Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model E vykročí proti německým prémiovým sedanům

Jan Mička
Diskuze (75)
Tesla s novým modelem útočí na evropské prémiové sedany střední třídy. Model E se představí již za dva roky v Detroitu.

Někdo by mohl podotknout, že by bylo v současné době pro Teslu daleko lepší, aby vyřešila problém s hořícími akumulátory. Automobilka se však zaobírá také vývojem nových modelů, z nichž jeden má zatopit evropské konkurenci v segmentu střední třídy. Nový sedan Model E se představí na detroitském autosalonu 2015 a na mušku si vezme BMW 3, Audi A4 nebo zcela nový Mercedes-Benz C.

Současné informace také hovoří o přijatelné základní ceně. Ta by se mohla pohybovat okolo 30.000 eur, což je dle aktuálního kurzu necelých 828 tisíc korun. Bereme-li v potaz, že mnohem menší BMW i3 atakuje hranici jednoho milionu korun, neměli bychom Teslu přehlížet. Podle zpráv serveru Gas2.org se počítá s dojezdem přibližně 320 kilometrů na jedno nabití, což běžnému uživateli vystačí minimálně na týden.

Nemyslete si ale, že bude u Tesly klid až do roku 2015. Automobilka v současné době na svých oficiálních stránkách láká na nový model X, který se v prodeji objeví příští rok. Objednat si jej můžete již nyní.

Jan Mička
Diskuze (75)
19. 12. 2013 10:52
Re: PS: víš jaký to je uhořet zaživa politý BENZÍNEM ??
jednoduse spi dal :-)
19. 12. 2013 00:16
Re: PS: víš jaký to je uhořet zaživa politý BENZÍNEM ??
Spalné teplo? Myslel jsem, že jedním z limitů je povrch elektrod. A právě zvětšování povrchu pomocí složitější geometrie je cesta, kterou máme problém uvést do sériové výroby.
18. 12. 2013 23:45
Re: PS: víš jaký to je uhořet zaživa politý BENZÍNEM ??
Je také rozdíl, kde jsme v teoretické rovině a kde v aplikované. Třeba v letectví bychom dokázali víc, ale není dostatečná vůle/ zájem. Na válce je jedna věc krásná - honba za pokrokem za každou cenu. No, v extrému to tak krásné není, ale je úžasné, co pak dokážeme. Období rapidního vývoje, které jsme zažili v minulém století, bylo hnáno honbou za vojenskou výhodou. A málem finančně zruinovala obě strany.
18. 12. 2013 23:27
Re: PS: víš jaký to je uhořet zaživa politý BENZÍNEM ??
Ten limit baterii neni o technologiich, ale o fyzikalnich limitech, ktere jsou neprekrocitelne. Z baterie nemuzes chemickym procesem dostat nikdy vetsi energii nez je jeji spalne teplo. Tecka. Pres to proste vlak nejede a zadna nova superdraha technologie s tim nic nenadela.

Indukcni nabijeni pro individualni doprave je nezaplatitelne. Jenom pro zajimavost, Belgie zacina vazne uvazovat, ze zrusi svoji specialitu osvetleni dalnic, protoze na nej proste nema penize. Ostatni staty nad nim ani neuvazuji pro jeho nakladnost. Osvetleni dalnic je snad nejjednodussi a nejlevnejsi elektricka instalace jaka se kolem dalnic da udelat a nakladove je malinkatym zlomkem kolik by stalo udelat indukcni nabijeni. To proste nikdo nezaplati. Realne dnesni ekonomika krome nejakych ropnych emiratu ma problemy zaplatit i stavajici infrastrukturu jakou mame, staci se project po nemeckych nerkuli americkych dalnicich. Neexistuji penize, ktere by rozsirili dalsi masivni investice vcetne opexu do neceho dalsiho.

Nejsem pesimista jenom pouceny realista co moc neda na reklamni povidani vyzkumnych laboratori. 99% toho co se doctes v periodikach v kolonce "nove vynalezy" nikdy neopusti laborator do realneho sveta.
18. 12. 2013 16:30
Re: PS: víš jaký to je uhořet zaživa politý BENZÍNEM ??
asi nechapes ze jsou i jine technologie nez ty ktere se v soucasnoti pouzivaji, jen se holt jeste neotestovali natolik aby to nekdo pustil mezi lidi, nebo je jejich komercni vyroba prozatim tak draha ze by to byl ochoten zaplatit jen malokdo i z tech co jsou ochotni dnes platit vic

individualni doprava je tou druhou v poradi, nejprve se to zprovozni diky hromadne doprave ve mestech a nasledne se zacne rozsirovat sit i pro individualni dopravu, natom neni nic sloziteho ;-) stezi dnes nekdo muze vyuzivat elektriny v dratech nekolik metru nad silnici, proto se uvazuje o jeho postupnem premisteni prave pod zem kde to bude mozne vyuzivat i jinak nez jen hromadnou dopravou ;-)

marketing na negativum jsi ty sam, ale co sak lidem je vlastne jedno ze existuji skeptici jako ty, dulezite je ze jsou i optimisti co natomd al pracuji a snazi se to uvest k beznemu zivotu