"Kdo by to byl před pár lety řekl, že prestižní německý výrobce bude používat ve svých modelech stejné motory jako low-endová rumunská značka? " Klidne ten co uz tehda videl jak jiny prestizni nemecky vyrobce pouziva ve svych modelech stejne motory jako low-endova Skoda. :-)
ja som pred rokmi uz davno tvrdil ze raz dojde aj na tych ktori sa smeju HTP skodovkam a kiam hyundaiom .... a je to tu. mame tu mercedes s motorom ktory najdeme aj v dacii, bravo , este cim skor nakopnut trojvalce do mercedesu a bmw a dosmeju sa aj najvacsi frajeri ktori vsetko okrem premie povazuju za sroty
Ono je to spíše trochu naopak. Je zázrak, že Renault pustil takový motor značce jako je Dacia. Nemluvě o faktu, že motor v je v MB poupraven k chování, jaké se k této značce hodí (setrvačník, CR,...).
Rozhodně je to high end mezi motory 1,5 d Ci (řada K9K). Za málo se nekupují ani 55 kW a 66 kW. zajímavostí e motor 74 kW / 100 k, který existuje jen pro Maroko a severní Afriku, možná Turecko stále pod Euro 4. u nás si můžeme koupit buď 66 kW / 90 k nebo 78/80/81 kW / 105/108/110 k. Těch 100 koní vždy v nabídce bývalo a myslím že docela v nabídce chybí.
1) jak pise MT, auto neni jen o motoru a zvlast u premie (jak ukazuji prodeje) se hraje na jine veci (nejprodavanejsi 5er je s R4 dieslem 20d) a taky
2) mit v nabidce trivalec jako zakladni motor a pritom stale nabizet i R6 a V8 tak mi nejaky zakladni motor vubec nevadi. Nic me nenuti ho kupovat a pokud mam jen na zakladni 3er nebo 5er tak bych si mel v prvnim rade ujasnit jestli na tu premii skutecne mam a jestli mi poslouzi lip 5er s trivalcem nebo treba Mondeo s 4 valcem.
I proto se nedivim MB ze uz hotovej a vychytanej motor koupil, sam si ho urcite upravi a doladi. Chtel bych takovy MB? Ne, ale jak jsem psal vyse, nastesti me taky nikdo nenuti to kupovat. ;-)
180 CDI s automatem není motor Renaultu, je to motor Mercedes OM651 D18 - vznikl úpravou motoru OM651 D22 (z objemu 2,1 udělali 1,8). Je to tedy Mercedes a je to osmnáctistovka, motor Renault by musel být spřažen s manuálem a byla by to patnáctistovka.
Pan Dragoun se mýlí, 180CDI může znamenat objem 1800...
The new MERCEDES CLASS A fitted with the OM651 80kW 1.8L engine and the MERCEDES CLASS B with the 100kW version comply with the Euro V standard. They are fitted with Delphi Common Rail injection systems.
MERCEDES Class B W246 DAIMLER OM651D18 Euro V B180 cdi B200 cdi 11 2011 -
MERCEDES Class A W176 DAIMLER OM651D18 Euro V A180 cdi AutoTrans 7GDCT
A200 cdi 09 2012 to
No ale tuto informaci, jakkoli byla široce prezentována u modelu A i B, a to že tam může být CDI 180 s manuálem (motor 1,5 dCi Renault) ale i CDI 180 s automatem (Motor 1,8 Mercedes) pan Dragouun nějak nezaznamenal. Hlavně že e senzace ....