ceny v USA jsou udavane bez dane, potom automobilky nemuzou zvysovat ceny podle problemu dolaru. Kdyz das kurz eura/dolar 1:1 tak rozdil uz neni, navic automobliky do usa davaju starou techniku, napr, passat nebo camry tam maji na zadni naprave jeste bubnove bzrdy ....
MSRP je bez dane!? 8-s Prever si to...
Neviem kto dnes počíta kurzom 1:1 to si asi robíš strandu!
Prémia a vyššie, robí autá v rovnakej kvalite - iba sú upravné miestnym zakonným podmienkam.
V USA udávají cenu bez daně i u potravin (v kamenném obchodě). Takže ano, MSRP je bez daní a poplatků. MSRP je jedna pro celé USA, daně a poplatky se liší (a je jich opravdu hodně, někde jsou doslova stovky daní). Má to pak výhodu například v reklamě (prodejci mají další důvody, mimo jiné pak cena vypadá nižší, takže se do toho nikdo nehrne). Nic nebrání, pokud vím, udávání cen s daní. Jen se to moc nedělá. Další faktor je, že většina prodejů v USA je ze skladu (i když zrovna u Porsche si nejsem jistý, jak na tom jsou).
I u prémiových značek jsou rozdíly mezi US a EU verzí. Nemám dost najezděné na US verzích, abych mohl říct jak moc a jak je to rozšířené. Ale nějaké rozdíly jsem už viděl (navíc spousta toho může být schovaná a auta jen tak z plezíru rozebírat nebudu). A se zákonnými podmínkami to nemělo nic společného.
To MSRP je len povinna virtualna cena. V USA na nete kupis produkty este hlboko, hlboko pod tuto vyrobcom odporucanu cenu. A to aj vrate dani.
U nas maju tiez dealeri vozidiel akesi "generalne" cenniky. Realita vsak byva v prospech zakaznika. ;-)
Zvlastny politekonomicky postreh. Co ma cena bez dane s cenami automobiliek?
Automobilky modeluju svoje marze vo svoj obraz a hlavne na zaklade konkurencnych cien, pripadne kolko este znesu zakaznici.
P.S. MSRP znamena "Manufacturer's suggested retail price"
Vysvetlivky na strankach porsche usa:
ABOUT YOUR MANUFACTURER’S SUGGESTED RETAIL PRICE (MSRP) The MSRP reflects the base MSRP and destination charge for the Porsche model selected. The MSRP excludes taxes, license, title, and optional regionally required equipment. Actual dealer price may vary. Please contact your Porsche dealer for more information about prices and availability of specific models and optional equipment. https://my.porsche.com/usa/accessories…
Toyota Camry 2013 - zadní brzdy kotoučové 11 palcové, s hydraulickým posilovačem. V základu. Zdroj: na www.toyota.com/ content/ebrochure/2013/camry_ebrochure. pdf (bez tech dvou mezer, jinak mi to neslo vlozit)
Volkswagen Passat 2013 - zadní brzdy kotoučové 10,7 palcové. Zdroj: [odkaz]
Do USA se žádná stará technika nedodává. Naopak do USA se nedodávají evropské základní motorizace a převodovky. Základní ceny v USA obsahují narozdíl ood EU slušný motor a všechno v automatu a elektrice.
Myslel jsem na jettu ta ma definitivne bubnove brzdy aspon ta z roku 2011 z kterou jsem v usa jezdil. V roce 2008 jsem tam mel pujcenou camry a ta mela jen jeden airbag, bez primeho vstrikovani, esp, bubnove brzdy po technicke strance podstatne horsi jak oktavka.
Napr. Nissan varoval v evrope pred dovozem americkeho 350, ktery neni staveny na rychlou jizdu po nemeckych dalnicich.
U Usa Passatu není možné do vozu objednat některé moderní bezpečnostní systémy. Jde například o kontrolu bdělosti řidiče, automatická světla, aktivní tempomat nebo systém proti střetu s jiným vozem v rychlostech do 30 km/h.
I tak ale nový Volkswagen Passat patří na vrchol současné nabídky Svědčí o tom i vítězství v anketě o americké auto roku časopisu Motor Trend. Evropan zvyklý na vyšší kvalitu by možná ohrnul nos nad některými levnějšími detaily. Jakmile by si prohlédl ceník, možná by zauvažoval nad tím, zda by je přece jen kvůli výhodnější nabídce nedokázal oželet.
Najdu ti u většiny modelů milion mnohem zásadnějších prvků výbavy, které naopak postrádají v základu evropské verze těchto aut. Například i tebou zmiňovaný Passat je v EU prostě menší auto se slabším motorem. Co se týká kvality, tak značky jako Lexus a Infiniti mají mnohem větší úspěch právě v USA a ne v EU právě proto, že Američanům na kvalitě naopak záleží. Šmejdy jako Peugeot, Fiat, Alfa atd se kvůli vysoké poruchovosti z US trhu dávno musely stáhnout. Pro Evropany ale stačí.... >:D Co se týká mobilních bezpečnostních systémů, tak Airbagy byly poprvé v USA. A EU teprve nyní zavádí systém automatického volání pohotovosti v případě havárie. Tady to mají auta už odnepaměti.....a mohl bych pokračovat ještě milion řádků....ale odborník, který si plete Jettu s Passatem mi za to nestojí.
Btw to varování před šedým dovozem 350Z je naprosto pochopitelné. Co jiného jako měl Nissan říct? Je to stejné jako když majitelé předražených butiků z centra Prahy tvrdí, že veškerý Ralph Lauren prodáváný na internetu je padělek >:D
Passat v EU je menší auto, to ano, ale ve všem ostatním má nad US verzí navrch.
- širší nabídka motorů, vrcholná verze s vyšším výkonem
- možnost 4x4, v US jen předohrab
- řada prvků vybavení není v US vůbec nabízena, třeba bi-xenonové světla nebo jejich automatická regulace dálkových světel, jízdní asistenty (lane, side etc.), el. ruční brzda, adaptivní podvozek a hromada dalšího až po blbinky jako černě čalouněný strop, sportovní podvozek a další.
Jediné o co Evropané přicházejí proti US verzi je totálně zastaralý motor 2.5l s pětikvaltem. Ten by totiž byl v EU zcela neprodejný (nikoliv jen kvůli normám, ale hlavně pro nezájem zákazníků).
Mám Camry 2007 a má kotoučové brzdy . Možná jsi měl půjčenýho něco staršího, nebo to byl Yaris. A narozdíl od EU tam mají klima v základu, DRL tam mají od 80- tých let a kontrolu bdělosti nemají v EU všechna auta. Měl jsem v US Audi 5000S a tam se po každých 2 hodinách souvislé jízdy na displeji rozsvítil hrnek s kávou a nabádal k zastávce - jo to byl bezpečnostní systém :-) .
No, u Porsche si docela věří...ceny ve srovnání s Audi Q5 cca 20% plus...nevím, nevím. Každopádně si dělají prostor pro cenovku základního dieselu. Já jsem tohle auto vypustil z hledáčku a nejen kvůli ceně. Napadá mne paralela...co kdyby Evoque stál se srovnatelným motorem víc než RRS? Koupil by ho někdo?
Re: Finalne odhalenie predsa len prinieslo prekvapko
Zmizely? Překvapení? Od pohledu je vidět, že je to maskování ve tvaru světel Cayenne. Žes to byl ty, kdo jako jediný nepoznal, že jde o maskování? A v diskuzi prohlašoval něco o velkých světlech. >:D Tohle bylo očekáváno: [odkaz] To je prosím rok staré (článek vydaný 13.11.2012).
Re: Finalne odhalenie predsa len prinieslo prekvapko
Takychto zarucenych skic, renderingov, povinnych design etud, garantovanych finalnych verzii a tutovkovych spy photo bolo uz nete hafo.
Len Skoda ich vyprdla tolko, ze aj sudruhovia "odbornici" boli z toho akysi zmateni. ;-)
S tými cenami áut v USA to je tak, bohužiaľ - na druhej strane, kto za to môže? Napr. v Alberte v Canade, kde su tie ceny aut porovnateľné ako v U.S., je daň 5% - a to je potom trochu rozdiel, keď tu je daň 20% :no:
No som sklamany. Je to trosku facka potencialnym kupcom Macanu. Nech sa na mna Porsche nehneva, ale predavat mensie auto aj priestorom aj razvorom za vacsiu cenu je drzost.
Stracaju moje sympatie. :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:no::no::no::no::no:
Macan S by měl dosáhnout lepší dynamiky než Cayenne S při základní ceně o 20 tisíc € nižší. U Turba je to už téměř 45 tisíc € a dynamika by měla být velmi podobná. Otázka je samozřejmě výbava a kvalita zpracování.
Vypadá to, že Macan zaměřují jako sportovnější SUV oproti Cayenne, ne nutně jako menší a levnější. Macan má PDK, hnanou zadní nápravu, přední připojuje, vzadu by měl mít aktivní diferenciál, pokud si dobře pamatuji. Je to vyloženě silniční auto. Koncepčně je to velmi blízké 991 (hlavně motor je na špatném místě, ale jinak).