Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 – Nové peří pro prachovku

49 komentářů

Avatar - aproximus
aproximus
prostě pořád ve formě :yes: ve zvolené konfiguraci mu to sekne :yes: jen ten pouze výškově nastavitelný volant, proboha proč?!?
MariAchi
Buď rád, bejt tam levné TRW, tak se to za pár tisíc km vyviklá budeš mít vůli v řízení jak v embéčku...
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Asi pred rokom sme Duster dostali do firmy,a nedavno som mal moznost na nom ist...a musim povedat,ze ta jazda mi dost pripomenula brata Rumunskej Dacie ARO...obrovsky hluk za jazdy,v zakrutach odskakovanie zadnej napravy a pocit,ze sa uz uz prevratite...a okrem toho su s nim neustale technicke problemy,a to asi nie sme jediny...vcera sme totiz narazili na toto:
[odkaz]
Neviem ktore ine auto sa v tejto dobe pokazi cestou domov z predajne... ;-)
Ale jasne,cena,no nekup ho,ze?
pogo26
Máš tam stejné čerpadlo, rail a další součásti jako v jiných značkách. Mezi BMW a Dacii není žádný rozdíl.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Aha,tak to skus napisat tomu z toho Dacia fora,ze vlastne by sa mu pokazila aj nova X5 cestou zo showroomu...to ho urcite potesi... ;-)
pogo26
Nemám potřebu sem dávat pár let staré závady s nějakého fóra. Jen ti říkám, že ten Common Rail je všude stejný a závada se většinou projeví hned na začátku.
zabako
Mitsibishi L 200 - ujelo z autosalonu úctyhodných 25km než prošla klika blokem motoru....tím pádem poškozený podvozek apod....Společnost Mitsubishi se postavila k věci chlapsky a chtěla auto opravit....po upozornění ČOIky odstoupení od smlouvy a vrácení peněz....od té doby Nissan Navara dCi (motor od Renaultu) a světe div se? už 190 000 km a žádný problém....takže, stát se může cokoliv na čemkoliv.... >:D
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Prave,ze NAVARY 2.5 D mame dve,a okrem doplnania kvapalin a pravidelneho servisu s nimi nieje ziadny problem...,a to vacsinu kilometrov najazdia v strednom terene na liniovych stavbach,zeleznic a dialnic,chceli sme nieco lacnejsie a mensie...tak sa kupil DUSTER...a ako som pisal vyssie,posobi a jazdi ako ARO 10,alebo 240! ;-)
Klaudius
Pôsobí tak preto, lebo s tou predstavou si k tomu vozu pristupoval prv, ako si do neho sadol.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Takze podla teba,ak by som si predstavil,ze bude jazdit ako Range,tak bude jazdit ako Range Rover...? ;-)
To auto je podla mna pouzitelne,a vyuzitelne iba pre velmi uzku skupinu ludi,na nejaku horsku chatu,ako zasobovaci voz,alebo pre polovnikov,ale na kazdodenne jazdenie...dakujem,ale je rok 2013,skoro uz 2014!
Avatar - aproximus
aproximus
:no:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Horst Fuchs
Chlapče, přestaň nadávat a nauč se používat google (jestli víš, co to je). Podívej se třeba sem [odkaz] . Ten obrázek vypadá dosti oficiálně, nemyslíš?
martindr
vulgarny je ale bohuzial ma pravdu. Ked si otvorim clanok o dusterovi, chcem tam mat vsetky dolezite info. Asi sa mi nechce googlit. Ak mam googlit, nemusim potom navstevovat tento server vobec.
jossalito
Ale ten rozměr v článku je, tak co je za problém? Srolovat dolů a mrknout na bod j)? 8-s
rmt
Dacie udelala velký pokroky, klidně bych si jí koupil.
MariAchi
Je funky, líbí se mi, nepřehnané, nepodskočené :yes:
Avatar - Cuba66
Cuba66
Přesunutí ovladačů na dveře je blbost, když na to nebylo pamatováno hned od počátku výroby (nebo se nepřepracovaly pořádně výplně dveří). A stejná blbost je tvrdit, že pokud jsou ovladače v okolí řadicí páky, je to chyba. BMW to u řadičky mělo léta a mělo to své výhody. Řídím převážně levou rukou no a pravou jsem řadil a ...stahoval okna :-) Co vy na to, auto.cz

Takže můj názor - Duster v této výbavě pohoda, navi bych vyhodil a dal tam pořádný 2DIN rádio + vyměnil repro a bylo by. Ale jediný co to chce, je koupit to jako předváděčku a tak o 40-50 tisíc levněji :-) Pak to má sakra smysl.
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Obě dvě moje auta mají ovládání mezi sedadly, takže mě takovéto řešení rozhodně nevadí a možná jej i považuji (kvůli osobní zkušenosti) za o něco příjemnější. Nicméně u Dusteru bylo ovládání trochu nešikovně na palubní desce a nikoliv mezi sedadly, takže přesunutí na jedno dobře dostupné místo lze hodnotit kladně. Ale samozřejmě je na každém, komu co vyhovuje: viz. třeba už jen ovládání audia pod nebo na volantu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Neřekl bych, že je to jen o tom, co komu vyhovuje, je to o ergonomii, ne o zvyku... to si tady mnoho redaktorů plete, tím nemyslím Vás.

Ale tak dlouho se to opakovalo v testech, že je ovládání oken nezvykle na palubní desce, což je stále více na očích než u řadící páky, mimochodem, až to Renault předělal a je to opět špatně, ale to se dalo čekat...
vrkuboy
Jo to je novinářská klasika >:D Nejprve nářky nad tím jak je auto francouzsky měké, gumové a naklání se a když to frantíci předělají tak už to není ten starý dobrý Renault (například) >:D
Pokud jde o ergonomii pak vše co je jinak než v mé služební Octavii nebo Golfu je to špatně protože na to nejsem zvyklý = je to automaticky neintuitivní. >:D
adamzprahy
skutečně to tak je, viz věčné nářky na vypínání tempomatu.. Já když něco zkouším, tak se vždy snažím to používat tak jak to autoři zamýšleli. Chápu, že někdo to tak nemá, ale zrovna tester aut by na toto upozorňovat měl.
adamzprahy
tak tuhle výtku já odjakživa nechápu :-) V Dusteru to je (bylo) pokud vím stejně jako v Loganu a tam to umístění bylo právě skvělé, protože pokud měl člověk ruku na řadičce, tak stačilo jen natáhnout prst a ovládal jsem okna. O to víc to bylo příjemnější, když Dacie (nevím jak ty nové) nemají dojezdy. To třeba u Rapidu proklínám, že je dojezd jen dolu, protože když vyjíždím z parkoviště od závory, tak musím nejdřív zařadit dvojku a pak zavírat okna nebo složitě "ručkovat" - z uživatelského hlediska je tohle na Rapidu fakt katastrofa ;-\ Tak jako tak (i ze zkušenosti z jiných aut) mi to v Dacii přišlo "nejergonomičtější", i přes to že v každém testu se dočtu, že se jim tohle nepovedlo..
Avatar - R32
R32
S tými oknami plný súhlas... Mal som pred rokmi Hondu Accord ktorá mala ovládanie v strede a bolo to pre mňa omnoho logickejšie a ergonomickejšie ovládanie (pravačkou) ako mám teraz v novom aute na dverách a musím si prechytiť volant aby som mohol ľavačkou otvoriť okno. Len preto, že koncern zavelil - takto je to ergonomicky lepšie to ešte nemusí byť vôbec pravda, ale pridajú sa k tomuto názoru aj novinári a všetci čo používajú iné riešenie sú proste "vadný".... :no:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Právě, spousta novinářů, hlavně Vawerka, si plete ergonomii a koncernovwá řešení, není to totéž.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ona je to hlavně taková chybná implikace, t.j. koncern má výbornou ergonomii => cokoliv jiné než koncern má špatnou ergonomii >:-[] 8-s

i jiné než koncernové uspořádání může být vyhovující, dokonce lepší než koncern. A to, že ergonimii koncernvwágenu zvládne i opice z pražské zoo bez návodu, na tom nic nezmění :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pripajam sa, kedysi davnejsie som par rokov jazdil na vw polo r.v. 1996 a to malo el ovladanie okien na stredovom tuneli medzi sedackami a nebolo to vobec zle riesenie, clovek moze lavou rukou riadit a drzat volant a pravou sa intuitivne hraje s oknom, dodnes mi pride toto riesenie ako vhodne a vcelku sikovne skoda ze sa od toho upustilo, krivit lavu ruku a kdesi po dverach smatrat a hladat tlacitka nemusi byt vzdy velka vyhra. Chapem ze z hladicka nakladov vyroby a opravy je to asi jednoduchcie ak je to vyvedene na dvere auta ale ovladanie el. okien tlacitkami v strede nebol zly napad.

v dacii ako hlavny problem vidim ten ze to el ovladanie vo dverach dost nepekne trci do interieru, azda to radsej mohli nechat v povodnom rieseni ako za kazdu cenu vyleposovat ked na to neboli pripraveny tvarom vyplni vo dverach
vrkuboy
Souhlas! V předchozím Renaultu jsem měl ovládání na dveřích a nyní u Fiatu u řadící páky. Druhá možnost je mnohem ergonomičtější. :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...to se vlezou švihadla k řadící páce? >:D ;-)
vrkuboy
Jaký švihadla? >:D [odkaz]
Avatar - R32
R32
>:D si pamätám ako sme sa raz na školskom výlete opýtali šoféra autobusu s tým "kladívkom" v ruke či si môžeme vzadu otvoriť aspoň jedno okno... >:-[]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Snooob
Snooob
Prečo každý musí "prechytávať" volant?! Riadiť sa má oboma rukami ;-)
_MT_
Volant držím oběma rukama, žádná výměna stráží netřeba. Dokud je ovladač na místě, na které dosáhnu, aniž by má ramena opustila opěrku (ideálně bez natahování ruky někam do dálky), tak je mi to celkem jedno. Bonus je, když zvládnu okna ovládat poslepu, což u ovládání ve dveřích platí snad bezvýhradně.
4M
Taky jsem měl auto s ovladači oken mezi sedadly , jo jasně klima ještě nebyla co je dnes STANDARDEM ,tak se s tím oknem jezdilo horedole ,dnes je všechno jinak.Okno otevřete max.při parkovacím automatu a tak to prostě je.. ;-)
EDIT : Jinak Duster je skělé auto ,vypadá dobře a za ty kačky není co řešit.4 x 2 by stačilo pro bežné ježdění až až...
4M
Mám otázku : Nedají se lyžiny dát jako příčníky rovnou??Tedy bez dodatečného dokoupení k vozu?? Myslím jen přesunem,někde jsem toto řešení myslím viděl.
jossalito
Myslíš ližiny?
Nedají.
Matuji
Umí to Kangoo.
vrkuboy
Pokud se nepletu tak tyto příčníky jsou za příplatek. Ty bez příplatku to neumí.
Klaudius
Cenníkovo. Keď si ich vypýtaš, dostaneš ich aj bez príplatku, resp. zarátajú ti ich a vzápätí dajú cenu dole formou zľavy z auta. Ja som dostal v cene navrch metalízu, spomínané priečniky, gumené koberce a 5-ročnú garanciu. Nie len v Škode sa dá zjednávať... ;-)
Avatar - Cuba66
Cuba66
Určitě myslí ližiny, ale stejně jako 99% populace si myslí, že se to píše s tvrdým :-)

P.S. Je to taková pěkná otázka do televizního taxíku: "Jaké I se píše ve slově ližiny?" :-) A 99% lidí vyhoří...hihihi
Klaudius
Ono sa to píše s tvrdým "y", ale v slovenčine. Žiaľ, slovenskí motoristickí redaktori to často nevedia, a preberajú české "ližiny" a tak podobne pri popisoch motora často uvádzajú, že je preplňovaný, namiesto slovenského výrazu "prepĺňaný"... Text tak je často plný bohemizmov, že je z toho človeku zle.
Asi si budeme musieť zvyknúť, že novinári neovládajú svoj pracovný nástroj, ktorým je materinský jazyk... ;-\
Mě je zase zle ze slovakismů v téhle diskuzi >:D
Klaudius
Tak to musíš povedať tým, ktorých sa to týka, aby češtinu neposlovenčovali. ;-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Duster nemá konkurenci, to je stará známá. Co je ale skvělé, že po FL dává mnohem větší smysl nejen s ohledem na cenovku. A to je skvělá zpráva. Za co ale vůz zaslouží zlatou - design. Ten bez ohledu na cenu je účelný, krásný, originální a nestárnoucí. Jaký kontrast se současným FL Yetiho...

V kontrastu s Volkswagenem pak Duster nastavuje docela nepříjemné zrcadlo, kdy tím pravým volks - wagenem se stává právě tenhle Rumun. Tiguan? Nein, viel dank...

Test mi ovšem přijde hrubě ... průměrný. Nedozvědel jsem se nic, co by už nebylo 100x řečeno samotnou automobilkou, dokonce mi tenhle test přijde "opsaný" z jednoho videotestu nejmenovaného slovenského žurnálu 8-s

Co bych třeba vyzdvihl já - jiné uložení zadního výfukového tlumiče. Před FL to byla dost slabina a jízda offroad mohla docela jednoduše znamenat poškození. Nyní je to zvládnuto lépe. Další klady si odnáší mnohem lepší odhlučnění.

Dacia zkrátka přestává být volbou "nutného zla za nejnižší cenu" a čím dál víc se jeví jako racionální volba "ekonomicky výhodného standardu".

Dacia přesně ví, za čím jde, je to poctivě vydobytý úspěch. Dacia :yes: :yes:
Avatar - KubikCv
KubikCv
Když se vedle Dacie na videu objevil pan Jungmann v černém hávu v černých rukavicích...okamžitě jsem si vzpomněl na Herr Flicka z Haló Haló >:D >:D >:D
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Děkuji, rozhodně lepší než kdybych vám připomínal von Smolhausena >:D
Horst Fuchs
Nebo poručíka Grubera, o leClerkovi nemluvě... Poručík Gruber by ale mohl nabídnout zajímavý testík svého tančíku. To by bylo jístě roztomilé.
Avatar - KubikCv
KubikCv
doufám že na dalším videu bude i Helga >:D :yes:

[odkaz]