Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový duel: Honda Civic Tourer vs. Škoda Octavia Combi

Zatímco Octavia Combi sází na klasicky laděné tvary s ostře řezanými linkami, Civic Tourer je energický a progresivní. Který model z dnešní dvojice si získal Vaše sympatie?
Zpět na článek
1. 12. 2013 11:45
1. 12. 2013 17:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 22:38
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 11:48
1. 12. 2013 12:32
1. 12. 2013 12:35
1. 12. 2013 12:53
1. 12. 2013 13:38
1. 12. 2013 15:16
1. 12. 2013 16:39
1. 12. 2013 17:12
1. 12. 2013 17:17
1. 12. 2013 17:20
1. 12. 2013 17:31
1. 12. 2013 17:50
2. 12. 2013 02:51
2. 12. 2013 13:39
2. 12. 2013 14:48
2. 12. 2013 19:54
1. 12. 2013 23:33
2. 12. 2013 02:31
2. 12. 2013 07:02
2. 12. 2013 14:07
2. 12. 2013 09:49
2. 12. 2013 14:39
1. 12. 2013 13:05
1. 12. 2013 13:08
1. 12. 2013 20:14
1. 12. 2013 13:09
1. 12. 2013 23:36
2. 12. 2013 07:48
2. 12. 2013 10:55
1. 12. 2013 13:42
1. 12. 2013 20:20
1. 12. 2013 22:58
2. 12. 2013 01:00
2. 12. 2013 02:25
1. 12. 2013 13:43
1. 12. 2013 13:55
2. 12. 2013 01:06
1. 12. 2013 14:31
1. 12. 2013 14:39
1. 12. 2013 16:06
1. 12. 2013 16:19
1. 12. 2013 19:06
1. 12. 2013 14:39
1. 12. 2013 16:30
1. 12. 2013 19:17
1. 12. 2013 19:32
1. 12. 2013 19:54
1. 12. 2013 20:32
1. 12. 2013 23:10
2. 12. 2013 01:54
2. 12. 2013 03:02
2. 12. 2013 09:39
2. 12. 2013 08:05
1. 12. 2013 17:23
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 22:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 22:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 19:40
1. 12. 2013 20:45
1. 12. 2013 22:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
2. 12. 2013 02:04
1. 12. 2013 20:27
2. 12. 2013 13:45
Avatar - guze
1. 12. 2013 11:34
Co si budem povídat
Není třeba komentáře.........
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2013 13:14
Re: Co si budem povídat
Souhlasím. :yes:
Avatar - poterienko
1. 12. 2013 11:45
Octavia..
..by u mne jednoznačně vyhrála. Sice mi některé její proporce vadí, ale ty patvary Hondy přebije snad jen MX-5.
Btw je takový problém fotky Octy u srovnávaček otočit? Asi tak minuta práce v grafickém programu...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 17:20
Re: Octavia..
Mazda MX-5 je roadster - najpredavanejsi roadster v dejinach automobilizmu :-)
Avatar - white label
1. 12. 2013 17:22
Re: Octavia..
Taky MX-5ka je proti tomuhle designovému "monstru" absolutní krasavec...
Avatar - poterienko
1. 12. 2013 22:08
Re: Octavia..
Nokie byly taky nejprodávanější mobily a nikdy jsem žádnou neměl a nikdy se mi moc nelíbily, stejně jako Samsungy. Takže se to může prodávat jak chce, ale prostě se mi MX-5 nikdy líbit nebude :).
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 12. 2013 22:38
Re: Octavia..
FYI - tabulke najpredavanejsich mobilov v USA kraluju iPhony :-) Samsung sice preda viac telefonov, ale S4 hra v predajoch druhe husle.
1. 12. 2013 11:48
...
Jakkoli se mi Civic prve líbil, tak tady vypadá, Jako by někdo vzal starou Previi o svodidla kolem dokola.
Zároveň je to první auto, u kterého se vyloženě nepovedla spojená zadní světla.
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2013 12:01
Z globalniho hlediska
je Skodovka ve srovnani s Hondou naprosty NIC!
Design jest veci osobniho vkusu. Podotykam, ze Civic mi krome fenomenalni EK9 a CRX EE8 nikdy nic nerikal, nerika a rikat nebude.
Honda je narozdil od Skodovky sobestacna a nezavisla, tudiz si muze delat co chce. Neni pod diktatem nejake tovarny na plechovky. Honda je sva a za to ji patri respekt.
Ona taky Skodovka ke srovnani s NSX nic nema, coz? >:D
Rozbalit vlákno
28
1. 12. 2013 12:10
Re: Z globalniho hlediska
Namisto minusovani argumentuj, sasku.

Edit: No jo, to se dalo cekat, sasci :)
1. 12. 2013 12:57
Re: Z globalniho hlediska
A co jsi cekal? Ze lidi budou na Tvou hloupost a demagogii reagovat kladne? Posledni vetou s NSX jsi to zabil uplne.
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2013 13:18
Re: Z globalniho hlediska
Ty se ještě divíš? Tvůj příspěvek je úplně "off topic".
1. 12. 2013 12:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
1. 12. 2013 12:59
Re: Z globalniho hlediska
Tenhle článek je ovšem o designu, ne o globální pozici jednotlivých značek.

Globálně je Honda samozřejmě větší a silnější značka. Z mého pohledu (středo)evropana jí ale momentálně zbývá jediné zajímavé auto a to je dožívající Accord.
Avatar - Invert
1. 12. 2013 15:05
Re: Z globalniho hlediska
No takhle pidi "nope" mozku... NIC, asi znamená u tebe, že když nemá Škodovka srovnání pro NSX, takže to NIC není... Aha, Honda taky nemá srovnání pro Fabii S2000, nebo WRC. Nemá konkurenci pro Citigo, ani pro Superba. Takže "z globalniho hlediska" je Honda a všechny značky kolem také úplné NIC! Beru ti za slovo, vystihl jsi to dobře šašku ;-)
Avatar - Choochoo
1. 12. 2013 23:20
Re: Z globalniho hlediska
S2000 - [odkaz]
Co treba opet titul v BTCC [odkaz] [odkaz] na rok 2014, druhe misto v WTCC [odkaz] , Le mans, ALMS, nebo co treba znovu vyzva v F1 od 2015
Co Superb ma proti [odkaz]
NSX, Civic Type-R bude rovnez pecka
Co motorky a titul v motoGP
Co ma Skoda proti tomuhle
[odkaz]
Co ma koncern proti tomuhle [odkaz] O Skode ani nemluve ;-)
Skoda z globalniho hlediska nema proste nic, coz odrazi jeji cenu v podobe levne cinske montovny. Seat predstihla jedina cinska, jinak byl na dne. Z globalniho hlediska nesrovnatelny vyvoj, skoda je takove lepsi JZD ;-)
2. 12. 2013 01:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
2. 12. 2013 09:11
Re: Z globalniho hlediska
Co ti neni jasny? Ze je Seat spolecne s nejakou cinskou bezejmenou montovnou, FAW nebo jak se to jmenuje, na dne mezi znackami? Cinsky vyrobci maj cenu jenom jako levne montovny. To plati take o Seatu a Skoda tak dopadne za chvili take. Za letosek propad hodnoty znacky u Skody o 50% ;-)
2. 12. 2013 10:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 12. 2013 07:52
Re: Z globalniho hlediska
Přesně tak, asi naštvu všechny místní Škoda maniaky, ale co se týká techniky a míry inovací na trhu, tak Škodovka přebírá v drtivé většině výběhové motory a platformy VW. Kde má Škoda Hybridy, nejmodernější konstrukce motorů jako Earth Dreams či zastoupení ve všech segmentech trhu? Která Škodovka vyhrála někdy cenu za design Red Dot, jako Civic 8g či Accord Tourer???? Vážení, když si pečlivě pročtete prohlášení bosů Škody a pohovoříte s lidmi z vývoje, zjistíte, že Škoda je značka, která přináší dobrou cenu za dobrou kvalitu, ale nic víc tam nehledejte. Její design je přísně orientován na nízké výrobní náklady, taktéž se zde nenabízí žádné revoluční řešení, které by ovlivnilo náklady na vývoj, jelikož tato značka je určena pro cílovou skupinu zákazníků, kteří by to nedokázali ocenit. Na to je tady VW. Smiřte se s tím a nepište tady bláboly o Hondě, největším výrobci motorů na světě >:-[]
Avatar - Francuz
2. 12. 2013 08:27
Re: Z globalniho hlediska
Plne s tebou suhlasim a podla mna aj napriek tomu ze nic nevyvija tak je to stale drahe auto. Ale pokial to ludia su ochotny kupovat za tie peniaze tak preco nie :-)
Avatar - Emel
2. 12. 2013 08:59
Re: Z globalniho hlediska
Dobrá kvalita za dobrou cenu bez zbytečných keců, jasně, to je filosofie Škodovky...

Honda jsou samé Dreams, bohužel ale zůstává u těch snů a prázdných frází a fakticky Škoda Hondu v kompaktech drtí - podívej se třeba na paletu benzínových motorů, kdysi výkladní skříň Hondy. Smutnější je to pro Hondu a její fanoušky, pro Českou republiku a Škodovku to tak smutné není ;-) .
Avatar - Choochoo
2. 12. 2013 09:19
Re: Z globalniho hlediska
Co drti? Kde drti? Myslis nabidkou V CR? >:D
Tady jsou prodeje jake jsou uz leta stejne. Pro ceskeho kupce neni dulezita technika, ale servis na kazdem rohu a dalsi pochybne parametry pri koupi. Proto se Japonci k takovym trhum stavi jak se stavi.
Avatar - Emel
2. 12. 2013 10:32
Re: Z globalniho hlediska
Myslím nabídkou v Evropě. Kdybys ten příspěvek přečetl celý, pak bys viděl nejmarkantnější příklad - benzínové motory. Ale Škoda má navrch i jinde... nabídka 4x4, převodovka DSG prakticky k libovolnému motoru... atd.
Avatar - Choochoo
2. 12. 2013 09:20
Re: Z globalniho hlediska
Na to ze Skoda neprinasi prave nic noveho, vyvoj ji skoro nic nestoji, je cena jejich aut dost vysoka. Takze dobra kvalita za dobrou cenu moc nesedi. Rekl bych spise prumerna kvalita za vyssi cenu
Avatar - Emel
2. 12. 2013 10:29
Re: Z globalniho hlediska
Škoda se podílí na vývoji v rámci koncernu - něco sama vyvíjí, na jiné věci přispívá. VW jí nedává své technologie jen tak zdarma...
Avatar - Francuz
2. 12. 2013 12:49
Re: Z globalniho hlediska
Tak poprosim na akych vyvojoch sa zucastnuje, a co presne vyvija a VOBR BOBR na co priespieva??? Konkretizuj, poprosim si link atd.
Avatar - Emel
2. 12. 2013 13:31
Re: Z globalniho hlediska
ŠKODA provádí v rámci svazku koncernu důležité vývojové práce u elektrických komponentů, brzd, převodovek a motorů. V roce 2012 byla zahájena výstavba dalšího vývojového centra pro testování motorů.

[odkaz]

V Česaně je třetí největší vývojové středisko celého koncernu VW, ve vývoji tu pracuje asi 1800 lidí.
2. 12. 2013 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rimow11
1. 12. 2013 19:00
Re: Z globalniho hlediska
presne tak :-)
Avatar - Snooob
1. 12. 2013 20:07
Re: Z globalniho hlediska
Škodovka nemá nič ani k Honde WX 10: [odkaz]

A čo ako...?!
Avatar - Invert
1. 12. 2013 21:20
Re: Z globalniho hlediska
Honda nemá nic ani k : [odkaz]
Je to takovej problém, když někdo nemá jen jednu pitomost, jako někdo jiný? Každej má svý a tady je to o autech.. ;-)
Přesně tak Snooobe >:D
Avatar - white label
1. 12. 2013 21:53
Re: Z globalniho hlediska
Ale má:
[odkaz]
;-)
Avatar - Choochoo
1. 12. 2013 23:12
Re: Z globalniho hlediska
[odkaz]
[odkaz]
Ono je rozdil jako vzdy neco vyvinout a nechat si nekde polepit nejaky podradny klumprt ;-)
1. 3. 2014 22:00
Re: Z globalniho hlediska
hehe, dobre si mu dal. Uz len na tychto bicykloch vidno fylozofiu skody
2. 12. 2013 08:51
Re: Z globalniho hlediska
No Honda včetně Acury prodává celosvětově +/- 3.000.000 aut Škodovka +/- 1.000.000 takže zas takové nic to není.
Avatar - Jenik3
1. 12. 2013 12:04
V kombi se Civic moc nepovedl
Civic je vpredu velmi povedeny, ale kombi se jim vzadu nepovedlo. Octavia je takova konzerva obecne, moc emoci nevyvola. Nicmene, rozvor se pocita a tam ma u mne Octavia body navic. Tisnit se vzadu je peklo. Preji svym pasazerum, aby meli dost mista na kolena.
Jeste udelat tu 4x4 v ne-kombi a jsem plne spokojen. Kurna hosi, do A3 limuziny se pohon na zadni kola dostane...tak to prosim zvazte.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
2. 12. 2013 09:22
Re: V kombi se Civic moc nepovedl
Zadek je povedeny, predek prumer, mas to otoceny ;-)
1. 12. 2013 12:06
Základní verze
Tyhle duely dělejte v základních nebo nejrozšířenějších výbavách. Obzvlášť v podání Škodovky, z prezentačních fotek vypadá snad jen Octavia RS v reálu stejně. Jinak tyhle Octavie a Rapidy na prezentačních fotkách nemají s těmi co u nás jezdí v 90% nic společného.. Já osobně po Praze tak 50% Octavii co potkám, tak mají plecháče s černými zrcátky a klikami.. Rapidy spíš v Ambition, i když s plecháčema a černejma klikama jich taky dost jezdí.
Rozbalit vlákno
4
1. 12. 2013 13:01
Re: Základní verze
To mas tezke. Kdyby takovy duel byl na Tobe, jako redaktorovi, jak bys shanel profi fotky zakladnich verzi Octavie? Fotil bys je po Praze? ;-)
Avatar - Bristol
1. 12. 2013 13:38
Re: Základní verze
na jednu stranu s ním nemohu nesouhlasit...ano octávka ve špičkové konfigurace s diodama vpředu a vzadu, s 18" kolama vypadá velice dobře...jenže taková octávka s nějakým solidním motorem tě vyjde na peníze solidně vybaveného auta střední třídy a tady začíná problém...vlastně všech škodovek ;-) ano ve full option je to hitparáda a mě upřímně ačkoli škodovky nemám rád ani trochu tak se mi to i líbí, ale to co jezdí reálně ze showroomu pryč je děs běs jak uvnitř tak vně... :no:
2. 12. 2013 00:27
Re: Základní verze
Teď je otázka, co je pointou designového duelu kromě vyprodukování článku a z toho plynoucího zisku. Z hlediska designu nám klidně může být jedno, co se bude prodávat. Základní linii dostaneš, problém je, že čistý/ jednoduchý design potřebuje ty drobnosti okolo. Tím spíš, když se rozhodnou spíš zdůrazňovat, že jsi šetřil, než maskovat (viz třeba halogeny, které by nemusely vypadat tak špatně - ale kdo by si pak připlatil za xenony).

Osobně považuji za plus, když auto vypadá dobře ve všech variacích. Tedy i v základu. Jen si vybírám příchuť, která mi vyhovuje. Nicméně peníze a design nejdou dohromady. Buď bych se snažil o nejlepší konfiguraci proti nejlepší konfiguraci (z mého subjektivního pohledu), nebo komplexní srovnání. Co bude nejprodávanější, mě vůbec nezajímá. Někoho by možná mohlo, mně stačí realita na silnicích.
2. 12. 2013 00:29
Re: Základní verze
Chtěl bych ho vidět, jak shání fotky základní Hondy. Té mýtické, která nemá snad ani autorádio. Kterou, pokud člověk může věřit místním fanouškům Hondy, ve skutečnosti ani neprodávají a snad ani nevyrábí, jen ji mají v katalogu pro parádu. >:-[] (Předpokládám, že Tourer bude mít stejnou strukturu výbav jako krátký Civic.)
1. 12. 2013 12:32
Proč
proč pisálkové nazývají rigidní nudu slovy "klasicky laděné tvary"?
Rozbalit vlákno
20
1. 12. 2013 12:35
Re: Proč
Protoze Octavia, designovy a zaroven technologicky skvost! ;-)
Avatar - Verny_2013
1. 12. 2013 12:53
Re: Proč
No designový ani technologický skvost tedy rozhodně není, ale těží z toho, co nakonec dělá celé VW, dělá minimum zásadních chyb. Ta honda nakolik je pokroková a je svá tak zejména v designu si občas neopustí nějakou tu obludnost. V tomto Případě je to zadek toho kombíku. Ten je opravdu strašný, Nechápu jak může někdo napsat že zadek auta je odlehčený. Naopak obrovský převis, vypouklé blatníky přidávají na Toureru obludnosti
Avatar - Bristol
1. 12. 2013 13:38
Re: Proč
Honda Civic je bohužel odporný hnus, hlavně v kombíku :no:
1. 12. 2013 15:16
Re: Proč
1) Volte, prosím, korektnější slovník

2) Dle čeho soudíte, že je Octavia "rigidní nuda"?
1. 12. 2013 16:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2013 17:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
1. 12. 2013 17:20
Re: Proč
Nevím proč by měl "mluvit" za druhé. Články píše svým jménem za sebe a "mluví" taky za sebe, ne za druhé.
1. 12. 2013 17:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2013 17:50
Re: Proč
A co je Octavia? nekonecny trip vynimocnych napadov?

Vsetky koncernove modely vychadzaju z presne rovnakeho cesta; rozdiely su v detailoch a najviac v celnej maske, ktoru ma kazda koncernova divizia ako poznavaci znak a tiez v usporiadani zadnych dveri/svetiel, opat rozlisovaci znak.
Vdaka tomu su ich celne masky vzajomne zamenitelne bez toho, aby doslo k naruseniu celistvosti kompletneho modelu. O3: [odkaz] [odkaz] Leon: [odkaz] [odkaz] Golf: [odkaz] [odkaz] A4Avant: [odkaz] [odkaz]

Rozdiely su len hry s detailami, kde v jednom rocniku dame dvom autam spatne zrkadlo na dvere, dalsim dvom do rohu, o generaciu neskor inak; zalomime alebo nezalomime zadne okno D stlpika, bocna linka okien trochu viac hore alebo horizontalne a na tych istych urovniach sa vybuli, ci vtlaci bocna linia spodnej hrany dveri.
Je to hra s rovnakymi prvkami; ako skladacka bytu, kde mame pevny podorys a vyberame si farbu tapiet a podlahy. Vystriedaju sa typizovane variacie, v konecnom dosledku vsak ide o hru s tym istym dookola.
Originalita spociva len v prednych maskach jednotlivych divizii, ktore su vsak opat takmer totozne napriec celym portfoliom modelov divizie, co najlepsie dokazuje Seat a Audi.
Rozoznat Audi spredu dokaze skutocne len obdivovatel znacky, ktory ich ma detailne napozerane.
Ostatne, PR clanok, ktory vydala Skoda na rozpoznanie Rapida od Octavie toto len a len dokazuje.

Skuste si v pocitaci prehodit celnu masku O3 s Golfom alebo s Audi - nic sa nestane; celkove ponatie auta sa vobec nenarusi.
2. 12. 2013 02:51
Re: Proč
Děkuji za názor. Každý z nás má jiné estetické cítění, proto respektuji to, co jste napsal.

Objektivně je však třeba říct, že nejde o "hru se stejnými prvky". Každá automobilka prochází různými obdobími, která jsou ovlivněna mnoha faktory (i takovými, jež přesahují rámec automobilového designu). S tím souvisí fakt, že každá značka koncernu VW má svůj designový jazyk, k němuž došla svou cestou.

To, že dojem jednolitosti je pouhé zdání, můžeme demonstrovat na příkladu Audi. Pocit, že modely Audi jsou při pohledu zepředu nerozeznatelné, vychází z jednoduché skutečnosti: hledá-li značka osobitou tvář (což je týkalo Audi), je normální, že jakmile ji nalezne, aplikuje její klíčový prvek na většinu modelových palet. Poté, co se nový styl etabluje, dochází k postupné diferenciaci řad. Lze říct, že po roce 2010 (zhruba) nastává ideální doba posilování identity každé modelové řady, což je znát na každém novém Audi - děje se tak různými provedeními okraje a prokladu masky, diodovou optikou a provedením tvarů vůbec. Nemusí to být na první pohled viditelné, ale je tomu tak.

V reakci na poslední odstavec - masky bych nepřehazoval. Vůz bývá navrhován jako celek a jako takový je jedinečný. Přehozením masky by byl zpřetrhán celkový estetický kontext.
2. 12. 2013 13:39
Re: Proč
Iste, kazda automobilka ma svoje etapy, ale momentalna era koncernu ukazuje dosial najvyssiu mieru uniformovanosti, aj ked na druhej strane dosiahli vyssiu mieru identity jednotlivych znaciek. Davnejsie boli vsak vyraznejsie rozdiely aj v bocnom profile, nie len maskach - ako identifikatoroch.

Audi sa neda upriet, ze nasli velmi vydarenu tvar svojich modelov. Na druhej strane sa vsak casto spomina, ze ani majitelia Audi nie su uplne spokojni, ked majitel A3 ma naoko rovnake auto ako majitel A6. Podobna veta zaznie dokonca v takmer kazdom teste.

Prehodenim masky prave ukazujem, ze "celkovy esteticky kontext" sa vobec nenarusi.
Naopak, pre mnoho ludi, ktori sa detailne autam nevenuju by nedokazali rozlisit original od upraveneho mutanta.
2. 12. 2013 14:48
Re: Proč
Určitá uniformita je nepochybnou součástí značek koncernu. Lze právem namítat, že kupř. vozidla Škoda byla na přelomu milénií osobitější (ve smyslu tvarové nezávislosti na VW), což bylo dáno především nadčasovým návrhem Fabie nebo druhé gen. Octavie, která bývá řazena mezi etalony tvarové nadčasovosti.

Téma designu Audi je zajímavé, stálo by za samostatnou diskusi. Podobnost, o které píšete, je součástí procesu etablování nového designu - tuto etapu má Audi za sebou, nyní (zhruba od začátku tohoto desetiletí) probíhá posilování identity každé řady. Myslím, že crossover Nanuk bude další realizací, která posílí svébytnost každého Audi.
2. 12. 2013 19:54
Re: Proč
Ano, uz som to niekde v diskusii pisal, ze Skody boli komplexne tvarovo svojbytne, kde tuto eru ukoncila O1 a Fa1; Fa2/Roomster/Yeti bol akysi ulet a pokus o inakost. Teraz sa vo vacsej miere prejavuje diktat koncernu, co sa neda povazovat za nic ine, nez zamer odlisit modely celeho koncernu od zvysku europskeho automobiloveho priemyslu.

K Audi - aj ked prave nasli svoj rozlisovaci znak a nezamenitelny dizajn, ktory aplikuju napriec modelovym portfoliom; predpokladam, ze velmi rychlo odtial prejdu dalej a dalsimi generaciami kazdeho modelu nahradia aktualny dizajn este ostrejsim a s menej zdobnymi prvkami ako zobrazuje tento koncept [odkaz] Nanuk prave predstavuje prechod medzi aktualnym dizajnovym jazykom a tym nasledujucim.

V podstate dalsi clanok o dizajne nemusite robit duel, ale prave rozobrat Audi od nejakych 70.rokov po novopredstavene koncepty, kam sa planuju uberat. Vznikne z toho pekne citanie.
Avatar - Ji/Ri
1. 12. 2013 23:33
Re: Proč
...tvoříte z našeho acz bulvární plátek tak se pak nedivte, že i reakce nepostrádají bulvárního akcentu!!! Můžete si za to sami. ...tím samozřejmě nesouhlasím s jakýmikoliv vyjádřivy negativně zabarvenými...
2. 12. 2013 02:31
Re: Proč
Mohl byste mi, prosím, připomenout, co jsem kdy napsal bulvárního? Cítíte-li, že něco ano, o co přesně šlo?
2. 12. 2013 07:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 12. 2013 14:07
Re: Proč
Vím, že psal v množném čísle, ale výtku - aby měla nějaký smysl, např. ve formě konstruktivní kritiky - je lepší napsat konkrétním autorům, s nimiž má diskusní kolega problém.
2. 12. 2013 09:49
Re: Proč
1.) Vážený pane J. Sochore, po sérii článečků doprovázejících příchod Škody Rapid, nekonečný každodenní seriál žvástů o škrabce, místě pro vestu atd atd, považuji slovo "pisálkové" pro označení redakce Auto.cz jako naprosto korektní a velmi zdvořilé.

2.) Oktávka je sterilní hranatá krabice vyskládaná z universálních dílů "made in VW", která vypadá stále stejně. Ale to samé platí např. pro Golf, kde také nerozeznám jednotlivé generace od sebe. Pro mě to je "rigidní nuda", změnu obrysu světlometu, či hrany zpětného zrcátka atd. nepovažuji za nějakou evoluci ani za designerský počin, naproti tomu Japonci jdou pokaždé s "kůží na trh", každé cca 2 generace přijdou s opravdu novým, současným, moderním vozem. Kdyby nebylo japonské konkurence, jezdíme na nejmodernějších valnících made in VW se speciálně zpevněnými loukoťovými koly a s příplatkovou prodlouženou ojí.
2. 12. 2013 14:39
Re: Proč
1) Opakuji - máte-li s nějakým autorem problém, konkretizujte to. Paušalizace pranic nestačí.

2) Reakci na druhý bod si dovolím rozdělit do několika bodů:

- Octavia nevypadá stále stejně. Všechny tři generace jejího moderního provedení mají sice určitou tvarovou kontinuitu, nejde však o stejné automobily.

- Octavii můžete vnímat jako "rigidní nudu", jde o čistě subjektivní postoj, na kterém není nic špatného. Přesto však mezigenerační změny netvoří jen to, co píšete - zahrnují mnohem širší proměny, které vynikají v kontextu všech modelových řad značky.

- Japonci zdaleka (!) nejsou jediní, jimž vděčí automobilismus za pokrok. Rozhodně neplatí to, že by s každým novým modelem šli jako s "kůží na trh".
1. 12. 2013 13:05
Skoda.cz
Tady to nema smysl. Nazdar.
Rozbalit vlákno
2
1. 12. 2013 13:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Snooob
1. 12. 2013 20:14
Re: Skoda.cz
Ti frajerka zdrhla s Octaviou? Či čo?!
Avatar - Emel
1. 12. 2013 13:09
Zadek
Ty zadní světla u Civica, to je spíš něco z říše hmyzu. Předek je lepší, ten ostrý přechod mezi čelní a boční partií se mi taky úplně nelíbí, ale to je relativně drobnost.

Octavii to v kombíku tradičně sekne, víc než liftbacku, jehož záď je přece jen poněkud těžkopádná. Minimalistický design nechá vyniknout detaily jako xenony a hezká kola, je důležité tyto detaily nezanedbat. Je škoda, že 18" už jsou z pohledu komfortu hodně kompromisní.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
1. 12. 2013 23:36
Re: Zadek
...ano...rozšláplý chroust.... první, co mě napadlo. A to i na živo... prostě kakrle se vším všudy. Od Hondy, byť kvalitu nepopírám, se dá koukat jen na sekačky na trávu....
Avatar - Emel
2. 12. 2013 07:48
Re: Zadek
A Accord, a všechny motorky, nakonec Jazz se taky dá a CR-Z je pohledné (byť poněkud podmotorované) autíčko. Tak černě bych to neviděl...
2. 12. 2013 10:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MichalSVK
1. 12. 2013 13:13
Z hľadiska dizajnu...
...je to u mňa jednoduché
[odkaz] alebo [odkaz]

Octavia je príliš geometrická a Civic, ten zas... hmm... ako to len nazvať >:D
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2013 13:20
nikdy jsem neměl kombíka
s pár kombíkama jsem samozřejmě jel, ale většinou sám, nebo ve dvou a nijak moc naloženej. když nebylo vyhnutí. proto si neumím představit, jak se s těmahla obludkama jezdí, když jsou naložený naplno. ta obrovská páka vzadu u naloženýho auta, u škodovky, ale zvlášt u hondy, přeci musí dělat neskutečný věci. hodně divný auta, oboje. :no: jasně, chápu, dva haranti, kočárek, kolo, plato vajec, přepravka zavařenin, labrador, kocour .. :no: leckdo to možná užije ... ale když v tom vidím samotnýho člověka, jak se v těchhle nechutných přepravnících na rakve ztrácí, je to hodně komický ... >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2013 13:28
Japonci to prostě umí
U mně jednoznačně vítězí Civic, ať "krátká" verze, tak i "dlouhá" verze. Prostě a jednoduše - Japonci to umí. Netvrdím, že jsou Octávky ošklivý, to ne, je to prostě jenom nuda, nuda, a zase nuda a šeď - jako celý VW - a jestli má někdo jinej názor, tak mně je to ale úplně jedno. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
1. 12. 2013 13:46
Re: Japonci to prostě umí
Chlapce kazdy ma iny nazor tebe sa paci Civic mne Octavka , Octavia ma az prilis konzervativny dizajn pre teba to môze byt nuda ale pre mna je pekna a zase Civic ma trochu zaujimavy dizajn ale pre mna trozku precackany s tymi zakryvenymi hranami hlavne na bocnych blatnikoch ale skôr by som zobral tu Octavku lebo ja som skôr na cisty dizajn . ;-)
1. 12. 2013 17:33
Re: Japonci to prostě umí
Ale on neřekl, že Octavia je škaredá, ale že je nudná, což jsou dvě různé věci. Třeba osobně hodnotím design Octavie jako pěkný, vše tam má svůj smysl, vypadá hezky, ale nemá to "šťávu" (což ale neznamená, že je to špatně).
1. 12. 2013 21:23
Re: Japonci to prostě umí
V mojom prispevku mas tam napisane Octavia ma prilis konzervativny dizajn to znamena ze by ten dizajn na prvy pohlad nezrobyl ze OH WOW a neviem co ale aby sa cloveku stale ked sa nanho dajme tomu rano ked ide do prace pozrie tak aby sa mu stale to auto pacilo a stale by nasiel nieco nove. Lebo aj tu pisali niektory ked bola premiera Octavie 3 tak ze ten dizajn ze je nudny a aj tu pises ze nema stavu no dobre ale tie auta ktore teraz na ludi zrobia OH WOW TY VOLE tak za 5 rokov to bude okukane prekukane onicom ale octavia aj za 5 rokov bude ta elegantna a dizaj bude stale sviezi tomu sa hovori konzervativny dizajn. Tak na to sa sefdizajner Skody zameral na konzervativny dizajn na pekne ciste hrany a ziadne zbytocnosti.
1. 12. 2013 13:30
vrece zemiakov
Nad hondou by vyhralo aj vrece zemiakov. Co sa tyka octavky, je pekna pokial nestoji pri konkurentovi zo svojej triedy. Vtedy az clovek vidi aka je mala a uzka - nie rozmerovo ale vzhladovo. To iste superb. Postavte vedla seba odzadu kombiky superba, mondea a passata. Superb bude ako o triedu nizsie auto.
Rozbalit vlákno
11
1. 12. 2013 13:49
Re: vrece zemiakov
Somarina stale superb mi pripada ako az moc velke ale to si trochu PREHNAL ze o TRIEDU NIŽŠIE AUTO !!! Asi chod ku ocnemu pokim ma este otvorené ;-)
Avatar - MichalSVK
1. 12. 2013 14:19
Re: vrece zemiakov
Ale bohužiaľ, má pravdu. Superb pri porovnaní na šírku vyzerá ako o triedu menší.
tu je porovnanie s C5:
[odkaz]
[odkaz]

tu s Mondeom:
[odkaz]
[odkaz]

alebo s Insigniou:
[odkaz]
[odkaz]
1. 12. 2013 15:20
Re: vrece zemiakov
Ale no ja som myslel aktualnu verziu Superba cize 2 FL nie 2 generaciu ako udavas ;-\
1. 12. 2013 15:28
Re: vrece zemiakov
Blbost jak hrom. Aky je rozdiel medzi predfc a pofc superbom? Velkostou to iste. A ja som pisal porovnanie zozadu a nie zboku. Zozadu je paradoxnenajmensi z nich.
1. 12. 2013 15:32
Re: vrece zemiakov
Pocuvaj sem pre mna Superb 2FL je taky zivsi a pri udavanych modeloch je krajs a lepsie vynika .
1. 12. 2013 15:33
Re: vrece zemiakov
Ale aj na Octaviu tak isto vsak Octavka tvori vrchol uz hranica medzi nižšou strednou a strednou triedou tak napr. Nemozem porovnat Octavku a dajme tomu Mazdu 6, Mondeo alebo Superb. A neverim ze sa ti fakt zda ze Octavia vyzera oproti Civicu ako o triedu nižšie auto prosim ta skus sa zamysliet.
Myslim ty Combi.
1. 12. 2013 17:24
Re: vrece zemiakov
Neviem civica som este nevidel ale skus si porovnat napr focus ci astru kombi s octavkou. Nebyt dlzky octavky a jej velkeho bocbeho zadneho okna tak vyzera aj zboku mensia. Super pofl v kombi sa aj mne paci viac, to auto dospelo bohuzial sirka auta je stale mala a vyzera stale "malicko". Cize nepisal som ze oproti civicu skus sa radsej zamysliet ci vies chapat napisany text lebo uz druhykrat prekrucas co som napisal.
Avatar - MichalSVK
1. 12. 2013 16:50
Re: vrece zemiakov
A aký je rozdiel vo veľkosti Superbu 2 a 2FL?
Avatar - Emel
1. 12. 2013 19:28
Re: vrece zemiakov
Co platí pro Superb, neplatí pro Octavii. Podívej se schválně na šířku kompaktů:

Octavia 1814
Focus 1823
Ceed 1780
308 1804
... atd.
1. 12. 2013 20:19
Re: vrece zemiakov
nejde len o rozmery, ide o celkove proporcie a dojem. Ceed naprilad aj s i30 vyzeraju naozaj na svoju triedu kym octavka je vacsia. No napriklad ju postav k astre ci focusu pripadne aj goflu a uvidis ten rozdiel. Som zvedavy na dalsi superb, kam ho skodovka posunie.
Avatar - Emel
1. 12. 2013 21:09
Re: vrece zemiakov
Tož to jsem udělal. A výsledek?

Astra SportsTourer je na milimetr stejně široká jako Octavia, je ale o poznání vyšší a delší. Potřebuje minimálně 17" a pak vypadá dobře... ale pokud má některé z těchto aut proporční problémy, pak je to Astra. Na Octavii ztrácí hlavně technicky.

Golf Variant - byl jsem nadšený z fotek ve světlemodré metle, živý dojem je ale velké zklamání. Ani 17" kola a hezká červená metla u Auto Jarov na tom nedokážou nic změnit. Ne že by to auto bylo ošklivé, to ne, ale vedle Octavie je jako chudý příbuzný. Škoda, konfigurované auto s 1.4TSI Highline vypadalo hezky, s ErgoActive sedačkami a DCC bych si to uměl představit.

Focus v kombíku se mi líbí, je to takové malé Mondeo... se sportpaketem má i trošku šarmu, který jinak základní verzi chybí. Třeba ty silnější EB jsou za zajímavé peníze...
1. 12. 2013 13:42
Versus
Exterier: C.T. - O3C: 1:0
Interier: C.T. - O3C: 1:1

O3 je exterierom skatula na topanky pozbuchana z niekolkych koncernovych modelov, aby neurazila a nicim nevystupovala z radu, kde unifikaciu jasne dokumentuje vydarena predna maska, ktora vsak nijak nenavazuje na bocny profil [odkaz] Naopak ma miernu vyhodu v tvare zadnych dveri, kde hovori jasnym jazykom.
Zadne dvere na Civicu sa spojenymi a trciacimi svetlami velmi nepodarili, co je skoda; zaroven potrebuje vhodnu farbu, aby to bolo nejak ok [odkaz] , napriek tomu je zadok baculaty; koncept mal zaroven lepsiu grafiku svetiel a jednoduchsie tvary; vo finale to pokazili. Bocny profil naopak svojou napaditostou a navaznost na celnu masku je vyborne zvladnuty a ozivuje paletu kombikov. Zaroven ukazuje, ze kombi nemusi byt klasicky pohrebak.

Interier je dost sporny. O3 ma klasicku fadnu pristrojovku, ktora nezaujme, ale na prvy pohlad posobi prehladne a usporiadane [odkaz] Civic [odkaz] ma na prvy pohlad nakopeny chaos; rozne dizajnovane funkcne bloky nahadzane na jednej kope bez spolocnych voditok. Skoda ma tiez krajsiu obruc volantu. Materialovo, aspon zatial z obrazkov, ma naskok Civic.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Snooob
1. 12. 2013 20:20
Re: Versus
Toš,
niekto nosí nové topánky z obchodu v peknej škatuli! :yes:
A niekto nové topánky z trhu v igelitke! :no:
:-!
1. 12. 2013 22:58
Re: Versus
Peknu skatulu som este nevidel, ale zrejme mas ine skusenosti.
2. 12. 2013 01:00
Re: Versus
"zaroven potrebuje vhodnu farbu, aby to bolo nejak ok" - není to spíš o světle než o barvě (mám na mysli odkazovanou fotku)?
2. 12. 2013 02:25
Re: Versus
Farba a svetlo idu dokopy. Rozdiel koncept a real je vsak v tvare 5tych dveri, tie auto nafukuju a tiez je chyba skratenie 3.brzdoveho svetla. Grafika brzd, ktora trci na koncoch ako anteny tiez nie je prave zvladnuty detail, koncept ma lepsiu navaznost na celu hmotu svetidla, vobec viac horizontalnych liniek uzemnuje nafuknutost.
Mohli mierne stlmit baculatost 5tych dveri hned vedla SPZky. Pomohlo by to.
Avatar - Petr07
1. 12. 2013 13:42
Nemohu si pomoci
Nemohu si pomoci ale Civic Tourer byl nádherný jako koncept. Ale přelitím do sériové výroby jej docela zošklivili.
Z tohoto duelu nevolím ani jedno. Jsou jiná a hezčí auta..... .
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2013 13:43
Kto z koho
Boli casy nedavno minule, ked Octavia II Combi bola oznacovana za uzku s obrovskymi prevismi. Na tom zadnom sa vozili iba hektolitre vzduchu.. Napriek diskusiam sa ukazalo, ze u ludi je to auto popularne. Auto s datumom narodenia 2004.

Teraz tu mame rok 2013 a.. Honda Civic Tourer

Auto: Civic Tourer 2013 / Octavia II Combi 2004

Dlzka: 4520 / 4569
Sirka: 1770 / 1769
Vyska: 1440 / 1468
Rázvor: 2595 / 2578
Objem kufru: 624 / 580

PS: Vlecena zadna naprava je u vsetkych motorizacii.

Este jedna hra s cislami:

Honda Civic / Rapid Spaceback

Dlzka: 4300 / 4304
Sirka: 1770 / 1706
SIRKA VPREDU: 1450 / 1490
SIRKA VZADU: 1450 / 1460
Vyska: 1470 / 1459
Rázvor: 2595 / 2602
Objem kufru: 477 / 415

Udaje su z auto.cz
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hombre_71
1. 12. 2013 13:48
Někdo má rád holky, někdo zase vdolky
a každé auto si najde toho svého kupce. Tohle téma má jen vyvolávat flame v diskuzi a zvýšit sledovanost. Nic víc, nic míň. Tak jim na ten špek nesedejme ;-)
Rozbalit vlákno
1
1. 12. 2013 14:54