Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic 2014: Vylepšeno nejen řízení

Michal Fokt
Diskuze (23)
Honda odhalila kompletní přehled změn v rámci technického faceliftu hatchbacku Civic. Je jich více, než byste možná čekali.

Honda jde v případě evropského modelu Civic tak trošku ode zdi ke zdi. Kdysi sportovně střižený kompakt se před lety stačil změnit téměř v MPV, aby se následně transformoval do podoby kosmické lodi, která byla následně vystřídána bionickým fluidním designem, inspirovaným přírodou. Nejnovější devátou generaci by ale nepoznali majitelé ufo-osmičky" ani při jízdě. Současný model přišel s radikálně lepšími jízdními vlastnostmi, komfortem i kvalitou jízdy a vyšvihl se na špičku třídy. Japoncům to ale není dost a po dvou letech přichází první, technicky zaměřený facelift.

Nejdůležitější inovací projde asi nejkritizovanější oblast Civicu - řízení. To je sice přesné, ostré a nepřeposilované, nicméně poněkud "mrtvé". A právě s absencí zpětné vazby se má vypořádat nově zkalibrovaný posilovač, přičemž na CR-V už Honda stačila předvést, že i "elektrika" může mít příjemnou zpětnou vazbu, takže to není úplně beznadějné. Tím to ale nekončí. Nové naladění dostaly přední i zadní tlumiče, přičemž se změnilo i uložení těch posledně jmenovaných tak, aby bylo docíleno lepší ovladatelnosti auta.

Vizuální rozdíly jsou z kategorie "neviditelných". Patří sem zatmavené zadní skupinové svítilny, nový lem registrační značky, lišta na víku zavazadlového prostoru a nově tvarovaný difuzor zadního nárazníku, jenž je nově vyveden v černé barvě. Černý je nyní i splitter předního nárazníku a tmavší odstín dostaly lemy blatníků a přední maska. Změny završuje nový design 17" kol.

A konečně je připravena široká škála bezpečnostních asistenčních prvků. Jedná se o upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, systém pro eliminaci mrtvého úhlu, upozornění na hrozící kolizi, automatické přepínání dálkových světel, sledování vozidel blížících se z boku a systém pro aktivní brzdění v městském provozu.

Michal Fokt
Diskuze (23)
21. 11. 2013 12:05
Re: 1.6 81kw
Dobrá recenze ;-)
15. 11. 2013 13:23
1.6 81kw
Zvažuji pořídit toto: [odkaz]
Doufám že s ní budu moci jezdit i na hory :-)
Avatar - King
15. 11. 2013 11:44
Re: Nevidí, neslyší
Přesně tak, u Civicu se zpřevodování bůhvíproč liší v závislosti na stupni výbavy. A jak říkáš, rozdíl ve zpřevodování je zanedbatelný, funguje tu obrácený placebo efekt - motory v Civicu byly vždycky dost hlučné a když je najednou v kabině extrémní ticho a to nejen na Hondu, ale kompaktní třídu obecně, tak to co - no nejede. ;-)

Je přece jasné, že motor s výkonem přes 140 koní je na kompakt líná **a. >:D
15. 11. 2013 11:04
Re: Nevidí, neslyší
Tak všichni víme, že Civic 8G se zrovna nějak extrémně nepovedl a není to právě nejlepší auto. Zas bych podle toho ale nehodnotil celou značku. Je dobře známo, že evropské modely Hondy (např. Civic) mají kvalitu zpracování slabší než ty, které byly vyrobeny v Japonsku (např. Accord).
15. 11. 2013 11:00
Re: Nevidí, neslyší
Já mám zase kolegu, kterému při 28 tisících prdnul řetěz na TSI :-) DPF u naft je z hlediska spolehlivosti a nákladů prostě zlo nezávisle na značce, zejména pokud někdo neví, co to vyžaduje, aby to vydrželo. Ceny filtrů byly u Hondy skutečně nechutně předražené, to naprosto souhlasím, od letošního roku ale spadly na cenu obvyklou i u konkurence.

Pokud se ale bavíme o benzinových motorech, které žádné DPF (zatím) nemají, tak tam Honda skutečně ve spolehlivosti výrazně vede a ono ani ty naftové motory neměly nějak výrazné problémy (z počátku výroby 2,2 nafty snad jen praskající svody).