Novinky

Zpět na článek

Audi A8 L W12 exclusive concept: Pro hrstku vyvolených

21 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len neviem prist na chut tym vyklopnym displejom , v com je vyhoda vie niekto? je nejaky markantny a zasadny rozdiel medzi vyklopnym displejom ktory posobi nevkusne a medzi tymto? [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] , ja by som ziadnu vyklopnu vec ktoru pouzivam denno denne v aute nechcel, asi by to bolo prve co by odislo

kedysi boli tiez moderne vyklopne mobilne telefony ako vidime vyrobcov tento gyc rychlo presiel, uvidime dokedy bude v autach strasit vyklopna obrazovka, dlhy zivot tomu nedavam, ti najlepsi z najlepsich ako vidime v odkazoch vyssie jednoducho vyklopne displeje nemaju a vedia preco
Avatar - poterienko
poterienko
Výrobce tento kýč přešel proto, že přišel iPhone a najednou mají všichni dotykovky.
Markantní rozdíl u výklopný/stálý nebude, ale je to efektní, když zapneš zapalování, stejně jako vyjížděcí výškovky soundsystému, nebo létající ručičky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
alebo vysuvna soska na chladici >😁

mna by len zaujimalo ked o ten vyklopny displej nahodou clovek rukou omylom zavadi a odj.ebe ho asi to nebude lacna oprava
_MT_
Víš vůbec, jak je daleko? Neumím si představit, jak bych do něj omylem strčil.
esenbe
třeba kámoš si jí při jednom úkonu ve volvu ukopl >😁
_MT_
>😁 To jsem tam původně chtěl napsat uštěpačnou poznámku, že se rovnou může ptát, co kdyby ji ukopl. Jo, všechno je možné. "Miláčku, od čeho máš čmouhy na stropě?" >😒]
_MT_
Nebo otáčecí výdechy ventilace (Jaguar, pokud ti to uniklo). >😒]
cjoctavian
vysuvny display je vyssie - teda je blizsie v zornom poli vodica 😉
Avatar - poterienko
poterienko
Zrovna u A8 o moc výše není viz. A8 vs. A4 - [odkaz] [odkaz]
_MT_
Největší výhoda je, že ho můžeš schovat. Což se zdá, že lidé dělají. Jsou hlasy, aby Audi rozšířilo možnosti ovládání bez hlavního displaye. Dnes ho kdejaká akce automaticky vysune. Také jezdím s displayem schovaným. Palubní desce to dává tradičnější kontury.

Další výhoda je, že máš větší svobodu v umístění. Nevyžaduje kapličku, můžeš ho dát snadno výš, dál.

Pokud jde o telefony, dnes je bohužel měřítkem velikost displaye a počet aplikací. Měl jsem rád malé, pěkné, elegantní telefony. Bohužel jsem v menšině. Z nějaké bizarního důvodu totiž chci telefon používat hlavně k telefonování.
Avatar - Ham.
Ham.
Přesně, jezdím hodně ale navigaci nepoužiji ani v 10% případů a po zbylou dobu je obrazovka uklizená v palubce a neruší. Auto má být primárně auto a ne televize.
_MT_
I když potřebuješ navigaci. Na mapu se většinou ani nechceš dívat a instrukce ti zobrazí mezi přístroji, popřípadě na HUD.
Dizajn by bol fajn v roku 1998. Chyba mu styl, elegancia i vizualna pritazlivost.

Nema to ziadnu charizmu ani vizualny impakt - zaklad pre reprezentovanie majitela.

Chyba tomu aj "understated presence" - nenapadna pritomnost, ktoru ale citite.

Skratka... obycajne Audi. Nic viac.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas v tomto smere ak hodnotime dizajn je to uz archaicky voz, zvonku to vyzera ako nejaka novinka na autosalon v moskve pre rok 1998 , co spravis, toto je proste audi - bez napadu, bez emocii , bez kuska usmevu a kuska charizmy , auto je technicky spickove to nepopieram, mozno najlepsie ale co z toho ked to vyzera ako 15 rocna rakva

mne sa ovela viac paci XJ alebo quattroporte a aj lexus je dokonca uz dizajnom daleko pred audi
Avatar - rimow11
rimow11
a čo si čakal od AUDI? 😄
Avatar - jozephko
jozephko
Keď si predstavím len náklady na vývoj poťahov u dodávateľa, tak aby sa zaplatilo tých 50 sád sedačiek, príplatok bude musieť byť poriadne mastný. Bol by som prekvapený, keby to menej ako milión Kč,t.j. 40.000 € (stále rátam kurz koruny v optimistickom kurze 25 Kč/€ >😁 )
Avatar - peter_ko
peter_ko
Ty pracuješ vo vývoji poťahov ??? Čo je na tom podľa teba také drahé? Moja predstava je že dizajnéri dali na papier zopár návrhov, priložili k tomu vzorky materiálov a poslali to na posúdenie na vyššie poschodia... nič viac. A neboj sa, autá tejto kategórie prinášajú výrobcom také marže o akých sa iným môže iba snívať.
Avatar - jozephko
jozephko
Sestra pracovala v EYBLi Slovakia (šili poťahy pre VW, Audi, BMW), a tak o vývoji poťahov na sedadlá (a v koži zvlášť) čosi viem. Ty si to predstavuješ jak Hurvínek válku. Ale na taký Renault RX4 v koži to trvalo rok a pol, kým to bolo ok.
Asi si nikdy nič nevyvíjal. Inak by si nemal také detinské predstavy. Jedna vec je, ako si dizajnér myslí, že to bude vyzerať, a úplne iná vec je, ako to bude vyzerať v skutočnosti. Vybrať vhodné nite, vhodnú kožu, vyrobiť rôzne plastové prelisy ukryté vo vnútri sedačiek, urobiť vhodný strih, zistiť, kde sa má čosi ubrať, inde pridať, zladiť to s vyhrievaním sedačiek, doladiť švy na bokoch tak, aby bočné airbagy správne fungovali (teda aby neboli ani príliš tuhé - airbag by sa nenafúkol, ani príliš slabé - aby sa to nepáralo). Plus v tej A8-ke budú asi aj masážne sedadlá. Celé sa to musí dlhodobo otestovať, aby sa nestalo, že po 10.000 km sa sedačky začnú párať (ako u tej zmieňovanej RX4-ky). No a samozrejme sa musí myslieť na to najpodstatnejšie - na vzhľad a pohodlie.
Pri návrhu poťahov sedačiek do auta treba myslieť na množstvo iných vecí, ktoré bežného zákazníka ani nenapadnú.
Avatar - peter_ko
peter_ko
OK to je pekné čo píšeš, ale tu sa bavíme o niečom čo už bolo vyvinuté pred rokmi a funguje. Alebo doteraz dávali do A8 drevené stoličky? To čo popisuješ už bolo dávno urobené a zaplatené. V tomto prípade ide čisto len o to čo som opísal vyššie, niekto navrhol "špeci" dizajn a podľa toho návrhu to ušili a basta...
_MT_
Není to tak jednoduché. Základem je, jak se materiál liší. Fakt je, že s touhle kůží (předpokládám, že je to stejná specifikace) už mají zkušenost (dokonce na tom samém autě/ sedačkách). Takže by to mělo být bezproblémové.
Adam Novák
BRAVWO :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: