Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo zastavila vývoj nových modelů, může za to Chrysler

Diskuze (184)
Kromě roadsteru vyvíjeného společně s Mazdou zastavila Alfa Romeo práce na všech nových modelech. Chybí totiž hotovost na dokončení restrukturalizace vývojových oddělení italsko-amerického koncernu.

Finančními prostředky disponuje Chrysler, Italové k nim ale zatím nemají přístup a šéf Fiatu Sergio Marchionne nesouhlasí s dalšími investicemi bez řádného zajištění projektů připravované divize Alfa-Maserati-Jeep. Podle britského magazínu Autocar se vývoj klíčového modelu, SUV CXover, během posledního roku nikam neposunul. To samé platí i pro odvozené modely Jeepu, nástupce řad Compass a Patriot.

Fiat chce získat 100 % akcií americké automobilky Chrysler, poté bude moci volně nakládat s jejím majetkem. Zatím se ale nedohodl s menšinovým vlastníkem, důchodovým fondem odborové organizace UAW. Ten vlastní 41,5 % akcií, které Fiatu chybí k ovládnutí Chrysleru, a požaduje v přepočtu 100 miliard korun. Kolik chce dát Fiat, není zcela zřejmé, spekuluje se o 80 miliardách.

Propojení značek Alfa Romeo, Maserati a Jeep má být poměrně intenzivní. Sesterskými modely nebudou jen Alfa CXover a příští Jeep Compass, ale také na jedné straně luxusní SUV Maserati Levante a Jeep Grand Cherokee a na druhé sedan Maserati Ghibli a vlajková loď značky Alfa Romeo.

Diskuze (184)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 14:03
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Hmmm.....Prodeje strmě začly padat v roce 2009. To je jediný rok. Do 2008 se to vcelku drželo.

2010 nelze vůbec počítat, to už se jen doprodávalo, třeba 300C už delaři od března vůbec neměli v nabídce, neb byly doprodané...

Kalkulovat něco podle jednoho krizového roku je nesmysl....
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 14:01
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Chrysler Ypsilon a Delta se prodávají v Británii a pak ještě tuším v rusku. Spolu s originál modely Voyager a 300
Avatar - Barrichello
12. 11. 2013 13:58
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Zrušením dodge které se to do roku 2010 prodávalo a modely Dodge prodávat v evropě jako Chrysler. Na tom by nic špatného nebylo, sou to přímé sesterské značky.

Lancie je lokální značkou už 25 let, když se zeptáte někoho kdo se nezajímá o motorsport a veterány jestli zná lancii, tak uvidíte ty reakce.
Jak sem kdysi psal - pradoxně v řadě zemí zná víc lidí chrysler, než Lancii...myslím evropské země samo.
Avatar - del42sa
12. 11. 2013 10:58
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
Ono k tomu nakonec stejně dojde, na některých trzích se už nyní Ypsilonka prodává jako Chrysler a pokud vím, tak existoval i Chrysler Delta (minimálně jako prototyp) nevím jestli se tak i někde prodává.....

Je to velká škoda, ale oživení takové značky je z ekonomického hlediska nereálné a Fiat bude mít dost práce s tím aby oživil "skoro mrtvou" Alfu. (pokud ji teda nakonec neprodá VW) ;-\

PS: možná kdyby Fiat zaříznu Lancii a prodal Alfu, tak by mu to paradoxně pomohlo, protože by se mohl naplno soustředit na Chrysler a budoucnost značky Fiat a Maserati. Udržet naživu tolik značek v koncernu je podle mě nereálné a prodávat jedno a totéž auto pod jiným znakem se ukazuje jako zbytečnost. Už na tom pohořeli jiní.

Avatar - Righ
12. 11. 2013 09:42
Re: nějaké ty prodejní statistiky z USA
S jednou z těch tvých poznámek musím souhlasit - celá ta šaráda s Lancií se mi jeví jako zbytečná a než ta současná přeznačkovací agónie, bylo by asi skutečně lepší Lancii defintivně zaříznout. A Chryslery do Evropy vozit normálně pod jejich původní americkou značkou. Jako Chrysler by se mohl konec konců prodávat i Journey / Freemont, do portfolia Fiatu se mi tenhle model vůbec nehodí, pod jinou značkou by mi ovšem nijak nevadil, nabízí totiž to, po čem dneska prahne naprostá většina lidí - co nejvíc auta za co nejmíň peněz.

Mimochodem nevím, co myslíš zrušením Dodge, vždyť v Evropě už tahle značka nepůsobí a v Americe ho předpokládám v souladu se svými dřívějšími příspěvky rušit nechceš.

Ypsilon se především vůbec neměl vyvíjet a ušetřený prostředky měly být investovány do novýho Punta (nemuselo by ostatně jít o z gruntu nový auto, stačila by kompletní modernizace designu - takhle to s "novými" generacemi občas dělá kdekdo a základ v podobě současnýho Punta je solidní). Znalci italskýho trhu mi sice namítnou, že Ypsilonu se v Itálii daří a že je kvůli němu na tom na domácím trhu Lancia líp než Alfa, ale k čemu to všechno, když jinde se Ypsilon neprodává a Lancia tak zůstává ryze lokální italskou značkou. A to nemá žádnou perspektivu.