Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
18 Fotogalerie

Lancia Delta Concept: Vzpomínka na hranatou legendu

Nadčasový design původní Delty oživil italský designér. Proti aktuální generaci se návrh v mnohém liší.

Dnešní Lancia Delta je elegantním, prémiově zaměřeným vozem s oblými křivkami. Fanoušci značky si ale toto jméno spíše spojují s originální Deltou z představenou v roce 1979. Právě tu oživil italský designér Angelo Granata pomocí velice zajímavého návrhu.

Digitální koncept moderním stylem interpretuje původní hranaté křivky. Přídi opět dominují dva páry světlometů spojené maskou chladiče rozdělenou motivem písmena T. Na rozdíl od aktuální Delty dává navržený retro koncept hlasitě najevo svoje sportovní ambice.

Podle autora má vůz nabízet styl kupé, ale bez omezení praktičnosti. I proto má návrh dva páry dveří. Tvůrce moderní Delty tvrdí, že by skutečný automobil byl dlouhý 4.270 mm, 1.850 mm široký a 1.380mm vysoký, rozvor jeho náprav by činil 2.630 mm. Svými rozměry se tak staví mezi původní 3,9 metru dlouhé auto a dnešní 4,52 metru dlouhou Deltu.

Pod kapotou si Granata představuje přeplňovaný benzinový motor 1750 TBi z dílny Alfy Romeo, jehož síla by byla posílána na všechna čtyři kola. Systém 4x4 byl k dispozici u původní Delty, zatímco pro tu dnešní nabízen není.

Autor věří, že díky motoru s výkonem 173 kW (235 koní) by auto zrychlilo z 0-100 km/h za 6,2 sekundy a jel maximální rychlostí 242 km/h. Papír ale snese všechno, a tak tyto parametry musíme brát s notnou rezervou. Navíc plány na postavení takového auta neexistují.

Křivky originální Lancie Delty navrhl slavný Giorgetto Giugiaro, ve Švédsku bylo auto nabízeno jako Saab-Lancia 600. Tehdy totiž koncern Fiat spolupracoval se Saabem, aby snížil náklady na vývoj aut. Deltě se dařilo ve světě rallye, od závodních verzí bylo odvozeno i silniční provedení HF 4WD a jeho evoluce HF Integrale 8v, HF Integrale 16v a HF Integrale Evoluzione.