Bezpečnost
sendador
2
S tim se da celkem souhlasit, na druhou stranu si tohle mohli u BMW pohlidat. Snad vedi, jak se v crash testech hodnoti. Ztrata hvezdy je jednoznacne negativni reklama, ac to s bezpecnosti posadky nema nic spolecnyho.
Přejít do diskuze
euro89
Tak zase pozor. Tady bych se BMW nesmál, protože osobně považuji množství asistenčních systémů a ochranu chodců za naprosto nedůležitý údaj. Naopak bych si s ohledem na mé přesvědčení koupil raději auto, které bude v těchto parametrech "zaostávat". Tím samozřejmě nechci říct, že bych měl raději autíčko na baterky, než Maserati... Ale kdyby vedle mě někdo postavil dvě stejně dobrá auta a řekl mi "to nalevo má 5 hvězd a to napravo 4 hvězdy, protože špatně ochrání chodce a má méně otravných upozornění na kde co", vím, po kterém autě bych sáhl. :-!
eLzyx
to sice ano, ale je rozdíl jestli si rozkřápne makovici o tvrdý plech, nebo se relativně měkce zaboří do hliníkové kapoty, nebo v nejlepším případě dopadne na airbag (Volvo V40).
Tím nechci říct, že to vždy pomůže, ale razit tezi "koupím si schválně auto, které je k chodcům podle testů nejméně šetrné" aneb "co je mi do nich" se může hrubě vymstít i řidiči vozu.
EDIT: ad IIHS - jako volvista tyhle testy velmi dobře znám. Tam se potvrzuje kdo jak navrhuje auta. Jestli řeší bezpečnost komplexně, nebo se zaměřuje jen na testy euroncap.
Tím nechci říct, že to vždy pomůže, ale razit tezi "koupím si schválně auto, které je k chodcům podle testů nejméně šetrné" aneb "co je mi do nich" se může hrubě vymstít i řidiči vozu.
EDIT: ad IIHS - jako volvista tyhle testy velmi dobře znám. Tam se potvrzuje kdo jak navrhuje auta. Jestli řeší bezpečnost komplexně, nebo se zaměřuje jen na testy euroncap.
eLzyx
pak někoho v noci srazíš a budeš si říkat, že já vůl nevzal to pro chodce bezpečnější. S autem s 5* by měl třeba jen pohmožděniny případně "obyčejné" zlomeniny, s autem se 4* bude mít třeba nějaké tříštivé zlomeniny, rozdrcenou pánev, nebo ti na kapotě zemře. To vše se ti pak promítne do výše trestu. A je sakra rozdíl být na pár měsíců bez řidičáku nebo bez svobody ...
euro89
V případě, že chodec bude mít v noci na sobě reflexní oblečení, půjde po správné straně vozovky a nepůjde zrovna středem silnice, je riziko nějakého sražení malé. V opačném případě mě nezajímá jak dopadne, neboť nebudu na vině a s dobrým právníkem mi nedají ani spoluvinu.
wolff
A místy polojasno..
Tak aby nebyly pochybnosti. Ta poznámka na BMW právě byla s ohledem na to, že si to mělo BMW pohlídat u auta převážně zaměřeného na jízdu po městě.
Jinak u Maserati právě je to o to cenější, že u v podstatě "snobského" auta mají tuto záležitost vychytanou a řadí to právě to auto zase o něco výš...
Thats all.
Tak aby nebyly pochybnosti. Ta poznámka na BMW právě byla s ohledem na to, že si to mělo BMW pohlídat u auta převážně zaměřeného na jízdu po městě.
Jinak u Maserati právě je to o to cenější, že u v podstatě "snobského" auta mají tuto záležitost vychytanou a řadí to právě to auto zase o něco výš...
Thats all.
Vaeden
Do toho chodce narazí kus železa tak jako tak.. ty hvězdy jsou zavádějící a ještě ke všemu od Euroncap... ze zásady na jejich crash nekoukám pač to je lež... mrkněte na IIHS co dělaj za crashe a kolik novejch aut tam propadlo až na dno...