Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo na mýtném pro cizince prodělá

Dopravní expert Ralf Ratzenberger v posudku pro autoklub ADAC tvrdí, že Německo na chystaném dálničním mýtu pro zahraniční osobní automobily prodělá.
Zpět na článek
6. 12. 2013 13:45
Avatar - fOE
6. 12. 2013 13:45
Neverim statistice
Onen slavny vyrok o statistice se da pekne aplikovat i na "studii". Na kazdou studii ktera dokaze ze Nemci na zavedeni dalnicnich znamek prodelaji se najdi dalsi studie dokazujici opak. Ve vysledku to stejne (pokud to sladi s EU pravem) zavedou a az cas ukaze jestli na tom neco vydelaji a/anebo kolik Cechu bude jezdit na nakup okreskama aby usetrili ojro :-|
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Mangalica
6. 12. 2013 14:08
Re: Neverim statistice
Ale vždyť o to přece vůbec nejde, jestli na tom Německo nějakou kačku vydělá nebo prodělá. Důležitý je, že dálnice jsou stavby, které mají v první řadě za úkol odvést co nejvíce dopravy od obydlených oblastí. Toto opatření bude mít naprosto opačný efekt.

V praxi je to hezky vidět třeba v Brně (a asi i v Ově). Moudří úředníci zpoplatnili kus dálnice sloužící jako velký městský okruh a velká část opravy se převedla pod okna obyvatel přilehlých částí. Obyvatelé jsou určitě štěstím bez sebe...
Avatar - fOE
6. 12. 2013 15:54
Re: Neverim statistice
Ale nemci budou jezdit po dalnicich tak jako do ted a snad si nemyslis ze tu dopravu v centru nemeckych mest zahusti zahranicni. To je ten zasadni rozdil mezi tim co se chysta v nemecku a tim co se udelalo v CR, v CR to je opatreni namireno proti komukoliv, v Nemecku to zasahne jen to male % zahranicnich.
6. 12. 2013 15:57
Re: Neverim statistice
Nicméně princip je to podobný. Systém by měl být nastavený tak, aby tě motivoval jezdit po dálnici. Ne naopak.
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 14:53
Re: Neverim statistice
No pokud bychom byli v Česku, šlo by hlavně o to, aby na systému vydělali nějací známí známých a aby bylo kapsovné... Že by už nás Němci chtěli napodobit? Podotýkám že i suma 900 000 000 Euro znamená v německém rozpočtu méně než nic, nestojí to za tu námahu.
Avatar - gld
6. 12. 2013 15:11
Re: Neverim statistice
Ako vravíš, plánovaný zisk zo spoplatnenia je pre nemecký rozpočet smeť. Osobne do nemecka síce nechodím, ale z tohto opatrenia nemám dobrý pocit. Nemecko vždy bolo ukážkový príklad toho, ako kvalitná a bezplatná sieť infraštruktúry dokáže rozpumpovať ekonomiku.

Pripadá mi to ako v tom vtipe o záhorákoch, ktorí keď postavili novú šibenicu, dali pod ňu tabuľku: "enem pro nás a naše dítky" :-|
Avatar - fOE
6. 12. 2013 15:52
Re: Neverim statistice
Umysl je aby to nemce nestalo navic ani euro, takze nevim proc by to melo ekonomiku brzdit, nebo nejak vyrazne zahustit dopravu v okoli mest.
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:10
Re: Neverim statistice
Dobrými úmysly je obvykle dlážděna cesta do pekla. Vidím že v Německu moc nejezdíš. Mají výbornou alternativní síť silnic a ta začne být velmi využívána cizinci i místními ............ a místní budou skřípat zuby, dálnice budou plněny jen kamiony. Vznikne krásná situace - Němci - místní - si budou v klidu jezdit po dálnicích a až z nich budou sjíždět do svých rezidenčních měst, budou se muset prokousat kolonami vozidel cizinců, a nebudou to jen Češi, budou to všichni okolní včetně Rakušáků, Holanďanů atd. Roční plánovaná známka bude ž česká, rakouská, v Holandsku se neplatí, v Belgii také ne, toto opatření naruší křehkou rovnováhu.
Nyní si představím sám sebe jak jedu do Holandska na školení:
1500 CZ + 3000 DE + 1500 BE + 1500 NL = až 7500 abych měl zakoupeno - toto mne spolehlivě vyžene do letadla, příspěvek ke snižování emisí.
A to občas jezdím i do Anglie, jenže stále se dala narýsovat cesta bez placení známek, stačilo mít českou. Toto je v podstatě zabíjení motorizmu zemi motorizmu zaslíbené.
Avatar - fOE
7. 12. 2013 21:36
Re: Neverim statistice
Malovani certa na zed. Kolik je v Nemecku cizincu motoristu? Nekde jsem cetl ze 4% (osobni doprava, dalnice), to je to co ma zahltit nemeckou sit mistnich komunikaci? Nehlede na to ze velka cast tech 4% budou firmy/lide co do nemec jezdi casto a dalnicni znamka se jim proste furt zaplati, takze se bavime o kolik 1-2% co zacnou jezdit okreskama? Takove katastroficke scenare zalozene na nicem me nechavaji chladnym :-!
Btw. v Nemecku ziju ;-)
Avatar - fOE
6. 12. 2013 15:51
Re: Neverim statistice
Nemuzu souhlasit. Ze jsou Nemci bohati neznamena, ze se tam vali miliardy Eur po podlaze. Ikdyby cely ten cirkus privedl do rozpoctu jen 100mil euro tak to melo smysl. 1) pokud to neni ztratovi projekt tak to jen da praci dalsim nemcum bez toho aby to jakkoliv zatizilo/zadluzilo Nemecko a za 2) nemci taky stavi dalnice za castky podobne/nizsi tem v CR. Takze vydelat i jen 100mil Euro a muzou postavit 10km nove dalnice a pristi rok znovu, a za rok znovu...
Ja to vidim presne naopak, dokud to nema stat Nemce nic z rozpoctu (vydela to na sebe samo + jeste neco navic) tak neudelat to tak urednici porusi povinnost spravovat statni majetek jak nejlepe jde. A ze je 900mil Euro "nic" mi prijde docela zvracene a uplne na hlavu postavene.
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:14
1500 CZ + 3000 DE + 1500 BE + 1500 NL = 7500 nebo i víc
Pokud chci jet na školení do Holandska, kam obvykle jezdím svým vozem. Proč vyrábět a prodávat auta, když jejich provoz nebudeme schopni a ochotni zaplatit?

Ten scénář je zatím teoretický, ale brzo bude realizován, pokud si to Německo prosadí.

Chválím Švýcary. Nedali se zblbnout. Podobná opatření ničemu neprospívají a vůbec už ne svobodnému pohybu osob a zboží v EU.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - S8
7. 12. 2013 16:35
Re: 1500 CZ + 3000 DE + 1500 BE + 1500 NL = 7500 nebo i víc
Sorry, od kdy se platí v NL? Občas tam jezdím, ale neplatím, tak teď nevím, jestli mám odvahu a štěstí, nebo jestli to tam je zatím FREE?