Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi S3 vs Audi Sport quattro: Stig prohrál! (video)

Stig Blomkvist za volantem třicet let starého Audi Sport quattro si to rozdal s Hermannem Müllerem za volantem modelu S3. A prohrál.
Zpět na článek
13. 11. 2013 18:48
13. 11. 2013 19:34
13. 11. 2013 19:56
14. 11. 2013 10:21
14. 11. 2013 11:01
16. 11. 2013 20:24
14. 11. 2013 10:27
14. 11. 2013 12:10
14. 11. 2013 12:45
14. 11. 2013 13:28
14. 11. 2013 15:53
15. 11. 2013 08:22
15. 11. 2013 14:10
15. 11. 2013 21:11
18. 11. 2013 08:30
14. 11. 2013 13:27
14. 11. 2013 15:27
14. 11. 2013 15:58
14. 11. 2013 19:22
14. 11. 2013 19:43
14. 11. 2013 19:45
15. 11. 2013 08:26
15. 11. 2013 20:59
18. 11. 2013 08:36
13. 11. 2013 19:58
13. 11. 2013 21:16
13. 11. 2013 22:38
14. 11. 2013 10:22
14. 11. 2013 08:23
13. 11. 2013 18:48
No jelikož
Müllerem jel nudnou čistou stopu jinak to s S3 asi ani nešlo a Blomkvist si jízdu pěkně užíval, pro mě je vítěz Blomkvist a Audi Sport quattro.
Rozbalit vlákno
28
13. 11. 2013 19:34
Re: No jelikož
Bylo by dobré, kdyby nějaký motoristický pořad, nebo časopis tento test objektivně zopakoval, protože si myslím, že zde bylo o výsledku rozhodnuto předem. Když porovnali novináři nové turbo a staré atmosférické Clio RS na okruhu, vyhrálo to staré, i když papírově nemělo.
13. 11. 2013 19:56
Re: No jelikož
Tohle nebyl test, ale reklama na S3.
Až ti do docvakne, dej vědět.
14. 11. 2013 10:21
Re: No jelikož
Přesně tak, takže o výsledku bylo předem rozhodnuto :-) :yes:
14. 11. 2013 11:01
Re: No jelikož
Ale i kdyby nebylo,tak by zřejmě ta mladší vyhrála.Ale jen časem,zábavností a hlavně skvělým dizajnem staré quattro estrojku doslova drtí. >:D :yes:
16. 11. 2013 20:24
Re: No jelikož
tady je někdo hrozně chytrej co??? Až tobě docvakne jak jsem to myslel, tak dej vědět ty.
14. 11. 2013 10:27
Re: No jelikož
Protože tomu vorsprungu durch technik beztak nejde vypnout ESP, tak co čekáš.
14. 11. 2013 12:10
Re: No jelikož
Vzhledem k tomu, že pohon všech kol S3 je řízený elektronicky a využívá ESP, nemá ani smysl ho vypínat úplně. Jdou vypínat jen některé funkce. A ano, tlačítko na to je.

Pokud ho mermomocí chceš vypnout úplně, mělo by fungovat odpojení senzorů jako u jiných aut. Přijdeš tím i o ABS, to je ale pro "skutečného" řidiče určitě plus. :-)
14. 11. 2013 12:45
Re: No jelikož
Myslím, že přijdeš i o možnost nastartovat. >:D
14. 11. 2013 13:28
Re: No jelikož
Těžko říct ale jestli to má vypínatelný ESP tak je tím pádem zbytečný řešit odpojování senzorů.
14. 11. 2013 15:53
Re: No jelikož
U Audi jsem to nikdy nezkoušel, ale v jiných autech to funguje (budeš mít jen varování, že je ABS mimo provoz). :-) Jen si musíš dávat pozor, co přesně odpojuješ. Některá auta využívají senzorů ABS k určení rychlosti.

Jde to i čistěji, změnou nastavení řídící jednotky. Některá auta mají proti tomu ochranu, ale i pak to jde, jen to není tak snadné. Některé "autoškoly" mají takhle upravená auta, právě aby sis vyzkoušel rozdíl.
15. 11. 2013 08:22
Re: No jelikož
To je moc zajímavá informace co píšeš. Myslíš teda, že vypnout ESP (buď natrvalo přes ŘJ nebo si to udělat vypínatelný na knoflík odpojením ABS čidel) je možný u většiny běžných aut? Řekněme koncernový, Ford, Opel atd? Zatím je mi to ještě jedno, ale tak za 2 roky bych chtěl obnovit vozový park a vypínatelný ESP je jeden z parametrů, který u auta vyžaduju a začíná to být už dost ohrožený prvek výbavy.
15. 11. 2013 12:22
Re: No jelikož
Pak nezbývá než úpravou softu ESP prostě vypnout, ABS bude fungovat dál.
15. 11. 2013 14:10
Re: No jelikož
Mě šlo o to jestli je to reálně skutečně proveditelný.
15. 11. 2013 18:40
Re: No jelikož
Je ;-) ESP se dá i přeprogramovat aby nebylo tak "přísné", ale to už chce velkýho machra ;-\
15. 11. 2013 21:11
Re: No jelikož
Je to proveditelné. Ale takové auto pravděpodobně nedostaneš na značky. Na to je dobré pamatovat. Auta, která jsem zmínil, se používají pro výcvik v uzavřených areálech. Neslouží k jízdě v běžném provozu.

Pokud ti jde o vylepšení silničního auta, tak u některých je to skutečně otázka jen změny jedné položky a je hotovo. V servisu by si toho ani neměli všimnout. Ale jak jsem napsal, některá auta mají ochranu. I když to půjde nastavit, tak se to nemusí projevit, nebo to po dalším startu bude zpět na původní hodnotě. Tam to chce větší zásah a už to nemusí být tak snadné utajit před autorizovaným servisem. Je dobré také myslet na důsledky. Když to bude něco zásadnějšího a nebudeš na to mít patřičné papíry, tak se na tebe také pojišťovna může vykašlat. ESP je nutné pro to, aby auto získalo homologaci.
18. 11. 2013 08:30
Re: No jelikož
Takový auto už přeci dávno značky mít bude. Přeci to nebudeš dělat ještě v autosaloně. V autorizovaným servisu (kam s tím autem vlastně ani vůbec nemusíš jezdit) takový záležitosti nebudou řešit. Tohle prostě nikdo nemá šanci zjistit. A i kdyby si měl nedej bože havárii, tak tohle nikdo nezkoumá. Policie se podívá jestli nemáš sjetý gumy a na žádnou expertizu ti auto nebude posílat. Pojišťovna vyplácí peníze na základě protokolu od policie ta už vůbec nic neřeší.
14. 11. 2013 13:27
Re: No jelikož
Tak jestliže tam je tlačítko pak je to v pořádku. Pohon kol ať si to klidně elektronicky řídí, ale musí to umožnit jet zatáčku bokem ;-)

S tím odpojením senzorů je hloupý, že právě přijdeš i o to ABS ;-\
14. 11. 2013 14:23
Re: No jelikož
ABS je pro jízdu bokem stejně k ničemu. Bohužel to využívá údaje ze snímačů ABS pro řízení čtyřkolky....
14. 11. 2013 15:27
Re: No jelikož
To je jistě k ničemu, ale přeci jen dost to napomáhá ovládání auta při prudkým brzdění. Pokud se těmi samými čidly řídí rozdělení přenosu síly v rámci 4x4 tak je to v pytli. To se vyřadit nedá.
14. 11. 2013 15:58
Re: No jelikož
"Civilní" ABS tě bude stejně spíš brzdit. Jízdu bokem ze všech Audi nejlépe zvládá R8. Audi nestaví auta na driftování, ať máš ESP zapnuté, nebo vypnuté. Chtít to po S3 je trochu naivní. Nejde to moc ani RS5 a to pro to má mnohem lepší předpoklady.
14. 11. 2013 16:08
Re: No jelikož
Naivní to není ani trochu. U Audi jen těžší jelikož motor je před přední nápravou a tím pádem je silně nedotáčivá. Na povrchu jako je na videu, sněhu je to ale hračka.
Avatar - nardoxx
14. 11. 2013 19:22
Re: No jelikož
Nie všetky audiny maju motor pred prednou napravou, len a1,a3,q3 a tt, ostatne maju motor na prednej naprave to su a4,a5,a6,a7,a8,q5,q7 a r8
14. 11. 2013 19:30
Re: No jelikož
Na přední nápravě nemají motory jiné auta v koncernu už vůbec ne Audi snad "krom" A8. A když se bavíme o jízdě dveřma na před tak určitě ne oQ3, Q5 a Q7. Co se týče té R8 nechtěl by ses ještě zamyslet?
Avatar - nardoxx
14. 11. 2013 19:43
Re: No jelikož
Sorry r8 samozrejme ze nie :-) ... ale tie ostatne maju motor na prednej naprave a ja som nikde nepisal ze sa s nimi da jazdit dverami napred ;-)
14. 11. 2013 19:45
Re: No jelikož
Teď jde o to, co si představuješ pod "jet bokem". Mně šlo o power slide. A uvažoval jsem asfalt, tedy normální silnici, kde Audi nejčastěji potkáš. Motory nemají před nápravou, ale nad nápravou (mám na mysli auta s podélně uloženým motorem; s výjimkou R8). Mají být nedotáčivé. Věří, že jsou tak bezpečnější (méně zrádné). A nedělá to jedna jediná věc. V posledních modelech to ale dost vylepšili (přitom uložení motorů se o moc nezlepšilo). Někdo by řekl, že RS4 B7 dokonce jezdí lépe než B8.
15. 11. 2013 08:26
Re: No jelikož
Já vím, že nestaví auta na driftování, ale když vidím jak hezky auto vede Stig, tak mi přijde divný, že S3 nezavlaje záď ani trochu. Není podstatný, že bylo "jako" rychlejší, ale jestli to bylo za cenu toho, že mu v každý zatáčce rachtalo ESP, tak je to houby zážitek z jízdy. Jde o radost z jízdy ne ani tak o rychlost.
15. 11. 2013 20:59
Re: No jelikož
Jim ale nešlo o nějaký zážitek z jízdy. Pokud skutečně jeli na čas, tak jim šlo o čas. A co chtějí na kameru, si diktuje režisér. Musíš si to zkusit sám. Nemá smysl tu o tom do nekonečna psát. Jel jsem A3 s Haldexem na šotolině a bavil jsem se. Auto pěkně tancovalo, bylo hravé, jen brzdy nebyly ve svém živlu (ABS sypké materiály nemusí). Co já vím, jestli bude bavit i tebe. S3 jsem jel jen na asfaltu, takže nevím, jestli se nějak liší.
18. 11. 2013 08:36
Re: No jelikož
Jim možná ne, ale zákazníkovi takovýho auta o zážitek z jízdy jde. Já s Haldexem jel akorát v Oktávce 4x4 kde jde vypnout ESP. Na sněhu jsem se s tím krásně bavil. Dalo se s tím jet zatáčku dveřma napřed prostě paráda. Pak jsem jel v Yetim, který je novější a nemá už vypínatelný ESP. Rozdíl v radosti z jízdy 100%. Míněno na sněhu. Na asfaltu je to samozřejmě jedno.
13. 11. 2013 19:58
Hezké...
...moc hezké. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PTS
13. 11. 2013 20:08
Nepřišlo vám též divné
... že ta S3 byla po erzetě nějak moc čistá? >:D Tak či tak je to krásná reklama a vidět babičku jet oblakem prachu je nádherná podívaná :yes:
Rozbalit vlákno
1
14. 11. 2013 14:24
Re: Nepřišlo vám též divné
S3 je tak rychla ze se na ni ani spina nedrzi >:-[]
13. 11. 2013 21:16
...
To Sport quattro je tak neuvěřitelně nádherný auto...
"Muset" vybírat mezi tímhle a o deset let mladší Integrálou, asi by mě ranila mrtvice. >:D
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2013 10:22
Re: ...
To já bych zase radši tu Integrálu.
14. 11. 2013 00:25
Jasně že 30 let staré auto muselo prohrát
Copak by Horch mohl byť jen připustit že ani po třech desetiletích náskoku díky technice nedokáže postavit auto které by překonalo jejich mistrovské dílo SportQuattro
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2013 09:18
Re: Jasně že 30 let staré auto muselo prohrát
Je to jen o tom, co automobilka postavit chce a co si postavit dovolí. Quattro bylo ve své době vrcholem produkce Audi. Dnes máš vrchol R8 V10.
14. 11. 2013 12:21
Re: Jasně že 30 let staré auto muselo prohrát
Spíš se snaží vylepšit image S3. Se Sport Quattrem nemá nic společného a ani to není vrchol nabídky Audi. Naopak, je to samý spodek nabídky rychlejších Audi. Vždyť to auto ani nevyrábí quattro GmbH.
Avatar - Vaeden
14. 11. 2013 08:23
..
Za pět let ta S3 bude pouze nějaký auto od Audiny, ale SportQuatro zůstane legendou!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
14. 11. 2013 11:02
Reklama typicky německá
>:D Ovšem rád bych tento duel viděl na "ostro" a za volantem starýho Waltra :yes: Nedrží Quattro stále rekord Pikes Peak???????? Když jsem před dávnými časy byl svezen v Quattru, tak zážitek na zbytek života!! Jedinný a poslední Audi co mělo něco nadpozemskýho ...
Rozbalit vlákno
5
14. 11. 2013 12:56
Re: Reklama typicky německá
A co první generace S a RS modelů?
RS2 a Ur-S4/S6 byly také úžasné. V RS2 jsem samozřejmě nejel, S6 s pětiválem mě ale dost bavilo. Jízda sice připomíná plavbu výletním parníkem, ale v přímce je to s lehce upraveným motorem nehorázná raketa.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 12:58
Re: Reklama typicky německá
rekord pikes peak už nedrží asi 100 let :-)
Avatar - BruceWayne
14. 11. 2013 14:50
Re: Reklama typicky německá
A že již něco pamatuješ >:D
Avatar - white label
14. 11. 2013 16:03
Re: Reklama typicky německá
Zaokrouhlování ti moc nejde... >:-[] ;-)
14. 11. 2013 13:31
Re: Reklama typicky německá
No tak já myslím, že Stig je dostatečná řidičská kapacita. Quattro už dávno rekord nedrží. Oni navíc už ty výsledky nejdou porovnávat, když postupem času vyasfaltovali trať až nahoru.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 11. 2013 12:24
Pěkné, ale...
...mohlo to být i lepší. Prostě to tak nějak uplynulo, aniž by to zanechalo jakýkoliv dojem hlubší než 1 minutu... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - BruceWayne
14. 11. 2013 14:54
Re: Pěkné, ale...
Jasně že Stig je či byl jeden z mála z nej, ale ke Quattru patří Walter :yes: A Pikes je tedy už jen dělaný pro "formule a spidery"