Příští BMW 5 se inspiruje konceptem Gran Lusso Coupé

Současná generace BMW 5 se prodává od roku 2010, letos prošla lehkou modernizací. Mnichovští již pracují na jejím nástupci, který se má začít vyrábět v červenci 2016. O chystaném autě prosakuje čím dál tím více informací.
Britský magazín Autocar s odvoláním na nejmenované členy vedení automobilky přišel s informací, že tvary budoucí generace řady 5 se inspirují letošním konceptem Gran Lusso Coupé. Výsledkem má být uhlazenější design než u dnešní generace.
Na konceptu Gran Lusso Coupé vedle designérů BMW pracovali i zaměstnanci italské karosárny Pininfarina, touto spoluprací vzniklo velice zajímavé kupé se žraločím nosem, který tvoří ledvinky masky chladiče nakloněné k silnici.
Vedle pohledného designu pracuje BMW na perfektní aerodynamice. Výsledkem má být součinitel aerodynamického odporu o hodnotě 0,24. To by bylo snížení proti dnešní hodnotě 0,25 u BMW 520i.
Již dřívější informace Auto Bildu hovoří o použití vznětových a zážehových tříválců, které pomohou snížit flotilové emise značky. Autocar tuto zprávu potvrzuje s tím, že automobilka musí ještě zjistit, zda zákazníci budou tuto možnost akceptovat. Minimálně by se tříválec měl objevit v plug-in hybridním provedení.
Vedle toho budoucí řada 5 použije čtyřválce a šestiválce. Počítá se i s novým 4,4litrovým osmiválcem, který bude určen hlavně pro americký trh, kde jsou tyto agregáty stále v oblibě. Osmiválcový motor použije také vrcholná verze M5, která bude poprvé dostupná i s pohonem všech kol. Výkon příští M5 se má přiblížit hranici 600 koní (441 kW).
Základní motory budou kombinovány se šestistupňovým manuálem z dílny firmy Getrag. Větší jednotky dostanou devítistupňový automat od ZF.
Základem automobilu bude nová platforma OKL (Oberklasse) s podélně uloženým motorem, kterou vedle řady 5 použijí také řada 6 a řada 7. Mnohé prvky této platformy bychom mohly spatřit i ve zvažovaném SUV X7, které má zacílit na vozy jako Range Rover a Mercedes-Benz GL.
Platforma má být lehčí než ta dnešní, cílem je mezigenerační snížení hmotnosti auta o 100 kilogramů. Na její konstrukci bude použita kombinace hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonových vláken.