Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan je dražší než větší Cayenne

Michal Fokt
Diskuze (35)
V USA mají zajímavý paradox. Nové SUV Porsche Macan je tam dražší než velký Cayenne se srovnatelnou motorizací. Je to chyba nebo záměr?

Po dlouhém hraní si na zamaskované-nezamaskované SUV už konečně přestalo být Porsche Macan tajemstvím a finální odhalení žádné překvapení nepřineslo. Vypadá jako Porsche, výkonné je jako Porsche a jezdit bude určitě také tak, aby se na něj kdysi výhradně sportovní značka nemusela stydět. Současně se podle očekávání stalo tím nejlacinějším autem, které si s prestižním znakem na kapotě můžete koupit.

V Německu budou Macan S stát 57.930 eur včetně daně, což znamená, že oproti Cayennu ušetříte v případě současného základu něco přes 1400 euro, tedy 38 tisíc korun. Není to sice asi tak velký rozdíl, jak se čekalo, ale základní cena nižší je. Připadá vám to logické? Nejspíš ano. Jenže Američané po zveřejnění tamních cen Macanu nevěří vlastním očím.

V USA Macan S začíná na 49.900 dolarech, což je o 300 dolarů více, než základní Cayenne! Ten je sice o 30 kW slabší, ale stále tu mluvíme o atmosférickém šestiválci o objemu 3,6 l. Reálný rozdíl mezi cenou v USA a Evropě tedy není příliš velký, ale z psychologického hlediska to Macanu určitě neprospívá.

Výstřelek základní verze, říkáte si? Tak to jste na omylu, to bylo jen něco lehkého na zahřátí. Pokud Američan zatouží po nejostřejším Macanu Turbo se 400 koňmi ze šestiválce 3,6 l biturbo, zaplatí dokonce o 5500 dolarů více (110 tisíc korun), než v případě Cayenne S s motorem V8 4,8 l o stejném výkonu! A co na to Evropa? Tipovali jste... špatně.

Macan Turbo začíná v Německu na 79.826 euro, zatímco výkonově shodný, byť méně dynamický Cayenne S, pořídíte už za 76.613 euro, tedy o 3213 euro, tedy o téměř 90 tisíc korun laciněji. Jinak řečeno na entry-level Porsche zapomeňte, z Macanu se vyklubalo exkluzivní zboží pro pár opravdových srdcařů, kteří dají přednost sice dynamičtějšímu, ale stále jen šestiválci v menším autě před plnohodnotným SUV s motorem V8. Ale možná Porsche spoléhá na to, že si toho nikdo nevšimne...

Automobilka si svojí cenovou strategií pochopitelně dělá místo pro skutečný základní model s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem, to však neznamená, že s jeho příchodem tohle cenové porovnání rázem začne dávat smysl.

Michal Fokt
Diskuze (35)
24. 11. 2013 14:27
Re: Macan
Macan S by měl dosáhnout lepší dynamiky než Cayenne S při základní ceně o 20 tisíc € nižší. U Turba je to už téměř 45 tisíc € a dynamika by měla být velmi podobná. Otázka je samozřejmě výbava a kvalita zpracování.

Vypadá to, že Macan zaměřují jako sportovnější SUV oproti Cayenne, ne nutně jako menší a levnější. Macan má PDK, hnanou zadní nápravu, přední připojuje, vzadu by měl mít aktivní diferenciál, pokud si dobře pamatuji. Je to vyloženě silniční auto. Koncepčně je to velmi blízké 991 (hlavně motor je na špatném místě, ale jinak).
24. 11. 2013 09:32
Re: V US
To MSRP je len povinna virtualna cena. V USA na nete kupis produkty este hlboko, hlboko pod tuto vyrobcom odporucanu cenu. A to aj vrate dani.
U nas maju tiez dealeri vozidiel akesi "generalne" cenniky. Realita vsak byva v prospech zakaznika. ;-)
24. 11. 2013 09:01
Re: Finalne odhalenie predsa len prinieslo prekvapko
Takychto zarucenych skic, renderingov, povinnych design etud, garantovanych finalnych verzii a tutovkovych spy photo bolo uz nete hafo.
Len Skoda ich vyprdla tolko, ze aj sudruhovia "odbornici" boli z toho akysi zmateni. ;-)
24. 11. 2013 02:17
Re: Samueli, lžeš si do kapsy
Mám Camry 2007 a má kotoučové brzdy . Možná jsi měl půjčenýho něco staršího, nebo to byl Yaris. A narozdíl od EU tam mají klima v základu, DRL tam mají od 80- tých let a kontrolu bdělosti nemají v EU všechna auta. Měl jsem v US Audi 5000S a tam se po každých 2 hodinách souvislé jízdy na displeji rozsvítil hrnek s kávou a nabádal k zastávce - jo to byl bezpečnostní systém :-) .
Avatar - Ham.
23. 11. 2013 21:58
Re: Samueli, lžeš si do kapsy
Passat v EU je menší auto, to ano, ale ve všem ostatním má nad US verzí navrch.

- širší nabídka motorů, vrcholná verze s vyšším výkonem
- možnost 4x4, v US jen předohrab
- řada prvků vybavení není v US vůbec nabízena, třeba bi-xenonové světla nebo jejich automatická regulace dálkových světel, jízdní asistenty (lane, side etc.), el. ruční brzda, adaptivní podvozek a hromada dalšího až po blbinky jako černě čalouněný strop, sportovní podvozek a další.

Jediné o co Evropané přicházejí proti US verzi je totálně zastaralý motor 2.5l s pětikvaltem. Ten by totiž byl v EU zcela neprodejný (nikoliv jen kvůli normám, ale hlavně pro nezájem zákazníků).