Model T2 se už loučil, nakonec ale jeho výroba bude s největší pravděpodobností pokračovat dál. Dostane totiž výjimku z nových předpisů, kterým již nevyhovuje.
15 000 korún nie je ani v Brazília tak veľa, keď ceny áut sú v priemere ešte o niečo vyššie ako u nás. V našich končinách sme prežili zavedenie katalyzátorov, ktoré skokovo zdvihli cenu áut aspoň o 30.000 korún.
Neviem si však predstaviť, ako by dopadli nárazové testy u tejto 60 rokov starej karosérie. Aj keď určite na nej nejaké zmeny odvtedy urobili.
Stačí si porovnať nárazové testy áut z 80. rokov a dnešných áut. A u dvakrát staršieho auta to musí "brazílsky masaker motorovým vozidlom" - aj pri relatívne nízkej rýchlosti. Tam by airbagy boli asi kontraproduktívne - v prípade nárazu je totiž asi lepšie, keď to má vodič čím skôr "za sebou". :-)
To je otázka, ABS je bez diskuze, airbag vyžaduje spoustu věcí okolo, které se kvůli němu musí přepracovat, pásy asi problém nebudou, sedačky vypadají relativně moderně, sloupek řízení? Těžko říct. Nebo spočítali, že by to zkrátka bylo moc drahý, zvlášť když by spoléhali na různé vyjímky. Docela škoda, že nerozpracovali koncept z přelomu tisíciletí, ale série by asi pro brazilský trh byla moc drahá a složitá. Ale moderní stylový van s retro designem na trhu chybí v US a Evropě by se mohl chytit.
No principiální problém je v tom, že to má trambusovou budku - řidič a spolujezdec sedí na předních podbězích a přední deformační zónu tvoří jejich nohy ;-\ Kdo někdy viděl nabořenou Š 1203, ví o čem mluvím 8-s:no::no::no: Korejci tuto sebevražednou koncepci karoserie užitkových aut používali ještě v 90. letech :'-(:no::no::no::no: