Testy
Hodně slušné auto za hodně slušné peníze. Přesto bych asi upřednostnil Kaškaj.
Jen ta spotřeba - 8,5 ve 130ti? Mazda to umí výrazně za míň (ač uznávám že cena CX-5 je krutě přestřelaná a z jiného vesmíru).
Na druhou stranu - kdysi, v rámci testu mého vozu byla zde na ACZ uvedena spotřeba o více než litr vyšší, než jak reálně jezdím já (podotýkám - ustálená spotřeba v reálných 130ti, dálnice, úsek tam a zpět - není těžké si to ověřit).
Mohu se tedy autora testu zeptat kolik měl vůz najeto? A mohu se zeptat nějakého majitele ASX za kolik na dálnici reálně jezdí?
Jen ta spotřeba - 8,5 ve 130ti? Mazda to umí výrazně za míň (ač uznávám že cena CX-5 je krutě přestřelaná a z jiného vesmíru).
Na druhou stranu - kdysi, v rámci testu mého vozu byla zde na ACZ uvedena spotřeba o více než litr vyšší, než jak reálně jezdím já (podotýkám - ustálená spotřeba v reálných 130ti, dálnice, úsek tam a zpět - není těžké si to ověřit).
Mohu se tedy autora testu zeptat kolik měl vůz najeto? A mohu se zeptat nějakého majitele ASX za kolik na dálnici reálně jezdí?
Známý jezdí za sedmičku, na pohodu. A nájezd máš přece v galerii :-!
Já se neptám na průměrnou, já se ptám na spotřebu na dálnici při jízdě na limitu.
A nájezd - ono zde na ACZ se velmi často používají jiné fotky než testovaného vozu. Ale pokud to má najeto 2293 km, je ten údaj o spotřebě skutečně směrodatný :-!
A nájezd - ono zde na ACZ se velmi často používají jiné fotky než testovaného vozu. Ale pokud to má najeto 2293 km, je ten údaj o spotřebě skutečně směrodatný :-!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
k čemu je benzínová dvoukolka? :no:
Mnohem lepší volba je [odkaz]
Adame Nováku, naprosto vážně musím konstatovat, že jsi nemocný.
Běž si na píseček plácat bábovičky. Neb tam mentálně (a troufám si tipnout že i fyzicky - takhle se člověk vlastnící občanský průkaz dlouhodobě prostě projevovat nemůže) patříš.
Ps.: A když už klikáš na ten palec dolů u mého příspěvku (na což máš samozřejmě plné právo), alespoň vynech u svého příspěvku palec nahoru, šmudlo.
Běž si na píseček plácat bábovičky. Neb tam mentálně (a troufám si tipnout že i fyzicky - takhle se člověk vlastnící občanský průkaz dlouhodobě prostě projevovat nemůže) patříš.
Ps.: A když už klikáš na ten palec dolů u mého příspěvku (na což máš samozřejmě plné právo), alespoň vynech u svého příspěvku palec nahoru, šmudlo.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je špatné hodnocení, Adame. Protože je jednostranné. Tohle ASXko je samozřejmě horší, než Yeti 2.0TDI 4x4 a opačně ASXko s dieselem ve verzi 4x4 je lepší, než dvoukolkové Yeti s benzínovou jednadvojkou. 😉
Zbývá porovnávat vybavení, užitnou hodnotu, prostornost, spolehlivost, možnost variability, trochu subjektivní design, servis, cenu, jakou jedno dostaneš při prodeji a pochopitelně kupní cenu.
Pokud bych měl vybírat srovnatelné modely (pochopitelně diesel, 4x4), víc se mi líbí Yeti (design, možnost mnohem větší individualizace vybavení, lepší dostupnost servisu) než ASX a to v poměru řekněme 60:40, pokud bych měl takové auto ale kupovat (což nebudu, jsou pro mne oba ty vozy malé), asi bych dal spíš přednost ASXku, protože bych se nemusel tak bát, že jednoho dne najdu ráno před domem prázdné místo...
Jinak nedostatky mají v mých očích ty vozy zhruba srovnatelné... :-!
PS: srovnatelný naopak není Kvaškaj s motorem z rendlíku :no: :no: :no:
Zbývá porovnávat vybavení, užitnou hodnotu, prostornost, spolehlivost, možnost variability, trochu subjektivní design, servis, cenu, jakou jedno dostaneš při prodeji a pochopitelně kupní cenu.
Pokud bych měl vybírat srovnatelné modely (pochopitelně diesel, 4x4), víc se mi líbí Yeti (design, možnost mnohem větší individualizace vybavení, lepší dostupnost servisu) než ASX a to v poměru řekněme 60:40, pokud bych měl takové auto ale kupovat (což nebudu, jsou pro mne oba ty vozy malé), asi bych dal spíš přednost ASXku, protože bych se nemusel tak bát, že jednoho dne najdu ráno před domem prázdné místo...
Jinak nedostatky mají v mých očích ty vozy zhruba srovnatelné... :-!
PS: srovnatelný naopak není Kvaškaj s motorem z rendlíku :no: :no: :no:
Majitelé celkem dost kritizují kvalitu laku. Čerpám z fóra klubu majitelů, kterým jsem se chtěl také stát, ale po pročtení právě toho fóra jsem se jím nestal a ASX vyřadil z možných kandidátů na příští auto.
Hustý úlet. Za 7l věřim. Za 5,5l? Blábol!
ASXo mám dva roky a šel jsem do něj protože nabízelo to, co jsem od auta očekával. Vesměs jezdím po městě, takže benzínový motor byl jasná volba. Samozřejmě se mě to auto líbí a ostatní pro mě důležité aspekty splňuje. Tzn. místo v kufru pro kočár, pohodlné nastupování a instalování dětí do sedaček, spolehlivý prověřený motor s dobrou spotřebou. Diskuzi výše nechápu. MPV nabízí trochu něco jiného, než co potřebuji a Yety se mě nelíbí vzhledově. Taky jsem nehodlal být pokusným králíkem jejich turbomotoru. Ať si každý koupí co chce, každý má jiné priority. :yes:
my ked sme zvazovali sportbacka samozrejme omrkli sme aj ASX ( aspon vizualne ) lenze stalo uz o nejakych 3000 eur viac takze samozrejme nebolo realne ale motor mame ten isty - 1,6tku benzin a musim povedat ze taha slusne, jasne nie je to turbo a ani to nie je sportiak ale na rodinne ucely idealna kombinacia, je fakt ze lancer nie je nejake tiche auto ale predpokladam ze novsie ASX-ko na tom bude lepsie s odhlucnenim, kazdopadne ja som len rad ak zvuk motora pocujem a pri vytacani okolo 3500 a vyssie kde to ozije je to doslova symfonia, krasny zvuk, na rozdiel od feldy alebo fabie auto nejde roztrhnut ale otacky si uziva a ten zvuk je proste uzasny, vyborny motor, kto zvazuje klasicku atmosferu a chce nejake male SUV do mesta tak je to skvela kombinacia, nam to zerie okolo 6,2L priemer plus minus 3 desatiny hore dole podla situacie. Inak myslim ze dokonca benzinove ASXko ma vacsiu svetlu vysku ako dieslove, je tam rozdiel tusim aj nejake 2cm , takze kto chce radsej vyssi podvozok na kdejake jamy a obrubniky ale nepotrebuje stvorkolku a nesetri decilitre tak pre toho je benzin jasnou volbou v tomto aute, navyse je diesel tak drahy ze vlastne v AXku nema vobec ziadny zmysel. Ja osobne mozem ASX v tejto kombinacii s 1,6tkou len opdorucit, tato kombinacia je uplne idealna aj vykonovo, mam s tymto motorom uz 2 rocnu skusenost a v lepsej klasickej 1,6tke som hadam este nesiel aj ked samzorejme su lepsie dnes uz na trhu 1,6tky, zvlast nove od toyoty alebo GDi budu urcite vyborne ale rozhodne tato kombinacia s ASX je idealna a predpokladam ze aj najpredavanejsia
k tomu ASXku len tolko: zreje ako vino, bude to urcite skvele auticko, ideal v tejto kategorii z hladiska rozmerov aj vykonov :yes:
A to ti to píši coby majitel klasického kombíku, který se velmi zodpovědně rozhodoval právě mezi kombi a středním SUV či MPV. Ano, vyšší auto má i své zápory - viz. spotřeba ve 130. Jen, na rozdíl od někoho, dohlédnu dál než na špičku vlastního nosu. Nic ve zlém. 😉
Bavím se o rodině, samozřejmě. Cílová skupina tohoto vozu (v této kombinaci) je rozhodně jiná. A jelikož to žádný stylový krasavec není, pak tedy jedině pracant. No s pohonem předních kol opravdu jen průměrný...
To, že jsi ty (nebo tvá manželka) zvolil MPV jako rodinné auto, se mi zdá naprosto v pořádku.. ovšem nemůžeš ASX odstřelit s tím, že MPV je objektivně lepší.. někdo opravdu ty výhody SUV v rodinném autě postaví nad tvé MPV a bude bude to naprosto stejně relevantní názor jako je ten tvůj. A to i v případě, že se bavíme striktně o rodinném využití.
Připomíná mi to kamaráda, co si koupil Porsche Cayenne a od té doby se s ním nedá bavit o autech, protože nehledě na cokoli je jednoznačný vítěz ve všem Kajen >😁
Reagoval jsem na původní myšlenku, ze které vyplývalo, že se je to vhodné rodinné auto. Já se ptám - stojí mi zvýšené náklady na palivo za tu potřebu zvýšeného posezení? Třeba Civic má také zvýšené posezení a kufr stejně velký... A proč jako rodinné auto zvolit SUV s 2WD, které mi oproti MPV nenabízí nic navíc? Jak říkám, buď jde o image nebo potřebu ukázat, že mám éS Ú Vé (že s ním nevyjedu víc než třeba se Sanderem - koho to zajímá)... Ale chápu automobilky, proč to nevyrábět, když se to prodává, že jo.
No já stále čekám na jakýkoliv objektivní důvod SUV 2WD jako rodinného auta. Může jím být skvělá cenová nabídka, to pak chápu, ta může ovlivnit i ty předpokládané vyšší nároky na provoz díky vyšší spotřebě.
Neobhajuji MPV, ani nejsem jejich velkým příznivcem, ale každopádně dávají větší smysl než SUV 2WD, kterážto v této kategorii navíc působí dost "sterilně", skoro všechny jsou "stejný" a celkově dost nudný a nenápaditý... Čekám tedy nějaký argument pro rodinné auto, palce dolů a pseudořeči typu "ty sis koupil, tak..." jsou trapné...
Pochop, že přesvědčit někoho jako jsi ty o výhodách SUV ani neni cílem této diskuze, jelikož ty se přesvědčit nechat nechceš.. objektivní důvody totiž smetáš ze stolu a racionální diskuzi nechceš vidět.
Uvědom si, že spoustě lidí ty výše uvedené důvody ke koupi místo MPV prostě stačí - každý má jiná kritéria.
Takže se vracím k tomu nadhledu.. nemáš ho a nechápeš, že ty a tvá kritéria posuzování nejosou alfa omega. Nauč se chápat že různí lidé mají různé priority a tvuj pohled na věc se né vždy shoduje s pohledem ostatních, kterým se může z výše uvedených důvodů zdát koupě SUV jako lepší volba.
Tvrdit, že karoserie SUV nemá ŽÁDNÉ výhody, je přinejmenším úsměvné a je z tebe cítit jistá zaujatost.
Nasyp si konečně už prosím popel na hlavu a odejdi do klečet do kouta, nebo do svého MPV >😁
Chápu, že to může být vyhovující podle různých kritérií třeba pro lidi s handicapem nebo zdravotními problémy, ale to rozhodně není primární pro rodinné auto.
Ty sis asi koupil SUV 2WD, že?
1.) SUV nabízí oproti stejně dlouhým vozům klasických karoserií rozhodně více místa. To, že v případě MPV je toho prostoru a praktičnosti na stejném půdorysu ještě více je věc jiná.
2.) SUV s předním pohonem mě osobně smysl dává. Jako póza mi to v žádném případě nepřijde. Mimochodem - pokud bychom šli do důsledků, celou kategorii SUV lze z tohoto pohledu považovat za jednu velkou pózu - neb terénní vozy to, vzhledem ke své konstrukci, rozhodně nejsou.