vidím, že Chrysler měl v Evropě tato prodejní čísla:
2005 - 84.tis aut
2006 - 106tis. aut
2007 - 114tis. aut.
2008 - 93tis. aut
2009 - 54tis. aut
2010 - 34.tis aut
2011 - pod FIATEM - Jeep 22tis, Freemont 15tis + nějaké zbytky celkem cca 40tis. aut
2012 - pod Fiatem - Jeep 25tis, Freemont 26tis + nějaké zbytky cca 55 tis aut.
2013 - pod Fiatem - Jeep odhad 22tis, Freemont +/- to samé jak vloni + se o něco líp prodává Thema, takže těch 55tis aut s americkým původem to asi zase bude.

Čili Fiat i přes tu obrovskou krizi v Itálii a vlastně v celé Evropě pomaličku tlačí prodeje aut "made in USA" nahoru. Určitě to zatím nevytáhne na úroveň roku 2008 (čili posledního před krizí), ale na tu bídu to není špatné. Navíc nezapomínejme na šedý dovoz, co? ;-)

A hlavně - tlačí to Jeepem a Freemontem, nepotřebuje na to jako Chrysler dřív 3 značky, vlastní zastoupení atd. Čili prodává ty auta s mnohem nižšími distribučními náklady, což se taky počítá....

Takže asi tak k těm číslům....
11. 11. 2013 18:01
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
jo a abysme to statistické okénko dokončili tak se tady každý může podívat jak to Fiat blbě vede v Kanadě:
[odkaz]

(v Mexiku zatím nic moc, ale to je celkem malý trh)

A dál Fiat otevřel brány Jeepu do Brazílie, kde se taky už nějaké ty stovky aut prodávají a pár tisíc Freemontů ročně taky....

ale jinak Fiat škodí, kudy chodí, no hnus.... :*)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2013 21:27
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Zkus si dohledat čísla z 90. let, a budeš doslova žasnout.....150 tis aut

Jen Stratusů se v evropě prodalo asi 33 000 ks a to byl jediný model :o))
11. 11. 2013 21:52
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
já hlavně budu žasnout, až sem jednou něco relevantního hodíš ty.... nic dalšího dohledávat nebudu, jako ilustrace vývoje v Evropě "před" a "po" Fiatu to bohatě stačí.... Fiat to aspoň odpíchl ode dna, ke kterému to nezadržitelně směřovalo....

Ale aspoň bych Chrysler konzistentní a do prde*e šel ve stejnou chvíli jak v USA, tak v Evropě....
11. 11. 2013 23:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 11. 2013 08:31
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
A osmdesátky a sedmdesátky, hele a za války, to byla mašinérie na kterou nikdo neměl. Bariku, tahle argumentační zoufalost přesně ukazuje tvůj diskuzní styl.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 08:46
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Logika je v tom, že fiat tady přelepnců + Jeepů neprodává o tolik víc, než se prodalo chryslerů, Jeepů a dodge pod svými vlastními zančkami.

Takže mohli zrušit zbytečnou lancii, mohli zrušet Dodge a v salone prodávat místo Fiat, Alfa, Lancia, Jeep sestavu Fiat, Alfa, Chrysler, Jeep

Garantuju, že prodejní výsledky by nebyly o nic horší.

Ten Ypsilon se mohl prodávat jako Alfa nebo Chrysler.
12. 11. 2013 09:39
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
uvědom si že ta akvizice probíhala v době, kdy prodeje Chrysleru v Evropě už strmě padaly dolů.... Fiat prostě nechtěl nic riskovat a tak šel na jistotu, že s Lancií si uchová aspoň těch jejích 100 tisíc prodaných kusů ročně....

prostě by byl moc velký risk doufat v rychlé oživení prodejů Chrysleru a obětovat tomu Lancii.... A Sergio skoro nikdy neriskuje, to už jsi snad pochopil....
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 14:03
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Hmmm.....Prodeje strmě začly padat v roce 2009. To je jediný rok. Do 2008 se to vcelku drželo.

2010 nelze vůbec počítat, to už se jen doprodávalo, třeba 300C už delaři od března vůbec neměli v nabídce, neb byly doprodané...

Kalkulovat něco podle jednoho krizového roku je nesmysl....
Avatar - Righ
12. 11. 2013 09:42
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
S jednou z těch tvých poznámek musím souhlasit - celá ta šaráda s Lancií se mi jeví jako zbytečná a než ta současná přeznačkovací agónie, bylo by asi skutečně lepší Lancii defintivně zaříznout. A Chryslery do Evropy vozit normálně pod jejich původní americkou značkou. Jako Chrysler by se mohl konec konců prodávat i Journey / Freemont, do portfolia Fiatu se mi tenhle model vůbec nehodí, pod jinou značkou by mi ovšem nijak nevadil, nabízí totiž to, po čem dneska prahne naprostá většina lidí - co nejvíc auta za co nejmíň peněz.

Mimochodem nevím, co myslíš zrušením Dodge, vždyť v Evropě už tahle značka nepůsobí a v Americe ho předpokládám v souladu se svými dřívějšími příspěvky rušit nechceš.

Ypsilon se především vůbec neměl vyvíjet a ušetřený prostředky měly být investovány do novýho Punta (nemuselo by ostatně jít o z gruntu nový auto, stačila by kompletní modernizace designu - takhle to s "novými" generacemi občas dělá kdekdo a základ v podobě současnýho Punta je solidní). Znalci italskýho trhu mi sice namítnou, že Ypsilonu se v Itálii daří a že je kvůli němu na tom na domácím trhu Lancia líp než Alfa, ale k čemu to všechno, když jinde se Ypsilon neprodává a Lancia tak zůstává ryze lokální italskou značkou. A to nemá žádnou perspektivu.
Avatar - del42sa
12. 11. 2013 10:58
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Ono k tomu nakonec stejně dojde, na některých trzích se už nyní Ypsilonka prodává jako Chrysler a pokud vím, tak existoval i Chrysler Delta (minimálně jako prototyp) nevím jestli se tak i někde prodává.....

Je to velká škoda, ale oživení takové značky je z ekonomického hlediska nereálné a Fiat bude mít dost práce s tím aby oživil "skoro mrtvou" Alfu. (pokud ji teda nakonec neprodá VW) ;-\

PS: možná kdyby Fiat zaříznu Lancii a prodal Alfu, tak by mu to paradoxně pomohlo, protože by se mohl naplno soustředit na Chrysler a budoucnost značky Fiat a Maserati. Udržet naživu tolik značek v koncernu je podle mě nereálné a prodávat jedno a totéž auto pod jiným znakem se ukazuje jako zbytečnost. Už na tom pohořeli jiní.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 14:01
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Chrysler Ypsilon a Delta se prodávají v Británii a pak ještě tuším v rusku. Spolu s originál modely Voyager a 300
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 13:58
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Zrušením dodge které se to do roku 2010 prodávalo a modely Dodge prodávat v evropě jako Chrysler. Na tom by nic špatného nebylo, sou to přímé sesterské značky.

Lancie je lokální značkou už 25 let, když se zeptáte někoho kdo se nezajímá o motorsport a veterány jestli zná lancii, tak uvidíte ty reakce.
Jak sem kdysi psal - pradoxně v řadě zemí zná víc lidí chrysler, než Lancii...myslím evropské země samo.
Avatar - Righ
11. 11. 2013 22:07
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Ta sedla. :-) :yes:
11. 11. 2013 19:24
Marchionneho devalvacia talianskych znaciek na pokracovanie!
To si naozaj mysli, ze ludia budu cakat dalsie roky na donekonecna slubovane modely?
A fakt si mysli, ze potom budu na nich dokonca poradovniky?
Iluzionista!!!
Rozbalit vlákno
1
11. 11. 2013 21:32
Re: Marchionneho devalvacia talianskych znaciek na pokracova
Asi sa inspiroval u Bugatti, to zacinalo mooooc kraaat ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 11. 2013 20:10
no.. tady je zas vyroněných tolik geniálních myšlenek, že se
takže všichni už rozumíme nejen fotbalu a architektuře.. ale i řízení velkých, mezinárodních automobilových korporací.
Kdokoli z nás by to dokázal vyřešit! Jen ti zatrolení neumětelové ne...
>:-[]
Rozbalit vlákno
0