Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic 2014: Vylepšeno nejen řízení

Honda odhalila kompletní přehled změn v rámci technického faceliftu hatchbacku Civic. Je jich více, než byste možná čekali.
Zpět na článek
14. 11. 2013 16:56
15. 11. 2013 13:23
Avatar - dal
14. 11. 2013 16:56
Nevidí, neslyší
Achillova pata Civicu je tam kde dříve Honda vynikala a to motory. Diesel má špičkový ale benzíny jsou hlavně v porovnání s TSi tragédie a ten poslední hřebík jsou extrémně dlouhé kvalty.
A ještě taková drobnost, doufám že se jim konečně podařilo kulturně zakrýt otvor startovacího tlačítka u verzí kde jsou standartní klíče.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Choochoo
14. 11. 2013 17:53
Re: Nevidí, neslyší
Pamatuji jak u 8 gen. se rikalo, ze by mohla mit delsi 6 a dnes kdyz to tak je tak se na to nadava. Oproti turbu to dole netahne, to je jasne. Kdo chce jet si podradi, to plati i o turbu. Spotrebu ma stejnou a spolehlivost vyssi. 1,8 byla v dobe uvedeni spicka, dnes patri stale k tomu lepsimu. Motor pod 100kW nema smysl.
14. 11. 2013 18:56
Re: Nevidí, neslyší
Neříkalo se to o té šestce kvůli hluku? Spotřeba a hluk jsou snad jediné dva důvody, proč chtít delší převod. Na motorech jako 1,8 TFSI mám právě rád, že je nemusím poslouchat, když chci jet trochu svižněji.
Avatar - Choochoo
14. 11. 2013 19:16
Re: Nevidí, neslyší
Tak 9 generace je mnohem lepe odhlucnena, na me az moc, takze dle meho slo hlavne o to ze by spotreba byla nizsi. Neni duvod mit na 6kvalt vysoke otacky, tudiz vysoky vykon, kdyz na plynulou jizdu staci par kW. Osobne bych u 8g klidne 6kvalt za 9 vymenil, pac proc neusetrit pul litru.
15. 11. 2013 00:23
Re: Nevidí, neslyší
Opravdu má 9G delší kvalty než 8G? Já vím, že se to všude tvrdí, ale když jsem se díval na technické údaje, tak u 8G i 9G uvádí Honda naprosto stejné zpřevodování (sice jsem našel u 9G dvě možnosti stálého převodu, ale častěji nacházím hodnotu shodnou s 8G a navíc ve všech recenzích 8G i 9G čtu, že při 130 km/h točí cca 3400-3500 otáček). Což mi nepřijde jako extra dlouhý převod.
Avatar - Choochoo
15. 11. 2013 08:39
Re: Nevidí, neslyší
Nikde jsem se o to neuajimal, nezkoumal jsem, ale o chloupek mozna budou, nevim. Klidne tech 100 otacek nevim. Dle meho to take nemuze byt extra znatelne. Auto je mnohem lepe odhlucnene, takze se muze zdat ze nejede. to same plati o nizkovykonnych turbomotorech, ktere tahnou dole a zda se, ze to jede vyrazne lepe, pritom skutecnost je jina. Osobne vyriantu 9G hodnotim jako lepsi variantu, pac radit si muzu co chci(oproti konkurenci spickovy chod). Zprevodovany Nm nejsou take zadna vyhra, coz mi potvrdilo 250Nm a 77kW a uzke pasmo vyuzitelnych otacek. Bezpecne predjizdeni na 3kvalt.
15. 11. 2013 09:37
Re: Nevidí, neslyší
77 kW a 250 Nm? Co to bylo za motor? Pořád platí, že člověk jede na výkon (na klice).
Avatar - King
15. 11. 2013 11:44
Re: Nevidí, neslyší
Přesně tak, u Civicu se zpřevodování bůhvíproč liší v závislosti na stupni výbavy. A jak říkáš, rozdíl ve zpřevodování je zanedbatelný, funguje tu obrácený placebo efekt - motory v Civicu byly vždycky dost hlučné a když je najednou v kabině extrémní ticho a to nejen na Hondu, ale kompaktní třídu obecně, tak to co - no nejede. ;-)

Je přece jasné, že motor s výkonem přes 140 koní je na kompakt líná **a. >:D
14. 11. 2013 18:21
Re: Nevidí, neslyší
Osobně chci u motoru na prvním místě spolehlivost. V čemž hondí motory daleko utekly veškeré konkurenci. V dalších parametrech není takový rozdíl oproti problémovým TSI, abych nešel opět ke spolehlivé Hondě.
Avatar - Choochoo
14. 11. 2013 19:19
Re: Nevidí, neslyší
Tak neni duvod jezdit nespolehlivym autem, kdyz je v nem prevodovka ktera udela co clovek potrebuje. V rodine 4 Hondy a je hrich je prodat dale. Ted se zaciname divat po 5. Jestli Civica nebo pockat na noveho Jezzika, ktery se 100 konovou 1,3 ma zrat v kombi. cyklu 3,5l benzinu. Panove kdo z vas to ma >:D
Jinak je jasne ze Honda ceka s uvedenim novych motoru na Euro6, jak v benzinech tak vykonejsim dieslu.
15. 11. 2013 08:40
Re: Nevidí, neslyší
No hlavně že těm povídačkám o spolehlivosti věříte... Mám kolegu, kterému u civiku dvoulitru dieslu odešel filtr pevných částic asi ve 110 tis. km. V Hondě mu řekli, že to není vyjímečné a pár případů už měli. Cena tuším asi 60 tisíc... >:D Tak jestli to je ta super kvalita, tak je potom zlaté TDí, které se sere až po 200 tisících km...

Stejně tak TSi bez problémů vydrží nájezdy 150-200 tisíc ve služebním režimu než se mění za nová, takže bych netrvrdil, že by to byli nějáké výrazně problémové motory. Pravda je, že rozvody u části motoru ze začátku zlobili, ale jinak žádné větší problémy jsem nezaznamenal a to už jsou ty motory na trhu celkem dlouho.
Avatar - Choochoo
15. 11. 2013 08:49
Re: Nevidí, neslyší
Obhajovat stare TSI nema smysl, nic nespolehlivejsiho nsad v posledni 10letech nikdo nevyrabel. To ze je Honda spolehlivejsi nez koncern je bez debat.
[odkaz]
Osobne si nedokazu predstavit ze bych koupil 10 nespolehlivesji koncernove auto, ktere mi nenabidne nic vic. Akorat nervy s nejakymi zrovna vyucenymi mrvici v servisu.

Ano mozna stare TDI neco vydrzelo, ale nove je horsi nez Hondacke. Kdo kupuje Hondu neresi kterej motor od ktereho roku stoji za ho..., kterej dostal osizene upravy atd. To slycham od kupcu koncernu casto. Honda DPF prodava za to za to lidi kupuji. Me prodejce rikal, ze se sezene za 30tis jako treba v Rakousku a o problemech nepadlo zadne slovo, teda az na problemy jinych vyrobcu.
15. 11. 2013 09:01
Re: Nevidí, neslyší
Ty seš fakt mimo. Nové hondy stojej za prd jak kvalitou provedení, tak i motory. Když vezmu kolik taky jezdí koncernových aut s koncernovými motory, tak kdyby byla pravda to co tady furt nesmyslně píšeš, tak bych na každém kroku potkával odtahovku s fábiemi, oktáfkami atd. atd. Nic takového se neděje a to jezdím cca. 50-60 tisíc za rok, takže denně na silnicích strávím pár hodin. Navíc dokonce s vozem s motorem TSí... >:D Osobně už bych si herku s nějákým atmosefickým motorem nekoupil. TSí funguje líp, jezdí velmi příjemně, tiché, spolehlivé i úsporné... >:D Se starším civikem 1,8-103 kW jsem toho taky najezdil dost a byl to křáp. Krom různého drnčení a vrzání to mělo "elektromotor" bez jakékoliv gradace výkonu, podvozek nic moc, neměl rád moc zatáčky a sunul se ven. Řízení takové divné. V nulové pozici jakoby drželo a když chtěl člověk korigiovat směr na dálnic, tak ho musel stále trochu přemáhat... Prostě ideální vůz... >:-[]
15. 11. 2013 11:04
Re: Nevidí, neslyší
Tak všichni víme, že Civic 8G se zrovna nějak extrémně nepovedl a není to právě nejlepší auto. Zas bych podle toho ale nehodnotil celou značku. Je dobře známo, že evropské modely Hondy (např. Civic) mají kvalitu zpracování slabší než ty, které byly vyrobeny v Japonsku (např. Accord).
Avatar - Blue Sun
15. 11. 2013 09:26
Re: Nevidí, neslyší
Aha, filtr pevných částic versus závady na motoru... kurnik, to jsou mi zvláštnosti v dnešním světě.
Filtr nejčastěji odchází blbostí uživatele, který ho nenechá vypálit.
15. 11. 2013 11:00
Re: Nevidí, neslyší
Já mám zase kolegu, kterému při 28 tisících prdnul řetěz na TSI :-) DPF u naft je z hlediska spolehlivosti a nákladů prostě zlo nezávisle na značce, zejména pokud někdo neví, co to vyžaduje, aby to vydrželo. Ceny filtrů byly u Hondy skutečně nechutně předražené, to naprosto souhlasím, od letošního roku ale spadly na cenu obvyklou i u konkurence.

Pokud se ale bavíme o benzinových motorech, které žádné DPF (zatím) nemají, tak tam Honda skutečně ve spolehlivosti výrazně vede a ono ani ty naftové motory neměly nějak výrazné problémy (z počátku výroby 2,2 nafty snad jen praskající svody).
14. 11. 2013 23:22
Re: Nevidí, neslyší
Už si jel v Hondě s benzínovým motorem?
15. 11. 2013 03:31
Ten design, ten design...
Snaha Hondy přijít u 9. g tak brzy se zdokonalením podvozku je jistě vítaná, ale na Škodovku nemá - u Rapidu překopali tlumiče a řízení už po roce! >:D O šílence, kteří si to auto pořídili hned v prvním roce výroby ještě s "kostitřasovým" podvozkem se tak asi pokouší infakrt. Trpí a při dalším prodeji bude cena ojetých Rapidů z prvního roku výroby někde v suterénu....
Jízdě si modifikovaný Civic asi citelně pomůže, ale co je to platné, když benzinové motory jsou šíleně udušené současnými emisními normami a vnější i vnitřní design je pro 80 % potenciálních evropských zákazníků zcela nestravitelný?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
15. 11. 2013 08:54
Re: Ten design, ten design...
Co je uduseneho na zrychleni 0-100 za 9s? ;-)
Avatar - Blue Sun
15. 11. 2013 09:27
Re: Ten design, ten design...
Určitě všechno, když tam není turbo. Kdo nemá turbo, je mrtvej...
15. 11. 2013 09:40
Re: Ten design, ten design...
Já měl točivé honďácké atmosféry moc rád, ale to byly motory plnící Euro 2, které doslova letěly do otáček a při ubrání plynu z nich zase rychle padaly. A taky ty auta neměly tak nesmyslně dlouhé převody kvůli tabulkovým emisím. Za těchto podmínek fungují turbomotory bohužel opravdu lépe...
P.S. Jo a tehdy taky Civic býval opravdu pohledné auto! ;-)
15. 11. 2013 13:23
1.6 81kw
Zvažuji pořídit toto: [odkaz]
Doufám že s ní budu moci jezdit i na hory :-)
Rozbalit vlákno
1