Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

škoda že...
| 17. 12. 2013 16:28
se designový duel omezuje pouze na názor autora. Byl by takový problém pod článek hodit hlasování?
Tak jen čistě ze zvědavosti. U mého příspěvku:
palec nahoru = hlas pro Ford Ka
palec dolů = hlas pro Renault Twingo
škoda že...
| 17. 12. 2013 16:31
Designový duel není založen na názoru, ale na objektivním porovnání (a zároveň přiblížení obou návrhů v daných kontextech).
škoda že...
| 17. 12. 2013 16:35
A nebylo by zajimavé zjistit který vůz se více či méně líbí čtenářům?
škoda že...
| 17. 12. 2013 16:36
Ano, byť je to dotaz spíš na redakci.
škoda že...
| 17. 12. 2013 16:41
Podněty redakci ze zásady nepíšu... udělal jsme to dvakrát prostřednictvím emailu a bez odpovědi. Navíc co se týče hlasování tak za to jsem orodoval již pod článkem designový duel Octavaia vs Civic. Proto bych tě poprosil jestli to můžeš redakci tlumočit.
škoda že...
| 17. 12. 2013 16:43
Podnět rád vyřídím :-)
škoda že...
| 18. 12. 2013 08:12
Objektívne hodnotenie či porovnanie je v prípade dizajnu dosť diskutabilná záležitosť, a niekedy to proste ani nejde.
škoda že...
| 18. 12. 2013 17:15
O designu lze pojednat objektivně, stejně tak je možné jej zcela nestranně zařadit do patřičných kontextů, které jsou pro vnímání designu nezbytné.
škoda že...
| 17. 12. 2013 17:04
Anketa vytvořena ;-)
škoda že...
| 17. 12. 2013 17:17
To byl fofr, díky :yes: [odkaz]
škoda že...
| 17. 12. 2013 18:00
Když od Vás Aleši vidím tak rychlou reakci, tak si taky musím přihřát svoji polívčičku - již asi před 2 lety jsem na redakční mail auto.cz poslal příspěvek s návrhem článku o problematice faceliftů. Navrhoval jsem do takového článku vždy dát vedle sebe dvojici (či popř. trojici) fotografií jedno modelu- původní provedení/facelift (+popř. facelift 2). Čtenáři by pak pod každým autem hlasovali, které provedení se jim líbí nejvíc. Jsou přece auta, která na faceliftu hodně vydělala (např. Twingo II) a naopak jsou auta,
kterým facelift hodně ublížil (Ford Scorpio, Škoda Octavia II). Ale také jsme dodnes od redakce neobdržel žádnou reakci. Jsem přesvědčen, že speciální článek o faceliftech s hlasováním čtenářů by měl úspěch!, nemyslíte? :-)
Avatar - Snooob
škoda že...
| 17. 12. 2013 18:08
si nevedel že jediná kontaktná adresa na ACZ redakciu je noreply@auto.cz ? >:D
škoda že...
| 17. 12. 2013 18:26
>:D >:D >:D
škoda že...
| 17. 12. 2013 18:52
Ouch.
To bylo docela krutý >:D
škoda že...
| 17. 12. 2013 20:02
Mohu-li se vmísit do diskuse:

Facelifty jsou skvělý nápad. Letos se toto téma "nakouslo" ([odkaz] ), ale myšlenka článku s mnoha modernizacemi a společným výběrem těch lepších/ horších je vynikající. Za mě OK :-)
Avatar - dochtor
Design
| 17. 12. 2013 16:38
je záležitosť subjektívna. Za mňa teda :yes: pre Ford Ka
Aj preto. že som sa na jednom istý čas (a bez hanby) vozil.
Bolo to ako sedieť v motokáre :-) . Káčko bolo postavené na podvozku Fiesty a úplným odstránením previsov sa už tak dobré jazdné vlastnosti len vylepšili.
Veľkou slabinou sú zhruba 3 miesta na karosérii, ktoré kvitnú hrdzou na každom kuse...
Design
| 17. 12. 2013 16:58
Mně se vždycky líbil SportKa, jeden čas jsem o něm i vážně uvažoval.
Tady ale musím dát hlas Twingu, to je prostě legenda srovnatelná s kachnou nebo 4L. I po vizuální stránce. :-)
Avatar - Emel
Twingo
| 17. 12. 2013 17:49
Twingo, pro funkčnost jeho designu... přineslo do segmentu miniaut dříve nevídanou variabilitu.
Avatar - Snooob
Jeden Hybrid, prosím!
| 17. 12. 2013 18:13
Interiér - Ka
Exteriér: predok - Ka
Exteriér: zadok - Twingo

Myslím, že pre bežného bazárového majstra to nebude problém!
:no:
| 17. 12. 2013 18:28
To je jako vybírat si mezi syfilisem a aids :no:
:no:
| 17. 12. 2013 18:31
Zkus si dát tu námahu a podívej se na jiná auta z té doby. Třeba u Škodovky by jsi měl na výběr jen felicii, tedy za cenu jednoho Twinga spíš 2 Felicie. :-)
:no:
| 17. 12. 2013 20:25
Felicie byl překrásný vůz.
:no:
| 18. 12. 2013 08:05
Felicie? Nepoznám...
Felicia bola krásna. Táto: [odkaz]
:no:
| 18. 12. 2013 14:12
jasne, hlavne mela skvelej pohodlnej
interier ... ze jo?
:no:
| 18. 12. 2013 14:15
ten důkladnej facelift Favoritu nebyl ani hezkej ,natož překrásnej
Avatar - Ada je tady
:no:
| 17. 12. 2013 18:45
Souhlasím, oba vozy jsou nepovedené, ale pokud se zde ode mne požaduje vyhodnotit mezi dvěma špatnými designovýmí řešením tu lepší, potom to vidím asi takto:

Příď: lepší je jednoznačně Fordka
Interiér: lepší je jednoznačně Fordka
Záď: lepší je jednoznačně Twingo

A pokud bych musel hodnotit co je na obou vozech ten úplně nejhorší fujtajbl, je to jednoznačně interiér toho rendlíku :no: :no: :no:
:no:
| 17. 12. 2013 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:no:
| 18. 12. 2013 14:12
pořád lepší ,než si vybírat mezi Novákem a ko*otem
Avatar - dr.biker
Twingo
| 17. 12. 2013 18:42
Twingo I se Renaultu opravdu povedlo, je to velice nadčasový vůz, který i po 20 letech vypadá zajímavě a neokoukaně. Jeden zachovalý kousek stává u nás na parkovišti a vždycky když ho uvidím, tak se usměji, působí totiž na člověka velice pozitivním dojmem.
Avatar - 3_diamanty
90 roky
| 17. 12. 2013 20:52
najlepsie a najplodnejsie roky automobiloveho priemyslu :yes: :yes: :yes:

roky kedy auta boli uz moderne a zaroven uz aj kvalitne a nesetrilo sa ale slo sa na kvalitu a na serioznost, keby som chcel vymenovat vsetky legendy z 90tych rokov tak by som neskoncil ani do rana , bola to zlata doba automobilizmu :yes:

spomeniem aspon par legiend :
[odkaz]
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ........ ....... .......
Avatar - white label
90 roky
| 17. 12. 2013 21:22
Co se Golfu týče, pak je generačně logicky symbolem 90tých let jeho III. g. (1991-1997), mimochodem první g. Golfu, která získala titul Vůz roku. IV. g. (1997-2003) z přelomu tisíciletí už podstatně méně. Podobně u P206 (1998-2012), nebo u Astry G (1998-2005), přitom Astra F (1991-2000).

P.S. MB-S, nebo AR 156 jak by smet, ale možná si začal vnímat (vzhledem ke svému věku) automobilový svět až koncem 90tých let.
Avatar - Pekelná Micinka
90 roky
| 18. 12. 2013 01:56
Tak zase 90.tky končí rokem 99, takže se tam vejde i ten G IV, stejně jako P206 či Astra G. Je to opravdu jen o úhlu pohledu, třeba z hlediska Golfu, to jsou oba, Peugeotu je to spíš 206ka, než 106ka. U Astry nevím, která generace zanechala hlubší vzpomínky v širší populaci.
Avatar - T613
90 roky
| 17. 12. 2013 21:43
vesměs to máš přeskočené o jednu generaci.. a legendou 90.let je rozhodně Mamut, nikoliv ta další generace ;-)
Avatar - white label
90 roky
| 17. 12. 2013 22:28
Jj.
Avatar - Pekelná Micinka
90 roky
| 18. 12. 2013 02:05
Nesouhlasím, ale rozhodně se zdáli zajímavější a plodnější než 80. léta. Samozřejmě z pohledu českého a slovenského motoristy a autoprůmyslu bez debat. Chybí ti tam ve výběru japonci. Ty na začátku 90. let hodně bodovali, Mazda 626, Mitsu Galant... Za sebe bych tam musel samozřejmě zařadit i XJ X300 a XK8 (1996) ale třeba taky Civic (1997).
90 roky
| 18. 12. 2013 08:56
souhlas, devadesátky byly nej.
všimněte si - krása aut byla v celku, v siluetách, tvarech, taková komplexní elegance. dnes jsou to beztvaré obludy a estetiku se snaží dohnat v detailech - světla, bezduché chromované detaily, nařvaný masky, hrany a křivky a celek působí kýčovitě.
samozřejmě šest výjimkám.
90 roky
| 18. 12. 2013 09:43
Já si z devadesátek pamatuju prd, ale pro mě byl symbolem stodvaciáš, případně Favorit...Safrane, Laguna, Passat, 626, pak se objevily ve velkym E34 a E32, z rádia Štastnej chlap - no a v 99 přišla Fabia a od té doby se nic moc nezměnilo :-)

Ta auta, cos sem dal, tak sice z devadesátek pocházela, ale na silnicích se objevila až po přelomu tisíciletí.
Obě auta jsou geniální,
| 18. 12. 2013 01:30
dnešní výtvory jim nesahají ani po kotníky. Třeba Ka byla navržená tak špičkově, že ji ve městě skoro nešlo odřít - proto má ty černé nárazníky protažené až do blatníků. Dnešní Ka nemá ani otěrové lišty na nárazníku - styď se, Forde.
Stejně tak Twingo. Usměvavý design, extrémní velikost vnitřního prostoru díky posuvné lavici. Použitelná lůžková úprava v základu. Zadní sedadlo sklopné včetně sedáku, klidně šlo i úplně vyndat a vznikl dvoumístný "stěhovák". A dneska? Tzv. malá auta měří o půl metru víc než Twingo a 4 lidi se tam tak pohodlně nevejdou. Míň prostoru, menší kufr. Tohle není inovace, to je degenerace...
Avatar - Pekelná Micinka
Obě auta jsou geniální,
| 18. 12. 2013 01:52
No ale zase ruku na srdce, Twingo je plechovka ve které přežít bez úhony větší náraz nebude snadné, v tom jsou dnešní auta prostě lepší.
Obě auta jsou geniální,
| 18. 12. 2013 08:09
Nárazy vtedy a teraz neboli vždy rovnaké. Twingo zodpovedalo úrovni doby. Dnešné autá by sa voči nemu dali nazvať tankami alebo malými pevnosťami, žiaľ, je to nutnosť.
Avatar - Pekelná Micinka
Kango
| 18. 12. 2013 01:45
Na Twingo mám pěkné vzpomínky z Itálie. Ka se mi nikdy nelíbila, neznám jiné auto, ktreré by více připomínalo domácí vysavač, přesto originalitu a účelnost i jeho designu nezpochybňuji.
Avatar - Pekelná Micinka
Kango
| 18. 12. 2013 01:45

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku