Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Studie: Majitelé luxusních aut mají prémiovou značku pětkrát častěji

V Česku je registrováno pouze šest procent luxusních aut, prémiové značky má však téměř 30 procent z nich. Nejvíce je tento trend patrný v Praze, kde téměř každé druhé přepychové auto má na voze snadněji zapamatovatelnou kombinaci čísel.
Zpět na článek
Avatar - petrumr
5. 12. 2013 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
5. 12. 2013 23:37
pěkné auto = pěkná značka
U pultového prodeje taky chcete "to hezčí" jablko, nebo "ten větší" z větrníků, s tím je to stejný .
Avatar - Hombre_71
5. 12. 2013 19:00
Moc nerozumím...
...proč se u nás z "prémiových" registračních značek dělá takové "politikum". Vy byste o takovou značku stáli ? Já tedy ani náhodou ! V mých očích je ten člověk okamžitě ve škatulce trouba. O co víc mě potěší vidět třeba Lambo s nějakou obyčejnou.
6. 12. 2013 10:52
Re: Moc nerozumím...
Vidiet luxusne auto s obycajnou znackou a vodica co pouziva blinkre, tak to je zazrak.
6. 12. 2013 10:20
Re: pěkné auto = pěkná značka
Je to super, ze si mozem dat na znacku aku chcem, skoda, ze je to za poplatok taky poplatok, mne sa to ale paci. Na slovenku su mozne aj pismena, takze vyjde aj LAMBO,MBAMG,BMWM5 alebo aj SKODA :-)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2013 18:50
Re: na venkově
Co to meleš?:D Ty si dělal studii na to, že si sledoval vozy na svatbách a pak jejich rozvodovost? Mohu znát velikost statistického vzorku ?:D
Avatar - Kolouš
5. 12. 2013 18:54
tohleto
„Tohleto je statistický důkaz toho, že přidělování prémiových SPZ neprobíhá náhodně, ale že je manipulováno,“ prohlásil výkonný ředitel investigativních služeb společnosti Tomáš Kafka

Tohleto je teda statistický důkaz toho, že pozice výkonného řiditele jakýchkoliv služeb může dělat kdejaký tondlencto...

když pominu smysluplnost této studie a její "překvapivé" závěry, tak co mi velmi trhá uši je ta čeština... ach jo

a k vydávání "prémiových značek": Je mi to fuk. Možná jsem za to i rád. Vím alespoň s dostatečným předstihem s kým mám na silnici tu čest
Avatar - KubikCv
8. 12. 2013 17:14
Re: pěkné auto = pěkná značka
nedávno jsem na policejním týdeníku četl,jak chytli v Praze slečnu která měla neorigo duplikáty protekční RZ kterou asi ztratila >:D
8. 12. 2013 16:42
Re: pěkné auto = pěkná značka
Ano, tohle naprosto beru a už jsem to tu napsal. Pokud to lidé chtějí a jsou za to ochotni platit, proč to nenabídnout. Mně šlo spíš o značky, které pravděpodobně žádný význam nemají, jen vypadají protekčně. Ale možná má někdo takovou úchylku, že chce čísla stejná. Budiž.

Zajímalo by mě, jak by se řešila ztráta/ krádež značky. Normálně dostaneš nové "číslo". Nevím, kolik v tom hraje logistika a kolik bezpečnost.
Avatar - KubikCv
8. 12. 2013 10:22
Re: pěkné auto = pěkná značka
tak vyloženě "kmotrovský" značky sdělují něco o majiteli....mně spíš šlo v diskuzi o to,jak se přidělují ostatní zajímavý kombinace.Už mohli udělat dávno to,že by si člověk třeba za dvojnásobný registrační poplatek mohl vybrat značku,nebo si počkat na kombinaci která se mu líbí.Ten kdo by zájem neměl by dostal přidělenu klasickou cestou.Odpadla by tím korupce na úřadě.Jde mi o ten přístup státní správy,přístup úředníků se liší okres od okresu.Kdekoliv jinde se stačí slušně zeptat a dostane člověk slušnou odpověd.Na našem úřadě u normálního okýnka (ne SMS objednávky) dostane sprdnuto od úředníka (bývalý policista)co si to vůbec dovoluje ptát se na kombinaci čísel.Přitom ten stejný úředník o pauze jde na parkoviště vedle magistrátu a místnímu podnikateli (nyní aktuálně odsouzenému) nasazuje kmotrovskou RZ na jeho auto.Proto čekám na novelu jako na zázrak.Když si člověk pár let piplá starý auto,tak na něm nechci vozit starej formát značky,která toho už hodně pamatuje a navíc je menší než euro rámečky RZ.
Jasně že "kmotrovská" značka na luxusním autě říká něco jako,dávej si na mně pozor,nevíš s kým máš tu čest.A to nejen pro ostatní účastníky provozu,ale i pro dětskou policii apod.Několikrát jsem byl svědkem,kdy strážníci dětské policie prostě špatně parkující auto s kmotrovskou RZ jen přešli a věnovali se dalším hříšníkům.
Zákonodárci prostě po několika desetiletích zjistili,že by nebylo špatný vzít kšeft se značkama úředníkům a inkasovat prachy pro stát.
8. 12. 2013 00:20
Re: pěkné auto = pěkná značka
Tuctová auta moc nevedu (že nechci přitahovat pozornost, neznamená, že budu jezdit v nějaké skořápce - všechno má své hranice). Některá jsou nová, některá jsou starší než já. Ale ke značkám nemám žádný vztah. Kdyby to byl model, nebo bych měl auto vystavené, tak bych mohl vybrat nějakou zajímavou, třeba s historickým významem. Ale značky nejsou něco, co mám pod kontrolou. Takže se do toho radši vůbec nepouštím. Je to nutné zlo, které musím strpět na autě.

Ať si klidně někdo dá pro něj významný rok/ datum na značku. Nebo jiné významné číslo. Když uvidím řekněme Fiat 127 se značkou 0127, tak se usměju. Ale značky jako 1111 jdou mimo mne. Nebo pak ty s různými slovy (třeba BOSS). Jsem člověk, který si z auta většinou nechá odstranit i označení modelu. Takže ho asi nestrčím do značky. Lidé dělají stejnou věc s registracemi letadel. Tam je mi to také ukradené a to mám k letadlům ještě silnější vztah než k autům. Jen čekám, kdy si lidé budou chtít individualizovat i čísla různých dokladů. Už se to myslím rozšířilo do bankovnictví, kdy si můžeš vybrat čísla účtů/ karet. Nechápu. Mám zájem, aby na kartě nebylo moje jméno. Ani v záznamu o transakci. Proč bych si měl chtít vymýšlet nějaké své číslo?
Avatar - KubikCv
7. 12. 2013 22:45
Re: pěkné auto = pěkná značka
asi k tomu mám jinej vztah....nemám tuctový auta,takže mi hezký značky nevadí,aktuálně na pracovním autě mám 1767.U Trabanta si počkám na značky na přání...Jednu nespornou výhodu ta novela má pro veteránisty.Pokud se uzná přenositelnost značek,budou si moct na youngtimerech/veteránech při převodu nechat dobovou SPZ a nevyfasujou tu novou hnusnou obludu.
Zatím je tu ten rozdíl,že někde dostane zajímavou značku i běžný občan.U nás ve městě bohužel jen ten,kdo je v přízni s úředníky na magistrátu.
7. 12. 2013 00:19
Re: pěkné auto = pěkná značka
Pro mne je to spíš o tom, aby moje auto nikomu neuvízlo v paměti. Mám rád anonymitu. Takže nenajdeš mé jméno na zvonku. Neuslyšíš z mého pozemku hluk. Atd. Snažím se nepřitahovat pozornost. K tomu patří vyhýbání se značkám jako 7777. A jezdit mohu třeba rychle, ale neuslyšíš pískající pneumatiky a neuvidíš mě proletět okolo pomaleji jedoucích. Jsou to drobnosti, ale nemám zájem, aby mě někdo nahlásil na policii.

Faktor tu asi je, že značka pro mne nemá význam. A nic bych se nesnažil sdělit. I kdybych měl vlastní značku, tak by lidem nedávala smysl. Nakonec je tu systém samotný (pokud se bavíme o značkách na přání) - akorát bych si přidělával starosti, protože ne vždy bude k mání, co bych chtěl. A já jsem praštěný a perfekcionista. Jaká je pointa individualizace, když nemůžeš mít, co chceš?

Mne také hlídky nestaví. Kolikrát si mě prohlíží, ale nezastaví mě.
Avatar - white label
6. 12. 2013 21:47
Re: pěkné auto = pěkná značka
Ano, argumentovat snadnou zapamatovatelností je obdobná "obezlička", jako v opačném případě argumentovat nesnadnou zapamatovatelností... ;-) :-)
Avatar - white label
6. 12. 2013 21:40
Re: pěkné auto = pěkná značka
Souhlas, taky malý TP nenosím u sebe.
Avatar - KubikCv
6. 12. 2013 21:36
Re: pěkné auto = pěkná značka
Angličani sice nemají RZ na přání,ale z kombinací znaků se dá pohrát.Viděl jsem krásnýho Fiata 127 s RZ 0127...kolegové Trabanťáci mají zase štěstí na 06 01 nebo 60 10, 60 15.To není jen o kmotrovskejch RZ...prostě je to stupeň individualizace.Jak to tak čtu,tak většina co píše tady v diskuzi prasí na silnici,když chtějí mít hůř zapamatovatelnou RZ. Já měl kdysi fávo po operačním od PČR s RZ 04 04,nikdy mně u nás nestavěla hlídka :-)
6. 12. 2013 16:39
Re: pěkné auto = pěkná značka
Doklady od auta nenosím v peněžence. Nebaví mě neustále řešit, jestli mám ty správné. Nosit doklady od všech aut je nepraktické. A dělá to problémy s neplánovaným půjčováním. Tak je nechávám v autě. Ne vždy, ale nechávám. Není mi jasné, jakou další škodu by to pro mne mělo představovat.

Pro mne to není problém, dokud mám telefon. Popřípadě peněženku/ vizitky - jen si mít odkud zavolat. Ale může se stát, že nechám i telefon v autě. Nebo bude zničený. Nakonec i o tu peněženku mohu přijít.

Každý má svou úchylku. Absence nálepek na mém autě je asi také sdělení. :-) Nemám rád ani reklamu na firemních autech.
6. 12. 2013 15:02
Re: pěkné auto = pěkná značka
Kupovat to na kseft by bylo dost riskantni pri te cene :-) , ale i takove pokusy urcite budou.
6. 12. 2013 14:15
Re: pěkné auto = pěkná značka
Buď si jistý, že ty, které bys mohl výhodně zpeněžit, jsou už dáááávno roz(pro)dané.
6. 12. 2013 13:28
Re: pěkné auto = pěkná značka
S tim TP by ses asi divil >:D a jeste vetsi silenci tam maji i velky... >:-[]
A co se tyce znacky na prani, beru to z pohledu podobnemu kupovani domen, taky je to jedinecna prilezitost, ktera se nebude opakovat, kdyz mne nekdo predbehne, proto nad tim uvazuju.
6. 12. 2013 13:24
Re: Slusny dotaz = 90% sance
Me dali vybrat z asi 10 znacek, ale nic extra pekneho tam nebylo, takze mam ve znacce dve 7, u starsiho mam 3 a je krapet hezci, ale tu mi vyrizoval prodejce. Kdyby to zalezelo na mne bral bych ctyri 4, mel jsem takove pracovni cislo(koncentrak to nebyl, podobnost ciste nahodna), ted uz mam jine. Zatim zvazuju znacku na prani.
Avatar - Dinar
6. 12. 2013 13:07
Re: pěkné auto = pěkná značka
Malý TP snad v autě nikdo nenechává, když mi auto ukradnou, vytáhnu TP z peněženky a číslo si přečtu. ;-)

Se zbytečností přední značky souhlas, jistě je pro výběr mýtného pod vlajkou boje proti pyrátům snažší usvědčit zločince i zepředu, ale technicky to zas takový problém není, a auta by vypadala lépe, jedna cedule se známečkami stačí. Já fakt nechápu tu posedlost lidí, něco svým autem sdělovat, ať značky typu 666 nebo LOJZA1, anebo nálepky houbař, lyžař, pivař... přijde mi to přitroublé. ;-)
6. 12. 2013 12:13
Re: pěkné auto = pěkná značka
Přesně tak. Problém bych mohl mít ve chvíli, kdy by mi auto ukradli a já to potřeboval nahlásit. Jinak bych si spíš připlatil za značku, kterou si nikdo nezapamatuje. :-) Ale jak říkáš, proč to neumožnit, když jsou za to lidé ochotni platit.

Kdyby spíš zrušili povinnou značku vpředu. Motorka ji také nemá. A kamerové systémy mohou otočit po směru jízdy. Podle mne jsou takhle instalované systémy i zákeřnější, protože mohou být v zákrytu. Jediná výhoda snad je, že hlídka auto pozná, když se k ní blíží, pokud zná značku.
6. 12. 2013 11:00
Re: pěkné auto = pěkná značka
Oni sa neodlisuju od davu, oni si vytvaraju novy.
Mal som kolegu hudobnika, ktory sa hral na alternativca a mal sluzobny Citroen.
Ked som sa ho spytal, ci ma cierny Nissan Pathfinder so znackou 888BB, tak sa zacal krutit ako had. ;-)
6. 12. 2013 10:08
Re: Slusny dotaz = 90% sance
Také záleží, co si člověk představí pod "pěkná". Je například 3151 pěkná? Soused rodičů měl vždy značky jako 4040, nebo 6868. Také nemám zájem o značku, která budí pozornost. To už bych spíš sáhl po nějakém sjednocení napříč auty než přímo na značce. Moje poslední zkušenost se značkami v ČR je z Prahy, kdy jsem o nic nežádal a paní sama přišla se slovy "vybrala jsem Vám nějakou pěknou." Samozřejmě, že to nebylo nic jako 3333.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2013 23:01
Re: Slusny dotaz = 90% sance
A k čemu ti taková "pěkná" značka je? Já naopak radši chci uplně obyčejnou, nezapamatovatelnou značku... Na co se ukazovat se značkou, kterou si každej zapamatuje a bude v lidích budit nepatřičné reakce?
Avatar - Ozzman
5. 12. 2013 22:59
Re: na venkově
No... já pár analýz rozvodovosti zpracoval, ale takhle bizardní jsem v životě neviděl >:D
Avatar - HitmanPB
5. 12. 2013 21:19
Re: SVK
Keď som bol prihlasovať auto, tak príslušník hrabol do skrine a vytiahol moje značky. To by musela byť sakra náhoda aby sa trafil podľa počítača...

Keby sa to aj losovalo, myslíš, že program eviduje, koľkokrát sa to losovalo ? Oni sú radi, že to vôbec funguje :-)

Podľa toho, čo som videl, tak to funguje asi takto: dáš doklady od auta známemu, ten všetko vybaví a prídeš si po doklady a dostaneš odrazu aj značky, samozrejme "vygenerované".
Podľa mňa sa dotyčná pekná značka zapíše ako individuálna a program to nerieši.

Ako sa dá inak štatisticky vysvetliť, že všetci policajti a ich známi majú pekné značky, hmm ? ;-)
Avatar - KubikCv
5. 12. 2013 20:20
Re: Slusny dotaz = 90% sance
ale to je kus od kusu (rozumněj úředníka).Mám kamaráda kousek vedle (40km) v Podbořanech,kde je to všechno v pohodě a na domluvě a slušném dotazu.Byl jsem tam jednou vyřizovat přepis kterej nechtěl náš úředník uznat.Paní za přepážkou sympatická a hrozně příjemná,tak jsem jí vysekl poklonu,že jsem dlouho nezažil tak fajn úředníka na odboru dopravy.
U nás přijdeš a berou tě podle xichtu a podle vyspání.Pak stačí když přijde nějakej jejich bejvalej kolega od PČR a má přepis za 2minuty.Vyzrál jsem na ně na SMS přepážce,kde je celkem fajn mladej týpek (občas se zajdu zeptat jestli není dobrá série RZ).Týpek si přivydělává dovozem aut z říše.A zcela náhodou si od něj kamarád koupil auto s RZ 6768 :yes:
Avatar - S8
5. 12. 2013 20:13
Slusny dotaz = 90% sance
Podle mé zkušenosti, když přijdu k okýnku, nechovám se jako idiot, ale naprosto slušně se zeptám, zda bych si mohl vybrat, případně, zda by mi nemohli dát nějakou pěknou značku, tak pokud ji mají, klidně mi ji dají. Většina lidí se bojí zeptat, nebo je to nenapadne, ale se slušností se to dá naprosto legálně, bez poplatků, úplatků apod. A klidně mi to dají na 20 let starou plechovku.
Avatar - S8
5. 12. 2013 20:11
Re: na venkově
Jaka je pravdepodobnost rozvodu, když měli známí na svatbě 8x Mercedes? >:D
Avatar - KubikCv
5. 12. 2013 20:06
Re: Moc nerozumím...
mně nejde o prémiovost značky..ale o možnost výběru..Janouškova 1968 taky není prémiová,ale má k ní vztah...já čekám na kombinaci 06 01 nebo 60 10 ale brzo se na to vykašlu a počkám si na RZ na přání.
Tady jde o to,že je to další místo ke korupci.U nás dokonce bývalému senátorovi Novákovi dával protekční RZ úředník přímo venku na auto.
To co bylo ve výzkumu je jen špička ledovce...další zajímavé kombinace třeba 04 04, 07 70 apod mají policisté...občas stojí za to podívat se na parkoviště zaměstnanců PČR...
Avatar - KubikCv
5. 12. 2013 20:03
Re: SVK
no právě,vy tu možnost značky na přání máte..my až ve 2015
5. 12. 2013 19:34
slibuju
ze na svem ruzovem H1 budu mit jedine znacku BARBIE [odkaz] >:D
5. 12. 2013 19:24
Re: SVK
ale coby to nebolo mozne... len je to dost drahe. preto aj povazujem informaciu, ze najcastejsie si to zaplatia majitelia luxusnych znaciek aut, za totalne zbytocnu, az stupidnu... [odkaz]
5. 12. 2013 18:23
SVK
U nas to momentaklne nie je mozne, po zadani udajov z TP pocitac vypise, ake ECV dostane vozidlo. Samozrejme pocitac negeneruje ECV v poradi, ale nahodne, kedy policajt ma pridelenych kazdy den cca 80 znaciek (aspon v Kosiciach je to tak) a pocitac mu nahodne generuje cisla...Sice su ludia, ktori tvrdia, ze aj toto sa da oklamat, ale nikto este nepovedal ako >:D No a od buduceho ruku ma byt moznost si priplatit za myslim 20 eur cislo, ktore chcete, pokial je na sklade....Toto je rozumne riesenie.
Avatar - petrumr
5. 12. 2013 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
5. 12. 2013 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
6. 12. 2013 10:44
Re: pěkné auto = pěkná značka
Naprosto nesmyslná analogie! :-!

Chápu, že vždycky tu bude skupina tydýtů, kteří se potřebují odlišit od davu, předvést svou "individualitu", takže musí mít na autě cedulku se stejnými čísly, ano, je to znak jisté duševní prostoty, ale proč toho nevyužít, takže nic proti zavedení značek na přání, aspoň je z této úchylky nějaký obecný užitek.

Ale jestli tohle někdo obhajuje slovy o hezkých číslech k hezkému autu apod., pak snad jen :-O >:D Fetiš založený na tabulce, kterou mě stát nutí lepit si na auto, je prostě mimo mé chápání. Má snad skutečně vyjadřovat nějaký sociální status? >:D Magistrátního úředníka? Policajta? Místního pasáka? Také obhajoba snadnou zapamatovatelností je jen obezlička; kdy, kde a kolikrát člověk potřebuje znát registrační značku svého auta?