Novinky
budoucnost v současnosti a za to co dělá, i za to jak to dělá, jí dávám :yes: :yes: :yes:
fandim jim, s Teslou S se jim to povedlo na vybornou, v segmentu luxusnich aut si v USA behem kratke doby stacili sahnout na prvni pricku prodejnosti v luxusnim segmentu a maji asi 9% tohoto trhu (Mercedes S, Lexus LS, BMW 7, Audi A8 a dalsi), a to bych spise Teslu S radil na uroven aut vyssi stredni tridy a ne luxusni, no amici to asi berou jinak, takze pokud se jim to podobne podari i s chystanym SUV a nasledne timhle mensim konkurentem pro stredni tridu nebo s dalsi evoluci Roadsteru, tak by rychle mohli bejt v tehle oblasti absolutni jednickou na trhu
docela zjeveni v dobe kdy jine automobilky krachuji a propadaj se jim prodeje kde se da 😄
docela zjeveni v dobe kdy jine automobilky krachuji a propadaj se jim prodeje kde se da 😄
Ekonomicky na tom Tesla není bůhvíjak dobře.
a divis sa 😄 , ved stale riesia nejaky problem, ci uz s poziarmi alebo bateriou
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
co to je "Ekonomicky na tom Tesla není bůhvíjak dobře." ?
a ty jako cekas ze vpodstate zacinajici automobilka natom ma bejt jak? to ze maj dluhy se da cekat, a jsou natom omnoho lip nez automobilky co jsou tu desitky let a meli by natom bejt "ekonomicky" vyborne 😉
a ty jako cekas ze vpodstate zacinajici automobilka natom ma bejt jak? to ze maj dluhy se da cekat, a jsou natom omnoho lip nez automobilky co jsou tu desitky let a meli by natom bejt "ekonomicky" vyborne 😉
Souhlas. :yes: Z noname značky se za pár let probojovat až do prémie, chce pořádnou dávku odvahy, nápadů a hlavně prachů a ty zdá se Musk a jeho team pořád mají. U skopčáků již vesele budují uzlové napájecí stanice podél hlavních tras... Pokud se třeba nějak významně ještě zlepší výdž baterií v dohledné době, tak budou mít staženou pr.del i etablovaní výrobci v Evropě. 😄
Jasne vsichni nemecti vyrobci se boji elektromobilu jak cert krize. Jen co sem dorazi hned si nejakou Teslu koupim. Moje aktualni cesta za sestrou pres cele Nemecko, kterou s tezsi nohou ve volnem provozu zvladam za sest hodin probehne takto: vyrazim z Prahy a ostrym tempem diky silnemu elektrickemu motoru smeruji do Nemecka, energie v baterkach mi dochazi nekde mezi Plzni a Rozvadovem, vyuzivam "napajeci stanice podel hlavni trasy" a cekam tri hodin nez se mi nabije baterie rychlonabijeckou nacez opet ostrym tempem vyrazim znovu smer Nemecko, tentokrat mi baterie dochazi nekde u Rezna a opet nabijim tri hodiny, nasledne A3 a znovu jedu, tentokrat baterie dojde nekde u Wurzburgu, dalsi tri hodiny nabijim a zase jedu, baterka dochazi nekde kousek za Franfurtkem, nabijim tri hodiny a uz radeji pomaleji vyrazim dale, diky pomalejsi jizde dojedu az ke Koblenzi, opet tri hodky utecou jako vino a ja uz se skoro prazdnou baterii dorazim do cilove destinace. Celkova doba jizdy nejakych 22 - 23 hodin a to se vyplati! :-!
Z Prahy vyrazíš TESLOU Model S 85kWh a za 300km s těžkou nohou / 400km standart s klimou/topením dorazíš někam kousek za Řeznem ( Buchäckerring 40
Bad Rappenau, 74906 ) na 120kWh rychlodobíječku TESLA SUPERCHARGER [odkaz] , kde si dáš oběd a za 40minut co to sdlábneš máš ZDARMA nabito NAPLNO 😉 Pak si dáš dalších 300km s tou tvou sloní nohou za tou deutcheségrou a nezapomeneš se podívat na ten ohromnej display na středovým panelu v TESLE MODEL S zase do navigace [odkaz] , kde podruhé ZDARMA superdobiješ za 40minut. No a to je celý můj kamaraden, žádná ropná věda 😉
>😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒]
Bad Rappenau, 74906 ) na 120kWh rychlodobíječku TESLA SUPERCHARGER [odkaz] , kde si dáš oběd a za 40minut co to sdlábneš máš ZDARMA nabito NAPLNO 😉 Pak si dáš dalších 300km s tou tvou sloní nohou za tou deutcheségrou a nezapomeneš se podívat na ten ohromnej display na středovým panelu v TESLE MODEL S zase do navigace [odkaz] , kde podruhé ZDARMA superdobiješ za 40minut. No a to je celý můj kamaraden, žádná ropná věda 😉
>😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒]
Jedniný problém je ten, že ty dobíjecí stanice zdarma buď nefungují, nebo dobíjí malým proudem a nabíjení trvá příliš dlouho.
Ty tady popisuješ teorii, která ovšem s realitou nemá nic společného.
Ty tady popisuješ teorii, která ovšem s realitou nemá nic společného.
NE, ja tady popisuju realitu čerstvě nainstalovaných dobíjecích stanic TESLA SUPERCHARGER 100-120kWh [odkaz] [odkaz] [odkaz]
chce to víc číst 😉
chce to víc číst 😉
Realita je taková, že jich je málo, žalostně málo. Ty (zdarma) co jsou, fungují na heslo nebo vůbec a když už ano, jsou pomalé.
Takže, sundej si růžový brejle a zkus napsat něco objektivního.
Takže, sundej si růžový brejle a zkus napsat něco objektivního.
kolik z dobijecich stanic Tesla jsi navstivil, ze vis ze nefunguji a nebo jsou pomale? a nebo jsi cetl ten clanek kde majitel elektromobilu popisuje cestu na sever? jenze on tam popisuje dobijeci stanice ktere pod Teslu nepatri a nikdy patrit nebudou 😉 ten samej clovek si podle toho clanku Teslu take koupil, ale nikde snad jeste jeho zkusenosti s Teslou nejsou
A kolik si jich navštívil ty?
Pokud máš jezdit podle sebe a ne podle dobíjecích stanic (zdarma), budeš neustále narážet na problémy, které nejsou zrovna malé.
Oba dva tady popisujete vzálenou budoucnost a nikoli realitu všedního dne.
Pokud máš jezdit podle sebe a ne podle dobíjecích stanic (zdarma), budeš neustále narážet na problémy, které nejsou zrovna malé.
Oba dva tady popisujete vzálenou budoucnost a nikoli realitu všedního dne.
pro nekoho realita, pro jineho vzdalena budoucnost 😄
ja nikde netvrdim ze elektromobily jsou dnes pro kazdeho, nejsou, ale jak to bude v budoucnu, treba za 20-30, za me klidne elektricke, a Tesla k tomu jde dosti napred a dari se ji to
ja nikde netvrdim ze elektromobily jsou dnes pro kazdeho, nejsou, ale jak to bude v budoucnu, treba za 20-30, za me klidne elektricke, a Tesla k tomu jde dosti napred a dari se ji to
Hele kámo jako: postavení 13x evropských TESLA SUPERCHARGERů 90-130kWh trvalo😒br />
ZÁŘÍ + ŘÍJEN +LISTOPAD + PROSINEC = 4 MĚSÍCE !! [odkaz]
Ke konci roku 2014 tojest za 12 MĚSÍCŮ JICH MÁ PŘIBYT DALŠÍCH 20 !!
Tak mě nevykládej jak to pořát nejde >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Ke konci roku 2014 tojest za 12 MĚSÍCŮ JICH MÁ PŘIBYT DALŠÍCH 20 !!
Tak mě nevykládej jak to pořát nejde >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
No to je super, v CELÝ Evropě je jich 13 (pouhých), to je asi tolik, kolik je benzínek v a kolem jednoho průměrného města. :-!
Takže na faktu, že musíš jezdit podle dobíjecích stanic a ne podle sebe, to nic nezměnilo a potvrdilo se, co jsem psal výš. Díky. :-!
Takže na faktu, že musíš jezdit podle dobíjecích stanic a ne podle sebe, to nic nezměnilo a potvrdilo se, co jsem psal výš. Díky. :-!
Obavam se, ze mas drobne problemy s chapanim strojove prelozeneho puvodne anglickeho testu. 😄 Na tom odkaze v originale totiz primo tvrdi, ze nabiti na plnou kapacitu netrva 40 minut, ale 75 minut. Druhy problem je, ze uvadenych 400km dojezd je za ustalene rychlosti 88km/hod coz na nemecke dalnici znamena jizdu v odstavnem pruhu. Pri realne rychlosit aut tohohle typu coz znamena cca 160 km/hod bude dojezd masivne mensi nez 300km, mozna nebude ani 150km. Ona totiz energeticka spotreba stoupa se ctvercem rychlosti. Jenom pro srovnani bezne benzinove auto ma pri 88km/hod spotrebu pod sedm litru zatimco pri 160 bezne zere dvojnasobek i vice. U elektromobilu bude pomer pravdepodobne jeste horsi kvuli mensim ztratam pri prenosu sily.
To tam montují nějaký zázračný elektromotor, ne? Rozdíl mezi klidnou jízdou a letem nemůže být 25%. Už jen proto, že rychlost v rovnici pro výpočet odporu vzduchu nefiguruje v první mocnině. A elektromotory jsou na tom v tomhle ohledu hůř než spalovací motory. Jsou totiž účinné i při nízké zátěži, ta spalovacím motorům nesvědčí.
tak jsi jeden z mala lidi co vyuzivaji auto i na delsi trasy, proste protebe prozatim a dohledne dobe elektromobily nebudou vhodne, to je cele
a jen tak mimochodem, zrovna v Nemecku Tesla stavi Superchargery momentalne docela dost, ac teda mohli by i vic, ale EU neni krom vybranych statu prioritni, nato ze zacali ani ne pred pul rokem, jich maj tusim 14, soucasna Tesla S 85kWh je touto nabijecnou nabita za necele 2 hodiny, ty v EU pracuji s 45kWh a maji koncit as se 120kWh (budoucnost) protoze Tesla ma chystat i baterypaky o kapacite 125kWh, s temato baterkama maj mit nove modely dojezdy okolo 700-900km
v USA Superchargery funguji zatim jen v kalifornii, a Tesla S85 se tam dobije naplno za hodinu, a podle planu Tesly maji pokryt cele staty do 2 let, vystavba jiz zacala
a ted to nejlepsi nakonec, dobijeni v techto stanicich je zadarmo a je garantovane zadarmo prozatim do roku 2020, holt exklusivita pro majitele Tesel >😁 bohuzel pro Evropany, Evropa je v budovani teto site az na 4 miste, priorita jsou USA, Kanada, Japonsko a teprve pak Evropa
prozatim vsechny postavene Superchargery maji vzdy alespon 4 mista k dobijeni, takze to asi nepodcenujou a videj v tom docela budoucnost, mimochodem spolecne s Toyotou si licencovali a Toyota i koupila firmu co se zabejva indukcnim dobijenim/napajenim a v nemecku by mela do roku 2020 bejt postavena i prvni dalnice s indukcnim dobijenim, asi nektera ktera se bude rekonstruovat, podilet se ma natom Toyota, Tesla a BMW
a jen tak mimochodem, zrovna v Nemecku Tesla stavi Superchargery momentalne docela dost, ac teda mohli by i vic, ale EU neni krom vybranych statu prioritni, nato ze zacali ani ne pred pul rokem, jich maj tusim 14, soucasna Tesla S 85kWh je touto nabijecnou nabita za necele 2 hodiny, ty v EU pracuji s 45kWh a maji koncit as se 120kWh (budoucnost) protoze Tesla ma chystat i baterypaky o kapacite 125kWh, s temato baterkama maj mit nove modely dojezdy okolo 700-900km
v USA Superchargery funguji zatim jen v kalifornii, a Tesla S85 se tam dobije naplno za hodinu, a podle planu Tesly maji pokryt cele staty do 2 let, vystavba jiz zacala
a ted to nejlepsi nakonec, dobijeni v techto stanicich je zadarmo a je garantovane zadarmo prozatim do roku 2020, holt exklusivita pro majitele Tesel >😁 bohuzel pro Evropany, Evropa je v budovani teto site az na 4 miste, priorita jsou USA, Kanada, Japonsko a teprve pak Evropa
prozatim vsechny postavene Superchargery maji vzdy alespon 4 mista k dobijeni, takze to asi nepodcenujou a videj v tom docela budoucnost, mimochodem spolecne s Toyotou si licencovali a Toyota i koupila firmu co se zabejva indukcnim dobijenim/napajenim a v nemecku by mela do roku 2020 bejt postavena i prvni dalnice s indukcnim dobijenim, asi nektera ktera se bude rekonstruovat, podilet se ma natom Toyota, Tesla a BMW
SAKRA NEŠETŘI JE, DYT JE TO SAMEJ VYDLON. JE POTŘEBA JE MASÍROVAT AQT SI ZVYKAJ PEKNE ZAMLADA >😁
Vubec nevis co pises. Cela diskuse je na tema jak se nemecti vyrobci premiovych aut tresou pred elektrickou konkurenci. Bavime-li se o nemeckych premiovkach, tak tam vyuziti na delsi trasy neni zadnou vyjimkou, ale pravidlem. Podivej se na ojete baworaky, naproste bezne jsou nabizene kousky co po dvou az trech letech provozu maji na tachu 200.000km (to kolik maji pak u nas je vec druha), myslis ze to najezdily pri cestach kolem komina? Elektricke auto ma smysl jako nakupni taska pro jezdeni do supermarketu a zpatky, ale naprosto to neni konkurence pro premiove dalnicni stihacky, ktere jezdi tisic kilometr za den zadny problem.
ano ja nevim o cem pisu a mezitim se BMW s Teslou dohaduji
jinak ja jsem majitel nemecke premie, presneji Audi A6 s najezdem ji zprez pul milionu, a svete div se, mich cca 70 tisic km bylo najeto trasama ne deslima nez 200km
a otom co je a neni konkurence nastesti nerozhodujes ty nebo ja, ale celkovi zakaznici 😉 takze az prodeje ukazou jak moc je to konkurence 😉 ta v USA prozatim vypada tak, ze Tesla S vede, a to behem neceleho roku, schvalne jak to bude vypadat treba za 5 let, kdy bude pravdepodobne moznost s onou Teslou prejet cele staty bez jedineho dolaru v kapse a u dobijecek se budes zastavovat rekneme kazde 3 hodky na pul hodky dobijeni
jinak ja jsem majitel nemecke premie, presneji Audi A6 s najezdem ji zprez pul milionu, a svete div se, mich cca 70 tisic km bylo najeto trasama ne deslima nez 200km
a otom co je a neni konkurence nastesti nerozhodujes ty nebo ja, ale celkovi zakaznici 😉 takze az prodeje ukazou jak moc je to konkurence 😉 ta v USA prozatim vypada tak, ze Tesla S vede, a to behem neceleho roku, schvalne jak to bude vypadat treba za 5 let, kdy bude pravdepodobne moznost s onou Teslou prejet cele staty bez jedineho dolaru v kapse a u dobijecek se budes zastavovat rekneme kazde 3 hodky na pul hodky dobijeni
Také si myslím, že za pár let ještě můžem zírat, jak ta elektrická auta budou jezdit... 😉 I díky Muskovi se ten elektropohon a hlavně technologie kolem akumulátorů masívně rozvíjí a je to jakoby dominoefekt, takže ostatní výrobci, pokud nebudou chtít být z kola ven, tak budou muset hooooodně rychle reagovat (někteří to již chápou), jelikož poté již může být pro ně nenávratně pozdě. Sám, ač zatím příznivec velkoobjemových spalovacích motorů se domnívám, že budoucnost patří výhradně elektropohonu a je jedno zdali "šťáva" bude dodávaná z vodíkových článků, z velkokapacitní baterie (akumulátoru) nebo třeba mikro atomovýho reaktoru, který pokud vím, tak zatím není také mimo hru, jelikož již cca. za rok mají proběhnout první fyzické zkoušky s prvním prototypem takového mikro reaktoru zabudovaným v auťáku, který je na bázi (prý bezpečného a hlavně levného) thoria... 😉 Výhodou u mikro reaktoru je prý neexistence nutnosti doplňování paliva, jelikož jedna náplň thoria prý vydrží po celou dobu životnosti auta. :yes: Tak tohle myslím je informace přímo jako z říše snů... 😉
Technologie kolem akumulatoru se nijak mohutne nerozviji, fakticky se jenom aplikuji principy otestovane jiz v sedesatych a sedmdesatych letech minuleho stoleti. Navic uz se baterie nemaji moc ani kam rozvijet, protoze se pomalu dostavaji na teoretickou mez hustoty ulozeni energie, tudiz muze dojit k mirnemu navyseni, ale uz rozhodne ne radovemu, ktery by byl potreba pro efektivni elektromobily.
Thoriovy reaktor je nesmysl jak z duvodu technickych (je to fakticky jenom koncept, ktery bude prakticky pouzitelny za sto let), tak z duvodu spolecenskych (auto nemuze mit pohon na principu jaderneho stepeni, protoze to proste neprojde).
Thoriovy reaktor je nesmysl jak z duvodu technickych (je to fakticky jenom koncept, ktery bude prakticky pouzitelny za sto let), tak z duvodu spolecenskych (auto nemuze mit pohon na principu jaderneho stepeni, protoze to proste neprojde).
Práve som dočítal článok o prvom lete bratov Wrightovcov v roku 1903, ktorý trval 12 sekúnd. Ono sa hneď nedá lietať transoceánske lety - chce to čas.
A to isté platí o elektromobiloch. Hovoriť, že sú nezmyslom, lebo TERAZ majú slabý dojazd a dlho sa nabíjajú, môže akurát tak človek, ktorý dovidí maximálne na okraj svojho mesta.
A to isté platí o elektromobiloch. Hovoriť, že sú nezmyslom, lebo TERAZ majú slabý dojazd a dlho sa nabíjajú, môže akurát tak človek, ktorý dovidí maximálne na okraj svojho mesta.
A teraz si precitaj este o rychlostnom rekorde elektromobilu, na ktorom 29.aprila 1899 Camille Jenatzy prekonal rychlost 100 kmh. Elektromobily nestacia pokrokom na lietadla 😉 .
Pre pohon by bola idealna kombinacia kondenzatora a baterie, minimalne nabijanie by bolo rychle.1 liter benzinu ma energiu cca. 8,8 kWh, takze tych 120kWh baterie su ekvivalentne 13 litrovej nadrzi, ked zoberiem do uvahy mozno 30% ucinnost spalovacieho motora, tak cca. 43 litrovej. Takze dobijal by som 4x mesacne, to nie je zle. Ale su dni, ked by to muselo byt 2x za den.
Pre pohon by bola idealna kombinacia kondenzatora a baterie, minimalne nabijanie by bolo rychle.1 liter benzinu ma energiu cca. 8,8 kWh, takze tych 120kWh baterie su ekvivalentne 13 litrovej nadrzi, ked zoberiem do uvahy mozno 30% ucinnost spalovacieho motora, tak cca. 43 litrovej. Takze dobijal by som 4x mesacne, to nie je zle. Ale su dni, ked by to muselo byt 2x za den.
Velmi komicke pomysleni jak Tesla s auty urcenymi na onanovani pred liberalne zalozenymi sousedy bude jednickou na trhu premiovych aut, kdyz nema jedine auto, ktere dokaze preject nikterak velke Nemecko za jeden den, cimz vraci automobily do doby barona Liebiga, ktery jako prvni zvladnul automobilem vylet o delce 300km, coz je sice stale vice nez dojezd vyrobku Tesly, ale nebudme na ne zbytecne prisni. >😁
to ze neco nemaji dnes, jeste neznamena ze neco nebudou mit zitra 😉 nebo ty jako ocekavas ze elektroauta budou treba za 20-30 let mit porad stejne parametry jake maji dnes? safra co si asi mysleli lidi jako ty pred 20 lety o mobilech >😁
Ano za 20-30 let budou elektromobily velmi podobne jako dnes, nemame totiz zadnou technologii, ktera by je zasadne zmenila. Srovnani s mobily moc nedava smysl to je elektronika, tam je pokrok zvlast z nuly mozny velmi rychle, u "velkych veci" uz to tak uplne nefunguje. Napriklad v letectvi je vicemene stagnace poslednich ctyricet let, v tezkem prumyslu ci energetice se dnes pouzivaji stale technologicke koncepty z padesatych let. A to je jeste ta lepsi varianta, chemicky prumysl jede zhusta na technologiich a postupech vynalezenych u I.G.Farben mezi svetovymi valkami. Fakticky se mira vedeckeho pokroku zpomaluje a dochazi pouze k doladovani a vylepsovani veci znamych pul stoleti.
aha nechapes, to oc tu bezi jsou baterie, jejich postupne nevysovani kapacity, zmensovani jejich velikosti a snizeni jejich hmotnosti, nebo casem jejich postupne odstranovani a nahrazovani indukci za jizdy, a z tohoto pohledu elektromobily opravdu nebudou za 20-30 let vypadat tak jako dnes 😉
zminovat ze se treba jiz testuji solarni materialy na vyrobu karoserii je asi zbytecne stejne jako zminovat ze se posouva i efektivnost tech solarnich materialu
zminovat ze se treba jiz testuji solarni materialy na vyrobu karoserii je asi zbytecne stejne jako zminovat ze se posouva i efektivnost tech solarnich materialu
Baterie kapacitu uz prilis navysovat nebudou, maximalni teoreticka kapacita baterie se da snadno vypocitat matematikou stredni skoly a k tehle hranici se uz celkem blizime.
Indukce za jizdy je naprosty nesmysl. Uvedom si, ze tohle nikdo nezaplati. Mame celosvetove problemy udrzet v provozu stavajici silnicni infrastrukturu, coz je fakticky udusany pisek polity betonem s vrstvickou asfaltu. Nikdo nezaplati infrastrukturu na indukcni nabijeni.
Solarni materialy se mohou posouvat kam chteji, opet velice snadno lze spocitat energeticky tok ze slunce na plochu karoserie jako maximalni teoreticky moznou hodnotu a zjistis ze to nestaci ani na pojizdeni v zacpe.
Indukce za jizdy je naprosty nesmysl. Uvedom si, ze tohle nikdo nezaplati. Mame celosvetove problemy udrzet v provozu stavajici silnicni infrastrukturu, coz je fakticky udusany pisek polity betonem s vrstvickou asfaltu. Nikdo nezaplati infrastrukturu na indukcni nabijeni.
Solarni materialy se mohou posouvat kam chteji, opet velice snadno lze spocitat energeticky tok ze slunce na plochu karoserie jako maximalni teoreticky moznou hodnotu a zjistis ze to nestaci ani na pojizdeni v zacpe.
aha koukam pohled cloveka co usnul kdesi v jeskyni co?
ja sice delam jen vizualizace, ale delam je i lidem co se prave vyzkumem baterii zabyvaj, takze pokud jen z pulky dopadne to co se vyvyji jiz nekolik let, nekde i desitky let, tak te asi v oblasti baterii do par let ceka velke prekvapeni, schvalne pisu ze tebe, ostatnim lidem to jako prekvapeni neprijde
tak proc tedy indukcni dobijeni zkousi v Cine, Korei a Skandinavii na autobusech, a ze ho skouseji realne na realnych linkach co vozi realne cestujici, divny co? proc Toyota skoupila celou firmu co se indukcnim dobijenim zabejva, divny co? proc je po celem svete v provozu asi tisic OLEV elektromobilu vyuzivajici indukcni napajeni (vozidla ruznych prekladist a logistickych center s indukcnim systemem nezapocitavam, pak by se jednalo o statisice a miliony "vozidel") asi te sklamu ale o indukcni infrastrukture pro hromadkou mestskou dopravu uvazuje jiz docela dost mest po celem svete 😉 hele fakt bys z te jeskyne mel obcas vylest ven, od predminuleho stoleti se par veci zmenilo >😁
mimochodem v emiratech vznika mesto nazvane Masdar ktere bude spolehat pouze na olev vehicle a elektrickou infrastrukturu dopravy a s beznym autem donej ani nezajedes
a kouakm ze numis ani cist, dnes testovane materialy dokazi z plochy bezneho mestskeho auta dodat az cca 2kWh energie (za slunneho dne) coz by i dnes stacilo na rekneme 10-20% pro chod takoveho auta, nehlede nato ze drtiva vetsina aut je v provozu treba jen 1-2% a po zbytek doby proste jen ceka na sveho majitele kdesi na parkovisti, a copak asi takova solarni karoserie dela v tu dobu? zeby dobijela?
ja sice delam jen vizualizace, ale delam je i lidem co se prave vyzkumem baterii zabyvaj, takze pokud jen z pulky dopadne to co se vyvyji jiz nekolik let, nekde i desitky let, tak te asi v oblasti baterii do par let ceka velke prekvapeni, schvalne pisu ze tebe, ostatnim lidem to jako prekvapeni neprijde
tak proc tedy indukcni dobijeni zkousi v Cine, Korei a Skandinavii na autobusech, a ze ho skouseji realne na realnych linkach co vozi realne cestujici, divny co? proc Toyota skoupila celou firmu co se indukcnim dobijenim zabejva, divny co? proc je po celem svete v provozu asi tisic OLEV elektromobilu vyuzivajici indukcni napajeni (vozidla ruznych prekladist a logistickych center s indukcnim systemem nezapocitavam, pak by se jednalo o statisice a miliony "vozidel") asi te sklamu ale o indukcni infrastrukture pro hromadkou mestskou dopravu uvazuje jiz docela dost mest po celem svete 😉 hele fakt bys z te jeskyne mel obcas vylest ven, od predminuleho stoleti se par veci zmenilo >😁
mimochodem v emiratech vznika mesto nazvane Masdar ktere bude spolehat pouze na olev vehicle a elektrickou infrastrukturu dopravy a s beznym autem donej ani nezajedes
a kouakm ze numis ani cist, dnes testovane materialy dokazi z plochy bezneho mestskeho auta dodat az cca 2kWh energie (za slunneho dne) coz by i dnes stacilo na rekneme 10-20% pro chod takoveho auta, nehlede nato ze drtiva vetsina aut je v provozu treba jen 1-2% a po zbytek doby proste jen ceka na sveho majitele kdesi na parkovisti, a copak asi takova solarni karoserie dela v tu dobu? zeby dobijela?
Ono je prave potreba moc neverit reklamam a zamerit se na to co je opravdu dodatelne pripadne jiz dodane. Kazda vyzkumna firma nadhodnocuje svuj vyzkum to je jejich primarni business. Rust kapacity bude, ale mezni hodnota dana spalnym teplem je neprekrocitelna a uz se celkem blizi.
Mel jsem dojem, ze tu resime individualni automobilovou dopravu a ty zacnes s hromadnou. Mozna te to prekvapi, ale elekricky pohon se u hromadne dopravy pouziva uz vice nez stoleti a to u tak modernich vynalezu jakymi je vlak, trolejbus ci dokonce tramvaj. To indukcni dobijeni je jen nahrada troleje neni to principialni zmena. To ze neco podobneho nemuze fungovat pro individualni dopravu dokazuji nejlepe ruzne koncepce elekricky za jizdy nabijenych aut, ktere se nikdy nedostaly ze stadia maluvek. Ano, je mozne udelat na vybrane draze indukcni nabijeni, ale neni to reseni pro silnicni sit obecne, to je proste nezaplatitelne.
Ty solary to je presne ten marketing v praxi. Je super, ze doda az 2kW a sice jednou za rok po dobu deseti minut (o letnim slunovratu kolem poledniho), ale realita je trosku jina. Rad bych upozornil, ze prumerna vyteznost solarnich elektraren treba v Anglii je aktualne kolem peti procent instalovane kapacity a to se bavime o stacionarnim zdroji umistenem na miste obzvlaste vhodnem pro tuto cinnost. Mobilni zdroj jezdici vsude mozne nebude mit v zadnem pripade takovou ucinnost a realne vyuziti bude mene nez procento kapacity a pak uz to mas tak na pohon vetracku v palubni desce.
Mel jsem dojem, ze tu resime individualni automobilovou dopravu a ty zacnes s hromadnou. Mozna te to prekvapi, ale elekricky pohon se u hromadne dopravy pouziva uz vice nez stoleti a to u tak modernich vynalezu jakymi je vlak, trolejbus ci dokonce tramvaj. To indukcni dobijeni je jen nahrada troleje neni to principialni zmena. To ze neco podobneho nemuze fungovat pro individualni dopravu dokazuji nejlepe ruzne koncepce elekricky za jizdy nabijenych aut, ktere se nikdy nedostaly ze stadia maluvek. Ano, je mozne udelat na vybrane draze indukcni nabijeni, ale neni to reseni pro silnicni sit obecne, to je proste nezaplatitelne.
Ty solary to je presne ten marketing v praxi. Je super, ze doda az 2kW a sice jednou za rok po dobu deseti minut (o letnim slunovratu kolem poledniho), ale realita je trosku jina. Rad bych upozornil, ze prumerna vyteznost solarnich elektraren treba v Anglii je aktualne kolem peti procent instalovane kapacity a to se bavime o stacionarnim zdroji umistenem na miste obzvlaste vhodnem pro tuto cinnost. Mobilni zdroj jezdici vsude mozne nebude mit v zadnem pripade takovou ucinnost a realne vyuziti bude mene nez procento kapacity a pak uz to mas tak na pohon vetracku v palubni desce.
asi nechapes ze jsou i jine technologie nez ty ktere se v soucasnoti pouzivaji, jen se holt jeste neotestovali natolik aby to nekdo pustil mezi lidi, nebo je jejich komercni vyroba prozatim tak draha ze by to byl ochoten zaplatit jen malokdo i z tech co jsou ochotni dnes platit vic
individualni doprava je tou druhou v poradi, nejprve se to zprovozni diky hromadne doprave ve mestech a nasledne se zacne rozsirovat sit i pro individualni dopravu, natom neni nic sloziteho 😉 stezi dnes nekdo muze vyuzivat elektriny v dratech nekolik metru nad silnici, proto se uvazuje o jeho postupnem premisteni prave pod zem kde to bude mozne vyuzivat i jinak nez jen hromadnou dopravou 😉
marketing na negativum jsi ty sam, ale co sak lidem je vlastne jedno ze existuji skeptici jako ty, dulezite je ze jsou i optimisti co natomd al pracuji a snazi se to uvest k beznemu zivotu
individualni doprava je tou druhou v poradi, nejprve se to zprovozni diky hromadne doprave ve mestech a nasledne se zacne rozsirovat sit i pro individualni dopravu, natom neni nic sloziteho 😉 stezi dnes nekdo muze vyuzivat elektriny v dratech nekolik metru nad silnici, proto se uvazuje o jeho postupnem premisteni prave pod zem kde to bude mozne vyuzivat i jinak nez jen hromadnou dopravou 😉
marketing na negativum jsi ty sam, ale co sak lidem je vlastne jedno ze existuji skeptici jako ty, dulezite je ze jsou i optimisti co natomd al pracuji a snazi se to uvest k beznemu zivotu
Ten limit baterii neni o technologiich, ale o fyzikalnich limitech, ktere jsou neprekrocitelne. Z baterie nemuzes chemickym procesem dostat nikdy vetsi energii nez je jeji spalne teplo. Tecka. Pres to proste vlak nejede a zadna nova superdraha technologie s tim nic nenadela.
Indukcni nabijeni pro individualni doprave je nezaplatitelne. Jenom pro zajimavost, Belgie zacina vazne uvazovat, ze zrusi svoji specialitu osvetleni dalnic, protoze na nej proste nema penize. Ostatni staty nad nim ani neuvazuji pro jeho nakladnost. Osvetleni dalnic je snad nejjednodussi a nejlevnejsi elektricka instalace jaka se kolem dalnic da udelat a nakladove je malinkatym zlomkem kolik by stalo udelat indukcni nabijeni. To proste nikdo nezaplati. Realne dnesni ekonomika krome nejakych ropnych emiratu ma problemy zaplatit i stavajici infrastrukturu jakou mame, staci se project po nemeckych nerkuli americkych dalnicich. Neexistuji penize, ktere by rozsirili dalsi masivni investice vcetne opexu do neceho dalsiho.
Nejsem pesimista jenom pouceny realista co moc neda na reklamni povidani vyzkumnych laboratori. 99% toho co se doctes v periodikach v kolonce "nove vynalezy" nikdy neopusti laborator do realneho sveta.
Indukcni nabijeni pro individualni doprave je nezaplatitelne. Jenom pro zajimavost, Belgie zacina vazne uvazovat, ze zrusi svoji specialitu osvetleni dalnic, protoze na nej proste nema penize. Ostatni staty nad nim ani neuvazuji pro jeho nakladnost. Osvetleni dalnic je snad nejjednodussi a nejlevnejsi elektricka instalace jaka se kolem dalnic da udelat a nakladove je malinkatym zlomkem kolik by stalo udelat indukcni nabijeni. To proste nikdo nezaplati. Realne dnesni ekonomika krome nejakych ropnych emiratu ma problemy zaplatit i stavajici infrastrukturu jakou mame, staci se project po nemeckych nerkuli americkych dalnicich. Neexistuji penize, ktere by rozsirili dalsi masivni investice vcetne opexu do neceho dalsiho.
Nejsem pesimista jenom pouceny realista co moc neda na reklamni povidani vyzkumnych laboratori. 99% toho co se doctes v periodikach v kolonce "nove vynalezy" nikdy neopusti laborator do realneho sveta.
[odkaz] mas tam i video kde to testuji na autobusove lince
[odkaz]
a podilet na vystavbe se maji nejen automobilky ktere jsou do toho zapojene, ale i energeticke spolecnosti, tedy ti kdo nasledne budou vydelavat na dodavane elektrine, zpoplatneni je snadne, bud pausalne, nebo podobnym systemem jako mytne, predavat elektrinou i data a podle nich nasledne uctovat
indukcni dobijeni testuje nebo zvazuje vpodstate kazda automobilka co se zabejva elektromobilama 😉
[odkaz]
a podilet na vystavbe se maji nejen automobilky ktere jsou do toho zapojene, ale i energeticke spolecnosti, tedy ti kdo nasledne budou vydelavat na dodavane elektrine, zpoplatneni je snadne, bud pausalne, nebo podobnym systemem jako mytne, predavat elektrinou i data a podle nich nasledne uctovat
indukcni dobijeni testuje nebo zvazuje vpodstate kazda automobilka co se zabejva elektromobilama 😉
To bych viděl více optimisticky. Právě Tesla si nechala patentovat nějakou baterii, která umožní dojezd víc jak 600 km. Pak jsou tu 3D baterie - levnější a minimálně se stejnou hustotou energie jako Li-Ion, ale zároveň se dají řádově rychleji nabíjet = skoro stejné jako natankování benzínu na benzince.
To bych řekl, že je poněkud povrchní pohled na věc. Ano, před 40 lety vypadala letadla (většina) podobně jako dnes, ale bez masového použití kompozitů v konstrukci, s výrazně žravějšími motory, o úrovni elektroniky ani nemluvě. A pokrok je i jiných oblastech - o úrovni miniaturizace všeho možného od polovodičů po nanovlákna, kam se posunuly biotechnologie, medicina ... To co jsme byli schopni proměnit v použitelné technologie z úrovně poznání před 40 a více lety, to používáme dodnes. Ale vývoj jde dál, a ne že ne.
A B52 lietaju uz 50 rokov, 747cky 40 rokov. Ale v elektrickej trakcii pokrok je, to uznavam. Ved v severoceskych baniach po roku 1980 vyradili elektricke lokomotivy vyrobene okolo roku 1935 v Nemecku a ziskane po 2 svetovej vojne v ramci reparacii. Ak by mala ta Tesla podobnu zivotnost, tak jej cena je smiesne nizka.
To letectvi jsem uvedl jako pripad toho jak se postupne inovacni potencial odvetvi vycerpa a vyvoj zpomali az zastavi. Konkretne letectvi tezsi nez vzduch zahajili bratri Wrightove spise skoky nez letem s necim co vypadalo jako kdyz to stloukli doma v garazi, coz je ostatne presne to misto kde to stloukli. >😁 Behem 35 let se vyvoj dostal k prvnim proudovym letadlum, mezikontinentalnim bombarderum s deseti motory a rekordnim typum prekonavajicim rychlost zvuku. Za dalsich 35 let se vyvoj dostal k dopravnim letounum pro 500 lidi, hypersonickym strojum a letum na mesic. Za dalsich 35 let dostala dopravni letadla vetsi okna a maji nizsi spotrebu, ale jinak zakladni uzitne parametry jsou totozne. Jediny fakticky pokrok byla technologie stealth, coz je ale uspech matematiky ne letectvi a aplikovana elektronika, coz je zase uspech jineho oboru. Prakticky letectvi jako takove se uz nikam prilis neposouva.
Medicina take neni moc dobry pripad, protoze pokud pomineme vsechen ten farmaceuticky a lekarsky marketing tak fakticky za poslednich padesat let bylo pokroku pomalu a medicina v puvodnim slova smyslu slovnikove definice ("the art of healing by diagnosis, treatment, and prevention of disease") se neposunula skoro nikam, protoze prakticky nejsme skoro o nic zdravejsi nez lide pred pul stoletim. Jenom se jako trosky dozivame vyssiho veku a bankrotujeme tim statni rozpocty vyspelych zemi.
Medicina take neni moc dobry pripad, protoze pokud pomineme vsechen ten farmaceuticky a lekarsky marketing tak fakticky za poslednich padesat let bylo pokroku pomalu a medicina v puvodnim slova smyslu slovnikove definice ("the art of healing by diagnosis, treatment, and prevention of disease") se neposunula skoro nikam, protoze prakticky nejsme skoro o nic zdravejsi nez lide pred pul stoletim. Jenom se jako trosky dozivame vyssiho veku a bankrotujeme tim statni rozpocty vyspelych zemi.
Je také rozdíl, kde jsme v teoretické rovině a kde v aplikované. Třeba v letectví bychom dokázali víc, ale není dostatečná vůle/ zájem. Na válce je jedna věc krásná - honba za pokrokem za každou cenu. No, v extrému to tak krásné není, ale je úžasné, co pak dokážeme. Období rapidního vývoje, které jsme zažili v minulém století, bylo hnáno honbou za vojenskou výhodou. A málem finančně zruinovala obě strany.
A v 1. polovici 19.storočia ľudia tvrdili, že vlaky nemôžu prepravovať ľudí, pretože pri rýchlosti 40 km/h bude taký prievan, že sa všetci vo vlaku zadusia. >😁
Tesla by toho rozhodně dokázala méně, kdyby její zákazníci neinkasovali tučný šek jako odměnu, že jim to myslí zeleně. Tohle mi přijde dost nechutný přístup, protože jde vlastně o způsob dotace automobilky za peníze daňových poplatníku a běžný amík, který to platí, si v tom rozhodně zadek vozit nebude. U mě bude mít plus, až vyrobí konkurenta pro Corrolu nebo Golfa a pěkně bez dotací.
[odkaz]
ja som radsej za klasicky benzin pokial ho stale mame :yes: mam rad spolahlivost a bezproblemovost aj ked to nebude zadarmo
ja som radsej za klasicky benzin pokial ho stale mame :yes: mam rad spolahlivost a bezproblemovost aj ked to nebude zadarmo
Je to pekny "macek" na tej fotke
Ako pisu, vyriesi to update sw. Urcie samovolne vybijanie tam bude vzdy, ale da sa to riesit napriklad solarnym panelom na streche, tak ako to ma myslim Mercedes alebo Lexus na pohon ventilacneho systemu, ked je auto zaparkovane.
Ako pisu, vyriesi to update sw. Urcie samovolne vybijanie tam bude vzdy, ale da sa to riesit napriklad solarnym panelom na streche, tak ako to ma myslim Mercedes alebo Lexus na pohon ventilacneho systemu, ked je auto zaparkovane.
Jo, to je dobrá hračka. Celkem mě překvapilo, že to strčili i Superbu (tím spíš, že o ni Passat přišel - měl ji snad B5.5). Kromě Superbu to najdeš i u Audi, Bentley a MB. Prius nabídne tuhle funkci také; na rozdíl od "Němců" ale solární panel není integrovaný do střešního okna. Lexus to myslím nenabízí. Nikdo další mě nenapadá.
jiz prvni veta a slovo "údajne" je jasne o cem bude zbytek textu, tywe údajne amici vubec nikdy nepristali na mesici, vedel jsi otom? >😁
mame stale a jelikož ropy pro blbečky je dost [odkaz] a bude pristich 10let levny benzinek za 35-40 kaček bobánku. Za to VZP pojištění zdraží ! [odkaz] jen co padne, pocitej tak s pausalkem 6-9.000 CZK mesicne z platu (to vis duchodcu a rakamraky) plus pripojisteni, jinak bez nej dolecovaci naklady na vlastni triko mazánku. NOJOOOOO se nediv chlapecku ropa neni zadnej hermanek >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Taketo Gulwingovske dvere na SUV su blbost. Pod nimi je malo miesta na nastupovane ale v garazi musi mat majitel 3m strop. Kto z vas to ma?
[odkaz]
Piate dvere su asi velmi tazke, preto take nezvykle vzduchove vzpery, tym ale zase nizko otvorene.
[odkaz]
[odkaz]
Piate dvere su asi velmi tazke, preto take nezvykle vzduchove vzpery, tym ale zase nizko otvorene.
[odkaz]
Nějaké šetření do budocna si musíme vybít z hlavy, při rozšíření el. aut budou muset el. zatížit obrovskou spotřební daní, z čeho by asi tak stát žil, že.
jak chces dani zatizit neco co neni zpoplatnene? vyhoda elektriny je v tom, ze se da vyrabet mnoha zpusoby a mnoho z tech zpusobu se da provozovat ostrovne, to s fosilnim palivem proste nejde
mimochodem, v CR mame na elektrine celkem smesnou spotrebni dan, a staty v EU kde maji tu dan i 100x vetsi nez u nas maj s elektromobila docela uspech i tak, on totiz stat aby vydelal, tak nejen ze ma velkou spotrebni dan na fosilnich palivech, ale jeste chce vydelavat na "neekologii" tedy tam kde nesplnis normu tak opet platis, takze bud se budem dal zabredavat do dalsich a dalsich druhu poplatku na kde co, nebo se zavede proste jednotna silnicni dan pro vsechny a vybery se sjednoti, realne jsou obe varianty a z obou jaksi tezi elektromobil
mimochodem, v CR mame na elektrine celkem smesnou spotrebni dan, a staty v EU kde maji tu dan i 100x vetsi nez u nas maj s elektromobila docela uspech i tak, on totiz stat aby vydelal, tak nejen ze ma velkou spotrebni dan na fosilnich palivech, ale jeste chce vydelavat na "neekologii" tedy tam kde nesplnis normu tak opet platis, takze bud se budem dal zabredavat do dalsich a dalsich druhu poplatku na kde co, nebo se zavede proste jednotna silnicni dan pro vsechny a vybery se sjednoti, realne jsou obe varianty a z obou jaksi tezi elektromobil
Realita bude taková, že si za těžké prachy koupíš el.měr určený jen pro nabíjení auta a kWh bude stát 3x víc než běžná. Stát má rád prachy víc než ekologii.
pokud dobijeni zajistuje soukroma spolecnost nebo tvuj vlastni system a zadarmo, asi stezi tam bude elektromer a 3x drazsi kW, stat ma paky v malem zvysovani dani a poplatku jako je treba ta silnicni dan, ale nastvat si X set tisic nebo miliony volicu taky uplne nemuze
Já bych stát v tomto nepodceňoval. Např. ve Španělsku nyní (pravicová) vláda přijala zákon (a na jeho vynucení vytvořila úřad), který ukládá majitelům ostrovních solárních systémů tyto připojit do sítě, aby je mohla následně zdanit. De facto uvalila na tyto lidi daň ze slunečního svitu.
[odkaz]
[odkaz]
Myslis, ako s doma vypalenym alkoholom ? A jasne, to je zakazane . Takze recept uz je, bud sa domaca vyroba zakaze, alebo bude zdanena. Nic nove pod slnkom, u nas bol z toho pruser az v amerike kvoli kosickym zeleziarnam. Stat od teba vytiahne peniaze za cokolvek, prijme sa zakon a represia zaisti, ze budes mozno prvy v rade na platenie.
>😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒]