Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
8 Fotogalerie

Honda Civic 2014: Vylepšeno nejen řízení

Honda odhalila kompletní přehled změn v rámci technického faceliftu hatchbacku Civic. Je jich více, než byste možná čekali.

Honda jde v případě evropského modelu Civic tak trošku ode zdi ke zdi. Kdysi sportovně střižený kompakt se před lety stačil změnit téměř v MPV, aby se následně transformoval do podoby kosmické lodi, která byla následně vystřídána bionickým fluidním designem, inspirovaným přírodou. Nejnovější devátou generaci by ale nepoznali majitelé ufo-osmičky" ani při jízdě. Současný model přišel s radikálně lepšími jízdními vlastnostmi, komfortem i kvalitou jízdy a vyšvihl se na špičku třídy. Japoncům to ale není dost a po dvou letech přichází první, technicky zaměřený facelift.

Nejdůležitější inovací projde asi nejkritizovanější oblast Civicu - řízení. To je sice přesné, ostré a nepřeposilované, nicméně poněkud "mrtvé". A právě s absencí zpětné vazby se má vypořádat nově zkalibrovaný posilovač, přičemž na CR-V už Honda stačila předvést, že i "elektrika" může mít příjemnou zpětnou vazbu, takže to není úplně beznadějné. Tím to ale nekončí. Nové naladění dostaly přední i zadní tlumiče, přičemž se změnilo i uložení těch posledně jmenovaných tak, aby bylo docíleno lepší ovladatelnosti auta.

Vizuální rozdíly jsou z kategorie "neviditelných". Patří sem zatmavené zadní skupinové svítilny, nový lem registrační značky, lišta na víku zavazadlového prostoru a nově tvarovaný difuzor zadního nárazníku, jenž je nově vyveden v černé barvě. Černý je nyní i splitter předního nárazníku a tmavší odstín dostaly lemy blatníků a přední maska. Změny završuje nový design 17" kol.

A konečně je připravena široká škála bezpečnostních asistenčních prvků. Jedná se o upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, systém pro eliminaci mrtvého úhlu, upozornění na hrozící kolizi, automatické přepínání dálkových světel, sledování vozidel blížících se z boku a systém pro aktivní brzdění v městském provozu.