Pěkná záležitost 1990tých let, BMW mělo podobný nedokončený program [odkaz] Už aby přišel nový Mercedes-Benz B Electric (2014) [odkaz]
>:-[]:yes: >:-[]:yes: >:-[]:yes: >:-[]:yes: >:-[]:yes: >:-[]
Nic proti elektromobilu. Hned, jak takový vůz zvládne dojet během jednoho pracovního dne po dálnici (v zimě, kdy je nutno ve voze topit) z Plzně do Ostravy a zpět, jeho pořizovací cena bude srovnatelná s dnešními vozy a životnost akumulátoru bude (se ztrátou kapacity do 20%) alespoň 10 let, jdu si ho koupit. ;-)
Do té doby budu raději jezdit s vozem, který má pod kapotou nefrancouzský diesel. :-!
Toto je typicky priklad marketingu znacky, ktora zaspala dobu, a teraz potrebuje ukazat, ze aj ona vlastne bola pri tom, a ze dnesne pokusy o hybridy su vlastne len pokracovanim vyvoja.
Nuz, nie, mily Mercedes.
MP3 prehravace existovali pre iPodom. Toto je MP3 podoba pokusov Mercedesu o elektricke auto - [odkaz]
Este aj GM to zo zaciatku zvladal lepsie - [odkaz]
Otcom modernych hybridov je Toyota. Mercedes v tychto dejinach miesto nema.
proc by meli zaspavat dobu? proste jen neuspechali uvedeni, ono kuprikladu i Mercedes A (W168 ten co mel problem s losim testem) z roku 1997, mel bejt elektromobilem, a taky prosto ma tak vysokou podlahu, pod celou kabinou je vpodstate 10-15cm vysoky prostor pro pripadne baterie, ale proste asi usoudili ze je jeste brzo nato uvadet elektromobil [odkaz]
a ted maj moznost na tom spolupracovat s Renaultem/Nissanem a do sveta elektromobilu naskocit elegantneji a s vetsi jistotou
Elektromobil myslím připravovali kvůli Kalifornii. Ale snad došlo ke změně legislativy, takže to nebylo potřeba. Automobilkám jde zkrátka o peníze. A v elektromobilech a hybridech je jich pořád mnohem méně než v konvenčních pohonech. Postavit elektromobil zvládne každá z nich. Vydělat na tom, to je to, oč tu běží.
Elektromobily existovaly dávno předtím, než vznikl "sériový" GM EV1. Jak projekt dopadl, víme. V USA už se elektřinou poháněná auta objevila v malých sériích dlouho před první světovou válkou (například Detroit Electric, Baker apod.). Článek pouze připomíná to, že ani Mercedes v oboru není úplným nováčkem a věnuje se jen "kompaktní" třídě. Například historii elektromobilů BMW najdete zde - [odkaz] .
Skvele, link na elektricke auto, ktore prislo posledne k stolu a aj to len ako koncept.
Nez reagujes, je dobre precitat si prispevok.
Mercedes ma v ponuke par hybridov. Ma elektricke SLS. To su DNESNE produkty.
Navyse som pocul, ze SLS sa predava ako horuce rozky a sluzi ako ucebnicovy priklad uspesnej masovej komercionalizacie elektrickeho pohonu..... (vystraha: SARKAZMUS).
Takze, mily vrkuboy... bola to Toyota, ktora postavila prvy realne vyuzitelny hybrid, bola to Toyota, ktora dokazala, ze hybridy dokazu byt komercne uspesne v beznych automobilovych triedach, bola to Toyota, ktora vytvorila uplne novy segment trhu.
A je to Tesla, ktora uspesne predava elektricke auta. Nie Mercedes.
SLS je proof of concept, ale nic ine. Nehovoriac o tom, ze tento koncept sa objavil prilis neskoro na to, aby mu patrilo akekolvek prvenstvo.
Co není může být ;-) Hybrid je jen kompromis (umí to všechno ale nic pořádně). Hybridy jsou dávno překonaná věc a Tesla je toho důkazem. Za zaspání doby považuji právě hybridy, které nemají žádnou budoucnost. 100% elektro je budoucnost a BMW se svojí i3 a výhledově í8, Tesla, elktro koncernu Renault-Nissan jsou aktuálně špičkou a SLS ve videu výše jasně ukazuje kterým směrem půjde Mercedes a mají našlápnuto solidně. Vzhledem s narůstající kooperací Mercedesu s Renaultem je to otázka času.
Hybrid je jen výsledek neschopnosti výrobit kvalitní elektromobil a neschopnosti takový vůz prodat. Naštěstí tyhle ledy už Tesla prolomila.
Samozřejmě, že má hybridní systém budoucnost. Protože místo spalovacího motoru můžeš použít třeba palivové články. Hmotnost, cena i rozměry půjdou dolu. A má jasný přínos. To jen ty současné kombinace nečeká moc dlouhá budoucnost.
Jestli za 20 let bude lepší mít v autě baterii, nebo palivový článek, je otázka. Oboje má ještě před sebou cestu.
Ty jsi taky prekonana vec :-)
Vsechno ma svuj cas a dokud nebudou superduper nabusene baterie ci jiny zdroj energie, treba i te ktera se da doplnit behem par sekund na cerpaci stanici, tak je (zatim) cas pro hybridy typu spalovaci motor + baterky. A pravdepodobne jsme jeste porad spise v zacatcich ery hybridu nez na jejim konci i kdyz vyvoj muze jit nekdy milovymi kroky. Ale doba, kdy bude vetsina aut na jiny nez spalovaci pohon jeste nedozrala.