Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Fiat Punto 1.2i: Ital za dobrou cenu

Punto na trhu ojetin zaujme v první řadě atraktivní cenou. Řidiče potěší i stále pohledné tvary a velikost zavazadelníku, který patří k největším ve třídě.
Zpět na článek
9. 12. 2013 12:06
9. 12. 2013 20:29
9. 12. 2013 12:47
9. 12. 2013 13:31
9. 12. 2013 14:24
9. 12. 2013 17:34
9. 12. 2013 18:03
9. 12. 2013 20:44
9. 12. 2013 22:07
9. 12. 2013 21:47
9. 12. 2013 21:57
10. 12. 2013 10:54
18. 1. 2014 22:32
Avatar - sendador
9. 12. 2013 12:06
za tu cenu
dobre priblizovadlo :yes:
Skoda toho faceliftu (i kdyz oproti 3D verzi nedopadl jeste tak zle), puvodni cumak se mi libil mnohem vic, i tak ale v te svetle modre vypada dobre
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2013 14:06
Re: za tu cenu
suhlasim, tie uzke svetla predfaceliftovanej verzie boli daleko krajsie :yes:
Avatar - autista
9. 12. 2013 20:29
Re: za tu cenu
Cenu má Esa postavenou i o 25 % výše. Čumák měnily kvůli výkonu světěl
Avatar - zobak
9. 12. 2013 12:10
Nekup to,když je to tak laciné!
Cena lákavá ale z ESA raději ne! Osobně bych dal do bazaru vůz o kterom vím, že stojí za hov..Když už ojeté raději přímo od majitele a né od vyčuránků! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - autista
9. 12. 2013 20:31
Re: Nekup to,když je to tak laciné!
Esa souhlasím, ale nesouhlasím, že auto v bazarech je horší jak od majitele:)
Avatar - Fe
9. 12. 2013 12:47
Punto
Mali sme takéto Punto II, ale úplne prvé z roku 1999, motor 1.2 44 kW. Spotreba bola vyššia, takých 7,5 litra, ale na aute sa menili počas 5 rokov iba náplne a žiarovky. Nespokojnosť z našej strany bol nízky posed auta ako kačka, preto sme upgradovali zadnú nápravu. Ale inak veľmi spoľahlivé a pekné autíčko (predfacelift!).
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2013 13:23
Článek jak noha...
...taky vyrostla z pr... Autor si 3x postesknul, že v daném kusu není klimatizace. No tak si měl vybrat jiný kus, který ji má - takových ojetin je dostatek.

Co je horší, že nejen autor, ale i takzvaný "expert" opět ví o modelu houby. Posilovač řízení se jmenuje DualDrive, má tedy dva režimy - jeden normální a ten druhý City. Problémem není nefunkční tlačítko, ale nefunkční jako takový posilovač, když už - v takovou chvíli ale nefunguje ani v jednom režimu. Dneska se dá za pár stovek repasovat. Zpravidla odchází u aut, která měla režim City trvale zapnutý (i když se samočinně deaktivuje od určité rychlosti). Závada je to tedy zjevná a pozná ji každý, jakmile sedne do auta a nastartuje motor - buď posilovač funguje, nebo ne - víc variant není.

Netuším ovšem, jaké další problémy s elektrikou má pan expert na mysli (a to jsme ta punta v rodině měli 4, z toho 3 před FL). Jediné, co ještě může zlobit, je el. stahování oken, kdy proud v ovládací liště není regulován a to tlačítko se prostě spálí a musí se vyměnit celá ta lišta. Nový díl je drahý, použitý se dá sehnat za pětistovku.

A to je vše. Teď bych si rád přečetl něco o těch dětských nemocech předfaceliftovaného modelu, protože nás netrápily ani na jednom kusu (ani u kusu kupovaného od novoty, ani u ojetiny 9leté ojetiny, co už máme 3. rokem na lítání po okolí jako druhé auto).

Tohle je jednoduché, ale robustní, spolehlivé auto za pár peněz, s nesmrtelným motorem, zpravidla s lepší výbavou a s reálně nižší spotřebou než obdobná a u nás tak milovaná fabia.
Rozbalit vlákno
3
9. 12. 2013 17:12
Re: Článek jak noha...
V podstatě máte asi pravdu. Pokud chce někdo auto do města nebo na ***čky po venkově, je Punto asi lepší volbou než Fabia. Ta ale může nabídnout i auto na dálnici (1.9 TDI, 2.0 MPI) a kombíka, což Punto nemá.
9. 12. 2013 17:53
Re: Článek jak noha...
Punto II ani fabia nejsou auta na dálnici (každodenně na dálku). Punto II mělo motory 1.9 JTD (59 kW), 1.2 16V (59 kW) a 1.8 16V (96 kW), po faceliftu se dával aspoň benzin 1.4 16V (70 kW). Vzhledem k tomu, že až do roku 2007 (a příchodu druhé generace) nabízela fabia automat pouze s motorem 1.4 16V 55 kW, což teda ve spojení s tou 4stupňovou převodovkou byl děsný lenoch, a stejně jsem s tím po té dálnici jezdil, tak bych to tak tragicky neviděl. :-) Navíc 1.2 16V a 1.4 16V byly s 6stupňovou převodovkou. Na dálnici se dá jezdit čímkoliv, on i ten základní motor auto na 150 km/h rozhýbe, ale otázkou je 1) proč to dělat, 2) za jakou spotřebu. Malé auto všeobecně nemá na dálnici smysl (nejen kvůli spotřeby, ale i kvůli pohodlí).

A co se kombíku týče, v té době se ještě i u nás nabízelo palio weekend (odvozené od punta I), takže malý kombík v nabídce byl.
18. 1. 2014 22:23
Re: Článek jak noha...
Nevím co myslíte tím, že punto není auto na dálnici a fabia ano- pokud si přečtete článek pečlivě, tak zjistíte, že do punta se dávaly motory 1,9JTD- velmi kvalitní dieslové agregáty se systémem vstřikování common-rail... a s vadnými vstřikovači jsem se zatím nesetkala....
9. 12. 2013 13:31
Punto (2009)
Vlastnim presne take Punto o akom sa pise v clanku, moje je r.v. 2009, teda uplne posledne vyrobene kusy. Zatial som s nim spokojny, ako priblizovadlo do mesta OK a raz za mesiac zvladne v pohode dialnicu 200 km :-). Rocne najazdnim 15-20tis km (momentalne najazdenych 70tis km). Doteraz som musel riesit iba jeden jediny problem... tento rok v lete odpadol vyfuk, resp. uplne odhnil (nezabudnutelny zvuk V8 je na nezaplatenie). Dlhodoba spotreba +- 6l.

P.S. CITY funkcia posilovaca funguje bez problemov... pre muza je to ale nepouzitelne az neprirodzene lahko ide volant.
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2013 14:24
Re: Punto (2009)
jj, výfuky jsou slabinou Fiatů poslední doby. Nechápu to, ale je to tak. O žádných jiných zásadních nevím, ale výfuky asi nechávají fakt dělat už jen v Polsku. Dřív vydržely 9 - 10 let na benzinových autech, dneska 5 let a konec.
Avatar - dr.biker
9. 12. 2013 18:28
Re: Punto (2009)
Jo jo, ty výfuky moc nevydrží. Na našem Puntě se za deset let provozu měnil výfuk už dvakrát. Teď je tam kompletně nový z druhovýroby od Vectoru za 3300 Kč. Není z Polska, vyrábí se ve Slovinsku a jižní Itálii, kde ušetří za výrobu a tím dosáhnou nízké ceny. Více je zde: [odkaz]
Kromě koroze podvozku, výfuku a náprav je toto Punto naprosto v pohodě.
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2013 17:34
Proč ne
Na příklad pro studenta si myslím, že je Punto ideální volba. Ceny podstatně nižší než u Fabie, avšak nabídka benzínových motorů mnohem použitelnější. Zejména 3dv. přidává i velmi povedený a nadčasový design exteriéru. :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2013 18:03
Výborné auto
Punto II je po všech stránkách výborné auto. Co se týče designu, mnohem víc se mi zamlouvala 3dv. verze a původní provedení, protože ten facelift je neuvěřitelně nepovedený ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2013 18:38
Mám ho taky
a jsem moc spokojen. To moje je r.v.2001, celkem má najeto 155t, já jsem na něm najezdil skoro 60t.
Plusy : spotřeba (5,5 dlouhodobě sice většinou sám, ale v horách), na tak malé auto solidní kufr, nízkootáčkový motor (ve většině režimů jízdy ani nemá smysl točit nad 3000 ot/min), slušný vnitřní prostor.
Mínusy : nepříliš účinné světlomety (Felda svítila lépe) - no a to je asi všechno. V nějakém testu haněli brzdy, ale já je moc nepoužívám...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - autista
9. 12. 2013 20:44
CITY
Sám mám DUALDRIVE v Bravu a bez něj ve městě nejezdím. Je to pro chlapy, co udrží ruku na volantu. Chtěl bych vidět jak uhnete jedním prstem z pruhu do pruhu s felicií, fabií bez posilovače, když vám tam někdo vjede.
CITY vypínám jen mimo obec a na 80 km/h úsecích v obci.
Mám zkušenosti s velkou paletou aut, ale osobně bez této funkce auto nechci. Nebaví mě ae přetahovat s posilovačem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sendador
9. 12. 2013 22:07
Re: CITY
Ja mel Dualdrive ve Stilu a nepouzil jsem ho nikdy. Posilovac byl hodne ucinny i v zakladnim rezimu, po stisknuti tlacitka CITY mi to prislo uz naprosto extremni.
Na druhou stranu to asi nekdo pouziva - kamaradka to ma na Pande stale aktivni.
9. 12. 2013 21:47
punto 2001
Tak Punto mám, koupil jsem ho cca 5 let zpátky z Áček, 3dv, bílá, předfacelift...mám 120tisíc km, jezdím 20kkm ročně. Na hory, do alp, k moři, po městě, občas krosení po okreskách. Spotřeba přesně 5.93 zatím, jel jsem i za odpoledne na Makarskou, v podstatě reálných 130km/h cca půlku cesty a spotřeba byla za celou cestu taky 6l/100. Už jsem měnil rozvody, tlumiče, repas zadní nápravy, pár komponentů přední nápravy, 2x kotouče a desky, střední a zadní výfuk, kat. pořád původní. Nechal jsem protikorozně ošetřit spodek, začínal lehce korodovat. Občas mi problikla kontrolka posilovače, ale stále funguje, City mám stále zapnuto. Čeká mě asi na jaře výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy + seřízení ventilových vůlí. Když je auto hodně prochladlé, první 2km zní jak malej diesel, fuj. Auto vůbec nešetřím, nikdy mě nikde nenechalo, olej + filtry měním co 10000km. Na dálnici z kopce se dá rozjet na 195km/h, po rovině udrží max 160km/h, když má dobrej den. Je to jedno z mála malejch aut, do kterýho se v pohodě vejdu se svýma 188cm, sedadla mají velmi dlouhý sedák i opěrák. Vejdou se do něj i 3 kola :-) Nejvyšší dosažená spotřeba byla 7,5l/100km při zimním ježdění po budějcích. Nejnižší 4,4 při jízdě bez agrese do Prahy. Jo a potkávačky svítí mizerně.
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2013 21:57
Re: punto 2001
Obměna bude, až bude na novou i30, nebo Golf. Jinak dlouhodobé náklady včetně amortizace, servisu, benzinu a pojistek přesně 4kč/km. Jo a cca v 50tis km mi odešla cívka a následně řídící jednotka (=oprava za 20tis.kč)
Avatar - dr.biker
10. 12. 2013 10:54
Re: punto 2001
Opravdu se vlezou do 3dv Punta 3 jízdní kola? To je musíš asi trochu víc rozebrat, zasunout sedlovku a odmontovat blatníky, pokud nějaké máš. Stejně se zapotíš, než to vše naložíš, zkrátka chybí dvoje boční dveře. Odvezl jsem jednou svoje nové kolo z prodejny domů bez rozebrání a dodnes netuším, jak se mi to podařilo. Akorát vím, že jsem musel sedět nalepen víc na volantu.
Při převážení kol musím vyklopit i podsedák zadního sedadla, abych vytvořil rovnější plochu, ale tímto krokem si zkrátím délku ložné plochy. Odmontovávat zadní sedadlo se mi fakt nechce a převést jedno jízdní kolo po sundání předního kola zvládne v pohodě. Jenom se člověk trochu zapotí, pokud nechce odřít auto od kola a samotné jízdní kolo.

Je tu super auto s malou spotřebou, teda pokud nejedeš po D1 na Prahu v plném obsazení s plynem u podlahy. Jo a po faceliftu potkávací světla svítí super. Můžeš přečíst o mém kousku na moje.auto. Ahoj.
18. 1. 2014 22:32
JTD
Zajímalo by mne z jakého zdroje jsou zkazky o vadných vstřikovačích u motorů JTD- všechny motoristické weby je v článcích o ojetinách omílají jako nějakou mantru, ale zatím se mi nepodařilo narazit na jediného majitele JTD který by s nimi měl problém... o autech s jakým kilometrovým proběhem je v článku řeč?
Rozbalit vlákno
0