Profi
Taká somarina...nie že svietia do očí LCD panely s reklamou takmer nad cestou, ešte budú otravovať aj autobusy...
Namiesto vymýšľania takýchto blbostí by sa mali ľudia sústrediť na niečo poriadnejšieho, čo by malo aj nejaký zmysel...
Namiesto vymýšľania takýchto blbostí by sa mali ľudia sústrediť na niečo poriadnejšieho, čo by malo aj nejaký zmysel...
Největší smysl mají právě nesmyslné věci - to, co má smysl, bývá neobyčejně nudné... a MHD potřebuje oživit. Proč nežít radostněji? 😄 S klobouky ve tvaru dámských lodiček, s iracionálními příběhy a nesmyslnostmi všeho druhu? 😄
Hele, Avantime, je jasný, že tobě se líbí skoro vše nekonvenční, ale umíš si představit, že ne každej je zvědavej na obrazové panely. MHD potřebuje hlavně, aby se v ní cestovalo na úrovni odpovídající době, to je samo o sobě dost nadlidský úkol, zvlášť proto, že je hromadná. Navíc, svítící a pohybující se obrazy na panelech by ohrožovali bezpečnost provozu. Jinými slovy - nepraktická pívovina. Ostatně naštěstí vzhldem k městským rozpočtům se toho zatím netřeba obávat. Abych jen nehanil, líbí se mi vnější design a i ty disky by v menším průměru autobusu slušely.
To je vcelku logicky řečeno 😄 Nicméně lidstvo dospělo příliš rychle a duše podobné nesmysly potřebuje.
Prečo taký obmedzený pohľad na vec? Kvalitná MHD nie je vo vyspelých krajinách hudbou budúcnosti. U nás ešte bohužiaľ je, ale nikto ani nepíše že autobusy s obrazovkami by mali jazdiř práve u nás. Tie svietiace plochy sa dajú tiež doriešiť. Napríklad že budú svietiť len na strane dverí a len počas státia na zastávke. To, že sa ti to zdá nepraktické je len uhľom pohľadu. OOH reklamné spoločnosti možno naopak žasnú.
Protože věci by měli nejprve plnit svůj primární účel. Vpodstatě se to týká i těch věcí, které zdánlivě svůj účel nemají jasně definovaný, jako třeba některé umění. Panel jen na straně dveří, fungující jen po čas zastávky je sice daleko snesitelnější, ale otázkou je, jestli by pak toto bylo zajímavé ekonomicky. Bylo by daleko užitečnější, kdyby byly např. potahy na sedačky sponzorovány nějakou velkou společností a častěji měněny
Úlohou dizajnéra je tvoriť veci, ktoré okrem vizuálnych a iných kvalít majú zmysel. Nezmysly a iraconality sú pekným úletom, ale nič pre život. Z pohľadu na prácu dizajnéra nedokonalá alebo nezvládnutá práca.
Jsou i výjimky - např. Elsa Schiaparelliová a její surrealistické oblečení, které se dalo nosit, a to i přes zcela excentrické a iracionální formy.
"Nic pro život"... nevím. Život dle "praktických" a "racionálních" pravidel může sklouznout k dogmatickému lpění na racionalitě.
"Nic pro život"... nevím. Život dle "praktických" a "racionálních" pravidel může sklouznout k dogmatickému lpění na racionalitě.
Dogma racionality? Ty uvažuješ nad tým, čo píšeš? :-!
Dogma racionality je na každém kroku - pedagogové (svými "racionálními" koncepcemi) omezují děti ve vývoji, psychiatři zase šikanují svobodomyslné jedince svými diagnózami... Stanislav Grof by mohl vyprávět o tom, jak se kdejaký duchovní projev pokládá za nepřirozený a škodlivý.
Jakmile se stane racionalita dogmatem, je nebezpečím pro duši a destrukcí spontaneity :-! Kdyby například Jung své úvahy prezentoval dnes, jistě by byl nějakým dogmaticky racionálním angažovancem pokládám za pomatence a psychopata.
Jakmile se stane racionalita dogmatem, je nebezpečím pro duši a destrukcí spontaneity :-! Kdyby například Jung své úvahy prezentoval dnes, jistě by byl nějakým dogmaticky racionálním angažovancem pokládám za pomatence a psychopata.
Si príliš upnutý. Nebavíme sa tu o umení, pedagogike ani psychiatrii. Bavíme sa o dizajne autobusu.
Upjatost je právě to, co škodí...
Design autobusu - v prvé řadě by měl být vlídnější. Když cestuji autobusem, mám pocit, že jedu ve vagonu pro dobytek. Skoro každý hledí tupě před sebe, jako by jel na popravu... toť poznatek cestujícího.
Přitom existuje tolik možností, jak cestu oživit. Pamatuju například na jednoho bratislavského řidiče, který měl narozeniny a při té příležitosti nabídl cestujícím nějakou pochutinu (pokud si to s něčím nepletu)... drobnost, která zcela změní celý zbytek dne - pokud je člověk dostatečně vnímavý.
Design autobusu - v prvé řadě by měl být vlídnější. Když cestuji autobusem, mám pocit, že jedu ve vagonu pro dobytek. Skoro každý hledí tupě před sebe, jako by jel na popravu... toť poznatek cestujícího.
Přitom existuje tolik možností, jak cestu oživit. Pamatuju například na jednoho bratislavského řidiče, který měl narozeniny a při té příležitosti nabídl cestujícím nějakou pochutinu (pokud si to s něčím nepletu)... drobnost, která zcela změní celý zbytek dne - pokud je člověk dostatečně vnímavý.
Ale to je tvůj pohled na věc. Já když jedu jakoukoliv MHD, tak především chci klid - zvukový a pachový, v autobuse chci mít soukromí, chci mít dost prostoru. Nechci se s nikým bavit, nechci nikoho poslouchat. V některých strojích, zejména v tramvajích, jsou příliš hlasité bzučáky u dveří.
Jak vlídnější??? V čem? A jak mají ty lidi koukat, jako kolem sebe? Ty hodláš lidem říkat jak se mají tvářit? Fajn, já bych je nejraději vyhnal ven, protože cestovat téměř s kýmkoliv mi vadí. Jel si někdy autobusem? Víš jaká sorta lidí tím cestuje?
Oživit? Tak dobrosrdečný řidič a jeho individuální akce, to je jedna věc, druhá jsou panely a chování ostatních cestujících. Ten nápad udělat v metru "seznamovací vagon", to je věc, která stála nemalé peníze a ten kdo to vymyslel a schválil by měl dostat podmínku a peněžitou pokutu. Před nějakou dobou zase zkoušeli odoraci na některých linkách namísto aby jedince nevhodné pro přepravu MHD vykázali.
Já se úplně děsím takových lidí jako ty, to je cesta do pekla dlážděná dobrými úmysly. Uvědom si, že vlastně si to ty, resp. tobě podobně smýšlející, kteří omezují svobodu jedince tím, že prostor, kterému se nejde vyhnout modifikují ke své představě. Interiéry MHD by měly zůstat vždy neutrální.
Jak vlídnější??? V čem? A jak mají ty lidi koukat, jako kolem sebe? Ty hodláš lidem říkat jak se mají tvářit? Fajn, já bych je nejraději vyhnal ven, protože cestovat téměř s kýmkoliv mi vadí. Jel si někdy autobusem? Víš jaká sorta lidí tím cestuje?
Oživit? Tak dobrosrdečný řidič a jeho individuální akce, to je jedna věc, druhá jsou panely a chování ostatních cestujících. Ten nápad udělat v metru "seznamovací vagon", to je věc, která stála nemalé peníze a ten kdo to vymyslel a schválil by měl dostat podmínku a peněžitou pokutu. Před nějakou dobou zase zkoušeli odoraci na některých linkách namísto aby jedince nevhodné pro přepravu MHD vykázali.
Já se úplně děsím takových lidí jako ty, to je cesta do pekla dlážděná dobrými úmysly. Uvědom si, že vlastně si to ty, resp. tobě podobně smýšlející, kteří omezují svobodu jedince tím, že prostor, kterému se nejde vyhnout modifikují ke své představě. Interiéry MHD by měly zůstat vždy neutrální.
Jistě, je to můj pohled na věc - každý zde prezentuje svůj pohled na věc, ne?
>😁 Ani mě neznáš a už se mě děsíš (kromě toho, že mi vkládáš do úst něco, co nedělám ani to nemám v úmyslu)? Nevěděl jsem, že mám tak silnou a energickou auru.... díky!
>😁 Ani mě neznáš a už se mě děsíš (kromě toho, že mi vkládáš do úst něco, co nedělám ani to nemám v úmyslu)? Nevěděl jsem, že mám tak silnou a energickou auru.... díky!
je potřeba počkat na sériovou výrobu OLED fólií. LCD totíž potřebuje podsvícení, jinak je na něm vidět prd. OLED panel svítí sám o sobě a pokud je ve formě samolepící folie, i jeho aplikace je velmi jednoduchá.
Ale i kdyby bylo možné takový autobus postavit, do provozu ho nikdo nepustí - něco tak ohromného co se bude pohybovat a neustále měnit, to by plno lidí nevydýchalo. Taky na tak extrémně proměnlivém pozadí by si těžko někdo všimnul třeba chodce. A chudáci cestující uvnitř - vše by jim taky hezky svítilo do očí.
Ale i kdyby bylo možné takový autobus postavit, do provozu ho nikdo nepustí - něco tak ohromného co se bude pohybovat a neustále měnit, to by plno lidí nevydýchalo. Taky na tak extrémně proměnlivém pozadí by si těžko někdo všimnul třeba chodce. A chudáci cestující uvnitř - vše by jim taky hezky svítilo do očí.
To s OLED je dobrý postreh. Ak by tie svetelné plochy obmedzili, napríklad len na stranu dverí a že by to svietilo len počas státia na zastávke, tak si to viem predstaviť. V podstate by stačil aj pás pod oknami. Otázne, ale je, či by sa reklamkám takáto investícia oplatila v čase reklamnej presýtenosti.
Uz se tesim, az tim budou vozit fanousky Sparty a Baniku na fotbal, popr. by to mohlo jezdit na lince 143 z kulataku na Strahov.
A keď potom predstavia sériový model s podobným dizajnom a kolesami s reálnym rozmerom a umiestnením, bude to vyzerať ako žobrák...
Možno na výstavy tiež dajú pod kolesá podložky ako to robí škodovka, zákazníkov treba motivovať...