To by mě zajímalo z čeho tak usuzuješ? Tenhle koncept té původní Deltě nesahá ani po ventilky. Ne každý pokus o retro je povedený, jako například tento concept. To, že to má 4 kulatý světla vpředu, podobný profil a napsáno delta na nárazníku neznamená nic.
Některé věci zopakovat nejdou, Integrála byla jednou z nich... V podstatě znouzectnost, ale myslím, že není nikdo, kdo by ji nechtěl aspoň na chvíli mít :-) Design neuvěřitelně drží, základ ze 70. let na tom autě není prostě vidět.
To nahoře je jen smutná vzpomínka...ale moc hezká.
Mně se to líbí. Jednoduché, efektní, moderní.
Jen zcela nereálné, jak pro v podstatě neexistující automobilku, tak pro evropského úředníka, kterému se u přední kapoty ježí vlasy na hlavě.
Myslím, že ta přední kapota by se dala celkem zaonačit. Ten přesah by bohužel zmizel a možná by byla o trochu vyšší, jinak by byla bezproblémová - jak se ukazuje na BMW, tak rovný předek je pro evropského šimla přímo euforický.
Bohužel jinak máte pravdu, Lancia je prakticky mrtvá a jen převléká Fiaty a Chryslery. Kdyby aspoň onen obleček vypadal podobně jako toto a ne jako kýčovitá retro nákupní taška (snad kromě Themy). Přitom má Lancia ve své historii tak krásná auta jako Fulvia, Stratos nebo Aurelia. Když vidím jak dlouho a těžko přivádí k životu polomrtvou Alfu, tak počítám, že něčeho rozumného a ryzího se od Lancie dočkáme tak za 30 let. Pokud do té doby nepojde.
Sice měl designér použít i původní loga Lancie a zadní světla mi připomínají BMW 1er, ale oproti tomu, co se pod značkou Lancia prodává dnes, je to pořád nádhera. Pod kapotu 2,0T, integrální pohon a honem do výroby! :-)
Zadné svetlá sú skôr zamerané na tvar písmena D, čo sa umelcovi aj podarilo.
Koncept je pekný, ale.. iba pekný. Delta by sa dala krásne vzkriesiť v pôvodných hranatých tvaroch a plochých líniách, no chce to ozaj dobrého designéra, trochu odvahy, pod kapotu stačí aj alfácku 1750-tku s Lanciovskými génmi, možno aj s druhým turbom a žiadne retroprvky spred 70tych rokov.
No a potom na to plácneme logo Chrysler a jedem do USA pod označením 100 >:-[]
vyborne zachovana myslienka povodnej verzie a spravna davka aktualnych dizajnovych prvkov.
Kto nevidi jednoznacnu navaznost starej Delty a konceptu, mal by zajst k ocnemu> HF integrale: [odkaz] koncept: [odkaz]
[odkaz] vs [odkaz]
Pouzitim kompozitovej pruznej prednej kapoty by ani eurouradnik nemal zazivat hrozu v euroncap.
Vskutku krásný koncept. K přídi nemám výhrady. Z boku oceňuji, že má Delta svoje typické dva páry dveří, ne jen jeden. Na zádí bych posunul poznávací značku zpět na víko kufru a ve světlech udělal vertikální LEDkové proužky. Takhle to vypadá jak jedničkové BMW. Suma sumárum, zmenšit kola, zvýšit podvozek, nainstalovat kliky dveří, pozměnit linii oken a tradá na silnice. S homologací by to snad tak tragické nebylo; opět BMW 1, to má předek vysoký. Dělat retro na 70./80. léta, případně ameriky 60's - to jistě koníček, ale na tomto zrovna vidím drobnou inspiraci Dodgem Challangerem, což jistě designově velmi dobře zvládnuté auto.
Takže vzhled suprový, teď ovšem přichází to ale. Podobný design by si žádal Integrale. Vemte výše zmíněné, upravte blatníky, namontujte pořádnou koncovku výfuku a paprsková kola výše (ten koncepy nahoře je jasné Integrale), vevnitř budíky se žlutým podsvícením a cik cak lajnami... To je moc hezké, ale nástupce kultovního hot-hatcher to neudělá.
Nejsem zrovna automobilový historik, ale pokud vím, tak s DHFI měl velké problémy i výkonově jakž takž ne moc vzdálený Golf G60, závodní licence a duchovní předchůdce R. A to má dnes 300 koní. Integrale by tak ideálně mělo mít nějak jako Mercedes A 45 AMG, nejsilnější produkční čtyřválec. Což o to, převrtat alfácké 1750 na dvoulitr, vymáčknout z dvoukomorového turba jako u starého modelu díky obtoku vysoký výkon a celé to doplnit kompresorem jako průkopnicky u S4, šlo by to, ale co zbytek auta. Delta Integrale se pyšnila špičkovým závodním podvozkem a samozřejmě pohonrm kol. Odbýt to Haldexem, bylo by to nemastné auto. A s McPhersonem vpředu přemotorovaná nákupní taška s necitlivým řízením. Tady by muselo dojít k návratu k rally. Byla by to výborná reklama, na které teď Fiat při vší bídě šetří. Bludný to kruh.