Ale pořád moc krabice ;-\ Na Tiguana vzhledem pořád nemá..
P.S. Zajímalo by mne, jestli je interiér pořád v duchu předfl. verze a dvojkových Oktávií, nebo se už přiklonil k novému plastovějšímu a méně kvalitnímu duchu Škodovky, jako je Rapid, či Oktávka? Především u levnějších verzí. Díky :-)
Seděl sem v Octavii III ve všech výbavových stupní mimo RS, Oktavii II fl máme v rodině... ano, mám reálné zkušenosti a O II je oproti O III znatelně lepší v interiéru.... O tom jsem se tu už bavil mockrát. Stejně tak Yeti měl ještě "starý a dobrý" interiér.. O tom, že OIII má tvrdé plasty jsem nikde nepsal.. méně kvalitní to ano..
Lukáši...když řeknu a) "S novou tváří Yeti skvěle zapadá do rodiny nejnovějších Škodovek. Facelift v zásadě kopíruje akční ceník předchozího provedení, základních 469.900 Kč za turbodiesel 2.0 TDI/81 kW ve spojení s pohonem všech kol nemá mezi SUV prakticky žádného protivníka – většina soupeřů začíná až okolo ceny bohatě vybaveného provedení Elegance (574.900 Kč)."
musím říct i b)!!!
Tvoje slova mě donutila zajít na konfigurátor a zjistit, že pokud auto vybavím na alespoň základní použitelnou rovinu (rádio, BT, multifunkční volnat, centrál na DO, nejlevnější alu)...dostanu se na 540kkč!
To jsem ani nezjišťoval jestli tam je klima, předpokládám, že ano...i když manuální...tedy ta, která buďto topí nebo chladí, nic mezi.
Zároveň podotýkám, že i tak je to na hranici požadavku na vybavenej vůz. Jinak Škodě zvedám jeden prst, FL se povedl.
Není to tak obtížné jak by se na první pohled mohlo zdát, ale samozřejmě je třeba mít jako u všeho trochu "fištróna". Zpravidla každé vozidlo je vybaveno otočným voličem s legendou modrá = studený vzduch, červená = teplý vzduch a po zapnutí klimatizace je třeba volič nastavit tak aby vám bylo příjemně.
Po ceste domu z prace jsem se zasoustredil na nastaveni klimy a zjistil jsem ze mam vynucene foukani ze vsech vydechu naraz, ventilator na automat a teplotu trvale na 23 takze beru zpet protoze tim padem mam automatickou klimatizaci, asi jsem jen rozmazleny fracek. Nenapadlo me ze koncernove auta se jeste prodavaji ve vybave "stredovek", omlouvam se.
Některé manuální klimatizace prý nejdou nastavit. Ať děláš, co děláš, je to špatně. Nevím, tolik manuálních jsem v životě nepoužíval a podobné problémy jsem nezažil. Ale je možné, že někdo klimatizaci zvojtil. Zkazit se dají i jednodušší věci. :-) Nebo může být problém v uživateli (ať už v šikovnosti, nebo třeba v citlivosti). Celkem by mě zajímalo, kde tuhle zkušenost nabral.
Já mám s manuální klimou zkušenost právě z Yetiho 4x4 s tímto motorem z letošního léta.
Sedám na parkovišti do auta, na který celý den pralo slunce. Startuji, ihned zapínám klimu, abych se ochladil a po chvilce jízdy si uvědomuji, že na mne fouká teplý vzduch. Říkám si, to není možné, kontrolka klimy svítí, ale auto nechladí, snad to není u nového auta pokažené? Zastavuji na křižovatce a koukám na ovládání, a hle! Otočný ovladač teploty, který má v podstatě neviditelnou rysku, je otočený na dobrých 24 °C. Stahuji ho na minimum a klima ihned chladí. A já si říkám, starou klimu bych odhalil ihned, protože ta výrazně chladila, i když se topilo, tady jsem to nějak nerozpoznal. ;-)
Když budu chtít BMW 5 a vybavit ho na aspoň základní použitelnou úroveň (kožené sedačky, navigace, nezávislé topení, 19" kola, tak jsem na 1,5 mega po slevě...
No a co???!!!
Když na to nemám, půjdu si koupit Superba... Stejně jako když nemáš na Yetiho, půjdeš si koupit Dustera. Co na tom nechápeš? ;-)
Já netvrdím, že cena je špatná, jen je potřeba ji vnímat v širším kontextu a ne psát, že nikdo jinej nic podobnýho nenabízí. Tvrdím, že použitelně vybavenej Yeti je na cenový úrovni konkurence. Nic víc...
Manuální klimatizace u škodovky znamená že si nastavíte požadovanou teplotu, tuto klima udržuje sama, vy jen volíte množství a směřování vzduchu (sklo, nohy atd.) .
Můžete tedy v autosalonu nastavil 21°C a víc na to celou dobu nešáhnout.
To myslím že takto není.
To co popisuješ je klimatizace poloautomatická...
manuální: ovládáš vše sám
poloautomatická (climatic) - teplota (a ventilátory) je ovládána automaticky, směr proudění vzduchu je ovládáno manuálně
automatická (climatornic) - jako climatic ale automatika ovládá i směr proudění vzuchu
Ted jsem na to koukal a je to pravda, omluva, trochu to asi odrbali. Před pár roky byla na výběr do fabie pouze climatic a climatronic. Tak nějak jsem z toho vycházel.
Jen si dovolím upřesnit u climaticu byla - je ovládána pouze teplota, ventilátory manuálně. Takže sem tam se sice snažila ale reálnou teplotu v autě nedosáhla - když byla nastavená nízká rychlost vzduchu. Alespoň ve fábiích to tak je.
Takže poslední větu škrtneme... Je to nesmysl. Nastavit 21 beru, ale budu si neustálo hrát se směrem a ventilátorem a v konečným efektu i s tou teplotou.
Manuální klimatizace u Škodovky ( Octavia IIfl) je uplně obyčejná manuální klimatizace, kde si nastavíš jak horkej/studenej vzduch fouká a tím to hasne... je to jak ventilátor s tim rozdílem, že umí chladit... Nic víc, nic míň...
no, já bych to viděl na návštěvu servisu. ta Vaše klima funguje špatně. Doma máme o1 i o2 po fl. a každá klima funguje jinak. v o1 je to hloupá klima, ale o2 má poloautomat. mimochodem, čidlo je takový ten čtvereček uprostřed přístrojovky před sklem. snad by měla reagovat i na sluneční paprsky. což je rozdíl oproti fabii. tam je pouze měření teploty a je umístěna u ovladačů klimatizace. tam je kvůli tomu dokonce i maličký větráček.
Já koukal na Climatic a to je jiná klima, než je v tý Oktávce, je to základní klima ve verzi Ambition. Ještě to prozkoumám, nejezdím s tím tak často (vůz je přítelkyně) a klimu používám pouze na ochlazení v létě ( i u svého vozu, kde mám automatickou dvouzonu ji zapínám jen na chlazení >:D ).. :-)
ano, oba mluvíme o o2, výbava ambition. Je to skutečně poloautomat. těžko říct, co k tomu vedlo vw, ale je to tak. mimochodem, ovladač na regulaci nemá červený a modrý pruh, ale čísla(stupně). což samo o sobě něco naznačuje. :-)
Vypadaj hodně totožně, jde o to, jestli ta co má mirekdr je poloautomatická a ta naše manuální, nebo je to jedna a ta samá ( a jaká? manuální/poloautomatická?)
Řídicí jednotka klimatizace -J301- (Climatic)
Řídicí jednotka klimatizace -J301 - je integrována do ov-
ládání topení a klimatizace. Zpracovává informa
ce jako je např. vnější teplota, zvo-
lená a stávající vnitřní teplota, teplota výparníku, tlak v
oběhu chladicího prostředku, zatížení motoru, jízdní sta-
vy....
však já taky nejsem sedmilhář. >:D , dle fotek. trvám si na tom, že ráno(10°C) ta klima/topení dokáže topit a odpoledne chladit (20°C, slunečno-zahřátý interiér)(při vypnutí klimy pouštět neohřátý vzduch z okolí), aniž bych se toho ovladače dotkl. vlastně ho mám na těch 22 nastavený celý rok. přece jenom už s tím autem mám najeto 215000 km. jo, to naše druhá octavia rv 2001, to je jiná. tam když jsi dal volič na střed a vypnul klimu, tak to začalo topit. to mne tolikrát dopálilo... a to doslovně. teď mne tak napadá, zkus dát ten ovladač na střed. u mne ekvivalent 22 a pustit klimu. teď by to mělo topit. v létě bude chladit. ;-)
Já ti věřím, já si myslím, že Škodovka začala šetřit a tohle je prostě "osekaná" verze tvé verze, která funguje jako v O1. Tohle prostě není climatic, ale obyčejná manuální klimatizace, která umí chladit :-)
Bohužel tím autem jezdím jen občas, takže ji nemám šanci otestovat do důsledků, nicméně až pojedem na dovolenou, zkusíme lobovat za cestu Octavií ( bohužel rozdíl spotřeby je pro nás mladé dost markantní, benzin vs nafta v mém voze) a otestuji funkčnost :-) Přítelkyně sama neví, protože dojíždí cca 20km tam a zpět do práce, dál auto nejezdí >:D
To bych se trochu přel >:D Když zamlžuje přední sklo, pustim vyhřejvání ( mám elektrické), když ostatní okna, pustím na ně ventilátor.. ( tam to asi s klimatizací půjde líp, ale to se stává zřídkakdy :-) ) Jinak, když není el. vyhřejvání předního skla, věřím, že tvá verze je lepší :-)
I mě donutil článek a diskuze zajít na konfigurátor.
Yeti 2.0 TDI 81 kW 6-stup. mech. 4x4
(parkovací čidla vzadu, dvouzónovoá klima,Vyhřívání předních sedadel, Vnitřní zrcátko s aut. stmíváním a dešťový sensor, Kolenní airbag řidiče, Loketní opěra vpředu, Tempomat, Vnější zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná, Sportovní volant z kůže, řadící páka i ručka v kůži, 16" liťáky, a Navigační systém "AMUNDSEN+"
To všechno za 548 100 Kč
Teď mi řekni, který výrobce ti dá plnohodnotné SUV s dieslem se 4x4 a s 6ti kvaltem s touhle výbavou? Jak tak jsem se teď v rychlosti podíval, tak všude bych musel platit daleko více.
Je to urcite dobra cena a za dobre spracovanie + vyspely podvozok... horsie je, ze podla testu nefunguje, lebo je moc tvrdy a prenasa razy, co je velmi podstatna vec pri takomto aute, ktore by to malo zvladat na ukor extremneho rezania zakrut
>:-[] Naopak, jsou to rozmazlené domácí kočky. Dnes už je do garáže nepouštím, protože nemám rád, když mi trajdají po autech. Ale v minulosti jsem je tam opakovaně našel o siestě. Popřípadě na kapotě, střeše, nebo pod autem. K teplotě pneumatik se vyjadřovat nebudu. >:-[]
Ne...to je někde jinde. Yeti je plnohodnotnej rodinnej kočár, kde se v klidu usadíš s celou rodinou. Tohle je o třídu níž.
Pro Yeti kromě SX4, Tigy, nebo ASX a bratranci není příliš relevantní konkurence ani v Evropě ani v Jpn vozech. Všechna auta generačně povyrostla a dá se snad brát jen ix35, která není ani nejhezčí holkou z ošklivince nebo Sportage. Kuga, RAV4, CX5, CR-V...to všechno je reálně o kus větší auto.
Mě jen nesedí to sladký prohlášení, jak za 470k není v zásadě konkurence, která začíná o 100k výš. To ale Yeti reálně samozřejmě taky. Pokud by nebylo finále takový, byl by celej test z tohoto pohledu v pořádku...pak nastupujou samozřejmě technický aspekty, který gradujou vypíchnutými "takyfakty" od _Teddy_-ho.
Nesouhlasím - taková verze Ambition Plus má za 534.900 Kč s daným motorem a 4x4, kdy má litá kola, klimatizaci, tempomat, i ten centrál s DO + dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel a parkovací senzory. Ano Bluetooth je za příplatek (+7100,-), multifunkční volant taky (+5000,-) a u Ambition se připlácí i za elektrické stahování zadních oken (+5100,-). Tomu se dokáže přiblížit snad jedině v diskusi zmiňované Suzuki SX4, pokud jde o kombinaci diesel 4x4. U benzinových čtyřkolek je na tom Yeti hůř, resp. jinak (jediná možnost je 118 kW z turba, vysoko nad většinou konkurentů), ale to není v souvislosti s tímto testem tak podstatné.
Přes půl mega za nevzhlednou krabici s udýchaným 81 kW ropákem? Tak to je hodně dobrá nabídka... >:D Už chápu, proč se češi stále nechají odírat... Jsou totiž úplně blbý...
To máš těžký... pro mě manuální klima není problém, bluetooth i ovládání na volantu jsou příjemné leč postradatelné drobnosti. Zadní okna v elektrice zase nemusí potřebovat ten, kdo jezdí většinou sám nebo ve dvou. Já se v tomhle přikláním k redakci... ta cena za základ se čtyřkolkou a naftou je pěkná, a ano, něco se musí obětovat.
Možná by nebylo od věci stanovit jakousi "výbavu dle ACZ" a srovnávat pak srovnatelné - podobně, jak to dělá nějaký časopis, sorry, že teď nevím, který.
SM, soudě z pár jejich článků, které jsem tu četl. Je to sice nějaké měřítko, ale podle mne je přínos velmi omezený. Ano, nebudeš uvádět ceny pro holátka, ale auto s pevněji strukturovanou výbavou to může naprosto zabít, pokud budeš požadovat třeba takovou věc jako parkovací senzory vpředu i vzadu (snad jsem se trefil). :-) Výhodnost je individuální. Těžko se objektivně posuzuje.
o2 nemá klimatizaci, jak píšete. Tuto měla o1. i když má o2 mechanické ovladače klimy, tak se nastavuje teplota. nejlépe se to pozná na jaře. ráno auto topí, odpoledne chladí. bez jediného sáhnutí na ovládání klimy. tuto klimu má i fabie 2 a roomster. jen je rozdil, kde je měřící čidlo.
Tož byť se mistr Kabaň a jeho parta snažili seč jim síly stačily, zadání bylo jasné a výsledek je, přiznejme si to, přinejmenším rozpačitý (na fotkách je to méně patrno, nežli live). Generační obměna je zde potřebná jak ono pověstné kozí drbání. Věřím že nová generace bude v rámci daných možností vysochána výrazně lépe. Tož tak.
Vyzera celkom dobre, prve fotky faceliftu ma celkom zdesili, ale ma to nieco do seba... a kvalitne spracovane auto, vidiet to.
Ale tvrdy podvozok, prenasanie razov a docela vysoka spotreba to je presne co u tohoto typu auta zamrzi... na co to ma tvrdy podvozok, kto s tym bude rezat zakruty ?
A ta dynamika tiez, je to sice orezana verzia a cenovo pristupna OK, no 8 litrov je docela dost, kolko potom zerie ta 103 alebo 120kw verzia ? Predpokladam, ze tolko isto, pride mi to ako nevyuzity potencial podladenia vykonu.
tak z toho faceliftu nadseny nie som, stratil sa akysi typicky nezamenitelny yeti-ovsky kukuc a zrazu mam pocit ze pozeram na nejake tuctove auto bez charizmy. Tie gulate hmlovky mi tam proste chybaju, pride mi to ako keby rolls spravil auto bez sosky na chladicy a logom RR na kolesach, uz to nie je ono, nieco mi tu chyba a straca sa jedinecnost yetiho.
Dalsim podivnym zistenim je nadalej pouzivany motor 2.0TDi 81kw, podla mna dnes uz archaicky motor a divim sa ze vw uz davno nespravil nejaku poriadnu 1,6tku okolo 85-90 kw ako to maju korejci aj frantici aj japonci a vlastne kazdy, lebo chapem ze 77kw uz moze byt na 4kolku malo.
Z hladiska priestoru to bude zvnutra nadalej male auto, yeti trpi syndromom maleho auta, zvonku je skutocne robustny siroky prijemny ale zvnutra je to male auto, octavka 2 to bohuzial nie je aj ked na podvozku O2 stoji.
no a Cena?
ta je ako vzdy uplne mimo misu, pytat za holeho yetiho 1,2TSI v dvojkolke bez radia 14 600 eur je kradez a vysmech poctivym ludom, viac nema zmysel riesit, konkurencia je dnes uz inde bohuzial pre yetiho
2.0Tdi 81kw není archaický, pokud vim, objevil se až nedávno (respektive by to měl být stejný mtor jako 2.0Tdi 103kw, jen je nalazený na nižší výkon), aby vyplnil mezeru po 1.9Tdi. Řadí se mezi 1.6 77kw a 2.0 103kw...
A co myslíš že je lepší? 1.6 85kw, nebo 2.0 81kw? Objem nenahradíš.. ve větším autě bude lepší ten dvoulitr se stejným výkonem a důležitý než kilowaty je i kroutící moment..
Poslední otázka je velmi hypotetická. Nasazení podladěnýho motoru v Yeti spíš souvisí s ekonomikou vývoje a výroby, kdy v zásadě montuju jen výkonový modifikace stejnýho motoru.
Však jo, ale můžeme se jen dohadovat co by kdyby a jaká by byla ta silnější 16tka jak píše Topper, když ji VW nemá. Třeba Ford dává například do Mondea 1.6 Tdci 85kw a 2.0Tdci 85kw a i když jsou za stejnou cenu ( nebo jeden čas byly), 2.0Tdci mělo 300Nm, kdežto 1.6 Tdci 270Nm... Jak je to se spotřebou, nevím, ale určitě markantní rozdíl nebude.. proto kdo chce nižší povinné ručení zvolí šestnácku a ti ostatní radši dvoulitr, který jede o trochu lépe a za stejné peníze... Myslím, že pro VW by bylo zbytečné vyvíjet silnější 16tku, když už maj 77kw a zbytek pokryje dvoulitr :-)
zalezi, ale ide aj o cenu.. .v tej cene je podla teba lepsia 1,6ka i ked kvalitna alebo 2,0 s tym istym vykonom, ale rovnakym zakladom ako aj o 40kw silnejsie verzie ? z hladiska zivotnosti nie je o com a taktiez sa jedna o vstrekovaci tlak, narocnost na trysky a cerpadlo, co su nezanedbatelne veci z pohladu common railu
1,6ka na dosiahnutie priebehu krutiaku aj vykonu bude musiet zo svojho objemu vyuzivat ovela vacsi tlak vstrekovania a tym aj namahanie celeho retazca ako vyssia kubatura az o 400ccm s podpriemernym vykonom, kde je naopak cely retazec plnenia motora odlahceny
To ale nemozes tvrdit, nemas overenu kvalitu ani robustnost nizsej kubatury 1,6... 2,0 s 81kw sluzi s rovnakym zakladom aj pre 2,0 120kw a to je o 40kw viac o krutiaku nehovoriac, toto mas relevantny dovod v cislach
3,0 TDI je v oboch pripadoch 6 valec 3000ccm /cca/ nie je to o 22% mensi objem, tak porovnanie je zcestne... ja viem co si tym myslel, ale nezabudaj, ze 6 valec o 3000ccm je zivotnostou uplne inde kvoli 6 tim valcom samotnym /vyvazenost chodu atd/ tak sa to neda moc porovnavat s 4 valcami kde je rozdiel 400ccm
Navyse som pisal za tu istu cenu, pretoze nie je problem vyrobit i 1,6 ktora vyrazne prekona zivotnostou podladenu 2,0 ale za aku cenu ? ozaj si myslis, ze 1,6 crdi je ten pripad ultra kvalitnej 1,6ky ktora ide zivotnostou pokorovat podladene vyssie kubatury ?
Nesuhlasim s tebou proste i ked ti rozumiem co pises...
Ve slabším motoru můžou být jiná střeva, byť by blok byl stejný. U VW by to nebylo nic neobvyklého. Tím spíš, když tahle oříznutá verze má nižší i točivý moment.
Verze 2.0 TDI CR 81 kW je po stránce HW totožná s verzí 103kW. Verze 125kW už má hromadu HW změn. Takže ano, verze 81kW je HW lehce předimenzovaná, protože je stavěná i na výkon 103kW.
Nevím jak je robusní či nerobusní 1.6 TDI, ale určitě platí, že jízdně je 2.0 TDI 81 kW daleko pohodovější než 1,6 TDI, byť papírově by měly být podobné, u těchto motorů skutečně platí objem ničím nenahradíš.
este dodam, ze pokial bude 1,6 s 81 kw sluzit aj pre verziu 1,6 so 120kw s rovnakym mechanickym zakladom, tak potom budes mat relevantny dovod nieco tvrdit, ale zatial ho nemas
Je to vše hypotéza, stejně tak u tebe, percentuální rozptyl výkonu neříká nic o robustnosti pohonný jednotky plus nutných komponentů a jejich totální výdrži.
to je fakt, na druhej strane vyrobca adekvatne navysuje kvalitu komponentov na zaklade vykonu, alebo vyraba len jednu verziu, ktora je dimenzovana aj na najvyssie setupy a na slabsie setupy je tym padom predimenzovana.....podla toho co ma lacnejsie, ci vyrabat to iste, alebo viacero verzii s aj mechanickym podladenim
otazne je ci je ozaj 2,0 81kw to iste ako 120kw, u 1,9 TDi kolovali rovnake dohady, ze vsetky verzie su rovnake a nemohlo to byt dalej od pravdy... bolo ich s postupom casu vela 66 81 74 77 85 96 110 kw a uz aj samotne 66kw boli minimalne 2 druhy... zaklad a dimenzovanie bolo planovane podla vykonov, netvoril ich iba jeden zaklad
ano ked sa na to pozeras takto ok, ale dnes sa da uz spravit aj 1,6tka ktora by tomuto 81kw dvojlitru plne konkurovala aj po tejto stranke a navyse bude lahsia , mensie naklady na poitsku a podobne.
mna najviac mrzi ten dizajn stejne, nemozem uverit ze to co robilo yetiho vynimocnym a jedinecnym je zrazu prec, ach jaj
´´ale dnes sa da uz spravit aj 1,6tka ktora by tomuto 81kw dvojlitru plne konkurovala´´ - to je kravina co pises a teorie... za tu istu cenu nebude ziadna 1,6ka s tak plynulym krutiakom od spodu ako podladena 2,0
ja som v praxi isiel na viacero verziach podladenych motorov a je jedno ci pre benzin alebo diesle, pre obe plati, ze podladena verzia je plynulejsia a ma lepsiu reakciu na plyn aj v tych najnizsich otackach... celkovo taky elektromotorovy charakter, ktory na druhej strane ubera na zazivnosti...
vobec neodsudzujem ziadne 1,6ky iba vravim, ze podladena vyssia kubatura je v aute ako Yeti uplne v poriadku... mensie kubatury viac sedia lahsim a mensim autam tam su zas lepsie ako vacsie a podladene
1,6dCi nejede pod 1,6k rpm...to ale ani 2,0TDI. Teď s ním kolega přijel z myčky, tak se mi do toho nechce lízt, abych ti přesně řekl při kterých nízkých otáčkách se TDI nechá v klidu označit jako příjemný ;-)
Důležitý je samozřejmě výkon, hmotnost, aerodynamický odpor a délka převodů. Nic z toho ovšem tato krabice nemá, je slabá, relativně těžká, s velkým odporem a díky nízkému rozsahu otáček - i vybavená těžkými převody. Nechápu, k čemu má tvrdý povodzek a 17" disky, když to stejně jet rychle neumí. Zároveň se rozměr pneu ani nehodí do terénu, takže defacto, je tam na nic i 4x4. Koncepce tohoto auta je úplně o ničem, neudělá nic lépe než Octavia, má menší kufr, horší jízdní vlastnosti, jezdí za víc a je dražší, navíc neexceluje ani designem.
Pro spoustu lidí s pohybovými problémy se do něj líp nasedá, obecně má příjemnej posaz. Nemusí drandit v terénu, aby spíš využil trakci ve vyšších polohách na běžných silnicích...spousta pro někoho pro, pro jinýho proti.
Ohledně řádění mimo zpevněný cesty je spíš rozhodující dezén pneu a jejich šířka než velikost pneu v palcích.
Tak tak, normální poctivý člověk totiž jezdí zásadně Dustrem nebo ix35 (když je trochu míň poctivej) a všichni, co mají něco dražšího jsou lumpové, ce se vysmívají poctivcům.
Hračkoidnost je fuč a nastupuje dospělý Yeti. Facelift se povedl a to, co působí při pohledu na fotky rušivě, si při pohledu na skutečný vůz člověk ani nevšimne. Mluvím o roubování ostře řezané přídě na zbytek vozu prostého prolisů a hran.
tak zrovna nova SX4 mi pripada jako hodne povedeny autro, pravda, za 489 ma "jen" benzin , ale je take 4x4, vetsi a ve vybave Premium, takze prakticky nic jineho clovek ani nepotrebuje. To mi neprijde jako prilis (jestli vubec) vzdalena konkurnece pro Yeti...
Rad by som ta vyviedol z omylu, Yeti je technikou uplne inde... ci uz podvozok, alebo motory a spracovanie... sedel som v new SX4 a kvalita prevedenia interieru ma sklamala a dizajn tiez, z predu to vyzera otrasne, co som na fotkach obdivoval som v reale zatratoval... velmi rozporuplne auto ...a to mam japoncov aj suzuki rad, no take su fakty
to je mozno pravda ale ix35 je aj vacsia, ma o 20cm na dlzku viac, o 6cm dlhsi razvor ako yeti a aj o 60L vacsi kufor, takze za podobnu cenu ponukne ix35 vacsi kus auta a predpokladam ze aj s lepsou vybavou, nalimer ma pravdu - yeti je predrazeny a skus si napumpovat lepsiu vybavu tak si na cene mercedesu GLA ani nevies ako
pride novy cross od hyundaia uz na dalsi rok, potom uvidis co dostanes za 550K , pravda ale je ze ix35 je uz trosku velkostne inde ako yeti a to bez debaty,
navyse za 14 600 v zaklade yeti nema na slovensku ani klimu a tusim ani radio, skodovka zije v inom svete, osobne aj keby som vyhral 15 000 eur tak za holeho yetiho ich nedam, to radsej venujem charite
15k podle všeho nemáš na účte, ale už tu rozdáváš charitě, bavíme se o naftový 4x4. Tam jsi v přepočtu za 21k, co za to dostaneš srovnatelnýho od Hyundai? Nic...
Přihoď další 4k a máš první naftovou 4x4...a pořád vzhled obtloustlý Žu-žlej.
A já si stále říkám, kdo jsou ti duševně vyšinutí kupci těchto "vozů" a jaké k tomu mají pohnutky. A už to chápu. NO CHOICE, YETY F TÉDÉÝČKU NA HLÍNÁCH, WOE ZA 560, VLHKEJ SEN... :-)
videl si uz niekedy cennik peugeotu alebo inej automobilky co dostanes za cenu 14 600 eu ? Ano peugeot 301 ala kočiarik pre indiu s motorom 1,6 Hdi ...
pomaly s tymi vyjdreniami a hjunde uz davno nie je take lacne ako kedysi ked prisla i30
preco bez vkusu ved dizajn je predsa subjektivny pojem ;-)
niekomu sa zase nepaci yeti inemu kaskaj dalsiemu ASXko , tak to chodi
prave uspech pri predaji je realny dokaz ze auto sa ludom paci, nie bezduche nazory truhlikov na diskusiach, o uspechu rozhoduje realny predaj nie diskusie na forach. ix35 je uspesne auto a keby sa ludom nepacilo a hnusilo tak by ich takmer 100 tisic rocne hyundai v eu asi tazko predaval. Naopak predaje yetiho su v eu pre mna dlhodobo velkym sklamanim a zrejme nie iba pre mna , takze taka je realita. Yeti je predajnym skalamanim skody , ix35 prijemnym prekvapenim od hyundaia, kto by to cakal ze yeti si pedajne ani nepipne vedla pokruteneho suntu z korei
to neviem ale jedno viem ze tie prve pokusy H/K boli uz davno pradavno ked skoda este vyrabala felicie a bola na smiech konkurencii, ja som sa zo skody nikdy nesmial, pozeram ze dnes je moderne konkurencii sa posmievat a hlavne tym uspesnym ktorym nie je dovod sa smiat, zvlastna doba
Špatně chápeš, já se neposmívám...to, že mi ix35 přijde disproporční je můj názor. Bez jakýhokoliv posmívání, jsem spíš šokovanej, kolik se těch bachratců může prodat. Nikdy jsem nebyl příznivcem designu Yetiho, ale oproti ix35 ho dokážu v pohodě prohlásit za auto. Navíc se velmi dobře řídí a rozumně se s ním dá fungovat ve městě, na okresce, nebo na dálnici.
A to nehovorim IX55 to je otrasna haraburda doslova... mal som cest s V6 CRDi ... interier jak z pred 20 tich rokov, hnusne plasty, aj potahy aj dizajn, tenke dvere jak na felde a najviac na zaplakanie je ta ´kvalita jazdy´
podvozok hlucny, prenasa uplne vsetko po com prejde pri tom jazdila na balonoch 55, neustale kodrcanie a zvukove i mechanicke prenosy razov su otrasne, hnus... to ze je podvozok uplne vagny a jazdne vlastnosti otrasne to je jedno, ale horsie je ze ani komfortny nie je
jedine ta V6 ka mala prijemny zvuk, ticha moc nebola ale 6valec je vzdy pekne pocuvat
ix55 je uz starina ktora vznikla v casoch ked korejci este doladovali formu, skus nove GRAND santa fe ktore je jeho nastupcom :yes: to uz je realita nie minulost
Nového Yetiho si můžeme pomalu přesouvat mezi inventář národního pokladu. Jak to tak shlížím, první co mě napadá je - skvost, třídní, segmentární skvost. Plačky za kulatá světla nejsou důvodné, Yeti získal tvrdší, dospělejší výraz, výraz znalce silnic, znalce garáží.
Ovšem co je dnes potřeba velmi zřetelně vypíchnout, to jsou snímky. Populace se v těchto souvislostech dělí jen na dvě skupiny - jedna skupina fotit neumí a druhá fotit umí. Pravdou je, že snad v žádném oboru lidské činnosti nepanuje tak nerovnovážný stav. Počítám, že na deset tisíc "fotografů" připadá jeden Fotograf. Nahoře máš ukázku toho, jak to dělá ten, co patří mezi Fotografy, mezi doslovnou foto-elitu. Už předem tě ovšem varuji, nesnaž se o totéž, neboť i kdybys měl před objektivem Rollse, dopadne to žalostně. To se raději pokus to auto namalovat...
P.S. Třídní král a segmentní skvost je Tiguan ... nabízí vyváženější karoserii... nemužu si pomoct, i když Yetimu prospěla hranatá světla ala nová tvář škody, pořád je to z boku krabice, což mi evokuje patvary jako je Kia Soul... >:D
Na druhou stranu vzhled interiéru ( na fotkách, nevím jak materiálově, ještě sem s novým Yetim neměl tu čest) mi sedí více ten Yetiho.
Jak píšu vejš...težko hledat třídu...Yeti je díky kompaktním rozměrům, ale slušnýmu prostoru uvnitř takovej správně škodovácky mezitřídní.
Ženskou asi nikdy neohromí, ale chlap se za něj stydět nemusí a nevypadá jako rádoby chlapácký GLK...nemám na eMko ;-)
Kufr u Yetiho je v pohodě. Na velikost auta takový normální.
Co mne ale rozplakalo bylo, když můj kamarád otevřel kufr u své Sportage a začal do něj dekomponovat dětský kočárek. Auto jako kráva a kufr tak na jednu velkou sporotvní tašku.
kufor sportage je presne adekvatny rozmerom auta, zbytocne hladas chyby kde nie su , yeti je kratsie a tak ma aj mensi kufor, sportage ke trosku dlhsi a aj kufor ma vacsi, normalka
no tu to vyzera trosku ze tam vojde viac [odkaz] , kazdopadne yeti vacsi kufor nema to vazne nemaj obavy, korejci sice ratat moc nevedia ale o tolko sa az nesekli neboj
realne sportage nestihaju vyrabat v ziline, taky ma uspech a ty s tym tiez vela nespravis ;-) , je jasne ze kto chce prenasat velke veci kupi si radsej octaviu kombi za podobnu cenu a nebude hladat chyby tam kde nie su
Při rozměrech kufru Yeti/Sportage stačí mít kufr o 10cm nižší a rázem je o těch cca 60 litrů menší.
Osobně bych bral kufr raději nižší a rozlehlý, než extra hluboký, ale úzký a krátký, každopádně obě tahle auta mají kufr plně srovnatelný, litr sem, litr tam, kufr není důvod zavrhnout Yeti a upřednostnit Sportage.
Já SUV moc neznám... prolézal jsem si CX-5 a říkal si, jo, tohle může být plnohodnotné rodinné auto. Stejně tak Qashqai. Pak jsem sedl dopředu i dozadu do Yetiny, ok, žádný problém... ale kufr, to je bída, to si neumím jako rodinné auto představit... běžný HB nabídne víc.
ved ja netvrdim ze chcem auto bez kufra ;-) , len mi pride ze niekto hlada chyby tam kde nie su, tento clanok je o yetim
bavme sa o predajoch yetiho v eu oproti konkurencii... no ziadna slava ze jo ;-\ tak co .. podme aspon hladat chyby na konkurencii a hned prvy na rane je sportage, nalozme mu az korejec zcerna ;-) >:D
U Oktávky je to stejné, když ji srovnáš se střední kombitřídou ( kam objemem zapadá a to skoro na vrchol), tak na to nemá díky úzkému kufru a nízké podlaze pod hladinou nákladové hrany. Až budeš vozit vodu, nebo písek, tak potom plně využiješ papírové litry objemu kufru :-) Jenže velký předmět už skládáš hůř...
O to nejde, ale že tam někdo nedá kočárek, tak potřebuje vyutíž i prostor nad roletkou... To co je pod ní neni tak duležité pro přepravu velkých předmětuů.. o tom mluvim >:D
Nemusíš se domotat >:D Víš, že o kufrech se s tebou přu už skoro rok >:D Já je aktivně využívám, proto mne je klíčová jeho využitelnost, než jen napsané čísla v prospektu :-)
Ty si ten kufor na živo ešte nevidel. Samozrejme v Optime ti nikto kufor neotvorí a do showroomu nevlezieš. Čo ak by ti tam niekto dal ponuku, ktorá sa jednoducho neodmieta a ty by si musel so zveseným nosom odísť - aj tak na to nemám.
Dĺžka kufra je v Sportage: 88 cm, šírka medzi podbehmi cca 102 cm a výška po plato-roletku cca 38 cm.
To je rálne 330 -340 l.
Nehovoriac o tom, že úžitkové vlastnoti mizerné. Nosnosť základnej verzie cca 420 kg, mizerný výhľad. Nemožnosť prevážať dlhé predmety v kufri ( napr. lyže) - chýba otvor.
Zlá stabilita a pod...
Áno auto sa predáva - vynikajúce auto pre maželku do mesta. Bude mať pocit vyššej bezpečnosti a môže deti voziť na hokejové tréningy. Viac ako jeden bag tam totiž nedá. A to je jediná spojitosť, ktorú so športom - toto rádoby "športovo-úžitkové" auto má. Väčšinou je to "okrasa" panelových sídlisk, tých ktorí by si rádi osedlali X5, ale musia sa uspokojiť len s touto náhražkou. Jednoducho nakopnutý hatchback s mizernými "športovými" a úžitkovými vlastnosťami.
Tohle není tuningová felície, ale sériové SUV, navíc v článku je psáno že "Výborné jízdní vlastnosti jsou ovšem vykoupeny tvrdým naladěním podvozku. V tomto ohledu jsou sedmnáctipalcová kola zbytečným luxusem"...já tomu u škodovky celkem i věřím.
kto zvazuje zaklad v dvojkolke na behanie po meste myslim ze ASX momentalne lepsia volba ako yeti ,
ASX 1,6 86KW 14 900 eur ( klima, radio, palubny pocitac, el zrkadla ) spotreba 5,9L
yeti 1,2TSi 77KW 14 600 eur ( bez klimy, bez radia, bez palubneho pocitaca ) spotreba 6,0L
odkaz [odkaz]
skvela cena, hlavne ked si pomyslim ze len o par eur lacnejsie sme kupovali sportbacka v metle a dnes za tuto cenu je fakticky ASXko, neuveritelne, za 15 tisic jednoznace ASX, yeti s klimou a dalsou vybavou uz bude drahy ako mercedes a navyse ma ASX o 10 cm vacsi razvor od yetiho a takmer 40L vacsi kufor a to vsetko pri velmi podobnych rozmeroch, ASX :yes:
nesuhlasim ;-) , my sme s japoncom velmi spokojni, zatial ma okolo 2,5 roka a bez chybicky, na tachaci okolo 55 tisic a auto ako nove, nadalej vonave, cim dalej tym mame z neho vacsiu radost a ukazuje sa spravna volba vo vybere :yes: nam postacuje a robi nam radost, ved kazdy nech si vyberie co chce, preco skatulkovat?
kazdy si dnes vyberie a aj ked musis robit kompromisy z hladiska penazi stale sa da najst pekne auto aby bol kazdy spokojny, my sme, verim ze aj ini ktori si kupili nejake ine auto su tiez spokojni, tak na co sa zbytocne tvarit ze jeden je lepsi a iny horsi, kazdy si predsa kupi to "svoje" vysnivane auticko.
K japoncům jen tolik že jsem se teď zbavil za 160tis. mé RAV4 s úletem skoro 800tis. Jen pro zajímavost zrekapituluji r.v.2007, najeto 99tkm. Z kosmetických věcí cca od roku 2011 počínající rez všude, vrcholem pak rez v interiéru - prorezlé ližiny předních sedadel a páčka otevírání palivové nádrže, vrzání a praskání z palubovky, sedřená hlavice řadící páky, hnusné klíče s dálkovým ovládáním co se rozpadly oba do dvou let. Z mechanických věcí pak řazení zpátečky na třetí pokus přes jiné rychlosti, loupání v řízení a podivné vrzání od levého předního kola, vrzání spojkového pedálu které nebyl schopen vyřešit žádný autorizovaný ani neautorizovaný servis. Na samý závěr pak nemilé překvapení když v 90tkm odrezl střední díl výfuku v originále za 32tis. v náhradě se u nás neprodává, nutno vzít náhradu z polska atd. atd. spotřební věci a běžné závady nepočítám. Jak říkám japonec až nakonec. Jsou to sice spolehlivá auta, ale nikoliv kvalitní. Škodě bych v tuto chvíli věřil více.
joj to hej, kazdy mame nejake skusenosti niekto dobre iny zase zle, ale neskatulkoval by som, niekomu auto vydrzi inemu nie, zalezi od mnohych faktorov, pozri sa, my mame okrem ineho aj feldu r 2001 ci mi veris ci nie nema takmer ziadnu hrdzu , len male zarodky hrdze ale zatial doslova nic a to stoji prd blokom ( uz mi ju aj chceli kupit okoloiduci ) , inemu naopak uz po par rokoch kvitli feldy, zalezi ako sa vravi aj od kusu a od lasky aku autu davas :yes:
niekto ma japonca a nadava od zaciatku a iny ma japonca a nevie si ho vynachvalit, rovnako takto je aj s koncernom , jednemu tie auta vydrzia vecnost a iny je furt v servise, nemozes skatulkovat
mame sportback lancer 1,6, spokojnost :yes: nenapadne napadne auto, dokonaly fantomas, jednoduche ( hlucne, tvrde plasty )ale solidne auto :yes:
keby bolo po mojom jazdime asi s aurisom ale nakoniec som rad ze brat ma presvedcil na sportbacka ktoreh osme vyskusali a bolo rozhodnute, dnes nelutujeme , aj ked auris ma podstane lacnejsie garancky a retazovy bezudrzbovy rozvod, chcel som aurisa ale uznavam ze sportback je viac "chlapacke" auto a sme spokojni , mozem len odporucit, kto hlada jednoduche robustne a spolahlive auto za skveluy cenu sportback je tu kralom :yes:
inak boli sme aj yetiho pozriet v tom case ked sme zvazovali kupu, ale ta cena a nulova vybava v zaklade nas odrovnali, totalne
To víš, na slovensku už neni civilizace, za Bratislavou to všechno končí, Topper, pardon KIA-World ( nechceš se přejmenovat? to se tak blbě píš:D) musí vždy vyšplhat na Gerlach, aby chytil signál a mohl nám psát >:D Maj tam jedno auto na vesnici a v tý jejich maj Lancera... ty jsi ale nevzdělanej >:D >:D
Netreba se vztekat a vnaset do diskuze nejake nacionalisticke vasne. KIAworld psal o uzivani aut v mnoznem cisle, tak jsem se jen normalne zeptal co to ma znamenat.
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 je výrazně levnější než konkurence... a pak nastartoval vůz za bratru 800 tyček >:-[]
No a z příplatků snad jen vybočuje těch 50 papouchů, které vyletí za umělou kůži... Ano, čtete dobře - za umělou...
Řeči o zvýšení světlé výšky v Outdoor se podle mého nezakládají na pravdě, obě verze mají mít stejnou výšku. Jinak Yeti je i přes "samovraždu" podle mě jedna z nejlépe vystavěných Škodovek, která příliš šancí konkurenci nenechává. Bohužel, vzhled shodili FL do šedi uniformity a nudy. No a jestli podle autora testu pasuje přední část k oblé Yetině stejně dobře jako ta původní, doporučuji... prohlédnout vůz za denního světla >:-[]
:yes: ten vzhlad suhlas, nie je to uz ono, ok jasne , ved ono to uspech mat bude ale ta charizma a jedinecnost je jednoducho prec, a reci ze yeti dospel a zvaznel su mimo misu lebo ked yeti kedysi prichadzal tak ti ktori pisu ze dospel tak presne ti ho vtedy chvalili za gulate hmlovky a za jedinecny kukuc ako kovboja triedy, tak to je
facelift spravil z yetiho tuctovku, to mas pravdu v tom sa zhodneme a zhodneme sa aj v tom ze ten predok tam jednoducho nepasuje,
ze yeti povazujem tiez za jednu z najoriginalnejsich a najvydarenejsich a najkrajsich skodoviek som uz pisal velakrat ( alebo teda povazoval som az kym neprisiel facelift ) ale konkurencia je dnes silna a yeti mozno v tejto kombinacii diesla bez priplatkov bude v znesitelnej cene ale pozri si zaklad bez klimy bez radia , tam je to tragedia, v tomto smere je konkurencia uz davno inde
Tys nic nepochopil. Vůbec nic. Zkus mi nakonfigurovat nějaké obdobné auto v dieslu s 4x4 do půl mega. NIC nenajdeš (duster a nivu nepočítám). Toliko realita. ;-)
Jestli tím chceš říct, že nikdo jiný 4x4 bez výbavy za 464 000 nenabízí, pak na tom se vcelku shodnem.
Pokud se začneme bavit o Yetim s výbavou na úrovni konkurence, cena se rázem srovná. Proč? Protože Yeti Active je levný na úkor ožebračené výbavy.
OK, určitě to může být zajímavá volba pro firmy, kdy bude zaměstnancům podstrojovat výbavu, že. Ale pro normálního zákazníka Yeti Active je zcela mimo, protože prostě ve výbavě schází naprosté samozřejmosti... A bude někdo připlácet 50 000 za haldex, aby měl jinak žebráka? Ne, prakticky nikdo ne.
Ještě jednou ti napíšu, máš daný rozpočet na auto, chceš diesel a 4x4. NIKDE NIC nenajdeš, škodovka ti přihodí ještě výbavu, dostaneš ještě slevu a pořád jsi cenově POD ZÁKLADNÍ CENOU konkurence.
Podle me Yeti byla uz v zakladu disharmonicka, "krabicoidni kokpit", protahlejsi prid, kterou kulate svetlomety nezachrani, jako, kdyz vrchni patro dortu dozdobis marcipanovyma serepetickama. Jeji celkovej raz nebyl tak osobit, byt mela svou dilci originalitu v masce. Ne, ze by se predek nepovedl, naopak designove, vytahnul cele auto "klasiky". Mozna ty svetlomety byla "hricka" ktera vzhledem k platforme dala jasne najevo "ja jsem SUV".
disharmonia hm... no budiz , z tohto pohladu ciastocne ano [odkaz] kratky razvor, dlhy predny previs, trosku naroubovany a useknuty zadok
ale celkovo proporcne yeti problem nema, vidim to skor len na tvarovanie predku po facelifte, ten ej zjavne trosku mimo "ostatku auta"
mozeme spekulovat kolko chceme, o uspechu auta vravia predaje a tie podla mna u yetiho su v eu dlhodobo podpriemerne, ak sportage ix35 alebo duster predavaju podstatne lepsie ako yeti v eu tak niekde robi skoda chybu a ci to nebude prave v dizajne, len sa obavam ze faceliftom tu chybu neodstranili ale este si viac pritazili.
ak by yeti vyzeral takto [odkaz] nepochybne by aj predaje boli super , dizajn dnes predava :yes:
je výrazně (opravdu naprosto výrazně) levnější, do terénu více "in", ale i na silnici vypadá lépe. Má záruku 5 let. Lepší motor (1,5/80kW) s nižší spotřebou, kterému fandi i v mercedesu. V terénu se prý dokonce vyrovná Nivě. Já osobně auto do terénu nepotřebuji, RD mám u cesty, tak mi vyhovuje více "silniční" auto, které má vlastnosti silničního auta, tak mi nějaký nenažraný, pomalý a drkotající yeti "ukradený"
myslis ze ludia si kupuju yetiho do terenu? asi nie, no a skus jazdit v dusteri 400km v kuse napr smer kosice bratislava, siel som v navare nissane a docela to slo , ale v dusteri by to bolo asi o zivot, v tomto bude yeti lepsi tichsi komfortnejsi a na cesty vhodnejsi
takze duster nie je zrovna porovnaelny super s yetim,
to je ako porovnavat patrol s touaregom, jeden je do terenu iny zase na cesty, dva svety
duster vidim ako ideal pre lesnikov polovnikov plynarov vodarov pre firmy podnikatelov a pre jazdy na kratke vzdialenosti do 200km tam a 200 naspat, na nejaku dvojtyzdnovu rodinnu dovolenku do Rima by sa asi lepsie slo na Yetim :yes:
Ale jo, Yetina jezdí na horách se 4x4, pro různé lesáky, nebo chudší majitele horských chat, určitě najde uplatnění i v lehčím terénu. :-) Neřikám, že to jsou jeho hlavní prodeje, ale i tak slouží určitě více, než nějaký módní SUV od BMW či Audi
Do Říma na Yetim a v pohodlí? Kdyby měl alespoň kufr na 3 tašky, tak na cestu do Kauflandu tak akorát. Je to hranatý hlučný a fest neaerodimamický paskvil s velkou spotřebou a mizernými jízními vlastnostmi jak v terénu tak na silnici Ve škodovce nešel Roomster na odbyt, tak použili co se dalo na Yeti, proto ten odpudivý "dizajn" kočkopsa. Srovnej také rychlost Dustera a Yetiho na dálnici, kdo jak rychle jezdí.
Kdyby sis dokázal přečíst text článku, zjistil bys, že nikdo nic o radikální změně designu nepíše.
Ale chápu, že zřejmě nemáš čas, když tvoříš další "Abarth vlastní výroby"... 8-s
Yeti se mi vždycky líbil. "Bezmlhovkového" faceliftu jsem se hodně obávál, ale skutečnost podle mého názoru není vůbec zlá. U Yetiho mi ale vadí zdaleka ne ideální poloha za volantem (vůči volantu i řadicí páce je moc vysoká), a střecha je umístěna také zbytečně vysoko - i vysoký řidič má nad hlavou ještě spoustu volného místa, takže se v autě vozí zbytečně vzduch. Naopak tam, kde by prostor byl nejvíce potřeba - v kufru, tak tam zoufale chybí. Yeta kvůli tomu nemůže plnohodnotně plnit roli rodinného auta. Pro čtyřčlennou rodinu je jeho kufr na delší cesty prostě nedostačující a to hodně :'-(:no:
Yety je slušne poskladané auto s možnosťou vybrať si výbavu a aj motor podľa vlastnej vôle. V tomto smere nemá konkurenciu. Testovaný model je podľa mňa v kombinácií 2.0TDI 81kw a 4x4 bezproblémové auto. Ak by chcel niekto silnejšiu variantu motora odporúčam chiptunnig. Je to lacnejšie ako originál 110kw či 125kw s fabriky. Dizajn sa niekomu bude páčiť niekomu zase nie.
FL Yeti je OK. Jen se měl zbavit těch kelímků okolo tachometru a otáčkoměru a narovnat čísla na nich do normální polohy... :no:
Odbytu by jistě pomohla i "čínská" prodloužená verze a možnost umístit rezervu na zadní dveře. Delší rovná plocha zavazadlového prostoru by byla pro mnohé zákazníky velmi vítaná.
Astronomická cena, malý kufor, tvrdý podvozok. Vysoká spotreba (podľa p. Vaverku je to v poriadku, dokonca v plusoch), príklad Koleos 2,0 dCi 150k automat - dlhodobá spotreba 7,6 l.
Ja to vidím tak na 2 hviezdičky.
Je třeba to auto znát a nehodnotit jen z tohoto testu.
Spotřeba toho vozu je dle spritmonitoru průměrně 6,15 (vzorek 82 vozů), kufr není sice velký, ale není ani malý. Sám si nedovedu představit, že by podvozek byl měkčí, to by se s tím autem jezdilo příliš houpavě, což by bylo výrazné negativum.
Velkým plusem Yetiho je, že obdobné auto s dieslem a 4x4 za cenu Yetiho na trhu v podstatě není.
opět dokazuješ, že se v tom poněkud utápíš. Tedy abys pochopil - Yeti Ambition Outdoor 2.0 TDI 4x4 začíná na 545 000... Cena 464 000 je za Active bez výbavy... . Ale vím, že Škoda prostě umí ceníkem dobře veřejnost zmasírovat, tak chápu tvé zmatení... :-!
Ještě jednou - Yeti za 464 v Active 4x4 2.0 TDI v podstatě nemá konkurenci - to souhlasím. Jenže to neznamená, že je LEVNÝ. Levný není, je jen ožebračený na výbavě. Pokud dorovnám výbavu ke konkurenci, pak jsem na obdobných cenách.
Konkurence prostě holobyt bez výbavy v AWD neprodává, což mi přijde celkem logické. Když šetřím, tak asi nebudu sypat 50 papírů do haldexu, abych měl jinak auto bez běžné výbavy. To samozřejmě beru z pohledu zákazníka fyzické osoby, ne z pohledu firmy. Možná, že pro EONy, RWE apod. ten Yeti bez výbavy s haldexem může být velmi zajímavý.
A pokud chci levný 4x4 v dieselu, pak místo Yetiho tu je Duster, takže není až tak pravda, že není alternativa. Duster je levnější a tím i přirozeně lacinější, ale pro osoby hledající levné SUV to podle mě je zajímavější volba, než ožebračený Yeti, který už přecijen levný není.
Yeti je pro mě jedna z nejoblíbenějších Škodovek, i po tom FL, který zcela zabil osobitost Yetiho. Ale levný, levný Yeti opravdu není :-!
Dám ti poslední názorný příklad z reality. Chceš SUV s dieslem a 4x4. Rozpočet máš cca 530 tis. Víc ani prd. Obejdeš salony a co zjistíš?
Korejci tě pošlou pryč, akčně začínají někde na 560/620 tis. U japonců je to obdobné začínají ještě o 50 tis výš. Zbývají francouzi, ti mají startovní ceny obdobné jako korea, Opel je opět v základu přes 600 tis, Ford je úplně mimo.
Dustera za budget 530 tis kupovat nebudeš, k tomu není důvod, takže co ti zbyde? He?
Zajít do škodovky a poptat se co nabídnou. A co nabídnou? Yetiho v Ambition výbavě. Žádnou holinu, jak tu neustále předhazuješ. Ale to bys věděl, pokud bys znal svět za okny a ne jen ceníky z internetu. :-!
problém je, že ten tvůj příklad je naprosto vytržený z celkové nabídky. Kolik zákazníků jde přesně s tímhle požadavkem?
Stejně tak ti dám jeden konkrétní příklad. Máš 560 000 a chceš AWD... Yeti je pouze jednou z možností, a rozhodně ne tou nejvýhodnější...
Další příklad - máš 470 000 a chceš SUV se 4x4 v dieselu. Yeti sice je jedinou možností (lowend Duster ponechávám stranou), ale je pouze levný a nevybavený.
Stále tu tvrdím to samé od samého začátku - pokud Yetiho nekoupíš v holobytu, hned jsi na cenové úrovni konkurentů. S FL navíc Yeti reálně podražil a zmizel 1.2 TSI v manuálu v normální výbavě...
Pokud to někdy budeš řešit, poznáš a pochopíš, co jsem tu psal.
Zatím jen dokazuješ, že jsi dobrý...teoretik. :-!
Protože reálně (tedy ceníkově) máš fóra 100 tis na výbavení toho holobytu, než se dostaneš na základní kupní cenu konkurence. A za těch 100 litrů už si auto poměrně slušně dovybavíš. :-!
A za těch 100 litrů už si auto poměrně slušně dovybavíš = možná dorovnáš chybějící výbavu Yetiny v porovnání s konkurencí. Souhlas. Tím se opět vracím k tomu, že Yeti neni nijak cenově výhodný :-!
BTW. lepší dobrý teoretik než špatný praktik >:-[]:-!
Ten kufřík vzadu je mini, možná ale, že máš na mysli ještě úložné místo v motorovém prostoru, které je opravdu impozantní! To jiná auto nemají (kromě škodovek, které mají obecně čumák jak Tatra 111 >:D >:D >:D )
Souhlasím, jsou to zmatlaniny, to pozná skoro každý, ale AUTO.CZ a skoda-auto.cz to uvádějí jako přednosti a ani se přitom nezačervenají. Každý, kdo si chce koupit škodovku, by se měl také podívat po konkurenci a vybrat si to lepší. Také je dobré si uvědomit, kdo platí www.auto.cz, pomůže to v rozhodování.
Dle konfigurátoru je možné Yetiho s 1.2 TSI v manuálu objednat pouze ve výbavě Active, tedy v naprosto tragické výbavě.
V Ambitionu zákazník musí zvolit buď silnější 1.4 TSI, nebo 7-DSG... Škoda má zřejmě obavy, že Yeti "kanibalizuje" na Rapidech a Octaviích, jinak si to příliš neumím vysvětlit. Rozumně vybavený Yeti s 1.2 TSI v manuálu prostě ve Škodě poslali k ledu. Škoda :-!