Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Designový duel: Honda Civic Tourer vs. Škoda Octavia Combi

235 komentářů

Avatar - guze
guze
Není třeba komentáře.........
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Souhlasím. :yes:
Avatar - poterienko
poterienko
..by u mne jednoznačně vyhrála. Sice mi některé její proporce vadí, ale ty patvary Hondy přebije snad jen MX-5.
Btw je takový problém fotky Octy u srovnávaček otočit? Asi tak minuta práce v grafickém programu...
Mazda MX-5 je roadster - najpredavanejsi roadster v dejinach automobilizmu 😄
Avatar - white label
white label
Taky MX-5ka je proti tomuhle designovému "monstru" absolutní krasavec...
Avatar - poterienko
poterienko
Nokie byly taky nejprodávanější mobily a nikdy jsem žádnou neměl a nikdy se mi moc nelíbily, stejně jako Samsungy. Takže se to může prodávat jak chce, ale prostě se mi MX-5 nikdy líbit nebude 😊.
FYI - tabulke najpredavanejsich mobilov v USA kraluju iPhony 😄 Samsung sice preda viac telefonov, ale S4 hra v predajoch druhe husle.
Ondris
Jakkoli se mi Civic prve líbil, tak tady vypadá, Jako by někdo vzal starou Previi o svodidla kolem dokola.
Zároveň je to první auto, u kterého se vyloženě nepovedla spojená zadní světla.
nope
je Skodovka ve srovnani s Hondou naprosty NIC!
Design jest veci osobniho vkusu. Podotykam, ze Civic mi krome fenomenalni EK9 a CRX EE8 nikdy nic nerikal, nerika a rikat nebude.
Honda je narozdil od Skodovky sobestacna a nezavisla, tudiz si muze delat co chce. Neni pod diktatem nejake tovarny na plechovky. Honda je sva a za to ji patri respekt.
Ona taky Skodovka ke srovnani s NSX nic nema, coz? >😁
nope
Namisto minusovani argumentuj, sasku.

Edit: No jo, to se dalo cekat, sasci 😊
stealth01
A co jsi cekal? Ze lidi budou na Tvou hloupost a demagogii reagovat kladne? Posledni vetou s NSX jsi to zabil uplne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty se ještě divíš? Tvůj příspěvek je úplně "off topic".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Tenhle článek je ovšem o designu, ne o globální pozici jednotlivých značek.

Globálně je Honda samozřejmě větší a silnější značka. Z mého pohledu (středo)evropana jí ale momentálně zbývá jediné zajímavé auto a to je dožívající Accord.
Avatar - Invert
Invert
No takhle pidi "nope" mozku... NIC, asi znamená u tebe, že když nemá Škodovka srovnání pro NSX, takže to NIC není... Aha, Honda taky nemá srovnání pro Fabii S2000, nebo WRC. Nemá konkurenci pro Citigo, ani pro Superba. Takže "z globalniho hlediska" je Honda a všechny značky kolem také úplné NIC! Beru ti za slovo, vystihl jsi to dobře šašku 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
S2000 - [odkaz]
Co treba opet titul v BTCC [odkaz] [odkaz] na rok 2014, druhe misto v WTCC [odkaz] , Le mans, ALMS, nebo co treba znovu vyzva v F1 od 2015
Co Superb ma proti [odkaz]
NSX, Civic Type-R bude rovnez pecka
Co motorky a titul v motoGP
Co ma Skoda proti tomuhle
[odkaz]
Co ma koncern proti tomuhle [odkaz] O Skode ani nemluve 😉
Skoda z globalniho hlediska nema proste nic, coz odrazi jeji cenu v podobe levne cinske montovny. Seat predstihla jedina cinska, jinak byl na dne. Z globalniho hlediska nesrovnatelny vyvoj, skoda je takove lepsi JZD 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co ti neni jasny? Ze je Seat spolecne s nejakou cinskou bezejmenou montovnou, FAW nebo jak se to jmenuje, na dne mezi znackami? Cinsky vyrobci maj cenu jenom jako levne montovny. To plati take o Seatu a Skoda tak dopadne za chvili take. Za letosek propad hodnoty znacky u Skody o 50% 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
FZ1Fazer
Přesně tak, asi naštvu všechny místní Škoda maniaky, ale co se týká techniky a míry inovací na trhu, tak Škodovka přebírá v drtivé většině výběhové motory a platformy VW. Kde má Škoda Hybridy, nejmodernější konstrukce motorů jako Earth Dreams či zastoupení ve všech segmentech trhu? Která Škodovka vyhrála někdy cenu za design Red Dot, jako Civic 8g či Accord Tourer???? Vážení, když si pečlivě pročtete prohlášení bosů Škody a pohovoříte s lidmi z vývoje, zjistíte, že Škoda je značka, která přináší dobrou cenu za dobrou kvalitu, ale nic víc tam nehledejte. Její design je přísně orientován na nízké výrobní náklady, taktéž se zde nenabízí žádné revoluční řešení, které by ovlivnilo náklady na vývoj, jelikož tato značka je určena pro cílovou skupinu zákazníků, kteří by to nedokázali ocenit. Na to je tady VW. Smiřte se s tím a nepište tady bláboly o Hondě, největším výrobci motorů na světě >😒]
Avatar - Francuz
Francuz
Plne s tebou suhlasim a podla mna aj napriek tomu ze nic nevyvija tak je to stale drahe auto. Ale pokial to ludia su ochotny kupovat za tie peniaze tak preco nie 😄
Avatar - Emel
Emel
Dobrá kvalita za dobrou cenu bez zbytečných keců, jasně, to je filosofie Škodovky...

Honda jsou samé Dreams, bohužel ale zůstává u těch snů a prázdných frází a fakticky Škoda Hondu v kompaktech drtí - podívej se třeba na paletu benzínových motorů, kdysi výkladní skříň Hondy. Smutnější je to pro Hondu a její fanoušky, pro Českou republiku a Škodovku to tak smutné není 😉 .
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co drti? Kde drti? Myslis nabidkou V CR? >😁
Tady jsou prodeje jake jsou uz leta stejne. Pro ceskeho kupce neni dulezita technika, ale servis na kazdem rohu a dalsi pochybne parametry pri koupi. Proto se Japonci k takovym trhum stavi jak se stavi.
Avatar - Emel
Emel
Myslím nabídkou v Evropě. Kdybys ten příspěvek přečetl celý, pak bys viděl nejmarkantnější příklad - benzínové motory. Ale Škoda má navrch i jinde... nabídka 4x4, převodovka DSG prakticky k libovolnému motoru... atd.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Na to ze Skoda neprinasi prave nic noveho, vyvoj ji skoro nic nestoji, je cena jejich aut dost vysoka. Takze dobra kvalita za dobrou cenu moc nesedi. Rekl bych spise prumerna kvalita za vyssi cenu
Avatar - Emel
Emel
Škoda se podílí na vývoji v rámci koncernu - něco sama vyvíjí, na jiné věci přispívá. VW jí nedává své technologie jen tak zdarma...
Avatar - Francuz
Francuz
Tak poprosim na akych vyvojoch sa zucastnuje, a co presne vyvija a VOBR BOBR na co priespieva??? Konkretizuj, poprosim si link atd.
Avatar - Emel
Emel
ŠKODA provádí v rámci svazku koncernu důležité vývojové práce u elektrických komponentů, brzd, převodovek a motorů. V roce 2012 byla zahájena výstavba dalšího vývojového centra pro testování motorů.

[odkaz]

V Česaně je třetí největší vývojové středisko celého koncernu VW, ve vývoji tu pracuje asi 1800 lidí.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rimow11
rimow11
:yes:
Avatar - rimow11
rimow11
presne tak 😄
Avatar - Snooob
Snooob
Škodovka nemá nič ani k Honde WX 10: [odkaz]

A čo ako...?!
Avatar - Invert
Invert
Honda nemá nic ani k : [odkaz]
Je to takovej problém, když někdo nemá jen jednu pitomost, jako někdo jiný? Každej má svý a tady je to o autech.. 😉
Přesně tak Snooobe >😁
Avatar - white label
white label
Ale má😒br /> [odkaz]
😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
[odkaz]
[odkaz]
Ono je rozdil jako vzdy neco vyvinout a nechat si nekde polepit nejaky podradny klumprt 😉
slovacisko25
hehe, dobre si mu dal. Uz len na tychto bicykloch vidno fylozofiu skody
ikoptak
No Honda včetně Acury prodává celosvětově +/- 3.000.000 aut Škodovka +/- 1.000.000 takže zas takové nic to není.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Civic je vpredu velmi povedeny, ale kombi se jim vzadu nepovedlo. Octavia je takova konzerva obecne, moc emoci nevyvola. Nicmene, rozvor se pocita a tam ma u mne Octavia body navic. Tisnit se vzadu je peklo. Preji svym pasazerum, aby meli dost mista na kolena.
Jeste udelat tu 4x4 v ne-kombi a jsem plne spokojen. Kurna hosi, do A3 limuziny se pohon na zadni kola dostane...tak to prosim zvazte.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zadek je povedeny, predek prumer, mas to otoceny 😉
adamzprahy
Tyhle duely dělejte v základních nebo nejrozšířenějších výbavách. Obzvlášť v podání Škodovky, z prezentačních fotek vypadá snad jen Octavia RS v reálu stejně. Jinak tyhle Octavie a Rapidy na prezentačních fotkách nemají s těmi co u nás jezdí v 90% nic společného.. Já osobně po Praze tak 50% Octavii co potkám, tak mají plecháče s černými zrcátky a klikami.. Rapidy spíš v Ambition, i když s plecháčema a černejma klikama jich taky dost jezdí.
stealth01
To mas tezke. Kdyby takovy duel byl na Tobe, jako redaktorovi, jak bys shanel profi fotky zakladnich verzi Octavie? Fotil bys je po Praze? 😉
Avatar - Bristol
Bristol
na jednu stranu s ním nemohu nesouhlasit...ano octávka ve špičkové konfigurace s diodama vpředu a vzadu, s 18" kolama vypadá velice dobře...jenže taková octávka s nějakým solidním motorem tě vyjde na peníze solidně vybaveného auta střední třídy a tady začíná problém...vlastně všech škodovek 😉 ano ve full option je to hitparáda a mě upřímně ačkoli škodovky nemám rád ani trochu tak se mi to i líbí, ale to co jezdí reálně ze showroomu pryč je děs běs jak uvnitř tak vně... :no:
_MT_
Teď je otázka, co je pointou designového duelu kromě vyprodukování článku a z toho plynoucího zisku. Z hlediska designu nám klidně může být jedno, co se bude prodávat. Základní linii dostaneš, problém je, že čistý/ jednoduchý design potřebuje ty drobnosti okolo. Tím spíš, když se rozhodnou spíš zdůrazňovat, že jsi šetřil, než maskovat (viz třeba halogeny, které by nemusely vypadat tak špatně - ale kdo by si pak připlatil za xenony).

Osobně považuji za plus, když auto vypadá dobře ve všech variacích. Tedy i v základu. Jen si vybírám příchuť, která mi vyhovuje. Nicméně peníze a design nejdou dohromady. Buď bych se snažil o nejlepší konfiguraci proti nejlepší konfiguraci (z mého subjektivního pohledu), nebo komplexní srovnání. Co bude nejprodávanější, mě vůbec nezajímá. Někoho by možná mohlo, mně stačí realita na silnicích.
_MT_
Chtěl bych ho vidět, jak shání fotky základní Hondy. Té mýtické, která nemá snad ani autorádio. Kterou, pokud člověk může věřit místním fanouškům Hondy, ve skutečnosti ani neprodávají a snad ani nevyrábí, jen ji mají v katalogu pro parádu. >😒] (Předpokládám, že Tourer bude mít stejnou strukturu výbav jako krátký Civic.)
mozgog
proč pisálkové nazývají rigidní nudu slovy "klasicky laděné tvary"?
nope
Protoze Octavia, designovy a zaroven technologicky skvost! 😉
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
No designový ani technologický skvost tedy rozhodně není, ale těží z toho, co nakonec dělá celé VW, dělá minimum zásadních chyb. Ta honda nakolik je pokroková a je svá tak zejména v designu si občas neopustí nějakou tu obludnost. V tomto Případě je to zadek toho kombíku. Ten je opravdu strašný, Nechápu jak může někdo napsat že zadek auta je odlehčený. Naopak obrovský převis, vypouklé blatníky přidávají na Toureru obludnosti
Avatar - Bristol
Bristol
Honda Civic je bohužel odporný hnus, hlavně v kombíku :no:
J. Sochor
1) Volte, prosím, korektnější slovník

2) Dle čeho soudíte, že je Octavia "rigidní nuda"?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J. Sochor
Samozřejmě.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Nevím proč by měl "mluvit" za druhé. Články píše svým jménem za sebe a "mluví" taky za sebe, ne za druhé.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Makovnik
A co je Octavia? nekonecny trip vynimocnych napadov?

Vsetky koncernove modely vychadzaju z presne rovnakeho cesta; rozdiely su v detailoch a najviac v celnej maske, ktoru ma kazda koncernova divizia ako poznavaci znak a tiez v usporiadani zadnych dveri/svetiel, opat rozlisovaci znak.
Vdaka tomu su ich celne masky vzajomne zamenitelne bez toho, aby doslo k naruseniu celistvosti kompletneho modelu. O3: [odkaz] [odkaz] Leon: [odkaz] [odkaz] Golf: [odkaz] [odkaz] A4Avant: [odkaz] [odkaz]

Rozdiely su len hry s detailami, kde v jednom rocniku dame dvom autam spatne zrkadlo na dvere, dalsim dvom do rohu, o generaciu neskor inak; zalomime alebo nezalomime zadne okno D stlpika, bocna linka okien trochu viac hore alebo horizontalne a na tych istych urovniach sa vybuli, ci vtlaci bocna linia spodnej hrany dveri.
Je to hra s rovnakymi prvkami; ako skladacka bytu, kde mame pevny podorys a vyberame si farbu tapiet a podlahy. Vystriedaju sa typizovane variacie, v konecnom dosledku vsak ide o hru s tym istym dookola.
Originalita spociva len v prednych maskach jednotlivych divizii, ktore su vsak opat takmer totozne napriec celym portfoliom modelov divizie, co najlepsie dokazuje Seat a Audi.
Rozoznat Audi spredu dokaze skutocne len obdivovatel znacky, ktory ich ma detailne napozerane.
Ostatne, PR clanok, ktory vydala Skoda na rozpoznanie Rapida od Octavie toto len a len dokazuje.

Skuste si v pocitaci prehodit celnu masku O3 s Golfom alebo s Audi - nic sa nestane; celkove ponatie auta sa vobec nenarusi.
J. Sochor
Děkuji za názor. Každý z nás má jiné estetické cítění, proto respektuji to, co jste napsal.

Objektivně je však třeba říct, že nejde o "hru se stejnými prvky". Každá automobilka prochází různými obdobími, která jsou ovlivněna mnoha faktory (i takovými, jež přesahují rámec automobilového designu). S tím souvisí fakt, že každá značka koncernu VW má svůj designový jazyk, k němuž došla svou cestou.

To, že dojem jednolitosti je pouhé zdání, můžeme demonstrovat na příkladu Audi. Pocit, že modely Audi jsou při pohledu zepředu nerozeznatelné, vychází z jednoduché skutečnosti: hledá-li značka osobitou tvář (což je týkalo Audi), je normální, že jakmile ji nalezne, aplikuje její klíčový prvek na většinu modelových palet. Poté, co se nový styl etabluje, dochází k postupné diferenciaci řad. Lze říct, že po roce 2010 (zhruba) nastává ideální doba posilování identity každé modelové řady, což je znát na každém novém Audi - děje se tak různými provedeními okraje a prokladu masky, diodovou optikou a provedením tvarů vůbec. Nemusí to být na první pohled viditelné, ale je tomu tak.

V reakci na poslední odstavec - masky bych nepřehazoval. Vůz bývá navrhován jako celek a jako takový je jedinečný. Přehozením masky by byl zpřetrhán celkový estetický kontext.
Makovnik
Iste, kazda automobilka ma svoje etapy, ale momentalna era koncernu ukazuje dosial najvyssiu mieru uniformovanosti, aj ked na druhej strane dosiahli vyssiu mieru identity jednotlivych znaciek. Davnejsie boli vsak vyraznejsie rozdiely aj v bocnom profile, nie len maskach - ako identifikatoroch.

Audi sa neda upriet, ze nasli velmi vydarenu tvar svojich modelov. Na druhej strane sa vsak casto spomina, ze ani majitelia Audi nie su uplne spokojni, ked majitel A3 ma naoko rovnake auto ako majitel A6. Podobna veta zaznie dokonca v takmer kazdom teste.

Prehodenim masky prave ukazujem, ze "celkovy esteticky kontext" sa vobec nenarusi.
Naopak, pre mnoho ludi, ktori sa detailne autam nevenuju by nedokazali rozlisit original od upraveneho mutanta.
J. Sochor
Určitá uniformita je nepochybnou součástí značek koncernu. Lze právem namítat, že kupř. vozidla Škoda byla na přelomu milénií osobitější (ve smyslu tvarové nezávislosti na VW), což bylo dáno především nadčasovým návrhem Fabie nebo druhé gen. Octavie, která bývá řazena mezi etalony tvarové nadčasovosti.

Téma designu Audi je zajímavé, stálo by za samostatnou diskusi. Podobnost, o které píšete, je součástí procesu etablování nového designu - tuto etapu má Audi za sebou, nyní (zhruba od začátku tohoto desetiletí) probíhá posilování identity každé řady. Myslím, že crossover Nanuk bude další realizací, která posílí svébytnost každého Audi.
Makovnik
Ano, uz som to niekde v diskusii pisal, ze Skody boli komplexne tvarovo svojbytne, kde tuto eru ukoncila O1 a Fa1; Fa2/Roomster/Yeti bol akysi ulet a pokus o inakost. Teraz sa vo vacsej miere prejavuje diktat koncernu, co sa neda povazovat za nic ine, nez zamer odlisit modely celeho koncernu od zvysku europskeho automobiloveho priemyslu.

K Audi - aj ked prave nasli svoj rozlisovaci znak a nezamenitelny dizajn, ktory aplikuju napriec modelovym portfoliom; predpokladam, ze velmi rychlo odtial prejdu dalej a dalsimi generaciami kazdeho modelu nahradia aktualny dizajn este ostrejsim a s menej zdobnymi prvkami ako zobrazuje tento koncept [odkaz] Nanuk prave predstavuje prechod medzi aktualnym dizajnovym jazykom a tym nasledujucim.

V podstate dalsi clanok o dizajne nemusite robit duel, ale prave rozobrat Audi od nejakych 70.rokov po novopredstavene koncepty, kam sa planuju uberat. Vznikne z toho pekne citanie.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...tvoříte z našeho acz bulvární plátek tak se pak nedivte, že i reakce nepostrádají bulvárního akcentu!!! Můžete si za to sami. ...tím samozřejmě nesouhlasím s jakýmikoliv vyjádřivy negativně zabarvenými...
J. Sochor
Mohl byste mi, prosím, připomenout, co jsem kdy napsal bulvárního? Cítíte-li, že něco ano, o co přesně šlo?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
J. Sochor
Vím, že psal v množném čísle, ale výtku - aby měla nějaký smysl, např. ve formě konstruktivní kritiky - je lepší napsat konkrétním autorům, s nimiž má diskusní kolega problém.
mozgog
1.) Vážený pane J. Sochore, po sérii článečků doprovázejících příchod Škody Rapid, nekonečný každodenní seriál žvástů o škrabce, místě pro vestu atd atd, považuji slovo "pisálkové" pro označení redakce Auto.cz jako naprosto korektní a velmi zdvořilé.

2.) Oktávka je sterilní hranatá krabice vyskládaná z universálních dílů "made in VW", která vypadá stále stejně. Ale to samé platí např. pro Golf, kde také nerozeznám jednotlivé generace od sebe. Pro mě to je "rigidní nuda", změnu obrysu světlometu, či hrany zpětného zrcátka atd. nepovažuji za nějakou evoluci ani za designerský počin, naproti tomu Japonci jdou pokaždé s "kůží na trh", každé cca 2 generace přijdou s opravdu novým, současným, moderním vozem. Kdyby nebylo japonské konkurence, jezdíme na nejmodernějších valnících made in VW se speciálně zpevněnými loukoťovými koly a s příplatkovou prodlouženou ojí.
J. Sochor
1) Opakuji - máte-li s nějakým autorem problém, konkretizujte to. Paušalizace pranic nestačí.

2) Reakci na druhý bod si dovolím rozdělit do několika bodů😒br />
- Octavia nevypadá stále stejně. Všechny tři generace jejího moderního provedení mají sice určitou tvarovou kontinuitu, nejde však o stejné automobily.

- Octavii můžete vnímat jako "rigidní nudu", jde o čistě subjektivní postoj, na kterém není nic špatného. Přesto však mezigenerační změny netvoří jen to, co píšete - zahrnují mnohem širší proměny, které vynikají v kontextu všech modelových řad značky.

- Japonci zdaleka (!) nejsou jediní, jimž vděčí automobilismus za pokrok. Rozhodně neplatí to, že by s každým novým modelem šli jako s "kůží na trh".
nope
Tady to nema smysl. Nazdar.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Snooob
Snooob
Ti frajerka zdrhla s Octaviou? Či čo?!
Avatar - Emel
Emel
Ty zadní světla u Civica, to je spíš něco z říše hmyzu. Předek je lepší, ten ostrý přechod mezi čelní a boční partií se mi taky úplně nelíbí, ale to je relativně drobnost.

Octavii to v kombíku tradičně sekne, víc než liftbacku, jehož záď je přece jen poněkud těžkopádná. Minimalistický design nechá vyniknout detaily jako xenony a hezká kola, je důležité tyto detaily nezanedbat. Je škoda, že 18" už jsou z pohledu komfortu hodně kompromisní.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...ano...rozšláplý chroust.... první, co mě napadlo. A to i na živo... prostě kakrle se vším všudy. Od Hondy, byť kvalitu nepopírám, se dá koukat jen na sekačky na trávu....
Avatar - Emel
Emel
A Accord, a všechny motorky, nakonec Jazz se taky dá a CR-Z je pohledné (byť poněkud podmotorované) autíčko. Tak černě bych to neviděl...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
...je to u mňa jednoduché
[odkaz] alebo [odkaz]

Octavia je príliš geometrická a Civic, ten zas... hmm... ako to len nazvať >😁
vosovčelák
s pár kombíkama jsem samozřejmě jel, ale většinou sám, nebo ve dvou a nijak moc naloženej. když nebylo vyhnutí. proto si neumím představit, jak se s těmahla obludkama jezdí, když jsou naložený naplno. ta obrovská páka vzadu u naloženýho auta, u škodovky, ale zvlášt u hondy, přeci musí dělat neskutečný věci. hodně divný auta, oboje. :no: jasně, chápu, dva haranti, kočárek, kolo, plato vajec, přepravka zavařenin, labrador, kocour .. :no: leckdo to možná užije ... ale když v tom vidím samotnýho člověka, jak se v těchhle nechutných přepravnících na rakve ztrácí, je to hodně komický ... >😒] :no:
Pleskot
U mně jednoznačně vítězí Civic, ať "krátká" verze, tak i "dlouhá" verze. Prostě a jednoduše - Japonci to umí. Netvrdím, že jsou Octávky ošklivý, to ne, je to prostě jenom nuda, nuda, a zase nuda a šeď - jako celý VW - a jestli má někdo jinej názor, tak mně je to ale úplně jedno. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
janyc
Chlapce kazdy ma iny nazor tebe sa paci Civic mne Octavka , Octavia ma az prilis konzervativny dizajn pre teba to môze byt nuda ale pre mna je pekna a zase Civic ma trochu zaujimavy dizajn ale pre mna trozku precackany s tymi zakryvenymi hranami hlavne na bocnych blatnikoch ale skôr by som zobral tu Octavku lebo ja som skôr na cisty dizajn . 😉
Mino21
Ale on neřekl, že Octavia je škaredá, ale že je nudná, což jsou dvě různé věci. Třeba osobně hodnotím design Octavie jako pěkný, vše tam má svůj smysl, vypadá hezky, ale nemá to "šťávu" (což ale neznamená, že je to špatně).
janyc
V mojom prispevku mas tam napisane Octavia ma prilis konzervativny dizajn to znamena ze by ten dizajn na prvy pohlad nezrobyl ze OH WOW a neviem co ale aby sa cloveku stale ked sa nanho dajme tomu rano ked ide do prace pozrie tak aby sa mu stale to auto pacilo a stale by nasiel nieco nove. Lebo aj tu pisali niektory ked bola premiera Octavie 3 tak ze ten dizajn ze je nudny a aj tu pises ze nema stavu no dobre ale tie auta ktore teraz na ludi zrobia OH WOW TY VOLE tak za 5 rokov to bude okukane prekukane onicom ale octavia aj za 5 rokov bude ta elegantna a dizaj bude stale sviezi tomu sa hovori konzervativny dizajn. Tak na to sa sefdizajner Skody zameral na konzervativny dizajn na pekne ciste hrany a ziadne zbytocnosti.
martindr
Nad hondou by vyhralo aj vrece zemiakov. Co sa tyka octavky, je pekna pokial nestoji pri konkurentovi zo svojej triedy. Vtedy az clovek vidi aka je mala a uzka - nie rozmerovo ale vzhladovo. To iste superb. Postavte vedla seba odzadu kombiky superba, mondea a passata. Superb bude ako o triedu nizsie auto.
janyc
Somarina stale superb mi pripada ako az moc velke ale to si trochu PREHNAL ze o TRIEDU NIŽŠIE AUTO !!! Asi chod ku ocnemu pokim ma este otvorené 😉
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
Ale bohužiaľ, má pravdu. Superb pri porovnaní na šírku vyzerá ako o triedu menší.
tu je porovnanie s C5😒br /> [odkaz]
[odkaz]

tu s Mondeom😒br /> [odkaz]
[odkaz]

alebo s Insigniou😒br /> [odkaz]
[odkaz]
janyc
Ale no ja som myslel aktualnu verziu Superba cize 2 FL nie 2 generaciu ako udavas ;-\
martindr
Blbost jak hrom. Aky je rozdiel medzi predfc a pofc superbom? Velkostou to iste. A ja som pisal porovnanie zozadu a nie zboku. Zozadu je paradoxnenajmensi z nich.
janyc
Pocuvaj sem pre mna Superb 2FL je taky zivsi a pri udavanych modeloch je krajs a lepsie vynika .
janyc
Ale aj na Octaviu tak isto vsak Octavka tvori vrchol uz hranica medzi nižšou strednou a strednou triedou tak napr. Nemozem porovnat Octavku a dajme tomu Mazdu 6, Mondeo alebo Superb. A neverim ze sa ti fakt zda ze Octavia vyzera oproti Civicu ako o triedu nižšie auto prosim ta skus sa zamysliet.
Myslim ty Combi.
martindr
Neviem civica som este nevidel ale skus si porovnat napr focus ci astru kombi s octavkou. Nebyt dlzky octavky a jej velkeho bocbeho zadneho okna tak vyzera aj zboku mensia. Super pofl v kombi sa aj mne paci viac, to auto dospelo bohuzial sirka auta je stale mala a vyzera stale "malicko". Cize nepisal som ze oproti civicu skus sa radsej zamysliet ci vies chapat napisany text lebo uz druhykrat prekrucas co som napisal.
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
A aký je rozdiel vo veľkosti Superbu 2 a 2FL?
Avatar - Emel
Emel
Co platí pro Superb, neplatí pro Octavii. Podívej se schválně na šířku kompaktů😒br />
Octavia 1814
Focus 1823
Ceed 1780
308 1804
... atd.
martindr
nejde len o rozmery, ide o celkove proporcie a dojem. Ceed naprilad aj s i30 vyzeraju naozaj na svoju triedu kym octavka je vacsia. No napriklad ju postav k astre ci focusu pripadne aj goflu a uvidis ten rozdiel. Som zvedavy na dalsi superb, kam ho skodovka posunie.
Avatar - Emel
Emel
Tož to jsem udělal. A výsledek?

Astra SportsTourer je na milimetr stejně široká jako Octavia, je ale o poznání vyšší a delší. Potřebuje minimálně 17" a pak vypadá dobře... ale pokud má některé z těchto aut proporční problémy, pak je to Astra. Na Octavii ztrácí hlavně technicky.

Golf Variant - byl jsem nadšený z fotek ve světlemodré metle, živý dojem je ale velké zklamání. Ani 17" kola a hezká červená metla u Auto Jarov na tom nedokážou nic změnit. Ne že by to auto bylo ošklivé, to ne, ale vedle Octavie je jako chudý příbuzný. Škoda, konfigurované auto s 1.4TSI Highline vypadalo hezky, s ErgoActive sedačkami a DCC bych si to uměl představit.

Focus v kombíku se mi líbí, je to takové malé Mondeo... se sportpaketem má i trošku šarmu, který jinak základní verzi chybí. Třeba ty silnější EB jsou za zajímavé peníze...
Makovnik
Exterier: C.T. - O3C: 1:0
Interier: C.T. - O3C: 1:1

O3 je exterierom skatula na topanky pozbuchana z niekolkych koncernovych modelov, aby neurazila a nicim nevystupovala z radu, kde unifikaciu jasne dokumentuje vydarena predna maska, ktora vsak nijak nenavazuje na bocny profil [odkaz] Naopak ma miernu vyhodu v tvare zadnych dveri, kde hovori jasnym jazykom.
Zadne dvere na Civicu sa spojenymi a trciacimi svetlami velmi nepodarili, co je skoda; zaroven potrebuje vhodnu farbu, aby to bolo nejak ok [odkaz] , napriek tomu je zadok baculaty; koncept mal zaroven lepsiu grafiku svetiel a jednoduchsie tvary; vo finale to pokazili. Bocny profil naopak svojou napaditostou a navaznost na celnu masku je vyborne zvladnuty a ozivuje paletu kombikov. Zaroven ukazuje, ze kombi nemusi byt klasicky pohrebak.

Interier je dost sporny. O3 ma klasicku fadnu pristrojovku, ktora nezaujme, ale na prvy pohlad posobi prehladne a usporiadane [odkaz] Civic [odkaz] ma na prvy pohlad nakopeny chaos; rozne dizajnovane funkcne bloky nahadzane na jednej kope bez spolocnych voditok. Skoda ma tiez krajsiu obruc volantu. Materialovo, aspon zatial z obrazkov, ma naskok Civic.
Avatar - Snooob
Snooob
Toš,
niekto nosí nové topánky z obchodu v peknej škatuli! :yes😒br /> A niekto nové topánky z trhu v igelitke! :no:
:-!
Makovnik
Peknu skatulu som este nevidel, ale zrejme mas ine skusenosti.
_MT_
"zaroven potrebuje vhodnu farbu, aby to bolo nejak ok" - není to spíš o světle než o barvě (mám na mysli odkazovanou fotku)?
Makovnik
Farba a svetlo idu dokopy. Rozdiel koncept a real je vsak v tvare 5tych dveri, tie auto nafukuju a tiez je chyba skratenie 3.brzdoveho svetla. Grafika brzd, ktora trci na koncoch ako anteny tiez nie je prave zvladnuty detail, koncept ma lepsiu navaznost na celu hmotu svetidla, vobec viac horizontalnych liniek uzemnuje nafuknutost.
Mohli mierne stlmit baculatost 5tych dveri hned vedla SPZky. Pomohlo by to.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nemohu si pomoci ale Civic Tourer byl nádherný jako koncept. Ale přelitím do sériové výroby jej docela zošklivili.
Z tohoto duelu nevolím ani jedno. Jsou jiná a hezčí auta..... .
hitch_
Boli casy nedavno minule, ked Octavia II Combi bola oznacovana za uzku s obrovskymi prevismi. Na tom zadnom sa vozili iba hektolitre vzduchu.. Napriek diskusiam sa ukazalo, ze u ludi je to auto popularne. Auto s datumom narodenia 2004.

Teraz tu mame rok 2013 a.. Honda Civic Tourer

Auto: Civic Tourer 2013 / Octavia II Combi 2004

Dlzka: 4520 / 4569
Sirka: 1770 / 1769
Vyska: 1440 / 1468
Rázvor: 2595 / 2578
Objem kufru: 624 / 580

PS: Vlecena zadna naprava je u vsetkych motorizacii.

Este jedna hra s cislami😒br />
Honda Civic / Rapid Spaceback

Dlzka: 4300 / 4304
Sirka: 1770 / 1706
SIRKA VPREDU: 1450 / 1490
SIRKA VZADU: 1450 / 1460
Vyska: 1470 / 1459
Rázvor: 2595 / 2602
Objem kufru: 477 / 415

Udaje su z auto.cz
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
a každé auto si najde toho svého kupce. Tohle téma má jen vyvolávat flame v diskuzi a zvýšit sledovanost. Nic víc, nic míň. Tak jim na ten špek nesedejme 😉
novice
A nektere si najde i sveho tupce >😁
S tim flamem mas nejspise pravdu 😄
Avatar - xjara
xjara
Ty nechutne trojuhelniky u svetel ktere jsou i na audi se nazyvaji detaily? Spise autor nevedel jak to cele dat dohromady tak tam vrazil rovnou plochu.
_MT_
Které Audi má "trojúhelníky u světel", by mě tedy zajímalo. Tenhle prvek se mi totiž nelíbí, tak by mě zajímalo, kde jsem to přehlédl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Octa je moc strohá a Civic moc rozjetý. Taková Astra to trefuje líp a dokonce i Megane po liftu.
Avatar - rimow11
rimow11
škoda nudna krabica bez nápadov 😄
janyc
Pozor na slova co pises. Lebo Skoda je pekna skôr ty si nudny so svojim prispevkom. Vies co chod to pisat inde 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rimow11
rimow11
>😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Design není jednoduše poměřitelný, není to cihla, co se hodí na misky vah a vyhraje ta těžší... Přestože jsou objektivně porovatelné hlediska, jako proporční vyváženost atp., v obecném hledisku nelze určit vítěze.

Aktuální Civic vypadá poněkud jako afektovaný jedinec, který ujel na vlně amfetaminu. Z druhé strany proporce jsou zcela v pořádku a zadní skříňovitý charakter opravdu umně zakrývá. Řekl by snad někdo, že tohle je nejpraktičtější a neobjemnější kombi své třídy?

[odkaz]

Z druhé strany Octavia trpí syndromem zastarání a okoukanosti ani ne půl roku po představení. Je to zkrátka sázka na jistotu, jistotu nudy a šedi. Combi se naštěstí téměř tradičně povedlo víc a zatímco záď liftbacku je doslova designérská zoufalost, pak Combi naštěstí eleganci svých předchůdců nepohřbila. Octavia Combi je extrémně citlivá na volbu barev a doplňků, v RS a některých barvách jí to sekne, v obyčejném provedení ve sříbrné metle nebo bílé je to nuda v Brně...

Podle mě není vítěz tohoto duelu, každý žije svým životem, každý má svůj svět. Faktem ale je, že po praktické stránce je volba jasná - Civic Tourer :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak s tou zastaranostou octavie a vobec koncernoveho dizajnu mas pravdu, vcera som videl bielu zaprasenu octavku u nas pri bille na nejakych plechacoch a mal som pocit ze pozeram na 15 rokov stare auto z isteho uhla pohladu mi prislo totalne zastarale a nemoderne a neaktualne, ale moze to byt len moj dojem, fakt ale je ze tie hrany su hrozne konzervativne a auto posobi ako nejaky veteran s istou nadsazkou
Avatar - Choochoo
Choochoo
OIII hodne uskodil ten laciny trojuhelnikovy prolis pro znacku. Hodi se tak max na levneho rapida. O Superbu ani nemluvim, ten na zivo vypada jako kdyz mu daly nahradni pate dvere z jineho levneho auta
GTI
Jakkoli by předmětné téma nemělo vybízet k prosťáčkovskému verdiktu - líbí/nelíbí, domnívám se, že daný duel se tak nějak subjektivním dojmům vyhnout z principu přirozeného lidského vkusu prostě vyhnout nemůže.

Osobně to vnímám tak, že (vizuálně) je na hondě všechno, ale úplně všechno špatně, a na Škodě všechno, ale opravdu všechno dobře. Pokusím-li se nyní potlačit svůj garážový vkus a současně pokusím-li se o objektivnější sondu v rovině ryze objektivní kategorie, jakou je design aut, pak jemně Škodě uberu a (jemně) Hondě přidám.

Totiž Octavia i přes snad až svého geniálního designového tvůrce, může pro některého hodnotitele postrádat intenzivnější míru emočního souznění. Tohle ovšem musíme umět správně posoudit. Octavia tu plní roli "středostavovského" kočáru, který musí naplnit požadavky jak garážových estétů, tak silničních praktiků. Škodovka nemůže prostě udělat "sport-kombi" protože by od mnoha potenciálních zájemců sklidila vlnu kritiky za sice velký rajc avšak o to umírněnější praktičnost. Vezmi například stav panující ve vyšší střední - chceš mistrovské sport-kombi? Bereš A6 Avant či BMW5, ovšem potřebuješ-li současně mít ve třídě kombi bez kompromisů, jdeš do MB E-Klasse.

Aktuálně však zažíváme u horního duelu revoluční přístup. Totiž on v té hondě (jakési sportkombi) je zavazadlový prostor taktéž velmi nadprůměrný přesně, jako v tradičnějším kombi od Škody. Tak právě za to, uděluji Hondě matičku navíc. U Hondy tedy zbývá pohled na design. Musím se přiznat, že zde ovšem mou velmi upřímnou snahu o nějaký objektivněší soud umrtvují v zárodku první věty mé vnitřní, tedy ryze subjektivní, estetické receptory, které mi nesmlouvavě velí - ne, ne, ne.

U Octavie velmi silně vnímám "koncernově-mladoboleslavské" zadání a tvrdím, že výsledek dopadl opravdu na výbornou.

Slogan: Octavia kombi? Výborné auto, výborné prodeje.

Co koupit? Zde je má volba zcela přirozená, třídně upřímně nadšená, kvalitou vědomá a cenově nepřepálená. Volil bych model RS na dvoulitrovém benzínu. No jo, ale už tu čtu ty výsměchy, že bychaři mají stránky jinde. Jo možná mají, mají ale jinde i své... garáže.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
design současné Octavie rozhodně dopadl na výbornou v tom smyslu, že je přesně takový, jak koncern chtěl - nudný, bezpohlavní, sterilní. To přirozeně Octavii nelze vyčítat, protože přesně tak to mělo dopadnout.
Chybou však je odsuzovat Civic Tourer za to, že je jiný. Ano, není to tuctový kus, který sedne mladému ambicioznímu jedinci s kravatou stejně dobře jako pětapadesátníkovi s multifokály a plnovousem. Civic vyžaduje od majitele odvahu vystoupit z davu středoevropské šedi. Za to nabídne nejpraktičtější pojetí zabalené do esteticky nevyhořelého excentrického designu. Civic Tourer je jedinečný, Octavia Combi tradiční. Neexistuje lepší volba, každá totiž vede do zcela jiného světa.
GTI
V té různorodosti se shodujeme. No, na silnicích sám vidíš, po čem touží více jezdců. Vedle toho však nemohu souhlasit s tím, že zadání od VW bylo stvořit nudné, bezpohlavní, sterilní auto. Nestav si předmětné modely proti sobě, posuzuj (si) je samostatně. Civica bych současně nenazval jedinečným (jedinečný nese subvýznam - vedle originálního - též jaksi vynikající) spíše bych to viděl ve významu - ojedinělý.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak zaprvé - to, po čem touží více jezdců, to je v hodnocení designu zcela nepodstatné. Je totiž zcela přirozené, že většina bude lovit ve většinově akceptovatelném revíru.

Co se jedinečnosti týká, s klidným srdcem budu Civica Tourer nazývat jedinečným, a to i v tvém pojetí :-! 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Naopak, design pro design, tedy kreace, které nemají silniční četnou korespondenci, se míjí tím, čím design je, resp. být má.

Nikoliv jedinečný, nýbrž - ojedinělý 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Takže vyvážený konzervativní přístup Octavie musí být automaticky "nudný, bezpohlavní, sterilní", za to výstřední design, který chce být zajímavý tzv. za každou cenu je (dle tebe) naopak "esteticky nevyhořelý a jedinečný"... Tomu říkám "objektivita", nebo-li jak "okecat" rádoby přednost z handicapu. 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
V konečném výsledku, který je mnohem podstatnější, než zvolená "cesta" k němu. Důkazem toho bude nikoli jedinečnost, ale ojedinělost tohoto Civicu na evropských silnicích, na čemž ponese obrovský díl viny právě celkový dojem z designu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Mysli u toho čtení trochu. Píšu, že to na tom bude mít obrovský podíl, z čehož je snad jasné, že to nebude jediný důvod. Stejně tak jsem napsal, že nejde o "cestu", ale výsledek. Tedy nejde o to, aby byl design Civicu konzervativnější (za každou cenu), nebo design Octavie naopak výstřednější, ale o výsledek, tedy celkový dojem z designu, např. jeho výváženost a určitá čistota, "nadčasovost"... Např. Citroen DS byl (ve své době) svým způsobem (designově) výstřední, ale zároveň vyvážený, čistý, nadčasový.
Design lze dělat dobře/špatně bez ohledu na míře konzervativnosti/výstřednosti. Design není absolutně subjektivní, to by pak asi nemohl existovat ani kýč, protože někomu se líbí i sádroví trpaslíci na zahradě a i on má právo na "subjektivní vkus" o kterém může subjektivně tvrdit, že je naprosto vytříbený...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
z druhé strany opravdoví mistři byli ve své době obvykle nepochopeni >😒] 😉
Avatar - Emel
Emel
Design je tím hlavním důvodem, proč jsem při hledání nového auta nešel Civic ani projet. Možná bych uvěřil v možnost že to i s torzkou může dobře jezdit. Možná bych překousl, že 2.2D se dá koupit jen v nejnižší a pak až dvou nejvyšších výbavách a vzal Lifestyle. I vnitřek... vlastně, vnitřek je sice úlet, ale ten se mi vcelku líbí. Ale ten design... přes to se nepřenesu.
Avatar - white label
white label
Vůbec se ti nedivím...
Avatar - Emel
Emel
Ale Mazda se mi líbí 😉
Avatar - white label
white label
To se taky nedivím, proti tomuhle jsou nové Mazdy (3,6) doslova nádherné...
pogo26
Máš pravdu. Asijský design jasně vítězí nad evropským.
martindr
Teraz podme od civicu, ten je uplne mimo misu europskeho vkusu. Na octavke nie je co vytknut lebo na nej nie je nic zaujimave. Pre niekoho bug pre niekoho feature. No utopene zadne kolesa este aj na RSe je uz tak trochu hnus najvyssieho zrna a neviem si spomenut na jeden vrcholovy kus modelu hocijakej automobilky, kde by tie zadne kolesa boli AZ TAK VELMI utopene. A to hladam nielen v koncerne ale aj v skodovke samotnej. Na liftbacku to vyzera este horsie ako na kombi. Na fotke to tak nevyzera ale nazivo je to cisty grc
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vážně si myslíš, že kdyby chtěli v Hondě udělat bezpohlavní nudné auto, tak že by to nesvedli?

A soudit dle četnosti Civica Tourer o méněcennosti jeho designu, je poněkud přízemní. Na sushi tě u nás asi taky jen tak někdo nepozve, a je to snad horší jídlo než vídeňský řízek?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Byly doby, kdy Honda dělala jedny z nejpohlednějších kompaktů na evropském trhu vůbec a nepotřebovala k tomu ani zlomek podobně "zvrácené výstřednosti"... a podíl na evropském trhu tomu jasně odpovídal.
Především, jak sushi, tak vídeňský řízek, se dá udělat dobře, nebo naopak špatně, a to včetně "designu".
Raději půjdu na dobré sushi, než nepovedený vídeňský řízek a naopak...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Jiní lidé zase nemusí třeba ten vídeňský řízek...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Japonský design se zkrátka posunul zcela jinam a tak je třeba jej chápat. Ne každý vydrží 20 let se stejným vzhledovým pojetím jako koncern VW :-!
Avatar - white label
white label
Postav vedle dvojkového Golfa (z r. 1992) Golfa sedmé generace (z r. 2012). Design se také posunul jinam..., a to, že se za pouhé poslední dvě (z celkových devíti) generace posunul design Civicu výrazně více jinam přece nemusí být lepší, ono být hodně jinde může logicky také znamenat být tzv. "OUT".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Porovnej si😒br />
[odkaz]

[odkaz]
Octavia Combi by klidně mohla mít vyraženo ve VINku vyrobeno v roce 2001... Koncern používá stále stejné linie, stále je to stejná píseň. Evropa je konzervativní, vkusu Evropana to vyhovuje. Svět se ovšem dávno točí zcela jinak... Je potřba se dívat kolem sebe, mít oči otevřené. Otázkou je, čeho chce Honda moderním pojetím v Evropě dosáhnout, ale to už není debata o designu. Civic Tourer je nádherné kombi, které nevypadá jak 15 let starý wágen. Kombi, které dokonale zvládlo skrýt svoje nadrozměrné pozadí.
Avatar - white label
white label
Cituji tě: "Civic Tourer je nádherné kombi....., které dokonale zvládlo skrýt svoje nadrozměrné pozadí." >😁
[odkaz]
Pokud opravdu nevidíš ani to, že nejen proti Octavii Combi vypadá zezadu CT jako přifouklé MPV, tak si zajdi k očnímu, a to myslím bez ironie a zcela vážně. Diskutovat se "slepým/zaslepeným" o designu nemá vážně smyls... 😉
Avatar - Emel
Emel
Nejpraktičtější? Jo, možná je tu nejvíc litrů v kufru, jenže... co za to? Torzka pro všechny motorizace a nejsilnější benzín je 1.8, kterou bohužel emisní normy připravily o její jiskru. Pro mainstreamový kompakt dejme tomu jakž takž ok, ale sportovní image Hondy se drolí na prach a věrným fanouškům nezbývá než vychvalovat velký kufr a 1.6 naftu.
Avatar - white label
white label
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
sportovní image Hondy se nedrolí, ten je dávno vytesán do žulového pomníku :-!

Jinak řešit torzku v této třídě přestává být aktuální hned jak začneme porovnávat s Octavií III 😉
Avatar - white label
white label
Ta první věta je fráze jako kráva. Běž se s aktuálním Civicem (s tím 1,8 atmo benzínem s dlouhými převody) a pak v této souvislosti dostane to slovo "pomník" ten správný rozměr.
U O3 sice není motorizací s víceprvkem moc, ale pořád nějaké jsou...
Avatar - Emel
Emel
Ono to tak možná bylo s tím pomníkem myšleno...
Avatar - Emel
Emel
Nojo, jenže Octavie je mainstream orientovaný na hodnotu, simply clever a tak dále. Ale jasně, to prostě souvisí s tím sportovním image... jakmile řekneme že to je minulost, pak není torzka velký problém.
Makovnik
Simply clever >😁 To je myslienka funkcne na urovni toho pomnika >😁
Avatar - Emel
Emel
Simply Clever není myšlenka, to je slogan.

Ten slogan samozřejmě něco vyjadřuje... podle mě určitý pragmatismus, který hledá reálnou hodnotu pro běžného zákazníka bez zbytečného vyžívání se v technologii. V duchu tohoto sloganu torzka u Octavie obstojí.

Sloganem Hondy je Power of Dreams, tedy síla (výkon) snů... jenže dostaneš taky torzku, pro všechny motorizace... a nejsilnější benzín je na úrovni průměru u Octavie.
Avatar - Emel
Emel
Simply Clever není myšlenka, to je slogan.

Pod ním já osobně rozumím to, že se Škoda chce soustředit na jednodušší pragmatická řešení s reálnou hodnotou pro zákazníka spíše než v nějakých super technologických vychytávkách. V tomto duchu torzka u běžných Octavií obstojí.

Sloganem Hondy je Power of Dreams, tedy síla / výkon snů. Jenže tu torzku dostaneš taky, pro všechny motorizace... a power of dreams v benzínu se omezuje na atmosferickou 1.8, kterou emisní normy připravily o značnou část její jiskry. V tomto smyslu zní "Power of Dreams" jako prázdná fráze.
MariAchi
:yes:
Avatar - dal
dal
Škoda se na to nechce soustředit, Škodě nic jiného ani nezbývá!
Rozdíl je v tom, že Škodovka dělá to co ji VW dovolí a Honda dělá to co chce!
Avatar - Emel
Emel
Škoda dělá to, co chtějí její zákazníci.

Rozdíl je v tom, že Škoda skutečně dělá to co říká, zatímco Honda něco tvrdí a něco jiného dělá.
Makovnik
"Power of dreams" neznamena 500k z 2litroveho motora. Evidentne si vobec nepochopil vyznam slovneho spojenia. Hlavne, ze k "Simply clever" hned vies, co ma znamenat.
Hod si slogan Hondy cez translator a zamysli sa, co vravi.
Napoviem, ze s vykonom motora je spojitost marginalna.

"Simply clever" je marketingova hra, kde nic zabalime do pekneho obalu a zakaznik to zozerie aj s navijakom. Tvarit sa, ze skrabka, vesta pod sedackou a obojstranny koberec su chytre riesenia je dobre pre slabomyselnych. Co navyse sa tu ponuka? kos na odpadky do dveri? To mala uz Croma pred 25rokmi. Nejde o novinky a prakticky prinos niektorych prvkov je zanedbatelny. Je to ukazka sily marketingu. Ten funguje vyborne.
Avatar - Emel
Emel
Nesnaž se trapně dělat chytrého a napiš, co tedy znamená Power of dreams, když se ti můj překlad síla snů nelíbí. A pak napiš, co konkrétně to znamená v případě Civicu. Já tvrdím, že je to prázdná fráze.

Tvé příklady jsou z těch slabších, ale i tak... ano, oboustranný koberec je chytré a levné řešení. Více na vážno - chytré je i pozicování Octavie velikostně nad běžné kompakty nebo karoserie liftback.

Jistě že to není nic světoborného, žádná jaderná fyzika... ale o to jaksi právě jde.
Makovnik
Trapneho chytreho robis ty hned prvym prispevkom, takze klidek, daj si hlavicku pod vodu.

Umiestnenie Octy co do velkosti "nad" kompakty nie je "Simply clever", nic take marketing netvrdi, ale zrejme si lepsi, nez samotne PR Skody. Vsetka cest tvojej farbistej dedukcii.
Tento link ta mozno uvedie do reality [odkaz] .

Ked tebe "sila snov" evokuje len vykon motora, tak v pripade Hondy mas mizernu predstavivost a naopak v pripade Skody mas predstavivosti nadbytok.

Tak sa zamysli, co moze znamenat "sila snov", mas dalsi pokus.
Avatar - Emel
Emel
Je mi jasné, že ty sám pro "síla snů" žádné vysvětlení nemáš, tak doufáš, že to vymyslím za tebe. Bohužel... prostě napiš že nevíš a ušetříme si oba čas.

Power of Dreams je jednoznačně o výkonu... možná ne nutně jen motoru, ale o celkové jízdní potenci ve spojení s převodovkou, pohonem a podvozkem. Civic dynamicky nestíhá ani 1.4TSI, o 1.8TSI a 2.0TSI nemluvě. A pokud k tomu budeš chtít třeba automat, tak to bude pro Hondu o to větší problém.
Makovnik
Uz hore som napisal, ze slogan zdaleka nepredstavuje len vykon motorov, ci "powertrain", ako to plytko vidis ty, ale je to cela filozofia znacky.
Uz vobec necakam, ze daco vymyslis za mna; to co si vymyslel doteraz je velmi slabe a progres sa ani nerysuje >😁

Vidis slovo "power" a uz si cely zhavy ako katalyzator pod zatazou a vidis v tom vykon motora a fukajuce turbo.
Cela filozofia zahrna viacero aspektov a detaily najdes tu, nebudem to rozoberat [odkaz]
Mozno ti napovie toto [odkaz] , snad pochopis, co tym myslia. Tu je cela seria [odkaz]
Netreba o tom vymyslat nic nove; uz je vymyslene.
Avatar - Emel
Emel
Víš co je nejzajímavější na tom prvním odkazu? Není tam ani slovo o produktu. Je to celé utopené v globálních ideích rovnosti a respektu k planetě a sdílené radosti z prodeje a tak dále, ale jaksi se zapomnělo na to základní - vyrábět dobrá auta.

To je jaksi... příznačné. Ano, síla ducha, touha po rychlosti, volnost, respekt... to jsou krásné hodnoty. Ale já se jako potenciální zákazník ptám - jak se tyto hodnoty promítají do výsledného produktu? Podle mě - nijak. Nezávislý a nespoutaný můžu být stejně dobře v té Octavii, nepotřebuju, aby mi automobilka prodávala mou osobnost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V podstatě souhlasím. Jsou to dva světy a ani jeden bych neodsuzoval, oba mají něco do sebe. Jen ten Civic mohl být ještě dotaženější. Viz níže.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
"design současné Octavie rozhodně dopadl na výbornou v tom smyslu, že je přesně takový, jak koncern chtěl - nudný, bezpohlavní, sterilní. To přirozeně Octavii nelze vyčítat, protože přesně tak to mělo dopadnout."

Co je tohle za blábol? Nevydávej tu takové lži vycucané za prstu za fakta. Zní to, jako bys denně seděl v dozorčí radě koncernu. A pokud tam, pardon, skutečně sedíš, to jste taková hovada, že chcete poslat na trh "nudné, bezpohlavní, sterilní" auto?

A pak ta naivní pohádka o odvaze vystoupit z davu středoevropské šedi. To je fantasmagorie prvního stupně. Octavii si tedy podle té tvé ptákoviny kupuje dav šedivých blbečků, zatímco persona kupce Civiku je odvážný barevný Bivoj s vkusem pro "esteticky nevyhořelý excentrický design"?

Podobně čokoládové světanázory a "patenty na pravdu" mě zvedají ze židle. Nadešel čas, abys už konečně zasunul ;-\
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
holden_holden
kde ses flakal ta tupej osle.
fiero
Mam to zacat citat,alebo je jasne ze Skoda ma cistejsie linie a tym jednoznacne kraluje ?
Ako vzdy v tychto "objektivnych " testoch?
vrkuboy
A hlavně Octavia nepodléhá módním vlivům!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
někdo je na třicítky ... celej život >😒]
Avatar - white label
white label
Někdo na třicítky a někdo zase na i30ky...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Já v korejských plavkyních nikdy nenašel zalíbení, ale nikomu to neberu >😁
Avatar - white label
white label
Nejhůř jsou na tom korejské běžkyně, nikdy nemohou porazit soupeřky "o prsa".
Makovnik
Nebol by som si tym taky isty....naskok je tu vyrazne meratelny v desatinach sekundy [odkaz] >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Doufám, že je to myšleno jako vtip >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
>😒] Nicméně si myslím, že jsou prsa v atletice spíš nevýhodou. Podobně jako neodpružená hmota u aut. 😉
Avatar - white label
white label
Ale prsa (atletek) jsou přece "odpružená hmota"... >😒]
Ono totiz z tychto dvoch aut preslo rukami dizajnera len jedno.

Skodovka ma urcite tvar. Ale dizajn to nie je 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
obe auta su svojim sposobom ine a zaujimave, kto ocenuje tradicionalizmus a konzervativizmus pojde do octavie a kto naopak ma rad aktualne trendy a moderny pripadne nejakym sposobom iny a zaujimavejsi a netuctovy dizajn pojde do hondy. Obe auta maju co ponuknut a dizajn je prave to co ich od seba najviac odlisuje, obe su totiz rekordermi vo velkosti kufra a obe su to kvalitne auta. Dizajn ja prave to co rozdeluje aj nazory ludi na obe auta pripadne to co robi z tychto aut uplne navonok rozdielne auta.

Priznam sa ja by som siel z tychto dvoch aut do octavie ( je to moja slobodna volba ), kombik je jednak krajsi a menej tuctovy a nudny ako liftback a zaroven je stihly elegantny, honda mi v tomto prevedeni civicu a kombika vobec nereze, kdeze su casy ked honda mala pekne vozy, nic proti honde a ja jej kvality nespochybnujem ale tento kliest s nacicanym zadockom sa mi velmi nepaci, proporcie nie su najkrajsie ani najstastnejsie, v tomto je jasny kral octavia a s nejakym 1,4 TSi to bude idealna kombinacia pre rodinu, ja davam hlas konzervativnejsiemu kombiku v tomto pripade, nie som zastanca konzervy ale civic vazne v tomto ufo dizajne alebo lepsie povedane dizajne kliesta nic nehovori a moja osobna volba z tejto dvojice by bola octavia
cat 17
Jozef Kaban, mladý designér slovenského původu.
Co ma miesto narodenia jedneho cloveka spolocne s mojim nazorom na tvar Octavie?
Avatar - white label
white label
Pokud má (i podle tebe) Octavie tvar, má i design. Nebo o čem jiném, než o tvarování (průmyslových) produktů (průmyslový) design je?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Pánové šlo by pod designové duely vložit hlasování? U některých článků ankety jsou a mnohdy zbytečně, ale u designových duelů by to hlasování být mělo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a ty si myslíš, že tento servwer je připravený na drtivou nedělní porážku bohyně české garáže?
Avatar - white label
white label
Výsledky hlasování diskusních bychařů jsou naprosto nepodstatné, skutečnou porážku může model utrpět především na trhu, nikoli v podobných diskusích.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Pokud někdo tvrdí, že o kvalitě designu hovoří prodané kusy tak pak je Civic jedním s nejhezčích vozů světa společně s Corolou >😁
Avatar - white label
white label
Souhlas, podobně jako Jetta/Golf, nebo Focus. Mě ale prímárně (logicky) zajímá evropský trh, jinde žádné auto neplánuji ani kupovat, ani provozovat (snad kromě dovolených). 😉
holden_holden
a od kdy pro nakup do firem rozhoduje design? tech skodovek je 80% firemnich
Avatar - white label
white label
A konkurence Škodovek se na firmy nekupuje? A v jak malé části Evropy (nemluvě o světě) je Škodovka doma?
holden_holden
"Výsledky hlasování diskusních bychařů jsou naprosto nepodstatné" ano 80% bycharu jsou referenti ve firemnich autech. kdyby kupovali svoje tak to skodovka nebude
Avatar - Emel
Emel
To že má někdo firemní Octavii mu snad ještě nebrání hlasovat pro Hondu, pokud by se mu více líbila... ne?
DJB
Není to špatný nápad. Dejte ke svému nicku model auta které vlastníte a další model o kterém uvažujete a budeme mít všichni jasno s kým máme tu čest.
Avatar - white label
white label
Jak píše Emel, pokud je to jen služební auto, je to služební auto, nikoli motoristický sen.
A pokud si kupuji auto na firmu pro sebe (jako fyzická osoba), logicky vybírám podle svého vkusu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Nefňukej, Michale...
Vážně si myslíš si, že jsou soukromé nákupy zpravidla o splnění motoristického snu a ty firemní naopak za trest? Drahá auta se kupují obvykle na firmu (už k vůli možnosti odpočtu DPH). Sám mám to dražší auto koupené na (svoji) firmu a levnější na soukromou osobu a drtivá většina lidí co znám mají dražší vozy koupené taky na firmu.
Rozhodně nelze nic paušalizovat, když má někdo při soukromém nákupu omezený rozpočet a nakupuje s dph, tak si těžko pokaždé splní svůj motoristický sen.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Mě tady zná osobně spousta nicků (a já znám logicky naopak je) a přesto, nebo spíš právě proto, nemají potřebu s tím podobně šaškovat ve veřejných diskusích (stejně jako já), nehledě na to, že my dva se naopak osobně neznáme, takže buď tak laskavý a hoď se (po této stránce) do klidu a jestli máš potřebu shánět si osobní informace o diskutujících jen proto, abys pak mohl alespoň něčím šermovat v diskusích, je to jen důkaz tvé vlastní malosti...
Jestli máš něco osobního, jsou tu od toho soukromé zprávy. A pokud jsi slušně vychovaný jistě dobře víš, že pokud např. někomu osobně voláš/píšeš, měl by ses nejdřív sám představit.

Případy, kdy si vybírá vůz provozovatel (aniž by by byl majitelem) taky nejsou úplnou vzácností, ale i tak mi připadá logické, když si aut👋auta vybírá majitel (včetně těch firemních) a ne zaměstnanec, který není jeho majitelem. Taky je možnost provozovat svůj vůz ve prospěch firmy a účtovat si patřičné náklady na provoz.
Už tě vidím, jak dáváš zaměstnancům (namísto H/K) koncernovwé vwozy jen proto, že by si to oni sami přáli... :😉 >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
V tom případě v celosvětovém měřítku Octavie utrpí drtivou prohru.
V příadě designu se nedá mluvit o bychaření. Hlasuješ pro to co se ti líbí. Líbí / nelíbí... rychlé jasné, stručné 😉
Avatar - white label
white label
Viz 20:10
Měl si dost času si tady všimnout, že se tu velmi často diskutuje i hlasuje primárně proti něčemu obecně, nikoli konkrétně... výsledky tak mohou být (rychle, jasně, stručně) dílčím vítězstvím určité "malosti" poměrně velké skupiny hlasujících.
vrkuboy
Tak já bych řekl, že oba fanatické tabory jsou tu ve vyrovnaném počtu >😁 Osobně proti Octavii ic nemám, její vzhled je dospělý a důstojný... ostudu neudělá, ale na takové auto se necítím být dost starej >😁 Mě se víc líbí ta Honda. Mimochodem Honda nasadí kombíka do BTCC! viz: [odkaz]
Avatar - white label
white label
Já v této diskusi Octavii vůbec neřeším, o té se tu už toho napsalo a diskutovalo dost, já bych si ji zřejmě nekoupil už k vůli její četnosti v ČR, ale někdo může vidět podobný důvod jako (oprávněně) malicherný. Na druhou stranu bych si zase nikdy nekoupil auto jen proto, že jich tu jezdí málo. Nemáš tam někde i fotku zezadu, jako "MPV" s křídlem to musí vypadat brutálně... 😉
vrkuboy
To bohužel nemám. Každopádně existuje i jedna Octavia Combi v závodní verzi 😉 bohužel jezdec už není na živu.
viz: [odkaz]
Avatar - white label
white label
Hmmm, zajímavý rychlý převoz vzduchu... >😒]
vrkuboy
Snad měl v kufru síťový program 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No, Civicu sa preda niekolkonasobne viac ako Octavie…. z globalneho hladiska, samozrejme.

CR a SR trhy su podstatne len pre malych lokalnych hracov.
Avatar - white label
white label
Je to napsáno obecně, takže si tam dosaď co chceš..., český trh, evropský trh, americký trh..., platí to obecně. Třeba v Americe může taky Honda prohrát nějakou podobně bezvýznamnou anketu , ale na tamním trhu to může být její konkurenci stejně prd platné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přání otcem myšlenky? 😉
Avatar - CountachSV
CountachSV
mě jenom zaráží, že se pořád najde tolik lidí, který jsou schopný diskutovat donekonečna o něčem, jako je Octavia. Když tu byl první model, jakože přelom, tak bych to byl chápal, ale teď? Po letech? Když je to auto na kařdym rohu? Má smysl si sdělovat svoje názory na něj? Jezdí s nim lidi, kteří jsou podle mě úplně mimo, stejně jako takoví, kterých si vážím... to auto je dokonale neutrální, něco jako flanelová košile... v diskusi pod novým Lambem bude desetina příspěvků než tady. Nechápu Vás, hoši.
Avatar - white label
white label
Předmětem diskuse by měl být především design novinky - Civicu Tourer...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ak mozem vyjadrim sa k dizajnu civicu 😉

takze podla mojho skromneho a uplne bezvyznamneho nazoru je civic vo verzii kombi dost divne vyzerajuce a posobiace auto. Divne mozno nie je ten spravny vyraz ale mozno je to lepsi vyraz ako napisat skarede lebo ono skarede nie je len je proste zvlastne a ine ale vyslovene ze skarede to nie. Je proste ine zvlastne a mne osobne tento typ ufo dizjanu viac pasuje na klasicky hath ktory sa da zniest ale na kombiku to vyzera velmi zvlastne, ok fajn chapem - niekomu sa paci inemu nie, nemam nic proti tomu. Mne sa ten hondacky kombik proste moc nepaci, neviem ako to spravne napisat aby som nenapisal nieco zle lebo ono to bude dobre auto to niet pochyb bude kvalitne aj priestorne aj bude mat dobry imidz a praktickost ale proste mi ten dizajn akosi nesedi a velmi sa mi nepaci. Ok ano, jasne octavka je zase konzerva ale svojim sposobom sa da zlepsit krasnymi diskami a peknou farbou aby konzerva nebola lenze ufo dizajn ako zlepsim? uz nijako, toto cudo sa uz zlepsit neda a bud sa cloveku paci alebo nie.
Avatar - Snooob
Snooob
Pre mnohých, životom zdeptaných ľudí je anonymná diskusia, jedinou možnosťou ako vyjadriť svoj názor!

Tým, že Octavia stojí na kažom rohu, môže sa k nej vyjadriť každý. O Lambe sa to nedá povedať...
Snooob je tvoje prave meno? 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Johnn
Článek hodnotí design nebo vzhled?Moc odborného na téma designu tam není,na vzhled ano,ale vzhled vnímá každý jinak.
Symetrie a asymetrie.Tak prakticky každé auto je symetrické v podélné ose (samozřejmě krom výfuku,hrdla nádrže...) a nesymetrické v příčné ose.Nebo má Octavie symetrický předek i zadek,tudíž stejný?
Geometrie.Křivky nejsou geometrické tvary?Ou.Já vím na prvním stupni ne.
Civic není dokonalý,ale ve skutečnosti je to daleko lepší,než na fotkách.Naopak Octavii to na fotkách sekne více než ve skutečnosti a jak už zde bylo vícekrát psáno působí staře.
Avatar - Bully_
Bully_
Kazdy z obou vozu si najde sve kupce. Nechapu ten dusevni prujem zdejsich diskutujicich. Jak nekdo sahne Octavianum na ten jejich supersport s batohem, tak je tu hned mela >😁
Avatar - white label
white label
Nějaké kupce si najde skoro všechno. Octavie je v tomto "designovém duelu" poměrně nepodstatná, CT by měl (ohledně designu) problém s jakýmkoli přímým konkurentem na evropském trhu, včetně těch japonských.
Avatar - Bully_
Bully_
Mel by? CT se jeste ani nezacal prodavat a jitri vasne uz z fotografii. Nechces jeho uspech nebo neuspech nechat v realu na samotnych kupujicich, nez tady mlatit prazdnou slamu?
Podle me ma CT 2 zasadni handicapy: v pozdnim nastupu na trh (posledni prostorne kombi od Hondy byl Accord 7G; A8G Tourer s pidikufrem je pekny, ale cela modelova rada vc. sedanu je marketingovy- a ne jiny- propadak). Ten druhy je soucasny vyber motorizaci, tam bych byl na Hondu kriticky, ne v tak subjektivni veci, jako je design. Tam je to proste libi/nelibi. Uvidime, jestli prijdou do nabidky i pripravovane preplnovane benziny a v jakych specifikacich. Podle me je ale CT soucasne s pripravovanym CTR 9G jenom jakousi pripravou pro dalsi generaci Civicu. Ta totiz prijde driv, nez se zacnou posledne 2 jmenovane varianty nejak masove prodavat. Mezi nami- krome designu se kupodivu technicky temer zadny rozdil mezi 8 a 9G Civicu nekona, krome funglnoveho 1,6 turbodieselu.
Avatar - white label
white label
S technikou souhlas, s designem to takhle vidím já, dle mě jeden z hlavních důvodů (dlouhodbějšího) ústupu Civicu z pozic na evropském trhu. Tohle je zezadu ještě horší, než 9.g. hb, a to už je co říct. Souhlasit se mnou samozřejmě nemusíš. Není mi to ani jedno a už vůbec z toho nemám radost, Civic pro mě dřív býval (spolu s Golfem) nejpovedenější kompaktní hb vůbec (a nejen designově).
Avatar - Bully_
Bully_
Mne se treba C9G hb nelibi a nekoupil bych si ho. C9G Tourer je pro me mnohem prijatelnejsi, prave kvuli jeho zadni casti >😁 , nehlede na prakticnost a zaplneni diry na trhu. Ale tohle z fotek neposoudim, neni nad to auto videt v realu.
Design je vubec zvlastni vec, leckdy se spousta veci libi az po letech (vzpomen si treba na podobne vseobecne bliti na designove predstavy Chrise Bangle(a) a dneska to chvali kdekdo). Mne se treba taky nelibil C8G a uz nejaky ten patek jezdim v CTR 8G >😁 A pritom je to auto na pohled porad moderni, jine. Vubec nestarne a pusobi po certech mlade, prestoze si to risklo a nesazelo na stranku konzervativniho designu. Veci neobvykle, jak znamo, casto MOHOU rychlemu starnuti podlehat snaze.
Vubec si myslim, ze zrovna ve tride kompaktu neni trocha toho cerstveho vetru vubec na skodu, umirnenost mne sedi spis ve vyssich tridach automobilu.
Avatar - white label
white label
Tobě se líbí zrovna ten pohled zezadu?
[odkaz]
Ten mi právě přijde nejhorší, vypadá to jak nepovedená konkurence k Previi.
Nelíbí se mi ani 9. g. ani 8.g., s výjimkou právě CTR 8 g., tu beru na milost, nemá totiž kýčovité detaily běžné verze 8. g., navíc je to třídveř, tam ten kosmický design překvapivě funguje celkově mnohem lépe, naopak běžné verze 8. g., to jsou takové designové "kolotoče pro důchodce". >😒]
Avatar - Bully_
Bully_
Kdyby se nam vsem libilo to same, byla by to nuda, nemyslis? 😉 Ale plivat na to, ze se druhemu libi co mne ne? To neni ani nuda, ani legrace, jenom si obcas o takovych lidech myslim svoje. Navic kdyz vidi prvni fotografie- a cele auto nazivo jeste ani z nekolika kilometru.
Mne se libi nektere prvky i na te Previi >😁
Avatar - white label
white label
Jasně, že by to byla nuda.... Vycházím i s živých zkušeností s 9. g. plus fotky zadní partie. A na 9. g. jsem taky nijak moc nezměnil názor po živém setkání, v podstatě se dá říct, že fotky (bohužel) moc nelhaly. Záleží na tom, co si konkrétně představuješ pod pojmem "plivat". Nesoudím lidi podle jejich aut. Auto (především jeho stav, ale i design) o člověku může leccos vypovídat, ale odrazem jeho celkového charakteru obvykle nebývá. Navíc pro někoho je auto neživým členem rodiny a pro někoho naopak jen spotřební předmět, podobně jako třeba televize, nebo pračka...

P.S. Dyť jsem ti taky napsal, že i ta Previa vypadá zezadu líp... 😉

Když někdo napíše, že se mu tohle auto subjektivně líbí (i zezadu), nevidím v tom problém, nevidím problém ani v tom, že se někomu líbí MPV typu Previa, ale pokud někdo k této fotce zezadu napíše, že se zrovna v tomto případě "dokonale zvládlo skrýt nadrozměrné pozadí", tak to není o rozdílném vkusu, ale o schopnosti vidět a umět srovnat.
A napsat, že koncern chtěl, aby byl design jeho produktu "nudný, bezpohlavní, sterilní", je stejná pitomost, jako napsat, že U Hondy záměrně chtěli, aby byl design nového Civicu "výstředně kýčovitý".
Avatar - Bully_
Bully_
Vidim, ze si rozumime. Jasne, clovek to nesmi tak zrat 😄
Avatar - white label
white label
Tak to každopádně, jak nejde o zdraví, nebo o život, jde vlastně o...
😉
MariAchi
...žebírka na medu, o co jinýho?! >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S oktávkou "f kombíku" se dle mě designéři nakonec poprali ještě lépe než s liftbackem. Tradičně čistý design se svými ostrými hranami a absencí zbytečných výstřelků, v duchu "v jednoduchosti je krása", na mě působí elegantně a nenajdu na něm mnoho ke kritice - snad kromě zadních odrazek v nárazníku, jsou trochu rušivé, tam alespoň boduje RS...Ale je pravda, že nejlepším dojmem působí ve vyšší výbavě, s xenony (a nějaké solidní metalíze, třeba tmavě hnědé). V nižších výbavách s obyčejnými parabolami a bez LED vypadá trochu obyčejně.

Civic volí úplně odlišný a těžko srovnatelný přístup. Nápad výborný, v provedení mi k dokonalosti překáží hlavně ty do stran značně vystupující rovné plochy, jako by byl slisovaný, a také celkově o trochu méně složité tvarování světel a zádi celkově. Bez těchto prohřešků by to mohlo být celkem zajímavé, moderně a dynamicky tvarované kombi maskující svou neobvyklou prostornost.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] nepochybne by honda s modelom jade v europe narobila vacsi prievan konkurencii ako terajsi ufo civic , len moj nazor 😉

jade je skutocne krasne auto, co bohuzial o civicu povedat nedokazem
Avatar - Jaros71
Jaros71
To tedy ano..Jade je docela pohledné auto.
Civic kombi je taková rozpláclá UFO žehlička.
Octavia III combi je proti tomuto úletu designem moc povedené kombi. 😉
tesnav
... ale tim to na nasem trhu konci. Bude velky uspech, pokud se rocni prodeje techto kombiku u nas priblizi tomu, co Skodovka proda v kombi za tyden.

Design je jednim z mnoha faktoru, ktere zakaznik zvazuje pri koupi. Mne osobne by treba pri srovnani a vyberu vadilo, ze v nabidce neni naprosto zadny obstojny benzinovy motor (a nejvykonnejsi, naftovy, je tak na prumeru tridy).
Avatar - donPedro
donPedro
Tož debata pěkná, nicméně však očekávatelná. Každý zboží má svýho kupce, tedy i tyto dva zde předmětné vozy. A jak jsou tyto dva vozy každý z jiného světa, tak i jejich obhájci a i kupci, a tak je to správné. Ptáte-li se který z nich je hezčí? A to se vy dobře ptáte. Je to ST, Seat Leon ST, když už se nám to na té hlavní fčíl tak trefně sešlo :-! Tož tak. 😄 Slunce v duši.