Tak to je přesně motor, který bych si dovedl představit v Aurisu. Zbývalo by mi už jen překousnout ten divnej zadek a to, že se vzadu sedí hůř než v první generaci a byl by to jeden z mých favoritů na nové auto.
Verso je taky super, ale materiály (hlavně plasty) nejsou o moc jiné kvality, než v Aurisu I. To znamená, že je na nich vidět každý škrábanec (v autosalonu na novém autě...). V Aurisu II je to podle mého lepší...
Mám Aurise I. Vyhřívání filtru elektrické nemá, ale má v hlavě filtru bimetalový termostat, pomocí kterého při nízké teplotě vrací ohřátou naftu čerpadlem zpět do filtru (mimochodem - neví to ani v servisech, asi nečtou manuály). Takže s dobrou naftou - no problem. Nestartovalo mi to nikoli kvůli nevyhřívané hlavě, ale díky špatné konstrukci SCV ventilu, který při nízkých teplotách zatuhával. Vyřešeno v další generaci Denso čerpadla jiným SCV a pro starší modely přestavbovou sadou na tento nový typ ventilu. Od té doby pohoda...
Než jsem na to ale přišel, koupil jsem si ještě tohle: [odkaz]
Měl jsem trošku strach, jestli auto neshoří, ale pohoda. Nicméně SCV ventilu to nepomohlo.
Mimochodem, pokud zatuhne nafta v trubkách a kolínkách, je ti vyhřívaný filtr na prd. Pokud se ucpává filtr parafinem, tak motor většinou chytne, ale nemá výkon, jede na tři válce atd. A tady pomůže zpětné vedení nafty do filtru stejně, jako el.vyhřívaná hlava.
Ovšem jsou i jiné systémy, třeba vyhřívaný obal na filtr, který lze zapojit na 12V, ale i na 220V. Pak si v pohodě, pokud máš v dosahu zásuvku, prostě filtr předehřeješ. Myslím, že těch 120W příkonu by dieselová baterka i utáhla sama, před nastartováním to prostě chvíli nechat ohřát. Ale jak říkám, dobrá nafta + kvalitní a pravidelně měněný filtr a není problém.
ad kvalitna nafta - vsetci sa tvaria, ze predavaju kvalitnu naftu, ale problem som s tym mal ja
potom som kupovaval OMV do -35
lenze problem bol, ze tato nafta bola az od isteho obdobia a stalo sa mi, ze v medziobdobi bolo -12 a bol problem na svete - filter sa upchal a sklbalo autom pri akceleracii, resp. jazde do kopca
ten spatny chod je sice ok, ale mne to vzdy zacalo robit problem po cca 5-10 minutach a evidentne ten spatny chod to nestacil vyhriat
v servise v Ziline a Bratislave sa tvarili, ze je to len zlou naftou a krcili plecami
uvazoval som nad tym DieselTherm-om, to sa mi zdalo, ze to by vyriesilo 99% vsetkych problemov, akurat som nikoho nenasiel co to mal a nevedel som ako to zapojit a ani ci to nema nejake vedlajsie efekty
rozmyslal som este, ze by som ten filter obalil takymi vankusikmi co sa davaju na zohrievanie ruk (v horucej vode sa to potom opat roztopi) a ze by to ako prva pomoc, respektive na zacitok pomohlo kym sa nafta spatnym tokom rozohreje
zmrznuta nafta v trubkach, tak nad tym som radsej ani neuvazoval :-)
nakoniec som tu RAV4 predal a kupil benzinaka aurisa kombi
Nejpozději 1.12. musí být na všech čerpačkách zimní nafta (distribuce začíná 15.11.), takže v tu dobu by měl být dostupný i ten OMV MaxxMotion Diesel do -35. [odkaz]
tusim do 2006 roku to mali vsetky dieslaky
inak v severskych krajinach to predpokladam ostalo doteraz
predsa len su tam ine mrazy a ani kvalitna nafta to sama nezachrani
predpokladam, ze tam musia mat aj benzin nejako upravovany, ze bezny benzin nevydrzi -30 a viac
Proč píší motor od BMW, když ten motor je od PSA? Kromě toho že to lépe zní... Konkrétně tohle mě strašně vytáčí. Naftové motory původem od PSA najdeme dneska pomalu ve všech autech. (Volvo, Mini, BMW, Ford, Mazda, Citroen, Peugeot) a mě vadí ten fakt, že všichni říkají jaký jsou PSA šunty, že by si to nikdy nekoupili a jdou a koupí si Ford.. nebo Mazdu, to už je jedno...
Dobrý den, to rozhodně není pravda, tento motor nemá s PSA "nic" (tedy nějaké univerzální díly od dodavatelů možná...) společného. Jedná se o agregát BMW, což poznáte už jednoduše podle toho, že od motoru 1,6 HDi se liší nejen základní údaje, ale i vrtání, zdvih, objem, kompresní poměr... Konkrétně je to od dvoulitru odvozený typ N47D16, který pohání i BMW 114d, 116d. S motorem HDi BMW, resp. Mini, skoncovalo už v roce 2011.
Nespletl... původně měli společný motor 1.6VTi, nicméně BMW později začal spolupracovat na vývoji HDIček s PSA právě pro auta jako Mini nebo BMW 1... pokud je to jak píše Lukáš tak se omlouvám za mojí nedostatečnou informovanost.
Nerozešli se s PSA nakonec všichni? BMW a Mini mají svůj diesel. Mazda také. Volvo má/ připravuje své, které snad s PSA nemají nic společného. A Ford taktéž. Dnes z toho seznamu platí možná Ford (a samozřejmě samo PSA). Plus Jaguar/ Land Rover (ale jak to tam funguje, nevím). Nebo se pletu (svět dieselů moc nesleduji)? Bere od nich ještě Mitsubishi?
Máš pravdu že dneska už to tolik neplatí, protože všechny automobilky začali vyvíjet svoje vlastní agregáty... Nicméně v době kdy je neměli, brali všichni základ od PSA a ten si doupravovali dle potřeb. Dneska tak má každý druhý auto naftu od PSA ať už 1.6 nebo 2.0.
Mercedes dodává do Infiniti
Renault dodává do Mercedesu a do Nissanu, samozřejmě do Dacie
BMW dodává do Toyoty
Volvo má novou generaci, zcela bez kooperace, dvoulitr nahrazuje jak 16 od PSA tak 2,4 a 2,0 5-válce Volva
Ford se rozchází s PSA, bude mít svoje
Opel se rozešel s Fiatem, má svoje
Fiat dodává do Suzuki
Mitsubishi má kompletně svoje
Mazda dokončuje svůj 1,6, končí kooperaci s PSA
Jaguar/Land Rover bude mít svoje
Volkswagen má svoje
Honda má svoje
Hyundai sdílí se značkou KIA
Ssangyong má svoje
Subaru má svoje
Chevrolet sdílí s Opelem a má svoje
první čínské značky už mají také svoje (Great Wall)
Indické značky už mají dávno svoje (Mahindra, Tata)