Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plug-in hybrid Volvo Buses snižuje spotřebu paliva o 81 %

Na jaře letošního roku byl zahájen program testování trojice plug-in hybridní autobusů v linkovém provozu a nyní Volvo Buses odhaluje první výsledky.
Zpět na článek
24. 11. 2013 08:54
24. 11. 2013 09:21
Avatar - RWD
24. 11. 2013 08:54
video k dobíjení
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2013 09:19
Jeden z mála plug-in hybridů, který dává smysl
... otázkou je, jaká bude dlouhodobá efektivita, protože kapacita baterií se jistě bude snižovat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
24. 11. 2013 09:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2013 09:49
Proč ne plynový hybrid?
To ještě žádnou chytrou hlavu nenapadla náhrada nafty za zemní plyn i u hybridních autobusů? Plynové i hybridní už se dělají zvlášť, ale nepřipadá mi, že by spojení těchto dvou technologií by bylo nějak extra komplikované. A úspory resp. ekologický přínos by byly ještě mnohem větší než při použití nafty.
Vždyť Kia myslím dělá nějaký LPG hybrid.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
24. 11. 2013 14:28
Re: Proč ne plynový hybrid?
To je jednoduché, v případě snížení spotřeby na takovouto nízkou míru se stává CNG nezajímavým, přečti si článek, který jsem si stáhnul z www.periskop.cz:
Vedoucí pracovníci RTD tvrdí, že čistá motorové nafta, která bude pohánět 52 nových autobusů, má významně nižší emise než současně používané autobusy. (Karl Gehring, The Denver Post)
Vozidla na stlačený zemní plyn mají mnoho vysoce se veřejnosti vystavujících přívrženců včetně ekologických skupin, prvního rychlého meziměstského autobusového tranzitního systému a guvernéra státu Colorado Johna Hickenloopera.
Nicméně oblastní dopravní okrsek má určité pochybnosti o tom, že stlačený zemní plyn – neboli CNG – je pro jeho autobusový park tou nejlepší volbou.
Minulý týden se ředitelství RTD rozhodlo nahradit 52 svých stárnoucích kloubových autobusů, autobusy, které místo CNG pohání čistá motorová nafta.
RTD také zamítlo nasazení elektrických autobusů s konstatováním, že v současné sobě je preferovaným zdrojem paliva motorová nafta, a to hlavně protože je levnější než všechny alternativní energetické zdroje — a to přesto, že Colorado je jedním z 22 států které se v roce 2011 zavázaly, že do svého parku přidají více vozidla na CNG.
24. 11. 2013 22:56
Předražený trolejbus
Když bude dobíjet z pantografů, tak to už je vlastně skoro klasický trolejbus. Bohužel trolejbus zbytečně přetížený naftovým motorem a stovkami kilo baterek. Proč sakra nikdo narovinu neřekne, že ve městech by se měly autobysy nahradit trolejbusy? Všude začínám pozorovat pravý opak - pod trolejovým vedením jezdí extrémně kouřící kloubové karosy. Btw. měly by se přestat vykládat pohádky o ekologické MHD, když autobus ve městě sežere na 100 km nějakých 60 litrů nafty, možná i víc. Hlavně když v něm sedí 3 lidi tak se to fakt vyplatí...
Rozbalit vlákno
0