Novinky
Hammunasakra
12
VIdim to stejně, u GM vymysleli další pěknou kravinu :no:
Přejít do diskuze
A co modely co nemají společné s Oplem, jako Orlando, Malibu a Cruz a popřípadě ještě Camaro s Corvetou? Příjde mi to škoda, chevroletu jsem hodně fandil, vzdávají to dle mého moc brzy a Oplu jejich absence na Evropských trzích stejně nepomůže. ;-\
tak nechápu, co to má znamenat - Chevrolet je přecejen lowend oproti Opelu a např Cruze nebo Orlando nemá u Opelu rovnocený model. Navíc jako majitel Cruze jsem se na nového móóóc těšil a už ho i plánoval, pokud nepřijde, tak koupit něco od Opelu mě ani nehne - i když by to byla stejná technika, vypadá jinak a připlatím si tam 20-30 procent, proč bych to dělal?
Stávající zákazníci Chevroletu o "dvojčeti" Opelu až tak moc neví a jako další auto vyberou něco jiného než GM, takže GM ztratí i to málo zákazníků, co tu měl...sakra, toto mě teda fakt naštvalo ;-\
Stávající zákazníci Chevroletu o "dvojčeti" Opelu až tak moc neví a jako další auto vyberou něco jiného než GM, takže GM ztratí i to málo zákazníků, co tu měl...sakra, toto mě teda fakt naštvalo ;-\
To máš to isté keby si povedal luďom čo si kúpia Cayane že si kúpili škodovku. Ten sa tiež vyrába vo fabrike kde sa vyrábala škodovka.
Śouhlasím, doba si drsná rozhodnutí žáda, ale pochybuju o tom, že zákazníci, kteří by šli k Chevroletu, zamíří zrovna k Opelu.
To máš sice pravdu, ale zase poslední modely se značně posunuly... Takový Cruze vůbec za třídní konkurencí z mainstreamu nezaostával... jen ten start s předělanými krámy od Daewoo nebyl ideální.
Přemýšlím, co teď budou dělat s Cruze? Jen dožije...?
Přemýšlím, co teď budou dělat s Cruze? Jen dožije...?
Aco je koncern WV jedno auto jako druhé ubohé bez duše a bohužel zde je mnoho ovcí které to kupují, již se ovce ukázali koho máme na hradě
Nooo, podle mě to až tak jednoznačné není, když to srovnám dle průzkumu v laické veřejnosti, tak většina si na Daewoo ani nevzpomene, kolega má Orlando a většina lidí o Daewoo nepamatuje 😉 Pro značku na pomezí lowendu to až takový problém není, viz Dacia
tohle taky nechápu - Cruze a Orlando se prodávají a prodávali hodně dobře a u Opelu takové modely nemají. A nic jako Camaro taky Opel nemá, přitom jich potkávám relativně hodně (na danou třídu).
Z mého pohledu kupce "většího" auta v ceně okolo 300t je jasná trojka Fluence, Cruze, Rapid. Nečekal bych, že by se GM podílu Cruzeho tak snadno vzdal..
Z mého pohledu kupce "většího" auta v ceně okolo 300t je jasná trojka Fluence, Cruze, Rapid. Nečekal bych, že by se GM podílu Cruzeho tak snadno vzdal..
Čo sa asi stane u duálnych dealerov Opel/Chevrolet. uvolní sa miesto po Chevrolete a dajú tam inú značku ktorá zoberie oplu ešte viac zákazníkov. Bude z toho ešte nižší predaj pre Opel.
Kolik lidí bude v Evropě truchlit po korejském Chevroletu? Troufám si tvrdit, že málokdo. K tomuto tématu bylo ostatně řečeno dost už v jiné dnešní diskuzi na ACZ, viz [odkaz] .
Od GM je to každopádně logický a smysluplný krok, šef GM Dan Akerson nehovořil nadarmo o tom, že evropské překrývání modelů Opelu a Chevroletu v mnohém připomíná situaci GM v Americe před rokem 2009, kdy GM nebyl schopen svoje značky mezi sebou jasně oddělit. A v rámci reorganizace mu nezbylo, než jich prostě pár zrušit. Podobnými problémy ostatně trpěly i další dva velcí hráči na americkém hřišti, stačí připomenout kouli na noze Fordu jménem Mercury, anebo Chryslerův Plymouth, který byl ukončen už na začátku 21. století. A takových případů zaniklých značek samozřejmě nabízí americká (stejně tak jako evropská) autohistorie spoustu. Ač se to někomu může nelíbit, v managementu svých značek je mistr VW, tedy až na ten prokletý Seat. Ten by měl zrušit a místo něj koupit Alfu. >😒]
Mimochodem překryv Opelu a Chevroletu nebyl tvořen jenom modely jako Opel Mokka / Chevrolet Trax, anebo Opel Anatara / Chevrolet Captiva, u kterých je jejich příbuznost více než zřejmá. Podobné to bylo třeba i s Astrou a Cruzem - v Russelsheimu udělali platformu a celkovou techniku, v Koreji pak na to vymysleli vskutku "krásný" kabátek Cruze a prodávali to ve stejných showroomech za výrazně méně peněz. A tak to bylo téměř s každým modelem Chevroletu, včetně třeba zmiňovaného Orlanda (opět na Němci vyvinutá platformě Delta II, na které jezdí Zafira). Nehledě na to, že GM nesmyslně tříštil peníze na marketing a plýtval energií pro zvládání dvou konkurujících si značek. Nelze navíc nezmínit, že v lowendových vodách Chevroletu tvrdě zatápěli konkurenti z jeho rodné země.
Od GM je to každopádně logický a smysluplný krok, šef GM Dan Akerson nehovořil nadarmo o tom, že evropské překrývání modelů Opelu a Chevroletu v mnohém připomíná situaci GM v Americe před rokem 2009, kdy GM nebyl schopen svoje značky mezi sebou jasně oddělit. A v rámci reorganizace mu nezbylo, než jich prostě pár zrušit. Podobnými problémy ostatně trpěly i další dva velcí hráči na americkém hřišti, stačí připomenout kouli na noze Fordu jménem Mercury, anebo Chryslerův Plymouth, který byl ukončen už na začátku 21. století. A takových případů zaniklých značek samozřejmě nabízí americká (stejně tak jako evropská) autohistorie spoustu. Ač se to někomu může nelíbit, v managementu svých značek je mistr VW, tedy až na ten prokletý Seat. Ten by měl zrušit a místo něj koupit Alfu. >😒]
Mimochodem překryv Opelu a Chevroletu nebyl tvořen jenom modely jako Opel Mokka / Chevrolet Trax, anebo Opel Anatara / Chevrolet Captiva, u kterých je jejich příbuznost více než zřejmá. Podobné to bylo třeba i s Astrou a Cruzem - v Russelsheimu udělali platformu a celkovou techniku, v Koreji pak na to vymysleli vskutku "krásný" kabátek Cruze a prodávali to ve stejných showroomech za výrazně méně peněz. A tak to bylo téměř s každým modelem Chevroletu, včetně třeba zmiňovaného Orlanda (opět na Němci vyvinutá platformě Delta II, na které jezdí Zafira). Nehledě na to, že GM nesmyslně tříštil peníze na marketing a plýtval energií pro zvládání dvou konkurujících si značek. Nelze navíc nezmínit, že v lowendových vodách Chevroletu tvrdě zatápěli konkurenti z jeho rodné země.
Souhlas, mám 1.8čku a za mě hlavně ta hydraulika na řízení je neskutečná za tu cenu. Je mi z toho smutno ...
Stejně to nechápu, to si vážně myslí, že oněch cca 200 tis. zákazníků Chevroletu ročně se přesune k Opelu? Asi těžko, já rozhodně ne.
Mě končí leasing za 3 roky na Cruze a plánoval jsem nový model. Co teď? Asi si ho nechám dovézt individuálně. Nevím, co jiného bych vybral, možná Mazdu 3. Oturbíčkovaný motůrečky nechci.
Chevy je v Evropě 10 let, ale v podstatě jen 5 let má konkurenceschopné modely, ty předcházející značce spíš škodily. Za pět let se jim nemohl podařit z nuly milión ročně, to je alibizmus. Je to běh na dlouhou trať. O kolik víc prodává VW v USA a to se tam "snaží" neporovnatelně déle? Chtělo to prostě cpát miliardy do marketingu a v budoucnu by se efekt dostavil, i když by asi těžko byli v první pětce.
A kolik modelů vůbec konkuruje Opelu? Aveo, Cruze, Malibu, Trax a Captiva (to už je ale hodně velký dojezd přes linii životnosti). Proti Sparkovi, Orlandu, Camaru a Corvette nic nemají.
Stejně tak a možná ještě víc si konkurují Škoda, Volkswagen a Seat a nikdo to moc neřeší. Desetitisícové rozdíly mezi modely na půlmilionové ceně. Stejné podvozky, technika, motory. Nevidím zásadní rozdíl. Chce to jen přesvědčit zákazníky a zase jsem u marketingu, ten má GM v Evropě prostě tragický, to ať se na mě nezlobí.
A to že je Opel ztrátový - ať si lépe kočírují vnitropodnikové náklady a výnosy. Když Opel dělá techniku i pro Chevrolet, tak ať si to nechají pořádně vyúčtovat. Podle mě je tam zakopaný pes, nic víc.
Měli by se nad tím v Detroitu ještě zamyslet, chlapci, a tentokrát hlavou a ne kolenem
;-\
Mě končí leasing za 3 roky na Cruze a plánoval jsem nový model. Co teď? Asi si ho nechám dovézt individuálně. Nevím, co jiného bych vybral, možná Mazdu 3. Oturbíčkovaný motůrečky nechci.
Chevy je v Evropě 10 let, ale v podstatě jen 5 let má konkurenceschopné modely, ty předcházející značce spíš škodily. Za pět let se jim nemohl podařit z nuly milión ročně, to je alibizmus. Je to běh na dlouhou trať. O kolik víc prodává VW v USA a to se tam "snaží" neporovnatelně déle? Chtělo to prostě cpát miliardy do marketingu a v budoucnu by se efekt dostavil, i když by asi těžko byli v první pětce.
A kolik modelů vůbec konkuruje Opelu? Aveo, Cruze, Malibu, Trax a Captiva (to už je ale hodně velký dojezd přes linii životnosti). Proti Sparkovi, Orlandu, Camaru a Corvette nic nemají.
Stejně tak a možná ještě víc si konkurují Škoda, Volkswagen a Seat a nikdo to moc neřeší. Desetitisícové rozdíly mezi modely na půlmilionové ceně. Stejné podvozky, technika, motory. Nevidím zásadní rozdíl. Chce to jen přesvědčit zákazníky a zase jsem u marketingu, ten má GM v Evropě prostě tragický, to ať se na mě nezlobí.
A to že je Opel ztrátový - ať si lépe kočírují vnitropodnikové náklady a výnosy. Když Opel dělá techniku i pro Chevrolet, tak ať si to nechají pořádně vyúčtovat. Podle mě je tam zakopaný pes, nic víc.
Měli by se nad tím v Detroitu ještě zamyslet, chlapci, a tentokrát hlavou a ne kolenem
;-\
O Cruze bych se nebál. Je to celosvětovej model a prodávat se bude dál, akorát ne v Evropě. Opel je na tom obráceně, krom EU se neprodává snad nikde. Takže u nás nám budou cpát Astru a všude jinde budou lidi kupovat Cruze.
Pro mně bohužel končí éra hezkých aut od GM u nás. A sám u sebe pozoruju že než brát příště Opela tak kouknu k Dacii, Renaultu nebo Škodovce i když tam už si asi kvůli motorum nevyberu 😒 Zrovna Cruze byl muj favorit s asi poslední 1.8kou bez turba a ekoku..vítek
Pro mně bohužel končí éra hezkých aut od GM u nás. A sám u sebe pozoruju že než brát příště Opela tak kouknu k Dacii, Renaultu nebo Škodovce i když tam už si asi kvůli motorum nevyberu 😒 Zrovna Cruze byl muj favorit s asi poslední 1.8kou bez turba a ekoku..vítek
Přesně, lowend myslím vůči Opelu, jinak je to víc než dobré auto, ostatně já můžu potvrdit a těší mě, jak je z auta každý velmi příjemně překvapený, když ho vezu, je vidět, jaké mají lidi předsudky vůči Chevroletu.
Nechápu, doufám, že to je kachna nebo špatný překlad, minimálně pro střědní a východní Evropu by Chevrolet zachovat měli, jinak je to prostě zaříznutí prodejů, které se u Opelu na 100 procent neobjeví
Nechápu, doufám, že to je kachna nebo špatný překlad, minimálně pro střědní a východní Evropu by Chevrolet zachovat měli, jinak je to prostě zaříznutí prodejů, které se u Opelu na 100 procent neobjeví
Taky mi to příjde jako relativně nelogický krok... a ani bych neřekl, že Cruze je nějaký velký Lowend, přecejen jezdí velmi obstojně, pravda, až na teď uvedenou 1,4 T neměl pořádné benzíny, ale jinak to je docela fajn auto a své kupce u nás měl...
A že si někdo místo Cruze koupí Astru... to těžko
A že si někdo místo Cruze koupí Astru... to těžko
Orlando je celkem zajímavý model, minimálně i u nás i velmi úspěšný. Jinak to, pravda, žádná sláva není.
No ... prežiť ako prežiť. Ak si vedenie GM myslí, že ľudia kupujúci (lacnejšie) Chevrolety budú s radosťou kupovať (drahšie) Opely, tak sa podľa mňa dosť škaredo mýli. Podľa mňa ľudia prosto prejdú inam, k podobným cenám. Väčšine ľudí totiž na značke až tak nezáleží.
Evropský Chevrolet jsem nikdy nepovažoval za pravý Chevrolet. Bylo to jenom přeznačkované korejské Daewoo. Evropa není hloupá a GM to konečně došlo.
Konec Chevyho v Evropě je pro mě zklamáním, ale to počátek éry Chevrolet Europe s rebrandovaným Daewoo taky. Určitě souhlasím s většinovým názorem, že prodejům Opelu toto opatření vůbec nepomůže. Naopak to může dost nahrát koncernu Hyundai.
Jako jediný důvod odchodu značky Chevrolet vidím to, že Opel bude v budoucnosti prodávat pouze mírně upravené modely, které se budou prodávat po celém světě pod značkou Chevrolet, např. nová Astra bude pouze derivátem nového Cruze. A prodávat dvě prakticky stejná auta, je nesmysl, navíc když na tom Opel není nejlépe. Američanům se zjevně koncept celosvětových modelů líbí. Určitě to může krátkodobě pomoci, ale z dlouhodobého hlediska je to poškození značky.
Jako jediný důvod odchodu značky Chevrolet vidím to, že Opel bude v budoucnosti prodávat pouze mírně upravené modely, které se budou prodávat po celém světě pod značkou Chevrolet, např. nová Astra bude pouze derivátem nového Cruze. A prodávat dvě prakticky stejná auta, je nesmysl, navíc když na tom Opel není nejlépe. Američanům se zjevně koncept celosvětových modelů líbí. Určitě to může krátkodobě pomoci, ale z dlouhodobého hlediska je to poškození značky.
Dobře, dělám si čárku. Rovnou připočítávám cca 10 členů slovenského kimčikomanda, takže už je vás 11. 😄
na jednej strane sok ale na druhej strane ak ma GM zdravo fungovat a opel prezit tak asi niet ineho vychodiska, koniec koncov chevrolet neponuka v europe nic take svetoborne, nove aveo som hadam videl 3krat v zivote, spark takisto , cruze je sice uspesne auto ale nie v europe , trax? mame tu mokku , orlando je tiez taky podivny van, chevrolet ked odide ani si to nikto nevsimne, bohuzial pre cheviho nie zeby som mal z toho radost, ale vezmime si fakty
bla bla bla tradičný výrobca, zásluhy... z toho sa nikto nenaje. Tá poznámka o kórejskom Daewoo je tak primitívna a trápna že na ňu ani nebudem reagovať.
Stažení Chevvy/Daewoo z Evropy je zřejmě jen tah na šachovnici a další v ohrožení je australská odnož Holden. Tady je odkaz na australský tisk, vláda teritoria válčí s federální vládou, že prý se federálové chystají Holden utnout, zatímco lidi z GM/Holdenu říkají, že se nenechají od australské vlády vmanipulovat do role viníků, protože jejich nápad to nebyl. Tak jako tak je pravděpodobné, že zavření fabriky dostanou zaměstnanci ještě pod stromeček, odbory už proto taky začaly brousit nože: [odkaz]
K zavření západoevropské větve je tady rozbor s povolaného zdroje: [odkaz]
Aneb - to neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama
K zavření západoevropské větve je tady rozbor s povolaného zdroje: [odkaz]
Aneb - to neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama
Skús si najprv overiť fakty. Od modelu Cruze /čo sú vlastne teraz všetky/ boli navrhované vozidlá v nemecku. Podvozky, motory všetko je opel akurát tvar kasne je iný. Značka Daewoo existuje v koreii naďalej a je to jeden z najväčší výrobca lodí na svete.
Neviem, kto je zodpovedny za takuto strategiu, ale bude to pruser.
Ti, ktorym tato znacka nieco hovori, tak pomaly vymieraju.
A neviem si spomenut na ziadne sucasne movie, kde je v hlavnej ulohe Cadillac. Iba ak scena, kde sa nejaki grazli mihnu na Escalade. ;-\
Ti, ktorym tato znacka nieco hovori, tak pomaly vymieraju.
A neviem si spomenut na ziadne sucasne movie, kde je v hlavnej ulohe Cadillac. Iba ak scena, kde sa nejaki grazli mihnu na Escalade. ;-\
Práve tá logika. Opel prerába na každom aute myslím že to bolo okolo 800€.
idú podporovať značku ktorá generuje pre GM hlavnú stratu v EU.
idú podporovať značku ktorá generuje pre GM hlavnú stratu v EU.
Nesmysl? Všechny vozy Chevrolet dovážené do Evropy jsou vyráběné GM Korea, které se předtím jmenovalo GM Daewoo a předtím jenom Daeowoo.
[odkaz]
[odkaz]
Tak podle tebe by bylo lepší zrušit jednu z nejstarších značek na světě, tradičního evropského výrobce, který se podílel na vytváření automobilismu v Evropě a nahradit ho korejským Daewooem? To snad nemůžeš myslet ani vážně.
Buick sa predáva iba v USA, Kanade, Číne a Izraeli, navyše v domovskej krajine je vnímaná ako prémiová značka, niečo ako u nás Audi, o stupienok nižšie ako Cadillac
To by platilo v případě, že by všechny vozy škoda přeznačkovali na porsche a prodávali to tak.
Přece jedinou změnou mezi daewoo a chevrolet byla změna znaku.
Přece jedinou změnou mezi daewoo a chevrolet byla změna znaku.
Dle mého názoru tak leda individuálně dovezné, rok 2015 právě odpovídá tomu, že nechají dožít současný Cruze (když už zainvestovali do kombi a hatche) a končí.
Nový Cruze je už testovaný a vesměs připravený právě na 2015, takže doufám, že to bude jak Saab 9-5 - pár kusů do prodeje (1 pro mě) a pak šlus
Tahle diskuse už vystydla, ale přece jen poznamenám😒br />
(1) Jako pamětník si ponechám právo značku Daewoo připomínat, její dědictví je pro mě cennější, než papírová evropská image Chevroletu. Pro mě jsou jména jako Racer nebo Nubira pořád důležitá. Podle mého se GM dopustilo vážné strategické chyby, když značku Daewoo pro Evropu smázla a nahradila uměle vnucovaným badgem Chevrolet.
(2) Ukončení výroby holdenů v Austrálii má jistě jiné deklarované důvody, než stažení prodeje Ch. z Evropy. Společným jmenovatelem je ale neschopnost GM efektivně (bez efektu slona v porcelánu) se vypořádat s globální recesí - a poklesem prodejů aut - v některých ze svých tradičních teritorií. Zatímco někteří z jejich konkurentů na tom profitují, v Austrálii nejspíš hlavně Toyota, jako jediný výrobce, který tam asi zůstane. Další společná věc je to, že i v Austrálii jde vlastně o stejné modely - hlavně Cruze, čili další oslabení globálního prodeje určitého modelu.
To je imho můj názor.
(2) Ukončení výroby holdenů v Austrálii má jistě jiné deklarované důvody, než stažení prodeje Ch. z Evropy. Společným jmenovatelem je ale neschopnost GM efektivně (bez efektu slona v porcelánu) se vypořádat s globální recesí - a poklesem prodejů aut - v některých ze svých tradičních teritorií. Zatímco někteří z jejich konkurentů na tom profitují, v Austrálii nejspíš hlavně Toyota, jako jediný výrobce, který tam asi zůstane. Další společná věc je to, že i v Austrálii jde vlastně o stejné modely - hlavně Cruze, čili další oslabení globálního prodeje určitého modelu.
To je imho můj názor.
Snažili se Opel rebrandovat spíš na Buick, který by měl být nad Chevym, ale asi to dopadne, jak píšeš. :no:
Dalo se očekávat,že v Evropě dvě až tři automobilky skončí.Při číslech prodejů to prostě nejde,aby tu fungovalo tolik značek.Teď je jenom otázka,kdo bude další.PSA,Fiat,Mazda,Opel nebo Mitsubishi.
Camaro pro Evropu je taky vyráběno v Koreji. [odkaz]
Americké Camaro má napr. úplně jiný volant, ne jak to evropské, které má volant z Avea.
Americké Camaro má napr. úplně jiný volant, ne jak to evropské, které má volant z Avea.
Jenže znáš to, první dojem bývá nesmírně důležitý a spojení produktů Daewoo se značkou Chevrolet mnohem víc (a dlouhodobě) poškodilo značku Chevrolet (v Evropě), než tehdy krátkodobě pomohlo vozům dosavadní značky Daewoo.