Novinky
Šok ! aspoň pre mňa ... ;-\
Docela drsné...Ale dnešní doba si holt "drsná" rozhodnutí žádá.
na jednej strane sok ale na druhej strane ak ma GM zdravo fungovat a opel prezit tak asi niet ineho vychodiska, koniec koncov chevrolet neponuka v europe nic take svetoborne, nove aveo som hadam videl 3krat v zivote, spark takisto , cruze je sice uspesne auto ale nie v europe , trax? mame tu mokku , orlando je tiez taky podivny van, chevrolet ked odide ani si to nikto nevsimne, bohuzial pre cheviho nie zeby som mal z toho radost, ale vezmime si fakty
Orlando je celkem zajímavý model, minimálně i u nás i velmi úspěšný. Jinak to, pravda, žádná sláva není.
A co modely co nemají společné s Oplem, jako Orlando, Malibu a Cruz a popřípadě ještě Camaro s Corvetou? Příjde mi to škoda, chevroletu jsem hodně fandil, vzdávají to dle mého moc brzy a Oplu jejich absence na Evropských trzích stejně nepomůže. ;-\
Kolik lidí bude v Evropě truchlit po korejském Chevroletu? Troufám si tvrdit, že málokdo. K tomuto tématu bylo ostatně řečeno dost už v jiné dnešní diskuzi na ACZ, viz [odkaz] .
Od GM je to každopádně logický a smysluplný krok, šef GM Dan Akerson nehovořil nadarmo o tom, že evropské překrývání modelů Opelu a Chevroletu v mnohém připomíná situaci GM v Americe před rokem 2009, kdy GM nebyl schopen svoje značky mezi sebou jasně oddělit. A v rámci reorganizace mu nezbylo, než jich prostě pár zrušit. Podobnými problémy ostatně trpěly i další dva velcí hráči na americkém hřišti, stačí připomenout kouli na noze Fordu jménem Mercury, anebo Chryslerův Plymouth, který byl ukončen už na začátku 21. století. A takových případů zaniklých značek samozřejmě nabízí americká (stejně tak jako evropská) autohistorie spoustu. Ač se to někomu může nelíbit, v managementu svých značek je mistr VW, tedy až na ten prokletý Seat. Ten by měl zrušit a místo něj koupit Alfu. >😒]
Mimochodem překryv Opelu a Chevroletu nebyl tvořen jenom modely jako Opel Mokka / Chevrolet Trax, anebo Opel Anatara / Chevrolet Captiva, u kterých je jejich příbuznost více než zřejmá. Podobné to bylo třeba i s Astrou a Cruzem - v Russelsheimu udělali platformu a celkovou techniku, v Koreji pak na to vymysleli vskutku "krásný" kabátek Cruze a prodávali to ve stejných showroomech za výrazně méně peněz. A tak to bylo téměř s každým modelem Chevroletu, včetně třeba zmiňovaného Orlanda (opět na Němci vyvinutá platformě Delta II, na které jezdí Zafira). Nehledě na to, že GM nesmyslně tříštil peníze na marketing a plýtval energií pro zvládání dvou konkurujících si značek. Nelze navíc nezmínit, že v lowendových vodách Chevroletu tvrdě zatápěli konkurenti z jeho rodné země.
Od GM je to každopádně logický a smysluplný krok, šef GM Dan Akerson nehovořil nadarmo o tom, že evropské překrývání modelů Opelu a Chevroletu v mnohém připomíná situaci GM v Americe před rokem 2009, kdy GM nebyl schopen svoje značky mezi sebou jasně oddělit. A v rámci reorganizace mu nezbylo, než jich prostě pár zrušit. Podobnými problémy ostatně trpěly i další dva velcí hráči na americkém hřišti, stačí připomenout kouli na noze Fordu jménem Mercury, anebo Chryslerův Plymouth, který byl ukončen už na začátku 21. století. A takových případů zaniklých značek samozřejmě nabízí americká (stejně tak jako evropská) autohistorie spoustu. Ač se to někomu může nelíbit, v managementu svých značek je mistr VW, tedy až na ten prokletý Seat. Ten by měl zrušit a místo něj koupit Alfu. >😒]
Mimochodem překryv Opelu a Chevroletu nebyl tvořen jenom modely jako Opel Mokka / Chevrolet Trax, anebo Opel Anatara / Chevrolet Captiva, u kterých je jejich příbuznost více než zřejmá. Podobné to bylo třeba i s Astrou a Cruzem - v Russelsheimu udělali platformu a celkovou techniku, v Koreji pak na to vymysleli vskutku "krásný" kabátek Cruze a prodávali to ve stejných showroomech za výrazně méně peněz. A tak to bylo téměř s každým modelem Chevroletu, včetně třeba zmiňovaného Orlanda (opět na Němci vyvinutá platformě Delta II, na které jezdí Zafira). Nehledě na to, že GM nesmyslně tříštil peníze na marketing a plýtval energií pro zvládání dvou konkurujících si značek. Nelze navíc nezmínit, že v lowendových vodách Chevroletu tvrdě zatápěli konkurenti z jeho rodné země.
Cruze, Orlando jsou pěkné auta. 😒
Takže Camaro se zase bude dovážet jen individuálně 😢 😢
Takže Camaro se zase bude dovážet jen individuálně 😢 😢
Camaro ostáva v európe naďalej. Končí iba Korejsky chevrolet.
a čo tak ukončiť trápenie značky OPEL?
Práve tá logika. Opel prerába na každom aute myslím že to bolo okolo 800€.
idú podporovať značku ktorá generuje pre GM hlavnú stratu v EU.
idú podporovať značku ktorá generuje pre GM hlavnú stratu v EU.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak podle tebe by bylo lepší zrušit jednu z nejstarších značek na světě, tradičního evropského výrobce, který se podílel na vytváření automobilismu v Evropě a nahradit ho korejským Daewooem? To snad nemůžeš myslet ani vážně.
Čo sa asi stane u duálnych dealerov Opel/Chevrolet. uvolní sa miesto po Chevrolete a dajú tam inú značku ktorá zoberie oplu ešte viac zákazníkov. Bude z toho ešte nižší predaj pre Opel.
tak nechápu, co to má znamenat - Chevrolet je přecejen lowend oproti Opelu a např Cruze nebo Orlando nemá u Opelu rovnocený model. Navíc jako majitel Cruze jsem se na nového móóóc těšil a už ho i plánoval, pokud nepřijde, tak koupit něco od Opelu mě ani nehne - i když by to byla stejná technika, vypadá jinak a připlatím si tam 20-30 procent, proč bych to dělal?
Stávající zákazníci Chevroletu o "dvojčeti" Opelu až tak moc neví a jako další auto vyberou něco jiného než GM, takže GM ztratí i to málo zákazníků, co tu měl...sakra, toto mě teda fakt naštvalo ;-\
Stávající zákazníci Chevroletu o "dvojčeti" Opelu až tak moc neví a jako další auto vyberou něco jiného než GM, takže GM ztratí i to málo zákazníků, co tu měl...sakra, toto mě teda fakt naštvalo ;-\
tohle taky nechápu - Cruze a Orlando se prodávají a prodávali hodně dobře a u Opelu takové modely nemají. A nic jako Camaro taky Opel nemá, přitom jich potkávám relativně hodně (na danou třídu).
Z mého pohledu kupce "většího" auta v ceně okolo 300t je jasná trojka Fluence, Cruze, Rapid. Nečekal bych, že by se GM podílu Cruzeho tak snadno vzdal..
Z mého pohledu kupce "většího" auta v ceně okolo 300t je jasná trojka Fluence, Cruze, Rapid. Nečekal bych, že by se GM podílu Cruzeho tak snadno vzdal..
Taky mi to příjde jako relativně nelogický krok... a ani bych neřekl, že Cruze je nějaký velký Lowend, přecejen jezdí velmi obstojně, pravda, až na teď uvedenou 1,4 T neměl pořádné benzíny, ale jinak to je docela fajn auto a své kupce u nás měl...
A že si někdo místo Cruze koupí Astru... to těžko
A že si někdo místo Cruze koupí Astru... to těžko
Přesně, lowend myslím vůči Opelu, jinak je to víc než dobré auto, ostatně já můžu potvrdit a těší mě, jak je z auta každý velmi příjemně překvapený, když ho vezu, je vidět, jaké mají lidi předsudky vůči Chevroletu.
Nechápu, doufám, že to je kachna nebo špatný překlad, minimálně pro střědní a východní Evropu by Chevrolet zachovat měli, jinak je to prostě zaříznutí prodejů, které se u Opelu na 100 procent neobjeví
Nechápu, doufám, že to je kachna nebo špatný překlad, minimálně pro střědní a východní Evropu by Chevrolet zachovat měli, jinak je to prostě zaříznutí prodejů, které se u Opelu na 100 procent neobjeví
Neviem, kto je zodpovedny za takuto strategiu, ale bude to pruser.
Ti, ktorym tato znacka nieco hovori, tak pomaly vymieraju.
A neviem si spomenut na ziadne sucasne movie, kde je v hlavnej ulohe Cadillac. Iba ak scena, kde sa nejaki grazli mihnu na Escalade. ;-\
Ti, ktorym tato znacka nieco hovori, tak pomaly vymieraju.
A neviem si spomenut na ziadne sucasne movie, kde je v hlavnej ulohe Cadillac. Iba ak scena, kde sa nejaki grazli mihnu na Escalade. ;-\
...jejich vozy jsou velmi ohavné a s PSA se předhánějí dělání hnusných vozů.
ohavne? orlando jo ale takovy cruze nebo malibu jsou vyslovene hezke
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
...ve stylu dáme (na) Daewoo zlatý kříž a zvučné jméno a lidi nám to tu sežerou i s navijákem, viz článek:
"Nejprve převzal modely zaniklé značky Daewoo, kterou koncern GM pohltil..."
"Nejprve převzal modely zaniklé značky Daewoo, kterou koncern GM pohltil..."
To máš sice pravdu, ale zase poslední modely se značně posunuly... Takový Cruze vůbec za třídní konkurencí z mainstreamu nezaostával... jen ten start s předělanými krámy od Daewoo nebyl ideální.
Přemýšlím, co teď budou dělat s Cruze? Jen dožije...?
Přemýšlím, co teď budou dělat s Cruze? Jen dožije...?
Jenže znáš to, první dojem bývá nesmírně důležitý a spojení produktů Daewoo se značkou Chevrolet mnohem víc (a dlouhodobě) poškodilo značku Chevrolet (v Evropě), než tehdy krátkodobě pomohlo vozům dosavadní značky Daewoo.
Nový Cruze je už testovaný a vesměs připravený právě na 2015, takže doufám, že to bude jak Saab 9-5 - pár kusů do prodeje (1 pro mě) a pak šlus
Dle mého názoru tak leda individuálně dovezné, rok 2015 právě odpovídá tomu, že nechají dožít současný Cruze (když už zainvestovali do kombi a hatche) a končí.
zaříznout australský Holden a jatka budou kompletní. 😄
Dalo se očekávat,že v Evropě dvě až tři automobilky skončí.Při číslech prodejů to prostě nejde,aby tu fungovalo tolik značek.Teď je jenom otázka,kdo bude další.PSA,Fiat,Mazda,Opel nebo Mitsubishi.
Stažení Chevvy/Daewoo z Evropy je zřejmě jen tah na šachovnici a další v ohrožení je australská odnož Holden. Tady je odkaz na australský tisk, vláda teritoria válčí s federální vládou, že prý se federálové chystají Holden utnout, zatímco lidi z GM/Holdenu říkají, že se nenechají od australské vlády vmanipulovat do role viníků, protože jejich nápad to nebyl. Tak jako tak je pravděpodobné, že zavření fabriky dostanou zaměstnanci ještě pod stromeček, odbory už proto taky začaly brousit nože: [odkaz]
K zavření západoevropské větve je tady rozbor s povolaného zdroje: [odkaz]
Aneb - to neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama
K zavření západoevropské větve je tady rozbor s povolaného zdroje: [odkaz]
Aneb - to neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tahle diskuse už vystydla, ale přece jen poznamenám😒br />
(1) Jako pamětník si ponechám právo značku Daewoo připomínat, její dědictví je pro mě cennější, než papírová evropská image Chevroletu. Pro mě jsou jména jako Racer nebo Nubira pořád důležitá. Podle mého se GM dopustilo vážné strategické chyby, když značku Daewoo pro Evropu smázla a nahradila uměle vnucovaným badgem Chevrolet.
(2) Ukončení výroby holdenů v Austrálii má jistě jiné deklarované důvody, než stažení prodeje Ch. z Evropy. Společným jmenovatelem je ale neschopnost GM efektivně (bez efektu slona v porcelánu) se vypořádat s globální recesí - a poklesem prodejů aut - v některých ze svých tradičních teritorií. Zatímco někteří z jejich konkurentů na tom profitují, v Austrálii nejspíš hlavně Toyota, jako jediný výrobce, který tam asi zůstane. Další společná věc je to, že i v Austrálii jde vlastně o stejné modely - hlavně Cruze, čili další oslabení globálního prodeje určitého modelu.
To je imho můj názor.
(2) Ukončení výroby holdenů v Austrálii má jistě jiné deklarované důvody, než stažení prodeje Ch. z Evropy. Společným jmenovatelem je ale neschopnost GM efektivně (bez efektu slona v porcelánu) se vypořádat s globální recesí - a poklesem prodejů aut - v některých ze svých tradičních teritorií. Zatímco někteří z jejich konkurentů na tom profitují, v Austrálii nejspíš hlavně Toyota, jako jediný výrobce, který tam asi zůstane. Další společná věc je to, že i v Austrálii jde vlastně o stejné modely - hlavně Cruze, čili další oslabení globálního prodeje určitého modelu.
To je imho můj názor.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Konec Chevyho v Evropě je pro mě zklamáním, ale to počátek éry Chevrolet Europe s rebrandovaným Daewoo taky. Určitě souhlasím s většinovým názorem, že prodejům Opelu toto opatření vůbec nepomůže. Naopak to může dost nahrát koncernu Hyundai.
Jako jediný důvod odchodu značky Chevrolet vidím to, že Opel bude v budoucnosti prodávat pouze mírně upravené modely, které se budou prodávat po celém světě pod značkou Chevrolet, např. nová Astra bude pouze derivátem nového Cruze. A prodávat dvě prakticky stejná auta, je nesmysl, navíc když na tom Opel není nejlépe. Američanům se zjevně koncept celosvětových modelů líbí. Určitě to může krátkodobě pomoci, ale z dlouhodobého hlediska je to poškození značky.
Jako jediný důvod odchodu značky Chevrolet vidím to, že Opel bude v budoucnosti prodávat pouze mírně upravené modely, které se budou prodávat po celém světě pod značkou Chevrolet, např. nová Astra bude pouze derivátem nového Cruze. A prodávat dvě prakticky stejná auta, je nesmysl, navíc když na tom Opel není nejlépe. Američanům se zjevně koncept celosvětových modelů líbí. Určitě to může krátkodobě pomoci, ale z dlouhodobého hlediska je to poškození značky.
O Cruze bych se nebál. Je to celosvětovej model a prodávat se bude dál, akorát ne v Evropě. Opel je na tom obráceně, krom EU se neprodává snad nikde. Takže u nás nám budou cpát Astru a všude jinde budou lidi kupovat Cruze.
Pro mně bohužel končí éra hezkých aut od GM u nás. A sám u sebe pozoruju že než brát příště Opela tak kouknu k Dacii, Renaultu nebo Škodovce i když tam už si asi kvůli motorum nevyberu 😒 Zrovna Cruze byl muj favorit s asi poslední 1.8kou bez turba a ekoku..vítek
Pro mně bohužel končí éra hezkých aut od GM u nás. A sám u sebe pozoruju že než brát příště Opela tak kouknu k Dacii, Renaultu nebo Škodovce i když tam už si asi kvůli motorum nevyberu 😒 Zrovna Cruze byl muj favorit s asi poslední 1.8kou bez turba a ekoku..vítek
Souhlas, mám 1.8čku a za mě hlavně ta hydraulika na řízení je neskutečná za tu cenu. Je mi z toho smutno ...
Stejně to nechápu, to si vážně myslí, že oněch cca 200 tis. zákazníků Chevroletu ročně se přesune k Opelu? Asi těžko, já rozhodně ne.
Mě končí leasing za 3 roky na Cruze a plánoval jsem nový model. Co teď? Asi si ho nechám dovézt individuálně. Nevím, co jiného bych vybral, možná Mazdu 3. Oturbíčkovaný motůrečky nechci.
Chevy je v Evropě 10 let, ale v podstatě jen 5 let má konkurenceschopné modely, ty předcházející značce spíš škodily. Za pět let se jim nemohl podařit z nuly milión ročně, to je alibizmus. Je to běh na dlouhou trať. O kolik víc prodává VW v USA a to se tam "snaží" neporovnatelně déle? Chtělo to prostě cpát miliardy do marketingu a v budoucnu by se efekt dostavil, i když by asi těžko byli v první pětce.
A kolik modelů vůbec konkuruje Opelu? Aveo, Cruze, Malibu, Trax a Captiva (to už je ale hodně velký dojezd přes linii životnosti). Proti Sparkovi, Orlandu, Camaru a Corvette nic nemají.
Stejně tak a možná ještě víc si konkurují Škoda, Volkswagen a Seat a nikdo to moc neřeší. Desetitisícové rozdíly mezi modely na půlmilionové ceně. Stejné podvozky, technika, motory. Nevidím zásadní rozdíl. Chce to jen přesvědčit zákazníky a zase jsem u marketingu, ten má GM v Evropě prostě tragický, to ať se na mě nezlobí.
A to že je Opel ztrátový - ať si lépe kočírují vnitropodnikové náklady a výnosy. Když Opel dělá techniku i pro Chevrolet, tak ať si to nechají pořádně vyúčtovat. Podle mě je tam zakopaný pes, nic víc.
Měli by se nad tím v Detroitu ještě zamyslet, chlapci, a tentokrát hlavou a ne kolenem
;-\
Mě končí leasing za 3 roky na Cruze a plánoval jsem nový model. Co teď? Asi si ho nechám dovézt individuálně. Nevím, co jiného bych vybral, možná Mazdu 3. Oturbíčkovaný motůrečky nechci.
Chevy je v Evropě 10 let, ale v podstatě jen 5 let má konkurenceschopné modely, ty předcházející značce spíš škodily. Za pět let se jim nemohl podařit z nuly milión ročně, to je alibizmus. Je to běh na dlouhou trať. O kolik víc prodává VW v USA a to se tam "snaží" neporovnatelně déle? Chtělo to prostě cpát miliardy do marketingu a v budoucnu by se efekt dostavil, i když by asi těžko byli v první pětce.
A kolik modelů vůbec konkuruje Opelu? Aveo, Cruze, Malibu, Trax a Captiva (to už je ale hodně velký dojezd přes linii životnosti). Proti Sparkovi, Orlandu, Camaru a Corvette nic nemají.
Stejně tak a možná ještě víc si konkurují Škoda, Volkswagen a Seat a nikdo to moc neřeší. Desetitisícové rozdíly mezi modely na půlmilionové ceně. Stejné podvozky, technika, motory. Nevidím zásadní rozdíl. Chce to jen přesvědčit zákazníky a zase jsem u marketingu, ten má GM v Evropě prostě tragický, to ať se na mě nezlobí.
A to že je Opel ztrátový - ať si lépe kočírují vnitropodnikové náklady a výnosy. Když Opel dělá techniku i pro Chevrolet, tak ať si to nechají pořádně vyúčtovat. Podle mě je tam zakopaný pes, nic víc.
Měli by se nad tím v Detroitu ještě zamyslet, chlapci, a tentokrát hlavou a ne kolenem
;-\
[odkaz]
Přece jedinou změnou mezi daewoo a chevrolet byla změna znaku.