Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
6 Fotogalerie

Euro NCAP 2013: Maserati Ghibli – Ochrání posádku i chodce

Nový sedan vyšší střední třídy od automobilky s trojzubcem ve znaku dosáhl v testech Euro NCAP kvalitních výsledků a zaslouženě si odváží pět hvězd.

Maserati s modelem Ghibli nově vstupuje do vyšší střední třídy a italský čtyřdveřový sedan předvedl, že svým konkurentům se vyrovná nejen dynamickými vlastnosti, ale i úrovní bezpečí poskytovaného cestujícím. V případě ochrany chodců je dokonce překonává a získává za tuto kategorii jedno z doposud nejvyšších hodnocení.

Předmětem testu bylo Maserati Ghibli Diesel 3.0 TDS s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1875 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Peg-Pérego Primo Viaggio SL se základnou ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Fair G-0/1 se základnou ISOFIX (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) s orientací také proti směru jízdy.

crashtest maserati euroncap novemodely premioveznacky vyssistrednicrashtest maserati euroncap novemodely premioveznacky vyssistredni | Zdroj: acz

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Maserati poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána dostatečná ochrana hrudníku, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%7,999%2,973%3495%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získalo Maserati maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3 letého dítěte. Obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ale řidič nemá dostatečně dobrý přehled o jeho stavu.

Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu není v interiéru vozu pevně umístěn.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen, lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%338%1275%3979%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Přední hrana kapoty získala za ochranu pánevní oblasti chodců také maximum bodů. Kapota poskytuje smíšeně dobrou nebo dostatečnou ochranu, v oblasti základny čelního skla a A-sloupků špatnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,862%6100%6100%2774%

Asistenční systémy

Běžným vybavením Maserati Ghibli je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP. Standardem je i připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti splňuje požadavky Euro NCAP na daný typ zařízení.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Maserati Ghibli dosáhlo mezi vozy testovanými v tomto roce jednoho z nejvyšších výsledků. Je snad jediným vozem, který kdy získal maximální počet bodů za ochranu chodců v kategorii přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%3979%2774%781%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%