Ford Focus ST je se svými 250 koňmi králem kompaktních kombíků. Škoda Octavia RS mu ale nic nedaruje. Tentokrát jsme měřili centimetry a litry, ale i setiny sekund na závodním okruhu.
to je co za ford? Ka? Fiesta? To je uz tvoj problem ze si nevies zarobit na poriadne auto. Inak ten grand za menom si vyhod a daj si pred meno uber, to sa ti lepsie bude hodit, vzhladom na tie nezmysly, co tu trepes.
No evidentne tu mas problem s chapanim pisaneho slova ty. Aky ford to nevies predat este raz sa pytam? Mozes kludne aj ukazat inzerat kde ho mas vyveseny avy to nebolo len tvoje tliachanie ale aj niecim podlozene. Ty svazak >:D
Fordy nikdo nechce?:) Podívej se na statistiky prodeje ojetých automobilů společně s VW a Škodovkou je Ford dlouhodobě u vrcholu... :-) Možná to bude tím, že ten tvuj Ford má nějaký problém, proto ho nikdo nechce, je bouraný? >:D Jinak, jestli máš Focuse jak sem pochopil, tak s tim buď neumíš jezdit, nebo máš díru v nádrži. HTP reálně jezdí za 6-7 litrů ( a nesnaž se mi tvrdit, že za míň, měl sem ho) a tobě Ford žere o 5litrů víc?! Takže ten Focus je V6?:D ( takovej neznám) Nebo 2.0i ? Ani ten snad neměl tak vysokou spotřebu :-) No jen se pochlub co je to za auto a hlavně jak je starý, nebo sis to jen vymyslel? :D...
Opravdu z tebe čím dál častěji padají strašné hlášky a názory >:D
Ještě k tvé poznámce "jenom internetoví kovbojové to vychvalují a skutek utek. "
Já Forda mam, má ho i dost zdejších uživatelů, takže si je i lidi kupují a ne jen "bychaři" z diskuzí o nich básní :-) můžeš si přečíst recenze, když nevěříš >:D
jo taky sem si to vsimnul, cim to muze bejt, s HTP se kterou jsem nikdy nejel mam spotrebu o 18-20 litru mensi nez s Fordem, to je fakt divny, jak to ze ten Raptor tak desne oproti te HTP zere. asi to bude tim ze je to Ford 8-s
Už to tvoje MY doma máme.... kdo má? Máma nebo Táta? >:D
Podle mě musíš trpět nějakou formou sebepoškozování a trýznění vlastní osoby protože upřednostnit dýchavičného astmatika HTP před normální motorizací to není noumální Uďo. Ale každému motorizaci podle jeho schopností takže všechno dobrý pane klobouku. ;-)
Test je defakto o vrcholných verzích daných aut a ty děláš závěry podle zkušeností s HTP a nějakým obyč Fordem o kterém se nám zdráháš říct něco podrobnějšího (výrobce Bburago nebo Maisto?). >:D
mnohi sa tu smiali ze ceed GT ma zrychlenie z 0 na 100 za 7,7s ze je to slabe a pritom ford o 22kw silnejsi ako octavia ma fakticky zhodny cas ako octavia , urobili snad chlapci od fordu niekde chybu? Nie neurobili podobne ako ani korejci, vsetko je to dnes o hmotnosti ale aj objeme motora, ceed GT je o 75 kil tazsi ako leon 1,8TSI a rovnako aj focus je o 90kil tazsi ako octavia preto su slabsia octavia aj leon porovnatelne s focusom aj ceedom vzajomne medzi sebou, nizsia hmonost tiez prispieva k tomu ze je slabsie auto v zrychleni vyrovnanym superom silnejsiemu autu, tu to vidime tiez, slabsia octavia v pruznosti doslova drvi o 22kw silnejsieho forda - nepochybne k tomuto skvelemu vysledku octavie prispieva aj nizsia hmotnost ako ma ford. Dik inak za odkaz, pridam aj ja jeden podobny suboj: [odkaz]
Ty máš vždy takové teorie. Objem ovlivňuje točivý moment. A ten se u přeplňovaných motorů nahání čím? No uhodl jsi to, přeplňováním. Můžeš tak mít horší odezvu, ale při sprintu necháš kompresor vytvořit potřebný tlak, než odpálíš. Jak těžké to je, záleží na konkrétním autě. U automatu to za tebe udělá LC (pokud v autě je).
Octavia by měla být těžší než Focus. Pro Focus jsem našel provozní 1.386 kg. Pro Octavii 1.425, ale zdá se, že je to údaj pro liftback a ne kombi ( [odkaz] ) - leda by pro obě karoserie byla stejná. A udávané zrychlení má horší. Rozdíl je, že Octavia ho v testu dosáhla, Focus ne. Což může být čistě otázka kusu mezi sedačkou a volantem. Nemluvě o tom, že tyhle konkrétní kusy nejspíš nevážily tolik, kolik je uvedeno v katalogu. Můžeš si klidně spočítat, jak velký rozdíl je 50 kg u 1400 kg auta zrychlujícího na stovku za 6,8 vteřiny.
Sorry teď jsem si přečetl o tobě a tvém autě na mojeauto.cz a omlouvám se. Člověk který za pět let najede čtyřicet tisíc kilometrů opravdu nic neví ani o tom svém ne tak ještě o jiných. Já měl Fordu jedenáct a to co ty tu máš jako nájezd za pět let to je u mne roční minimum a proto vím že tu píšeš o fordech akorát blbosti, a protěžuješ Škodu. O.K. je to tvoje volba, ale pak ze sebe nedělej troubu.
Jo a kolik lidí kteří si koupí rychlejší kombík kterékoliv značka vyznává tento druh jízdy? Když osobně potkám kterékoliv "nabroušené" rodinné auto tak mi ujede pouze na dálnici ;-\ Kupují si to převážně lidé kteří chtějí vystoupit z řady a "umí jezdit" jen na dálnici tedy ROVINĚ, ne ti kteří chtějí jezdit "Finský" styl.
To uz je druha vec. Ja nevravim ze je octavka zla, ale nikdy nebude mat na golfa R ci focus st. Proste to nema v genoch a zabavu s nim nezazijes. A to autk je presne ako pises, na rychle dialnicne presuny. Len nechapem preco tam dali iba 50litrovu nadrz ked focus tam ma uz 62litrov. Ak sa smiem spytat coas za auto ze ti ujdu iba na dialnici ako pises?
Proc by ne? To, ze v zatacce sedi a neutrhne se pri kazdem trochu rychlejsim prujezdu je klad. V minulych generacich ji tahal zadek ven, takze se pretacela a lidi to kritizovali, ze pry golf ma vyvazenejsi a jistejsi vlastnosti. Nerikam, ze je soucasana verze dokonala, ale po jizdni strance na tom spatne nebude a zabavu si s ni urcite uzijes. Golf r bude mit vyhodu v podobe pripojitelne zadni napravy, ale jak si stoji octavka ve srovnani s focusem st ukazuje tento test.
Mám "BESTIÁLNÍ" sto koňovou 1,6 která na dálnici jed "jen" (tachometrových) 180. Ale na vlásenkové okrsce stačí na 99% řidičů kteří jsou na dálnici "první" ;-\
No a pak naraziš na "borce", kterej má prázdno v hlavě a o té jízdě zas tak nepřemýšlí. Ten udělá na okresce 99% řidičů. To, že je to ruská ruleta mu nedochází.
Co je prosím tě ruská ruleta? Jet na dálnici 200 a více kde je povolených 130 nebo na okrsce 90? Neříkám že někoho předjíždím hlava nehlava jen to že tihle frajeři to umí jenom na dálnici jinak máj naděláno v kalhotech a jedou na dělící čáře.
Přečti si, co psal _MT_ o rozhledu. Někdy je i těch 90 pekelně rychle a i "horších", než dálničních 200. No a ruská ruleta už je to, jestli za tou zatáčkou, nebo v ní "něco" bude, nebo ne. "Borec" na okresce může být široko daleko nejrychlejší, ale zdaleka ne proto, že je extra řidič.
Tak hledat kdekoliv v provozu limity auta je nesmysl. Jde spíš o to že "závodníci" z dálnice na 90 jedou 70. Najdou se samozřejmě i takoví co nepostřehnou že už na dálnici nejsou. Takové potkávám na trase do Tábora.
Jo, občas se takový najde. A nezbyde mu nic jiného, než jet za mnou, protože prostě nepředjede (takoví "borci" to nebývají). Stejně tak je někdy vidět nadšení z toho, že v obcích dodržuji 50.
Záleží, kde člověk jezdí. Jsou okresky, kde je vidět několik zatáček dopředu. Tam, kde trávím hodně času, jsou silnice úzké, často lemované hustým křovím, které zastřihují maximálně dvakrát do roka. Kolikrát zasahuje až do silnice, takže jezdíš středem a ke krajnici jen při míjení. To samé tráva. I v zatáčkách, kde bys normálně viděl, ti překáží tráva, kterou od začátku roku nikdo neposekal. Má dobrý metr a půl a vidíš kulové. Nebo to bývají skály a srázy. A nepotkáš jen auta a zemědělskou techniku, ale i kamiony. Všechno jezdící středem silnice. Dá se tam jezdit rychle, ale pojedeš na slepo. A všude jsou metr, možná metr a půl od krajnice stromy (pokud nejsi v kopcích, kde jsou skály). Celkem hustě. Je hodně znát, když posekají trávu a upraví keře.
Až na maličkost, že v tomto katalogu jsou teoretické vypočtené hodnoty z programu ProfessCars™ simulation, které vycházejí z údajů výrobce o hmotnosti, průběhu výkonu motoru/momentu a zpřevodování jednotlivých stupňů převodovky. S reálným měřením na dráze nemají tyto hodnoty nic společného.
A tu ma Golf GTI dokonca az 7.6 na 100ku [odkaz] a focus za 7.2, opat inou redakciou.
Hotove meranie si pindikov, uplne nicnehovoriace.
Kazdy nech si sam zmeria, ako urobi 0-100, lebo toto porovnavanie cez testy nema ziadny vyznam a nevypoveda o nicom.
automotor a sport je este horsi pripad...na poslednom autosalone v Frankfurte (tusim) v stanku VW si v prezentacnych materialoch VW dostal v igelitka zabaleny casopis auto-motor und sport...to vsetko vysvetluje...
Dobře, uznávám, AutoBild je závodní časopis Škodovky, AMuS je také závodní časopis Škodovky, tak si dejme AutoZeitung. Víc významnějších auto médií než tyto tři v Německu už není. Že by také závodní časopis Škodovky? >:D že ta Škodovka je ale všemocná >:-[]
[odkaz]
Jasně, to, že O3 byla lepší ve zrychlení, v handlingu, ve slalomu, v brzdách, v prostoru pro posádku a dalších kapitolách jsi taktně opomenul.
A po čele si poťukej sám sobě, možná ti to v té duté hlavě docvakne, já nikde neříkám, že je O3 lepší nebo horší auto, dal jsem pouze odkaz na test. Jestli máš nějaké jiné srovnání s 3er tak sem s ním.
Neopomenul, lebo potom by som nemohol opomenut dalsie lepsie veci v BMW, ale tie rozdiely su tam bodovo minimalne; preto som pisal len najvyraznejsie rozdiely.
Tie tvoje odkazy na testy su zname, preco to tu davas. Netvar sa so svojou dutou hlavou, ze ti ide o nahodne preukazanie kvalit, ked pravidelne davas testy, kde je protezovany ucastnik vitazny.
Ozaj, o unikatnosti toho periodika hovori aj tento test 16ks SUV [odkaz]
1. VW, 2. Audi, 3.Skoda.... to je tiez na tukanie po hlave. Alebo si myslis, ze Yeti je lepsi ako X1 alebo Freelander? >:D
Jasně minimální, třeba variabilita kufru je v 3er ohodnocena o 10 bodů lépe.
Když jsi tak chytrý, tak dej jiné srovnávací testy kde je OIII RS kombi hodnocená jako propadák.
Nevím, proč sem taháš zrovna Yetiho, ve většině srovnávaček se umísťuje velmi slušně, dokonce jsou testy, kde dopadl daleko lépe než třetí.
>:-[] www.auto-motor-und-sport.de/vergleichs…
Zjavne si nepochopil, na co tym linkom narazam. Nevadi.
Ked je tebe 10b viac ako 16b, tak je to dalej zbytocne rozoberat.
Ostatne sa cudujem, preco to ostatni vyrobcovia este nezabalili, ked vsade v hyperobjektivnych testoch je najlepsi iba Das Auto koncern.... uz to mali davno vzdat >:D
Vzhledem k tomu, že si každá automobilka může udat hodnoty, jaké chce, tak je to opravdu objektivní. Musel by ses spoléhat jen na homologační údaje. Ty sice také udává automobilka, ale je tam alespoň nějaká norma, kterou by při měření měli dodržet.
Každý motor je konstruován tak, aby i ten nejhorší kousek splnil minimálně výkon udávaný výrobcem. V praxi to znamená, že některé motory mají na měření vyšší výkon. Nemůžeš říct, že koncern udává výkon menší. Tohle platí celoplošně pro všechny motory všech výrobců. Jeden je nad výkonem, druhý pod...
Navíc dole ti Ham dal výsledky měření jednotlivých kusů aut.
V praxi ale můžeš vzít řeba jinou Toyotu GT86, která na válcích ukáže víc Kw, než tato měřená.. Je zde také nutno brát v potaz odchylku měřícího přístroje, když se podíváš na odchylky od papírového výkonu, pohybuje se více méně v mezích statistické chyby ( předpokládáme testování na 95% hladině významnosti). Navíc se motor zajetím také zlepší. Rozuměj, že třeba po 50-100 tisících km může vykazovat vyšší výkon, než na začátku...... Je to stroj a žádný stroj neni uplně totožný a záleží jak se k němu chováš.....
Mne tiez nie, ale vieme, ako dokaze Skoda carovat s palubnym pocitacom. Ich servisny zasah kalibracie PP na Octavii, na poziadanie od vodica, je uz legendarny a ich palivomer vo Fabii je zabavnejsi ako chybajuci infotainment system. Prvych 150km sa neodlepi od Full. Praznu nadrz hlasi uz 200km pred vypraznenim nadrze, ale rucicka sa nijako vyrazne nehybe. Zrazu sa z nicoho nic prepadne o vyrazny kus a je problem, hlasi 0km, pritom este mozete ist dobrych 40 km.
Zvlastne, ze presne ten isty jav poznam z Fabie 16V, rucicka sa neodlepila dokonca po 250km; uz vyzeralo, ze je pokazena,ale potom zacala padat normalnym tempom.
Hlasit zacala uz pri dojazde okolo 100km, podla intenzity slapania na plyn.
Tvoja Fabka je vynimocna, vsetko funguje inak ako ostatnym.
Ano najprv sme mali firemnu 1.4 16V, teraz 1.2TSI. U tej starsej to bolo este horsie, u novej to trochu upravili, ale stale nedosahuje kvalit svetovej spicky - by som povedal ;-)
Ked je Ford lepsi, co vyplyva z testu, tak sa vymysli kategoria, v ktorej ma byt skodovka lepsia.
Ale pri vsetkej ucte, ak niekto napise ze ma Skodovka lepsi fine-tuning ako Ford, tak musi byt velmi zufaly.
"Conclusion
Both combos are good-time devices: The mix of practical use and plenty of temperament attracts many Papi from the sofa behind the wheel. It can win on the track comparing the Skoda clear with plenty of space, strong and frugal engine and top lap times. The Ford, however, it lacks polish/fine-tuning."
Záleží, co si představuješ pod Feinschliff. Pro mne je to o způsobu, jakým dělá, co dělá. Konsensus myslím je, že je Octavia učesanější, sterilnější. Což je jí normálně v diskuzích vytýkáno.
Peet ty si tu suverenne najvacsi mudrlant. Chcel by som ta vidiet co mas za auto a mozme sa stretnut na nejakom okruhu, aby sme len neteoretizovali. Co ty na to??? :-!:-!:-!:-!:-!
Člověče, mohli, ale Megane grandtour GT je zaměřen na pohodovou rychlou jízdu. Ne na sprinty... Já měl tu možnost si víkend s GT užít, a můžu říct, že je to naprosto pohodový auto. Na dlouhý rychlý cestování, na krásný volný zatočený okresky... Dokonale sedí, krásně táhne, a přesto je pohodlnej. Je vidět, že v Dieppe jsou prostě profíci, a dokázali trefit mezeru mezi RS a běžným Meganem. Myšleno v cwlkovym nastavení. Tady v těch testech se spíše cení, když je někdo rychlej, a má velkej kufr...
A osobně si myslím, že označení RS u Octávky není na místě. RS je prostě něco víc, než jen rychlej kombík...
PS: To zas bude od fanoušků Vohlých Widlí palců dole... >:D
Myslím, že výsledok tohto testu môže byť kľudne pravdivý. Zároveň mi nedá dodať, že je to kategória vozidiel, ktorých sa predá minimum a sú určené pre svojskú kategóriu vodičov. Tak ako renault megane RS je úplne (ale úplne úplne) iné auto, ako ostatné motorizácie renaulta. Akoby to ani nebol renault. Takže prečo by nemohla byť oktávka jednoducho lepšia? Úplne v pohode môže byť. To že focus má viacprvok vzadu a takmer rovnaký podvozok aj v základnej verzii a základná octávka jazdí ako rebriňák - to je o inom a nie je to predmetom tohto porovnávania. RSová oktávka je super voz, z môjho pohľadu je škoda, že o ostatných motorizáciach a stupňoch výbav sa to nedá pri oktávii povedať. Osobne nadobúdam pocit, že si vytvárajú vlastnú cieľovú skupinu zákazníkov, ktorým nevadí, že si kúpia horšie (slabšie vybavené, jazdne menej kvalitné, často so slabšou motorizáciou) a drahšie auto ako je napr golf focus alebo astra, stačí im argument, že to je škoda. Preto moja poklona manažmentu a predajcom škody, že dokážu predávať tak predražené autá (v rámci svojej triedy), že z koncernu je nad ich cenou už iba audi. Kvalita a vlastnosti vw sú ta tam. A to že to platí iba v malých a menej významných trhoch bývalých postkomunistických krajín, to nie je až tak dôležité... Záver: škoda RS je super voz a úplne v pohode jeden z najlepších v kategórií(ak nie aj najlepší) za adekvátne peniaze ponúka adekvátnu kvalitu. Kto ale si dovolí toto tvrdiť o všetkcých motorizáciach, či modeloch škoda, taj je veľmi veľmi zaláskovaný ;-)
Petře... ty jsi normálně jako poprvé zamilovaný :-) . Ale víš co? Já ti to přeju...
Za mě je placatý volant opičárna, která se dá tolerovat tam, kde se jednou otáčkou volantu pokreje 90% ježdění a není nutné po tom placatém ručkovat. Jsem rád, že se RS tohoto bonbonku (který třeba v Golfu je i u normálních verzí) vyvarovala.
Ale GTI s 2,1 otáčkami od dorazu po doraz (či FocuST s len 1,8 ot) nejaké prehmatávanie nepotrebuje, takže tam sa to tolerovať dá. Ak táto fičúra vyslovene len na efekt má negatívne ovplyvňovať ovládanie auta, teda pri bežných motorizáciách, tiež som rozhodne proti tomu.
Ford Focus ST Škoda Octavia
Zrychlení
0-80 km / h 5.0 s 4.9 s
0-100 km / h 6.8 s 6.7 s
0-120 km / h 9,4 s 8,9 s
0-130 km / h 10.7 s 10.3 s
0-160 km / h 16,2 s 15,4 s
0-180 km / h 20,9 s 20,2 s
0-200 km / h 27,8 s 27,1 s
0-100 km / h (výrobce) 6.5s 6.9 s
Maximální rychlost (měřená) 248 km / h 245 km / h
Maximální rychlost (výrobce) 248 km / h 245 km / h
Brzdná dráha
100 km / h (za studena prázdný) 36,9 m 37 m
100 km / h (za studena zatížení) 36,9 m 36,3 m
Spotřeba test l/100 km 10.8 9.3
min. (Spotřeba AMS-kolo) 6.4 6.2
maximum 14.6 11.8
Specifikace Spotřeba (l/100 km ECE)
Výrobce 7.2 6.4
Jasně, Octavia je strašnej šmejd a modrý ovál zase udělal dokonalý auto... Proberte se :-) A přestaňte házet na Octavii špínu
Myslím , že obě auta jsou na kombíky více než dobré a nabízejí dost svižné svezení.. ;-)
Každý preferuje nějakou značku.
Nový Focus v kombíku vypadá sportovněji , ale praktičnost velkého kufru oproti minulé generaci ztratil.
To Octavia III je jako rodinný vůz s velkým zavazadelníkem OK.
A jede dost slušně.. :yes:
V minulé generaci ST v kombajsu nebylo.
Zajímavé je, že jsem se nějak nedočet o tom, že v sedadle Focusu může sedět tak maximálně vietnamec s hmotností do 60kg, já jsem se do něj fakticky nevešel.
Už sme to preberali a dospeli k záveru, že pre Teba sú sedadlá úzke, čo je pochopiteľné, lebo od 60 kg Vietnamca máš ďaleko. Ja so 193/88 sa tam však vojdem, takže kto nie je nadštandardne vykŕmený, sadne si tam pekne. ;-)
Nehovoriac o tom, že tie Recará podržia neskutočne, sedadlá v Octavii či Golfe sú oproti tomu babičkine kreslá.
Problém interiéru STéčka je v tom, že ty Recara jsou prakticky jediná hodnotně vypadající věc v interiéru, takže pokud jsou někomu příliš těsná, je celkový dojem z interiéru kompletně "tragický". 8-s;-)
Bohužel je to tak, ta palubovka je tragická, já mám rád "uklizený" design, rozvlněný gangnam stájl v zorném poli není nic pro mne a Recara to nevytrhnou, když se do nich ani nenarvu :-)
Kromě té dementně-idiotské zábavy vytuněnějch děcek, kdy zatáhnou ručku a nechaj přední kola protáčet, až se z gum kouří, je na zábavu za volantem nejlepší zadohrab, pak čtyřkolka a nakonec předohrab.
Osobně oželím koně a volím lepší druh pohonu, než koupit překoňovanou předokolku, jejíž výkon jde naplno využít jen na rovince na suchém, teplém asfaltu.
si pořiď 300koňovu zadokolku a předveď jak využiješ její výkon na mokrém a studeném asflatu. Ti garantuju, že bež ESP budeš mít problém jet rovně i na ty rovince >:D
Evidentně nevíš, neznáš.
Ale dám ti radu - zajeď třeba do BMW a zkus je ukecat, jestli by tě aspoň na chvilku nesvezli třeba ve 135i. Ta má více, než 300 koní a její schopnosti na mokru jsou impozantní, nejeden skeptik z ní vystoupil s nechápavým výrazem, když se po jízdě dozvěděl, že se jedná o zadohrab a ne o xDrive.
Ale to je pořád mimo to, co jsem napsal - zkus si párkrát přečíst větu, která začíná: "Osobně oželím koně a volím lepší druh pohonu...".
Mít auto na víkendové vyjíždky, třeba i občas ve dvou někam za hranice, nebo jentak k vodě ( a mít na to čas :D)... cokoliv podobného, tak vemu za ty peníze klidně ST Focuse, nebo Megana RS. Svezou tě svižně po okrsce i po dálnici, na to abych projížděl zatáčky bokem nejsem takovej frajer. Nicméně, jediné co za stejné prachy pořídíš budou základní modely BMW 1, MB A, nebo Toyotu GT 86. Toyota se mi líbí, o té bych také uvažoval, ale ST nebo MRS mi přijde krapet praktičtější na tento druh zábavy.
Pokud chceš jezdit na okruhu a smykovat na parkovišti, je to trochu jiný druh zábavy :-)
Navíc tento článek je o O RS vs F ST... proto sem napsal svůj názor :-)
Tak já samozřejmě o ježdění dveřmi napřed neuvažuju ani nepíšu, možná by to chtělo si ta auta projet (BMW1, GT86), mně osobně víc baví hledat své limity jízdou ve "slabém" autě s perfektním podvozkem.
Tedy z předokolek bych raději volil Swift sport, než nějaké 250+ koňové monstrum.
Osobně mám s hothatchi najeto dost na to, abych pochopil, že je to slepá ulička, která nikam nevede, pokud máš čistý předohrab bez samosvoru (nebo s elektronickou "náhražkou" samosvoru), je 200 koní až až, ale to si musí každý zkusit sám.
Když to hodně zobecním, tak na okresce čím více koní, tím více "lovím" správný brzdný bod, abych nebrzdil zbytečně brzy, ale ještě se tam vešel. No a čím výkonější auto, tím více je to loterie s pojišťovnou, než abych si to uvolněně užíval. A nebo prostě rovinky vypustím, do zatáčky "příliš" pomalu a laboruji s průjezdem a výjezdem a pak to zase "zaklapnu". No ale na tohle nepotřebuji ty koně.
Swift Sport. Nejvíce si ruce, nohy a hlava pamatují vylmi dobré vyvážení díky hmotnosti a jejímu rozložení. S tím autem jsem se dost nasmál. :yes:
BMW 1 sem jel, GT 86 ne. Ano je to fajn auto, ale i tak by mi nevadilo jezdit ST, nebo RS za stejné prachy, co koupím o dost slabší BMW 1 :-)
Nemůžeš druhým nutit svůj názor, mne se ty auta prostě líbí, nekoupil bych si je jako jediné auto, ale na víkendy proč ne?
Nemám rád lidi, kteří zaslepeně tvrdí, že jediný správný pohon je na zadní a ostatní je jen odpad.... jsou tu i takoví, jako jsem já i když nemám naježděno tisíce km na těchto vozech :-)
P.S. Swift sport je bezva, s tím sem měl tu čest, jen je na mne hodně malý :)
Houby chyba - MB A se dělá i jako čtyřkolka a to rovnou s 350 koňmi a věř mi, že s tím je zábava už jen jak se k němu blížíš, holt cirkus je cirkus [odkaz] >:D
Zábava nemusí nevyhnutne znamenať len páliace sa zadné gumy. Naviac nie každý, kto chce jazdiť rýchlo, má zároveň túžbu jazdiť zákruty zásadne bokom. Také Toyobaru je síce ideálne zábavné auto, ale v dynamických testoch končí často posledné. Auto.sme.sk nedávno robilo porovnávačku predohrabu (Peugeot RCZ), zadohrabu (Subaru BRZ) a štvorkolky, kto je najrýchlejší na krátkom okruhu a najlepší čas tam zašiel čuduj sa svete predohrab (a ešte k tomu Francúz).
Pojem zábava za volantem je hrozně relativní pojem. Pro jednoho může být zábava za volantem dálniční "let", pro jiného šála, kukla, letecké brýle a Morgan three wheeler pod zadkem. A vůbec to nemusí souviset s dosahovanou rychlostí. Porovnání časů na okruhu nemusí znamenat vůbec nic, resp. neznamená pro někoho, kdo na okruhu nebude jezdit.
Ja súhlasím, len som chcel trochu vyvážiť tú diskusnú otrepanú frázu, že len zadokolka driftujúca dverami napred zabezpečí ten pravý športový fíling a predohrab je dobrý len na nudnú rýchlu jazdu po diaľnici. Ja som sa s viacerými predohrabmi na okreske pekne pobavil, či už to bol Focus ST, alebo GTI Performance.
To ano. Já jsem třeba 4x čtyřkař. ;-) Zaklínaní se driftem mi někdy přijde jako otřepané klišé. V dnešní době už mi jako jediné místo pro svezení přijdou zapadlé okresky a tam se někdy stane, že přebytek výkonu je spíše na obtíž a čím víc stárnu, tím více hledám vyvážení než absolutní číslo výkonu a zrychlení. ;-)
"... že přebytek výkonu je spíše na obtíž a čím víc stárnu, tím více hledám vyvážení než absolutní číslo výkonu a zrychlení. " - Přesně tak jsem to myslel.
Tohle poznání jsem si odnesl z motorek. Neustálé lechtání plynu ubírá na zábavě. Mám rád výzvu, ale fakt je, že si víc užiji, když mohu autu dát za uši, než když s ním musím zacházet v rukavičkách. Koně jsou fajn na uzavřené trati, kde jim můžeš popustit víc uzdu. Na trénování techniky je člověk nepotřebuje. Dobře vyladěné auto a zajímavá okreska tvoří pěknou kombinaci.
Pozor, iudexi, já nic o driftování nepsal, ta zábava jsou jen odstíny šedi, které mnohým splývají a je je fakt, že dobrá předokolka může být řidičsky atraktivnější, než špatná čtyřkolka, či zadokolka. Jenže to už bychom se bavili o konkrétních verzích konkrétních modelů, já to bral obecně - pokud chci auto pro zábavu, volím zadohrab.
Ono je to taky o schopnostech a postupném zlepšování. Z dálničních "letů" vyrosteš záhy, ale naučit se aspoň trochu dobře jezdit, když zrovna nejsi přirozenej talent nebo nemáš za tatínka bývalého závodníka, to už dá práci. Pak aspoň začínáš rozeznávat lepší a horší auta bez ohledu na zrychlení, ale i tak se v těhlech debatách zákonitě musí střetávat názory těch, co mají možnost jezdit (nebo už jezdili) kde-čím a těch co mají zkušeností méně. A protože se řadím do té druhé skupiny, troufám si tvrdit, že i ta mariachiho "slepá ulička" bývá ve svých lepších provedeních zábavná (za sebe třeba právě SSS, FieSTa nebo GTI7 Perf.), byť to samozřejmě nejsou auta primárně pro zábavu ale pro běžné denní užívání.
Nic ti nebrání dát na Toyotu lepší pneumatiky. Kompresor je už trochu víc práce a peněz. Nebo třeba vyměnit stálý převod. :-) Vím, že to není Evropanům po chuti. Ale s tím to auto bylo navržené. Dobrá hračka s potenciálem být seriózním nástrojem.
Teoreticky jsou nejrychlejší elektronicky řízené čtyřkolky. V praxi záleží na konkrétním autě, jak je naladěné, jaké jsou podmínky a co s ním řidič umí, protože s každým se jezdí jinak. Jen by mne zajímalo, co to bylo za čtyřkolku.
Ad zrýchlenie: môžem nájsť x testov, kde namerali Focusu ešte lepší čas, ako udáva výrobca (autocar, autoweek, cars about atď.)
V autoweeku výslovne riešili akceleráciu a písali, že pri danom výkone je extrémne dôležité správne pustiť spojku, ak človek umožní čo i len malý preklz spojky, hneď stráca tri desatiny, naopak pri správnom štarte sa dá dostať z 0 na 60 mph (96 kmh) pod 6 sekúnd. Takže z jedného testu, kde RS dala stovku o desatinku rýchlejšie, by som nejaké veľké závery nevyvodzoval.