Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW 5 se inspiruje konceptem Gran Lusso Coupé

David Bureš David Bureš 3. 12. 2013
67
Fanoušci konceptu z dílny BMW a studia Pininfarina se dočkají některých jeho prvků v sériové výrobě. Pod kapotou příští řady 5 budou pracovat i tříválce.

Současná generace BMW 5 se prodává od roku 2010, letos prošla lehkou modernizací. Mnichovští již pracují na jejím nástupci, který se má začít vyrábět v červenci 2016. O chystaném autě prosakuje čím dál tím více informací.

Britský magazín Autocar s odvoláním na nejmenované členy vedení automobilky přišel s informací, že tvary budoucí generace řady 5 se inspirují letošním konceptem Gran Lusso Coupé. Výsledkem má být uhlazenější design než u dnešní generace.

Na konceptu Gran Lusso Coupé vedle designérů BMW pracovali i zaměstnanci italské karosárny Pininfarina, touto spoluprací vzniklo velice zajímavé kupé se žraločím nosem, který tvoří ledvinky masky chladiče nakloněné k silnici.

Vedle pohledného designu pracuje BMW na perfektní aerodynamice. Výsledkem má být součinitel aerodynamického odporu o hodnotě 0,24. To by bylo snížení proti dnešní hodnotě 0,25 u BMW 520i.

Již dřívější informace Auto Bildu hovoří o použití vznětových a zážehových tříválců, které pomohou snížit flotilové emise značky. Autocar tuto zprávu potvrzuje s tím, že automobilka musí ještě zjistit, zda zákazníci budou tuto možnost akceptovat. Minimálně by se tříválec měl objevit v plug-in hybridním provedení.

Vedle toho budoucí řada 5 použije čtyřválce a šestiválce. Počítá se i s novým 4,4litrovým osmiválcem, který bude určen hlavně pro americký trh, kde jsou tyto agregáty stále v oblibě. Osmiválcový motor použije také vrcholná verze M5, která bude poprvé dostupná i s pohonem všech kol. Výkon příští M5 se má přiblížit hranici 600 koní (441 kW).

Základní motory budou kombinovány se šestistupňovým manuálem z dílny firmy Getrag. Větší jednotky dostanou devítistupňový automat od ZF.

Základem automobilu bude nová platforma OKL (Oberklasse) s podélně uloženým motorem, kterou vedle řady 5 použijí také řada 6 a řada 7. Mnohé prvky této platformy bychom mohly spatřit i ve zvažovaném SUV X7, které má zacílit na vozy jako Range Rover a Mercedes-Benz GL.

Platforma má být lehčí než ta dnešní, cílem je mezigenerační snížení hmotnosti auta o 100 kilogramů. Na její konstrukci bude použita kombinace hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonových vláken.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

To jsou fakt *
| 5. 12. 2013
To máš vlastně jedno. Kdybys přečetl diskuzi, tak bys pochopil, že přiznávám, že nejsem znalec a že mám omezené znalosti. To jsem napsal a to nemůžeš vyvrátit.
A vůbec jsem se nezajímal kdo má co v garáži, jenom mě jinde v diskuzi webpaja pochybovačně osočil, že kdoví, jestli jsem si to auto nekoupil už ojeté (jakoby nestačilo se podívat na počítač kilometrů na fotkách u mé recenze).
Těším se, až jednou vzejde nová vlna diskutujících, kteří nebudou zesměšňovat jiné značky, budou k nim mít úctu a respekt k lidské práci. Ty to bohužel nejsi a nebudeš, protože nevidíš dál, než na kapotu svého modrobílého vlhkého snu. Pokud někdo jen trochu kritizuje BMW, tak ho hodíme do koše k bláznům typu Adama Nováka a Kia World. Jak jednoduché. Já Ti něco povím... kdybych tady vynášel modrobílou vrtuli do oblak, tak budu určitě znalec, protože vím, že BMW jsou nejlepší auta na světě. Když to ale nedělám, protože chci být objektivní, tak si ve svých názorech odporuji.
Pokud budeš večer ona...vat nad vrtulí doma v posteli, tak je to OK, ale hlavně své nadřazené chování neukazuj na silnici. Kromě uhrovitých puberťáků se nikdo za BMW dneska už neotočí. Tuctová značka na silnicích, nic zvláštního (platí pochopitelně i o Audi a MB).
To jsou fakt *
| 4. 12. 2013
Co se ti nezdálo na interiéru Éčka?
Avatar - HitmanPB
To jsou fakt *
| 3. 12. 2013
píšeš vlastne za mňa, ja som to už pri ňom vzdal... :yes:

ad tvoja garáž - je tvoja - a nie svokrova (u Stealth01)...
Je jedno aké auto máš, ale či k nemu niečo cítiš a či si si vlastne vedomy toho, čo máš.

To u Stealth01 neplatí.
Mne to už pripadá, že musí prispieť, aby sa ukázal, aký je znalec.
A som rád, že nie som jediný, ktorý si všimol, že pletie piate cez deviate a krížom cez diskusie si totálne odporuje.

Vykašli sa na neho a nereaguj na tie jeho kecy, šetri si zdravie ;-)
Design dle Mégane?
| 3. 12. 2013
Samo, meďour má z rencka motor, bawor zase kapotu.
Slyšel jsem, že v Rollsu budou z méganu sedadla a do Escalade prej montujou renaultí potah na strop.
Rencek jede :yes:
motory
| 3. 12. 2013
Možná mohli u BMW dát k tomu tříválci historku o tom, že vznikl rozpůlením šestiválce, pak by se to možná vstřebalo veseleji >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku