Design
Pro mně je v této třídě neakceptovatelný už čtyřválec, nevím, proč bych se měl durdit zrovna u tříválce, míň kultivovaný chod než čtyřválec mít nebude (zejména v dýzlu), tak v čem je problém, resp. problém stavěný tak, že čtyřválec je o.k. a tříválec konec světa. Zásadní informace je v tom, že šesti nebo osmiválec se bude dělat dále a víc standardního kupce vyšší střední nemusí zajímat.
Co kvituju na informacích o příští sedmičce, potažmo pětce je zaměření se na konstrukci podvozku a karoserie, resp. redukce váhy. Oproti naprosto konvenčnímu postupu v efkové generaci má géčková přinést kombinaci oceli, hliníku a karbonu, což je proinženýrský přístup, bmw má vynikat lehkou stavbou, perfektním rozložením hmotnosti a z toho čerpající obratnosti. To je podstatné, to ovlivňuje jízdní projev, pokud nebude mít tuto genetickou výbavu, pak přichází o historický odkaz, plky o motorech jsou jen plky, byly tu trojky s dýchavičnými dýzl čtyřválci, pětky s tímtéž v šestiválci, ikonická M3 je čtyřválec, ano R6 je legenda, ale ne obecná bmw motorizace. Takže dolů s váhou, doladit přechod na elektriku, zejména u řízení a akt. podvozku, a bmw může zpět na výsluní. F10 je velmi dobrá, ale v tom, v čem má být bmw jiné od audi či MB, je... stejná. A to je málo. 😉
Co kvituju na informacích o příští sedmičce, potažmo pětce je zaměření se na konstrukci podvozku a karoserie, resp. redukce váhy. Oproti naprosto konvenčnímu postupu v efkové generaci má géčková přinést kombinaci oceli, hliníku a karbonu, což je proinženýrský přístup, bmw má vynikat lehkou stavbou, perfektním rozložením hmotnosti a z toho čerpající obratnosti. To je podstatné, to ovlivňuje jízdní projev, pokud nebude mít tuto genetickou výbavu, pak přichází o historický odkaz, plky o motorech jsou jen plky, byly tu trojky s dýchavičnými dýzl čtyřválci, pětky s tímtéž v šestiválci, ikonická M3 je čtyřválec, ano R6 je legenda, ale ne obecná bmw motorizace. Takže dolů s váhou, doladit přechod na elektriku, zejména u řízení a akt. podvozku, a bmw může zpět na výsluní. F10 je velmi dobrá, ale v tom, v čem má být bmw jiné od audi či MB, je... stejná. A to je málo. 😉
Jedna velmi důležitá věc...předpokládám, že u G řady budou standartní 18" kola. Je důležitý, aby i s nima a většíma umělo BMW pracovat bez pardonu.
Myšlenku, že by snad bmw opustilo standard runflatů jsem už já, opustil, podle mně sice největší minela za posl. dekádu, ale globálně mají ohlas pozitivní. Naštěstí je to jen guma a to nejmenší, co se dá změnit.
Á propós gumy...letos jsem nesáhl dobře. Nechal jsem se po x-letech zlákat na změnu a vím, že nadlouho opět naposled 😉
Ajajaj. Nahore nekdo psal, ze vybira dobre a sve volby nelituje >😁 Tak rychle za pravnikem a hod jim to na hlavu >😒]
Ne ted chvili vazne. Co se stalo? Jako pneumatiky mas na mysli? Ja mam na zimu non-rft Goodyear ultragrip 8 (myslim) a jsem zatim spokojen.
Ne ted chvili vazne. Co se stalo? Jako pneumatiky mas na mysli? Ja mam na zimu non-rft Goodyear ultragrip 8 (myslim) a jsem zatim spokojen.
S pneu je to spíš o srovnání vzhkledem ke zkušenostem. Nic fatálního, co by se dalo kromě konstatování lepší/horší udělat.
Léta jezdím na Michelinech letní i zimní. Letos mě pneuguru doporučil, že testovali Nokiany a jsou na sněhu a ledu fantastický. Pravda je taková, že v režimu pod +3°C fungujou bezvadně, problém je u vyšších teplot, kdy jsou jako bláto. Jedná se o řadu WR A3...takže nemůžu doporučit.
Michelin a předtím třeba i GY nebo Conti zvládaly i přechodný počasí podstatně líp. Na druhou stranu alepsoň drží obvyklý vlastnosti auta. Třeba letní Pirellky mi udělaly z auta nedotáčivej kočár.
Léta jezdím na Michelinech letní i zimní. Letos mě pneuguru doporučil, že testovali Nokiany a jsou na sněhu a ledu fantastický. Pravda je taková, že v režimu pod +3°C fungujou bezvadně, problém je u vyšších teplot, kdy jsou jako bláto. Jedná se o řadu WR A3...takže nemůžu doporučit.
Michelin a předtím třeba i GY nebo Conti zvládaly i přechodný počasí podstatně líp. Na druhou stranu alepsoň drží obvyklý vlastnosti auta. Třeba letní Pirellky mi udělaly z auta nedotáčivej kočár.
Chtěl bych se zeptat zdejších odborníků na BMW, zda jim náhodou ta kapota nepřipomíná tu z Mégana. Já toho Renaulta možná vidím všude, tak se mně moc věřit nedá. Ale možná si současný šéfdesignér studia Pininfarina něco od Renaultu odnesl. Design Mégana je jeho práce.
V podstatě hází do koše to, co tvoří hodnotu jejich značky.
Protože ve skutečnosti prodeje všech prestižních značek jsou přímo závislé na hodnotě značky v očích nadšenců... 😉
BMW dnes těží z toho, co tady dokázali jejich manageři a konstruktéři v 70tých, 80tých a 90tých letech...
Doufejme, že budou mít z čeho těžit za 20 let 😉
Na druhej strane o tom trojvalci citame uz prinajmensom treti rok a stale neprichadza, preto sa radsej nechajme prekvapit ako to nakoniec dopadne.
Sama historie ti žádné prodeje neudělá. Zaniklých a umírajících značek se slavnou historií ze 70tých, 80tých a 90tých let tu máme dost. (AR, Lancia, Saab).
Jinak o 3válci v 5er mám taky pochybnosti, ale nechme se překvapit.
Ja jsem shodou nahod sedel na jedne hospodske lavici s technikem od BMW, ktery uz dvacet let opravuje tyto vozy. Na rovinu mi rekl, ze soucasne BMW by si nekoupil. Ze tam je proste citit jista degradace na puvodni hodnoty.
Jenz stejne tak i ja, jako nesmirny fanousek Mercedesu, bych si nove ecko taky nekoupil. Vlastne mi v autosalonu stacilo sednout do e class a po male chvili bylo rozhodnuto.
Chci tim rict, ze u BMW bude zalezet na tom, aby tento motor jen obohatil dolni spektrum nabidky a aby zustaly i silne R6 motory. Aby neztratili zakazniky egoisty (ted to kupodivu nemyslim nijak negativne) musi pak trivalce jasne a viditelne odlisit od modelu s sesti a vice valci (koncovky vyfuku apod)
A i kdyby vyrobili treba supersport na bazi modelu M1 a i kdyby tento model byl ztratovy, je to vlastne jen marketingovy nastroj, ktery pak v dalsich modelech vytvori nove prodeje.
Auto pro nadsence vyrabene nadsenci asi skutecne existuje, ale nemuzes ho ulovit ve vodach standardnich velkoseriovych automobilek.
K motoru jako takovemu. Jsou proste lidi, kterym je pohonna jednotka zcela lhostejna. A nejen lidi, hlavne firmy. Dostatecne reprezentativni pohodlny vuz s premiovymi technologiemi a trivalcem pod kapotou? Zcela urcite bych si ho dokazal predstavit. Mne na motoru nezalezi, jde mi o to, jestli je dostatecne silny a pruzny v beznem provozu. Na zavodeni mam totiz zcela jine auto. 😉
Dobře rozumím tomu, že akciová společnost je tady primárně pro to, aby vyplácela dividendu. Jen si nemyslím, že tady tento krok povede k vyšší dividendě. Resp. povede, ale spíš u konkurence. Když by to udělali ještě o třídu výš, tak by to pocítili dvojnásob.
Dostatečně silný a pružný v běžném provozu je tříválec v P107 (to beze srandy). Úsporná je zase nafta.
Je jasne, ze pak odpada takove to pratelske povidani o autech ve stylu "ty vole petka, co tam mas vole za motor vole, nejmin trista vole kobyl vole, ne?" Jenze o tom to neni, a jak psal webpaja, bude tam vyber a urcite si egocentriste i ekologiste prijdou na sve.
A v tomhle smyslu "obchodním" si podle mě prostě BMW dalo vlastní gól, viz můj příspěvek o Omegách.
Jinak, Vaše recenze sleduji, osobně bych v těch dvou konkrétních variantách dal asi taky přednost A3 (ikdyž jsem teda nikdy nebyl velký fanda Audi).
Na tom celém mě pak nejvíc mrzí, že BMW je schopno vypustit do světa dva tak rozdílné vozy, protože většina Vámi popisovaných nedostatků se mi nikdy neobjevila, nebo jsem je tedy aspoň nikdy neregistroval.
A mym vozem se krome importera zacina zabyvat i vyrobce. Dokonce si me pozvali do Mnichova. Spise me prekvapuje pohled uzivatele, ktery tyto problemy nema. Pokud by v petce byla citit na kazdem milimetru snaha o maximalni peclivost vyroby, pak bych byl vydesen, kdyby se objevil tak vysoky pocet (i kdyz uprimne receno zcela minoritnich) zavad. Tady po dukladnem prozkoumani vozu jsem to proste chapal jako prirozeny dusledek rezignace vyrobce na spickovou kvalitu zpracovani.
Přiznám se, že je tomu dávno, co jsem četl Vaši recenzi, ale dodnes si vybavím ostrý spoj nebo roh na blinkru 😊)) to mi tehdy docela vyrazilo dech, protože jsem v první chvíli nevěděl, jestli tohle pouze nevnímám 😄 tak jsem šel hned zkoumat, a můj případ to teda naštěstí není. Ani to vrzání a zdánlivé stáří.
Uprimne Vam tedy preji spoustu stastnych kilometru. 😉
Ale zase chapu lidi, kteri proste musi mit minimalne sestivalec, aby uspokojovali sami sebe, ze maji poradny chlapacky motor.
Sice možná není znát rozdíl při ustálené rychlosti mezi naftou/benzínem/počtem válců. Ale jen a jen tehdy. I při akceleraci na 90km/h nebo při předjíždění jsou ty rozdíly citelné, jak výkonově, tak projevem. Já jsem jezdil krátce s 535d, nazvat ten projev hrubým, to je sice blbost, protože je to velice kultivované (zejména při porovnání s vozy nižších tříd), ale rozdíl tam je, a rozhodně bych to při porovnání s motorem benzínovým nenazýval projevem příjemným.
Ale některé věci jsou prostě nepatřičné. Třeba Omegy s quartzem.
Je to samosebou jen hypoteticka diskuze, takovi lide, kteri zesmesnuji ostatni, ze maji ve svych omegach levnejsi strojek snad ani neexistujou. Stejne tak neexistujou lide, kteri zpochybnuji u ostatnich to, jestli jejich omegy jsou prave, falesne nebo dokonce pouzite. 😉
A ty narážky na moji garáž >😁 jistě, jen se utěšuj tím, že moje auta jsou třeba nějaké ojetiny ze třetí ruky, anebo že vlastně žádné auto ani nemám. 😉
A co se tyce toho cipovani, myslis ze to bylo z duvodu, ze jsem pocitoval zoufaly nedostatek vykonu? Opet se pletes, jen jsem to proste zahrnul do objednavky nekolika dalsich veci (svitici listy, kovove pedaly). Byla to nabidka BMW a ja jsem tam proste zaskrtnul tuto polozku, prislo mi zajimave mit za nejakych tisic euro vice vykonu.
Tak hloupy opravdu nejsem, abych se domnival ze patnact koni navic z toho auta udela raketu.
Takze s temi nekonzistentnimi nazory se mylis. Na druhou stranu, nazory se mohou menit. Ja kdyz jsem poznal, jak vlastne je petka vyrobena, tak jsem si mel strach pomyslet jen naznakem na moznou nehodu. Uplne jsem si predstavoval, jak mi nebouchnou bagy "protoze jsme tam zapomneli nasadit ten konektor" nebo jak se mi utrhnou pasy. No vidis a dnes si to nemyslim. Proste nazory se meni.
A obecny nazor je obecny nazor. Ty mas s bigsoulem a dalsimi bmw fanousky nazor, ze je vse v pripade tohoto vyrobce v poradku. Ja s dalsimi padesati jinymi uzivateli petky mame odlisny nazor. Tak jakym pravem vydavas pak sva tvrzeni jako obecnou pravdu? A po milionte, ja nepeclivost zpracovani nehodnotim podle jednoho konkretniho kusu. Staci zajit do autosalonu BMW a podivat se trochu dukladneji na jakykoliv jejich model.
ad tvoja garáž - je tvoja - a nie svokrova (u Stealth01)...
Je jedno aké auto máš, ale či k nemu niečo cítiš a či si si vlastne vedomy toho, čo máš.
To u Stealth01 neplatí.
Mne to už pripadá, že musí prispieť, aby sa ukázal, aký je znalec.
A som rád, že nie som jediný, ktorý si všimol, že pletie piate cez deviate a krížom cez diskusie si totálne odporuje.
Vykašli sa na neho a nereaguj na tie jeho kecy, šetri si zdravie 😉
A vůbec jsem se nezajímal kdo má co v garáži, jenom mě jinde v diskuzi webpaja pochybovačně osočil, že kdoví, jestli jsem si to auto nekoupil už ojeté (jakoby nestačilo se podívat na počítač kilometrů na fotkách u mé recenze).
Těším se, až jednou vzejde nová vlna diskutujících, kteří nebudou zesměšňovat jiné značky, budou k nim mít úctu a respekt k lidské práci. Ty to bohužel nejsi a nebudeš, protože nevidíš dál, než na kapotu svého modrobílého vlhkého snu. Pokud někdo jen trochu kritizuje BMW, tak ho hodíme do koše k bláznům typu Adama Nováka a Kia World. Jak jednoduché. Já Ti něco povím... kdybych tady vynášel modrobílou vrtuli do oblak, tak budu určitě znalec, protože vím, že BMW jsou nejlepší auta na světě. Když to ale nedělám, protože chci být objektivní, tak si ve svých názorech odporuji.
Pokud budeš večer ona...vat nad vrtulí doma v posteli, tak je to OK, ale hlavně své nadřazené chování neukazuj na silnici. Kromě uhrovitých puberťáků se nikdo za BMW dneska už neotočí. Tuctová značka na silnicích, nic zvláštního (platí pochopitelně i o Audi a MB).
Pak je samozřejmě blbý, když máš odřenej koženej řemínek na hodinkách už v prodejně a přesto je vezmeš 😄
Ale tak hlavne ze vsechno zname a u vseho jsme byli, ne? >😁
Přestože to bylo téměř čtvrt roku od koupě, objednali na svý náklady novej.
A to přesto, že jezdím servisovat přes celou republiku. Vrtuli bych bral asi jedině z Vestce.
A mezi nami. Ja mam omezene zkusenosti a znalosti, ale poznat kvalitu od fuserstvi umim i se svym znalostnim omezenim. 😄