Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso 2014: Motor BMW a další změny

David Bureš
Diskuze (22)
MPV Verso je u nás aktuálně dostupné se dvěma zážehovými motory a dvěma turbodiesely. Nově nabídku rozšíří vznětová šestnáctistovka od BMW.

Automobilky BMW a Toyota spolu od roku 2011 spolupracují na vývoji úsporné techniky. Součástí spolupráce je i použití mnichovských turbodieselů ve vozech japonské značky. Jako první se techniky z Německa dočkala Toyota Verso.

Nově nabízený motor si ponechává jméno v souladu s obchodními značkami Toyoty, nabízen bude jako 1.6 D-4D. Agregát s přímým vstřikováním dává výkon 82 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 270 N.m v rozmezí 1750-2250 min-1. Stejná verze se objevuje například v Mini Cooper D Countryman.

Vznětový čtyřválec spolupracuje se start-stopem, který pomáhá snížit kombinovanou spotřebu paliva dle evropské normy na hodnotu 4,5 litru na 100 kilometrů. Ve srovnání s větším turbodieselem 2,0 D-4D spotřebuje šestnáctistovka o osm procent méně paliva.

Proti dvoulitru je 1.6 D-4D o 20 kilogramů lehčí. Motor dostal přepracovanou elektroniku a nově vyvinutý dvouhmotový setrvačník pro snížení hluku a vibrací. Z dílny Toyoty pochází i šestistupňový manuál.

Pomocí turbodieselu od BMW vyplňuje Toyota mezeru v nabídce Versa. Vznětové motory jsou v Evropě obecně velice oblíbené, podle Toyoty tvoří dieselové šestnáctistovky mezi MPV velikosti Versa více než polovinu trhu.

Dosud je Verso na českém trhu dostupné se čtyřmi motory. Ty benzinové zastupuje 1.6 Valvematic (97 kW) a 1.8 Valvematic (108 kW), z dieselových se jedná o 2.0 D-4D (91 kW) a 2.2 D-CAT (110 kW), například v Německu je k dispozici i silnější 2.2 D-CAT se 130 kW.

Verso se rok po výrazné modernizaci dočkalo i dalších, menších změn. Vedle pozměněného tvaru řadicí páky patří mezi novinky vylepšený multimediální systém Toyota Touch 2.

K ovládání systému slouží 6,1palcová obrazovka, která dostala větší rozlišení nebo jasnější a ostřejší obraz. K systému je možné dokoupit navigaci (Toyota Touch 2 & Go) s online připojením, informacemi o dopravě či Google Street View. Toyota Touch 2 & Go Plus přidává mapy s 3D modely měst, WiFi připojení, hlasové ovládání či možnost zobrazení emailových zpráv z mobilního telefonu na displeji systému.

Změny najdeme i v nabídce kol z lehkých slitin, lacích karoserie a čalounění. Novinkami jsou bronzový odstín Avantgarde, design 16palcových a 17palcových kol, tmavě šedivé čalounění se stříbrným prošíváním nebo kombinace šedé tkaniny s kůží.

Toyota Verso – technické údaje
Motor1.6 Valvematic1.8 Valvematic1.6 D-4D2.0 D-4D2.2 D-CAT2.2 D-CAT
Převodovka6M6M /6MA)6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]159817981598199822312231
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/6400108/640082/400091/3600110/3600130/3600
Největší toč. mom. [N.m/min-1]160/
4400
180/
4000
270/
1750-2250
310/
1600-2400
340/
2000-2800
400/
2000-2800
Max. rychlost [km/h]185190 (185)185185195210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,710,4 (11,1)12,711,310,18,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,8 (6,8)4,54,96,45,8

David Bureš
Diskuze (22)
17. 12. 2013 23:58
Re: motor od BMW
Pěkný přehled. :-) Mazda má nějaký diesel PSA v současné nabídce?
Avatar - WinDiesel
17. 12. 2013 22:46
Re: motor od BMW
Mercedes dodává do Infiniti
Renault dodává do Mercedesu a do Nissanu, samozřejmě do Dacie
BMW dodává do Toyoty
Volvo má novou generaci, zcela bez kooperace, dvoulitr nahrazuje jak 16 od PSA tak 2,4 a 2,0 5-válce Volva
Ford se rozchází s PSA, bude mít svoje
Opel se rozešel s Fiatem, má svoje
Fiat dodává do Suzuki
Mitsubishi má kompletně svoje
Mazda dokončuje svůj 1,6, končí kooperaci s PSA
Jaguar/Land Rover bude mít svoje
Volkswagen má svoje
Honda má svoje
Hyundai sdílí se značkou KIA
Ssangyong má svoje
Subaru má svoje
Chevrolet sdílí s Opelem a má svoje
první čínské značky už mají také svoje (Great Wall)
Indické značky už mají dávno svoje (Mahindra, Tata)

Avatar - WinDiesel
17. 12. 2013 22:38
Re: motor od BMW
Dostanou i dvoulitry, ale 1,6 potřebovala Toyota jako sůl ............
17. 12. 2013 18:10
Re: motor od BMW
Dříve byly diesely více omezené na Evropu. Vývoj vlastního nebyl tak rentabilní. To je podle mne jeden z faktorů.
17. 12. 2013 17:55
Re: A co Auris?
dik, tak dobre som si vybral benzin
uz ziadne zimne problemy :-)